Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:51:22
Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 22:28:09
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:18:12
Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:39:12
Zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik geloof best dat ze hem graag terug willen ten kosten van Button.

Of Magnussen. Volgens Mol ligt Button nog altijd goed bij de Japannertjes. Enerzijds door zijn verleden, anderzijds door Jessica Mitchibata of hoe je dat ook schrijft.

Dan zou Mc Laren alweer een coureur na een jaar torpederen. Vraag me af of ze dat doen. En Magnussen komt toch uit de kweek van Mc Laren?

Klopt. Ik heb ook geen idee of ze het doen, maar als Honda per se Button wil houden en McLaren kán ineens Alonso krijgen, dan heb je kans dat Kevin het kind van de rekening wordt.

Ik denk eerder dat Honda de best mogelijke rijdersbezetting wil en daardoor niet blind zijn om perse Button in die auto te hebben. Zou ik niet logisch vinden als er nog uitstekende coureurs zijn en/of met enorme potentie zoals Bottas. Maar wie ben ik ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 22:56:52

Ik denk eerder dat Honda de best mogelijke rijdersbezetting wil en daardoor niet blind zijn om perse Button in die auto te hebben. Zou ik niet logisch vinden als er nog uitstekende coureurs zijn en/of met enorme potentie zoals Bottas. Maar wie ben ik ;)

Nou ja, Honda is wel gesteld op Japanse invloeden. En Button/Alonso is op zich natuurlijk een tamelijk superduo. Ook commercieel.

Tuesday

Alonso was toch dit weekend bevestigd voor 2015 bij Ferrari?

Arthur

Eens, maar de constructeurstitel is toch echt het belangrijkste voor Mercedes. Dus in dat opzicht kunnen ze het doen zonder al te grote risico's. Maar het zou erg zuur zijn als de rijderstitel hierdoor zouden mislopen. Die miskleun kunnen ze zich dan weer niet veroorloven.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat geloof ik niet zo. Als je een wagen hebt die zóveel sneller is dan de rest in het grootste deel van het jaar dan is het echt een afgang als je beide titels niet pakt. Zeker als dat komt omdat je een rijder express een rondje binnenhoudt.

Perton

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 22:59:24
Alonso was toch dit weekend bevestigd voor 2015 bij Ferrari?
Volgens Joe Saward zit er een addertje onder het gras. Maar goed, die man wist ook 100% zeker dat Valsecchi bij Lotus in zou stappen, dus zo betrouwbaar is ie niet als het gaat om rijderscontracten. Het lijkt mij dan ook dat Alonso gewoon blijft.

Perton

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:55:23
Denk eens aan de hoon die ze dan over zich heen krijgen als Ricciardo de titel pakt... oi oi oi.
Ik lach me dan kapot. En Mercedes mag zich dan kapot schamen.

0634

Ik zou het ook grappig vinden. Zo dubbel liggen zelfs. Maar Merc kan zich dat echt niet veroorloven. Dat zou echt een mega-afgang zijn.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 23:03:47
Dat geloof ik niet zo. Als je een wagen hebt die zóveel sneller is dan de rest in het grootste deel van het jaar dan is het echt een afgang als je beide titels niet pakt. Zeker als dat komt omdat je een rijder express een rondje binnenhoudt.

Natuurlijk is het een blamage als ze niet beide titels pakken. Maar dan nog blijft dat de constructeurstitel zwaarder weegt dan de rijderstitel.

Maar het ging er om wat een straf zou zijn die een coureur echt raakt. En dan kun je denken aan een schorsing. Je kunt er ook nog voor kiezen om de coureur vanuit de pitstraat te laten starten ongeacht het resultaat van de kwalificatie. Maar ook dat zie ik niet zomaar gebeuren.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:37:59
Dus hoe moet je ingrijpen (mocht je dat willen)? Hem een race schorsen? Dat kost je WK-punten.

Hoe bedoel je? Ze kunnen Di Resta ofzo een race laten rijden, dan kost het Mercedes als team geen punten of in ieder geval niet veel.

Maar die kans is inderdaad wel erg klein ja.

Hamilton#44

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 22:17:04
Dat WK werd toch al binnen geharkt... Ik ben geen van Hamilton en ook niet van Rosberg. Ik vind het nog steeds een domme aktie.

Rosberg wordt door Mercedes betaald om het rijders WK binnen te halen. Dat ze Hamilton daar ook voor betalen is in principe niet het probleem van Rosberg.

Nogmaals, in dezelfde situatie wanneer Hamilton bijvoorbeeld nog voor McLaren had gereden, hadden ze bij Mercedes intern allemaal staan te juichen voor Rosberg. Ik vind Wolff dus een beetje hypocriet nu.

Ik zeg dit ook omdat ik als Hamilton fan gewoon vrijwel zeker weet dat Lewis exact hetzelfde gedaan had als Rosberg. Dus dan moet je als fan ook niet hypocriet zijn vind ik.
Vond het belachelijk dat Rosberg uitgejouwd werd, dat sloeg nergens op.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 23:09:09
Maar dan nog blijft dat de constructeurstitel zwaarder weegt dan de rijderstitel.
dat hoor je wel eens vaker, maar ik geloof daar echt niks van.

Hamilton#44

Kwa geld wel denk ik maar denk dat de rijderstitel kwa marketing interessanter is.

Jozef

Constructeurstitel levert inderdaad meer geld op omdat het prijzengeld op basis van het constructeurskampioenschap wordt verdeeld. Bovendien, een rijderstitel gaat naar een rijder, een autofabrikant wil juist opscheppen met constructeurstitels (zie Renault die volgens mij tot 1 à 2 jaar geleden nog elke tv-commercial afsloten met "F1 World Constructors' Champions 2005 & 2006").

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 25 augustus 2014 - 23:24:19
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:37:59
Dus hoe moet je ingrijpen (mocht je dat willen)? Hem een race schorsen? Dat kost je WK-punten.

Hoe bedoel je? Ze kunnen Di Resta ofzo een race laten rijden, dan kost het Mercedes als team geen punten of in ieder geval niet veel.

Maar die kans is inderdaad wel erg klein ja.

Dan kost het Rosberg dus punten. Je WK-leider. En stel dat het voorbeeld uitkomt dat ik hierboven schetste. Valt Hamilton die dag uit, is Ricciardo heerlijk terug in de WK-strijd.

En bovendien gaat Di Resta natuurlijk niet de punten scoren die Rosberg scoort. Di Resta is een klasse minder en bovendien onbekend met de huidige Merc en de nieuwe F1-wagens.