Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Jehoentelaar

Ondanks dat de voorbeelden van langer geleden zijn, zijn er wel momenten waarop Hamilton niet cool bleef. Het kostte hem in 2007 uiteindelijk de titel. Again, lang geleden, maar wellicht heeft er op mentaal vlak dus weinig ontwikkeling plaatsgevonden.

Hamilton#44

Citaat van: F1fan2987 op 25 augustus 2014 - 07:03:46
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 06:22:11
Het wk is idd nog lang niet beslist.
Mee eens, 2 overwinningen van Hamilton en hij zit weer op 15 puntenmet nog 6 racen aan punten te gaan.

Jullie moeten wel goed lezen wat ik zeg.  :)

Ik denk dat de Mercedes coureurs niet meer tegen elkaar mogen racen en net als Ferrari in 2002 in kwali volgorde naar de finish rijden. Dan gaat Hamilton Rosberg niet meer inhalen normaal gesproken want de kans dat Rosberg dan uitvalt is miniem.
En het geluk wat Hamilton dit jaar heeft... daar gaat ook nog wel een keer wat kapot vrees ik.  >:(

Jehoentelaar

Mercedes kan zoveel willen, in Hongarije had Hamilton daar ook lak aan. Het laatste wat ze bij het team moeten doen is meer dingen gaan opleggen, want dan weten we zeker dat de boel ontploft.

Tuesday

als Rosberg 2x wint (of alleen de laatste race) en verder steeds 2e wordt is ie kampioen. Lewis heeft het nog in eigen hand, maar dan moet ie minimaal 6x winnen. Maar goed, afgezien van dat kan er natuurlijk nog van alles gebeuren, dus beslist is er absoluut nog niks.

0634

Daar zullen ze zich uiteindelijk ook niet aan houden. Niet als straks de titel op het spel staat. Ze geven echt geen drol om de constructeurstitel, ze willen zelf de titel. Als dat moet door een crash, zullen beiden het niet voorkomen. Zeker nu niet meer. Ben ik heilig van overtuigd.

Jehoentelaar

Ik ken iemand die dat niet al te vervelend zou vinden.


Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 25 augustus 2014 - 19:34:37
Mercedes kan zoveel willen, in Hongarije had Hamilton daar ook lak aan. Het laatste wat ze bij het team moeten doen is meer dingen gaan opleggen, want dan weten we zeker dat de boel ontploft.
na dit weekend zullen er wel nieuwe of verduidelijkte afspraken komen. Als 1 van de coureurs rare dingen gaat doen en de titels op het spel zet dan kan het zo maar zijn dat ie niet meer terug hoeft te komen. Als Mercedes op een bepaald moment zeker is van de titels zouden alle remmen weer los moeten kunnen. Dat zou prima voor de laatste 2 races kunnen gelden.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 19:37:06
Daar zullen ze zich uiteindelijk ook niet aan houden. Niet als straks de titel op het spel staat. Ze geven echt geen drol om de constructeurstitel, ze willen zelf de titel. Als dat moet door een crash, zullen beiden het niet voorkomen. Zeker nu niet meer. Ben ik heilig van overtuigd.
die constructeurstitel lijkt me wel veilig. De rijderstitel nog niet helemaal.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 19:39:54
Citaat van: Jehoentelaar op 25 augustus 2014 - 19:34:37
Mercedes kan zoveel willen, in Hongarije had Hamilton daar ook lak aan. Het laatste wat ze bij het team moeten doen is meer dingen gaan opleggen, want dan weten we zeker dat de boel ontploft.
na dit weekend zullen er wel nieuwe of verduidelijkte afspraken komen. Als 1 van de coureurs rare dingen gaat doen en de titels op het spel zet dan kan het zo maar zijn dat ie niet meer terug hoeft te komen. Als Mercedes op een bepaald moment zeker is van de titels zouden alle remmen weer los moeten kunnen. Dat zou prima voor de laatste 2 races kunnen gelden.
Weet ik niet, misschien gaan ze inderdaad wel zo ver. Zullen zien. :)

Sabai

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 19:41:05
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 19:37:06
Daar zullen ze zich uiteindelijk ook niet aan houden. Niet als straks de titel op het spel staat. Ze geven echt geen drol om de constructeurstitel, ze willen zelf de titel. Als dat moet door een crash, zullen beiden het niet voorkomen. Zeker nu niet meer. Ben ik heilig van overtuigd.
die constructeurstitel lijkt me wel veilig. De rijderstitel nog niet helemaal.

Vooral niet als ze elkaar de tent uit blijven vechten. En dan voorzie ik scenario als 2007. Alleen dan met de goedlachse Ricciardo. 

Jozef

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 19:37:06
Daar zullen ze zich uiteindelijk ook niet aan houden. Niet als straks de titel op het spel staat. Ze geven echt geen drol om de constructeurstitel, ze willen zelf de titel. Als dat moet door een crash, zullen beiden het niet voorkomen. Zeker nu niet meer. Ben ik heilig van overtuigd.

Ik denk dat Rosberg al voor Spa zijn rekensommetjes gemaakt heeft. Een gezamenlijke crash is gewoon in zijn voordeel. Zeker nu de voorsprong weer groter is dan 25 punten. Rosberg gaat echt geen enkele moeite meer doen om contact te vermijden, sterker, misschien gaat hij het zelfs opzoeken. Dat is allemaal heel erg in Hamiltons nadeel.

0634

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 19:44:05
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 19:37:06
Daar zullen ze zich uiteindelijk ook niet aan houden. Niet als straks de titel op het spel staat. Ze geven echt geen drol om de constructeurstitel, ze willen zelf de titel. Als dat moet door een crash, zullen beiden het niet voorkomen. Zeker nu niet meer. Ben ik heilig van overtuigd.

Ik denk dat Rosberg al voor Spa zijn rekensommetjes gemaakt heeft. Een gezamenlijke crash is gewoon in zijn voordeel. Zeker nu de voorsprong weer groter is dan 25 punten. Rosberg gaat echt geen enkele moeite meer doen om contact te vermijden, sterker, misschien gaat hij het zelfs opzoeken. Dat is allemaal heel erg in Hamiltons nadeel.

Of hij het echt op zoekt ala Schumacher in 97 of Senna in 90, maar hij zal het zeker niet vermijden. Dat geloof ik ook niet. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Sowieso, mag ik daar als Senna-adept niks van zeggen ;).

Sabai

Wie had dat nog gedacht van de ideale schoonzoon dat hij zo van zich zou afbijten  ;D

Perton

Hamilton weet nu dat hij het contact moet gaan vermijden wil hij niet uitvallen. En dat is nieuw voor hem. Geen idee hoe die daarmee om zal gaan, dat merken we vanzelf. Wel denk ik dat het "eerste bocht leiden = niet aangevallen worden" wordt bij Mercedes. Erg jammer. Betekent dat Hamilton wat meer zijn best moet gaan doen op de zaterdagen, want dat zit de afgelopen tijd niet zo lekker.

Perton

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2014 - 19:48:37
Wie had dat nog gedacht van de ideale schoonzoon dat hij zo van zich zou afbijten  ;D
Tsja volgens mij riep ik eerder dit jaar rond Monaco al dat ik Rosberg zijn lieve imago een beetje gemaakt vond (of ik weet niet meer welke woorden ik exact gebruikte), dus erg verrassend is het natuurlijk niet ;). Ik bedoel dit niet als kritiek hoor, ik vind het namelijk volstrekt logisch dat Rosberg zo gedraagt.