Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 19:49:11
Hamilton weet nu dat hij het contact moet gaan vermijden wil hij niet uitvallen. En dat is nieuw voor hem. Geen idee hoe die daarmee om zal gaan, dat merken we vanzelf. Wel denk ik dat het "eerste bocht leiden = niet aangevallen worden" wordt bij Mercedes. Erg jammer. Betekent dat Hamilton wat meer zijn best moet gaan doen op de zaterdagen, want dat zit de afgelopen tijd niet zo lekker.
maar wanneer leidt je en wanneer niet? dat is niet altijd geheel duidelijk en dat kan ook zo nog maar weer misgaan, zeker met deze 2 kemphanen (kleuters)

Jehoentelaar

Wanneer je na de eerste bocht voor je titelrivaal zit.

Perton

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 19:54:56
Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 19:49:11
Hamilton weet nu dat hij het contact moet gaan vermijden wil hij niet uitvallen. En dat is nieuw voor hem. Geen idee hoe die daarmee om zal gaan, dat merken we vanzelf. Wel denk ik dat het "eerste bocht leiden = niet aangevallen worden" wordt bij Mercedes. Erg jammer. Betekent dat Hamilton wat meer zijn best moet gaan doen op de zaterdagen, want dat zit de afgelopen tijd niet zo lekker.
maar wanneer leidt je en wanneer niet? dat is niet altijd geheel duidelijk en dat kan ook zo nog maar weer misgaan, zeker met deze 2 kemphanen (kleuters)
Vraag het Hakkinen en Coulthard maar, die weten dat sinds 16,5 jaar heel erg goed ;) Tenzij Hamilton en Rosberg elkaar in de eerste bocht van de baan knallen, is dat vrij duidelijk. Als een van de twee (wie, is mij om het even) in de bocht zijn auto laat staan, dan denk ik dat diegene een groot probleem heeft met Toto Wolff.

0634

Nou ja, Senna en Prost hadden er ook ooit een misvatting over. In 88 was dat, dat incident legde de fundering voor wat een jarenlange vete zou blijken

Perton

Zaak voor Wolff om het dan duidelijk te maken aan ze. ;)

Sabai

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 20:09:23
Nou ja, Senna en Prost hadden er ook ooit een misvatting over. In 88 was dat, dat incident legde de fundering voor wat een jarenlange vete zou blijken

Daarom vraag ik me af . Stel dat Rosberg kampioen word zal Hamilton dan blijven of terug naar McLaren gaan.

0634

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 20:09:23
Nou ja, Senna en Prost hadden er ook ooit een misvatting over. In 88 was dat, dat incident legde de fundering voor wat een jarenlange vete zou blijken

Was trouwens in 89. San Marino. Na vier ronden kwam er een herstart. Prost vond dat er dus niet mocht worden aangevallen in de eerste bocht, zoals de afspraak was, maar Senna meende dat dat in ronde 4 niet meer gold, alleen bij de originele start. Tja.

0634

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2014 - 20:14:51
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 20:09:23
Nou ja, Senna en Prost hadden er ook ooit een misvatting over. In 88 was dat, dat incident legde de fundering voor wat een jarenlange vete zou blijken

Daarom vraag ik me af . Stel dat Rosberg kampioen word zal Hamilton dan blijven of terug naar McLaren gaan.

Blijven. Wat moet ie bij McLaren? Hij is daar net weg.

Perton

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 20:15:46
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 20:09:23
Nou ja, Senna en Prost hadden er ook ooit een misvatting over. In 88 was dat, dat incident legde de fundering voor wat een jarenlange vete zou blijken

Was trouwens in 89. San Marino. Na vier ronden kwam er een herstart. Prost vond dat er dus niet mocht worden aangevallen in de eerste bocht, zoals de afspraak was, maar Senna meende dat dat in ronde 4 niet meer gold, alleen bij de originele start. Tja.
Haha dat wordt dan nog wat volgend jaar, met de stilstaande herstarts na een safety car-situatie.

Ik verwacht dat Wolff slim genoeg is om daar wel aan te denken. Of Lowe. Geen idee wie de beslissing eigenlijk neemt.

0634

Maar ja, stel de polesitter is net iets minder goed weg en de nr 2 is een meter eerder bij de bocht, maar zit wél aan de buitenkant. Voor wie is de eerste bocht dan precies?


Perton

Geen idee. Ik ben in dat opzicht blij dat ik geen Mercedes-teambaas ben. Misschien dat ze bij Mercedes dan wel zeggen: "als je aan de buitenkant zit, maar er niet 100% voor zit, dan moet je inhouden."

Maarja, dan kunnen Rosberg en Hamilton natuurlijk weer moeilijk doen over 100%. Uiteindelijk zal het toch vooral een richtlijn moeten worden waarbij common sense de boventoon voert. En dat is nou juist het probleem, uiteraard.

0634

Precies. Want je kan altijd wel een reden verzinnen waarom je de intentie van de afspraak breekt.

Theo Maassen zei ooit eens: 'Argumenten verzinnen zijn het probleem nooit. Het ligt er maar net aan waar je het heen geluld wilt hebben'.

En zo is het. Je pakt toch sneaky de eerste bocht en achteraf verzin je wel weer een reden waarom je deed wat je deed.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 19:39:54
Citaat van: Jehoentelaar op 25 augustus 2014 - 19:34:37
Mercedes kan zoveel willen, in Hongarije had Hamilton daar ook lak aan. Het laatste wat ze bij het team moeten doen is meer dingen gaan opleggen, want dan weten we zeker dat de boel ontploft.
na dit weekend zullen er wel nieuwe of verduidelijkte afspraken komen. Als 1 van de coureurs rare dingen gaat doen en de titels op het spel zet dan kan het zo maar zijn dat ie niet meer terug hoeft te komen. Als Mercedes op een bepaald moment zeker is van de titels zouden alle remmen weer los moeten kunnen. Dat zou prima voor de laatste 2 races kunnen gelden.

Dat is het laatste wat ik zie gebeuren en dat gaat ook niet gebeuren.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Maar we kunnen er toch vanuit gaan dat er al richtlijnen waren waarin gezond verstand de boventoon voerde? En juist daarom is het team zo boos op Rosberg, gezond verstand zegt namelijk dat hij de situatie goed kon zien en Hamilton niet omdat Rosberg bijna zo goed als achter hem reed.

Maatregelen gebaseerd op gezond verstand zijn nu dus een gepasseerd station.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:19:12
Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 19:39:54
Citaat van: Jehoentelaar op 25 augustus 2014 - 19:34:37
Mercedes kan zoveel willen, in Hongarije had Hamilton daar ook lak aan. Het laatste wat ze bij het team moeten doen is meer dingen gaan opleggen, want dan weten we zeker dat de boel ontploft.
na dit weekend zullen er wel nieuwe of verduidelijkte afspraken komen. Als 1 van de coureurs rare dingen gaat doen en de titels op het spel zet dan kan het zo maar zijn dat ie niet meer terug hoeft te komen. Als Mercedes op een bepaald moment zeker is van de titels zouden alle remmen weer los moeten kunnen. Dat zou prima voor de laatste 2 races kunnen gelden.

Dat is het laatste wat ik zie gebeuren en dat gaat ook niet gebeuren.
met terugkomen doel ik op volgend jaar trouwens ;) dit seizoen zullen ze gewoon beiden afmaken. Als de kampioenschappen binnen zijn, zou ik het als Mercedes gewoon aan de FIA overlaten wat wel en niet toelaatbaar is.