Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Sabai

Maar daar heeft het management van Mercedes ook schuld aan. Zoals ik het begrepen heb is het voorval in Hongarije niet uitgesproken omdat Hamilton daar geen reden toe zag. (corrigeer me als ik het fout heb) Ik denk dat dit de hele aanzet is geweest waar dit incident uit voortgekomen is. Rosberg was er blijkbaar klaar mee en heeft zijn punt dan maar kwaadschiks gemaakt. Ik vraag me dan ook af hoe ze ditbgaan oplossen.

Arthur

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 21:21:41
Maar we kunnen er toch vanuit gaan dat er al richtlijnen waren waarin gezond verstand de boventoon voerde? En juist daarom is het team zo boos op Rosberg, gezond verstand zegt namelijk dat hij de situatie goed kon zien en Hamilton niet omdat Rosberg bijna zo goed als achter hem reed.

Maatregelen gebaseerd op gezond verstand zijn nu dus een gepasseerd station.

Met richtlijn als basis zullen ze altijd beginnen. Probleem is dat die richtlijn snel vergeten wordt als een situatie zich voordoet dat je die richtlijn zou moeten volgen. Het is als team bijna niet op te leggen als coureurs zich er toch niet aan houden. Want wat moet de sanctie zijn anders dan een coureur er op aanspreken? Race uitsluiten? Dan is het hek echt van de dam en zo'n maatregel zal men zo maar niet nemen. Tenzij je de constructeurstitel niet meer kunt ontlopen... Maar de verhoudingen met die coureur zijn dan ook echt kaputt!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 20:16:15
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2014 - 20:14:51
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 20:09:23
Nou ja, Senna en Prost hadden er ook ooit een misvatting over. In 88 was dat, dat incident legde de fundering voor wat een jarenlange vete zou blijken

Daarom vraag ik me af . Stel dat Rosberg kampioen word zal Hamilton dan blijven of terug naar McLaren gaan.

Blijven. Wat moet ie bij McLaren? Hij is daar net weg.

Dat is waar maar misschien net als Alonso destijds terug naar het oude vertrouwde.

Arthur

Zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik geloof best dat ze hem graag terug willen ten kosten van Button.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2014 - 21:31:57
Maar daar heeft het management van Mercedes ook schuld aan. Zoals ik het begrepen heb is het voorval in Hongarije niet uitgesproken omdat Hamilton daar geen reden toe zag. (corrigeer me als ik het fout heb) Ik denk dat dit de hele aanzet is geweest waar dit incident uit voortgekomen is. Rosberg was er blijkbaar klaar mee en heeft zijn punt dan maar kwaadschiks gemaakt. Ik vraag me dan ook af hoe ze ditbgaan oplossen.
Of het uitgesproken is of niet weet ik niet, maar Hamilton zei dit weekend wel dat Rosberg nog steeds behoorlijk kwaad was tijdens de teambriefing op donderdag. Als dat klopt en Hamilton zag geen reden om het uit te praten, dan is hij of heel dom dat hij niet doorhad dat Rosberg zou 'ontsporen' of Mercedes was verkeerd bezig door niet in te grijpen. Of allebei.

Hamilton#44

Ik moet eerlijk zeggen dat ik als Hamilton supporter Rosberg niet veel kan verwijten. Rosberg moest een keer van zich afbijten want Hamilton stuurde hem iedere keer het bos in bij een gevecht.

Rosberg heeft Hamilton nu een mentale tik uitgedeeld, Hamilton weet dat hij moet oppassen, Rosberg heeft niets te verliezen als ze beide uitvallen en heeft nu daad bij woord gevoegd.

De boosheid van Mercedes is ook een beetje selectief, als Rosberg dit bij iemand van een ander team gedaan had waarmee hij in strijd was voor het WK hadden ze hem intern wel een flink aantal schouderklopjes gegeven.

Rosberg doet eigenlijk alleen maar waarvoor ze hem betalen, het WK binnen harken.

Arthur

Dat WK werd toch al binnen geharkt... Ik ben geen van Hamilton en ook niet van Rosberg. Ik vind het nog steeds een domme aktie.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:39:12
Zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik geloof best dat ze hem graag terug willen ten kosten van Button.

Of Magnussen. Volgens Mol ligt Button nog altijd goed bij de Japannertjes. Enerzijds door zijn verleden, anderzijds door Jessica Mitchibata of hoe je dat ook schrijft.

Perton


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:18:12
Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:39:12
Zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik geloof best dat ze hem graag terug willen ten kosten van Button.

Of Magnussen. Volgens Mol ligt Button nog altijd goed bij de Japannertjes. Enerzijds door zijn verleden, anderzijds door Jessica Mitchibata of hoe je dat ook schrijft.
als Jessica de reden is dat Button mag blijven dan zou ik als Button de eer aan mezelf houden. Dat mag op geen enkele manier van belang zijn.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:18:12
Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:39:12
Zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik geloof best dat ze hem graag terug willen ten kosten van Button.

Of Magnussen. Volgens Mol ligt Button nog altijd goed bij de Japannertjes. Enerzijds door zijn verleden, anderzijds door Jessica Mitchibata of hoe je dat ook schrijft.

Dan zou Mc Laren alweer een coureur na een jaar torpederen. Vraag me af of ze dat doen. En Magnussen komt toch uit de kweek van Mc Laren?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2014 - 21:31:57
Maar daar heeft het management van Mercedes ook schuld aan. Zoals ik het begrepen heb is het voorval in Hongarije niet uitgesproken omdat Hamilton daar geen reden toe zag. (corrigeer me als ik het fout heb) Ik denk dat dit de hele aanzet is geweest waar dit incident uit voortgekomen is. Rosberg was er blijkbaar klaar mee en heeft zijn punt dan maar kwaadschiks gemaakt. Ik vraag me dan ook af hoe ze ditbgaan oplossen.

Ik vind/vond dat ook ontzettend slecht gemanaged van Merc. Lewis mag zichzelf dus boven het teambelang plaatsen en een stalorder negeren. Dat vind ik tamelijk bizar.

De andere kant: voor een team is het lastig. Want wat te doen? Je kunt rijders moeilijk bestraffen. Het is al gebeurd en je bent van die twee afhankelijk als je de titel (s) wil binnenslepen. Nu ook: dan geven ze Rosberg misschien een uitbrander en een paar duizend euro boete, wat kan hem dat schelen? Hij heeft tientallen miljoenen op de bank, tikt dat zo even af, en heeft dat echt wel over voor die extra WK-punten die hij nu in de knip heeft.

Dus hoe moet je ingrijpen (mocht je dat willen)? Hem een race schorsen? Dat kost je WK-punten. Dat wil je al helemaal niet. En nieuwe regels opstellen? Prima. Maar wat als het weer gebeurt? Op de baan kan je niet ingrijpen. Dan is het Lewis tegen Nico. Nog maar een boete? Of duizend keer op een bord schrijven 'ik mag Lewis niet plagen'.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:37:59
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2014 - 21:31:57
Maar daar heeft het management van Mercedes ook schuld aan. Zoals ik het begrepen heb is het voorval in Hongarije niet uitgesproken omdat Hamilton daar geen reden toe zag. (corrigeer me als ik het fout heb) Ik denk dat dit de hele aanzet is geweest waar dit incident uit voortgekomen is. Rosberg was er blijkbaar klaar mee en heeft zijn punt dan maar kwaadschiks gemaakt. Ik vraag me dan ook af hoe ze ditbgaan oplossen.

Ik vind/vond dat ook ontzettend slecht gemanaged van Merc. Lewis mag zichzelf dus boven het teambelang plaatsen en een stalorder negeren. Dat vind ik tamelijk bizar.

De andere kant: voor een team is het lastig. Want wat te doen? Je kunt rijders moeilijk bestraffen. Het is al gebeurd en je bent van die twee afhankelijk als je de titel (s) wil binnenslepen. Nu ook: dan geven ze Rosberg misschien een uitbrander en een paar duizend euro boete, wat kan hem dat schelen? Hij heeft tientallen miljoenen op de bank, tikt dat zo even af, en heeft dat echt wel over voor die extra WK-punten die hij nu in de knip heeft.

Dus hoe moet je ingrijpen (mocht je dat willen)? Hem een race schorsen? Dat kost je WK-punten. Dat wil je al helemaal niet. En nieuwe regels opstellen? Prima. Maar wat als het weer gebeurt? Op de baan kan je niet ingrijpen. Dan is het Lewis tegen Nico. Nog maar een boete? Of duizend keer op een bord schrijven 'ik mag Lewis niet plagen'.

Dat gaf ik in een ander topic ook aan; wat doe je er aan als team? De enige optie die een coureur raakt is hem een race schorsen. Maar dan heb je ook weer een arbeidsrelatie die totaal verstoord is. En voor die ene race kun je wel een andere coureur inzetten maar of die dan ook die punten pakt.... Overigens zit Mercedes wel in een positie dat ze dit kunnen doen met de huidige stand in het constructeurskampioenschap. Maar een gewenste situatie lijkt het me overigens niet. Het ene probleem leidt dan tot een ander [groter?] probleem binnen het team. Of nog erger, een probleem er bij.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 22:28:09
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:18:12
Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:39:12
Zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik geloof best dat ze hem graag terug willen ten kosten van Button.

Of Magnussen. Volgens Mol ligt Button nog altijd goed bij de Japannertjes. Enerzijds door zijn verleden, anderzijds door Jessica Mitchibata of hoe je dat ook schrijft.

Dan zou Mc Laren alweer een coureur na een jaar torpederen. Vraag me af of ze dat doen. En Magnussen komt toch uit de kweek van Mc Laren?

Klopt. Ik heb ook geen idee of ze het doen, maar als Honda per se Button wil houden en McLaren kán ineens Alonso krijgen, dan heb je kans dat Kevin het kind van de rekening wordt.

0634

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 22:45:21
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:37:59
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2014 - 21:31:57
Maar daar heeft het management van Mercedes ook schuld aan. Zoals ik het begrepen heb is het voorval in Hongarije niet uitgesproken omdat Hamilton daar geen reden toe zag. (corrigeer me als ik het fout heb) Ik denk dat dit de hele aanzet is geweest waar dit incident uit voortgekomen is. Rosberg was er blijkbaar klaar mee en heeft zijn punt dan maar kwaadschiks gemaakt. Ik vraag me dan ook af hoe ze ditbgaan oplossen.

Ik vind/vond dat ook ontzettend slecht gemanaged van Merc. Lewis mag zichzelf dus boven het teambelang plaatsen en een stalorder negeren. Dat vind ik tamelijk bizar.

De andere kant: voor een team is het lastig. Want wat te doen? Je kunt rijders moeilijk bestraffen. Het is al gebeurd en je bent van die twee afhankelijk als je de titel (s) wil binnenslepen. Nu ook: dan geven ze Rosberg misschien een uitbrander en een paar duizend euro boete, wat kan hem dat schelen? Hij heeft tientallen miljoenen op de bank, tikt dat zo even af, en heeft dat echt wel over voor die extra WK-punten die hij nu in de knip heeft.

Dus hoe moet je ingrijpen (mocht je dat willen)? Hem een race schorsen? Dat kost je WK-punten. Dat wil je al helemaal niet. En nieuwe regels opstellen? Prima. Maar wat als het weer gebeurt? Op de baan kan je niet ingrijpen. Dan is het Lewis tegen Nico. Nog maar een boete? Of duizend keer op een bord schrijven 'ik mag Lewis niet plagen'.

Dat gaf ik in een ander topic ook aan; wat doe je er aan als team? De enige optie die een coureur raakt is hem een race schorsen. Maar dan heb je ook weer een arbeidsrelatie die totaal verstoord is. En voor die ene race kun je wel een andere coureur inzetten maar of die dan ook die punten pakt.... Overigens zit Mercedes wel in een positie dat ze dit kunnen doen met de huidige stand in het constructeurskampioenschap. Maar een gewenste situatie lijkt het me overigens niet. Het ene probleem leidt dan tot een ander [groter?] probleem binnen het team. Of nog erger, een probleem er bij.

Niet alleen de constructeurstitel he... wat denk je van de rijderstitel?

Stel Rosberg mag een race niet meedoen, en Lewis valt die race uit (wat niet ondenkbaar is met die Merc), dan loopt Ricciardo misschien wel 25 punten in op beiden. Staat hij er nog maar 10 achter op Lewis. Okee, Rosberg staat dan nog 39 voor, maar met de dubbelteller in de laatste race neem je dus een enorm risico.

En ik zeg wel een paar keer 'als' en 'stel', maar zo ondenkbaar is een uitvalbeurt van een Mercedes niet en zo ondenkbaar is het al helemaal niet dat Ricciardo dan gaat winnen. Dus ik zou het niet doen als ik Merc was.

Denk eens aan de hoon die ze dan over zich heen krijgen als Ricciardo de titel pakt... oi oi oi.