Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 03 augustus 2014 - 12:26:13
Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 10:08:47
Ik denk dat Watson 'n beetje uit z'n nek zit te lullen.

CitaatMaar van de twee coureurs denk ik dat Nico de meest complete is. Hij is misschien niet de allersnelste man ter wereld, al liet hij iets anders zien in Monaco en Canada, maar hij benut zijn krachten optimaal en zeer efficiënt."

Zowel in Monaco als in Canada was Lewis gedurende de race de snellere vd twee. In Monaco is het echter praktisch onmogelijk in te halen en in Canada ging hij stuk net nadat hij de leiding over had genomen.

Citaat"Lewis moet de volgende vier races winnen om het gat te dichten, maar dat gaat niet makkelijk worden. Rosberg was ontzettend sterk in de laatste twee races."

Vier races? Volgens mij is het gat maar 11 punten. Dat is in theorie al in één race dicht te rijden, maar soit .... laten we het op twee houden. En ja ... hij heeft gelijk dat het niet makkelijk wordt en Nico sterk bezig was, maar wat was Hamilton aan het doen dan? Die reed minstens net zo sterk, zoniet sterker. Zo'n onmogelijke opgave is het dus ook weer niet.
Het bericht was van 11 Juni en toen was de voorsprong van Rosberg 22 punten.

Maar natuurlijk heb je niks aan alles analyseren, het is niet gebeurd en Rosberg leid het WK. Echter, als je een eerlijke balans wilt maken tussen de 2, zal je alles toch helemaal moeten uitlichten en kijken naar wat had kunnen gebeuren, wat is gebeurd en wat niet is gebeurd. Zeggen dat Rosberg beter is omdat aan de leiding gaat is te simpel.
Zeggen dat Lewis de betere is omdat hij meer gewonnen heeft en meer had kunnen winnen is ook te simpel.
Feit is dat beiden best nog wat foutjes maken, maar zoals ik al zei kan je alleen een goed en eerlijk vergelijk maken als je alles gaat uitpluizen en daar hoort in mijn ogen de pech van Lewis ook bij, want over het hele jaar genomen heeft hij toch aanzienlijk meer pech dan Rosberg. En de uitspraak dat Lewis meer vraagt van zijn materiaal vind geen terechte. Zoals Kootje ook al zei, de onderdelen die stuk gingen waren stuk voorstuk onderdelen die of nieuw waren of onderdelen die je als coureur niet stuk kan rijden. Zeker niet als je er zo kort mee gereden hebt.

Ik denk dat je als rijders sowieso een moderne auto niet stuk kunt rijden. Zolang je natuurlijk niet aan het beton komt oid dergelijks (zoals Maldonado :) )

FolkertE

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Dat idee had ik ook altijd, maar sinds dit jaar gebruiken ze nieuwe technologie en er staat me iets van bij dat deze technologie gevoeliger en kwetsbaarder is. Maarmet  motoren en versnellingsbakken, heb ik altijd het idee gehad dat dat niet echt mogelijk is om door een rijstijl kapot te rijden. Tenzij je vol op je gas gaat staan, gaat remmen en terug gaat schakelen van 7 naar 1 en weer terug naar 7 en weer terug naar 1.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 02 augustus 2014 - 22:50:06
Citaat van: Jozef op 02 augustus 2014 - 21:50:42
Als Hamilton meer van het materiaal vergt, hoe kan het dan dat hij toch minder van de banden vergt?
sinds wanneer is dat zo dan?

Dat weet ik niet, maar er zijn meerdere races geweest dit jaar waarin Hamilton langere stints rijdt op dezelfde banden en toch goede rondetijden kan blijven rijden terwijl Rosberg al moet pitten omdat zijn banden op zijn.

0634

Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 10:51:51
Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2014 - 10:48:23
Overigens lult Watson helemaal niet uit zijn nek, hij geeft zijn mening. Als jij dat uit zijn nek lullen noemt, doe jij dat nu dus ook. Watson heeft nog een punt ook.

En mijn mening is dat hij uit z'n nek lult. ;)

Dat vind ik nou van dat hele 'wat als pietje niet wat uitgevallen'-verhaal hierboven.

Kootje

Dat mag, heb ik ook weleens. ;D

FolkertE

Hamilton
Australië: +25
Canada: +25
Duitsland: +3
Hongarije: +3
Engeland: -7
Totaal: +49
Rosberg:
Autralië: -7
Silverstone: +25
Hongarije: +13
Totaal: +31
Dat is geheel pech vrij verhaal, gebaseerd op de punten die ze verloren op het moment dat ze problemen kregen en waar ze minimaal hadden kunnen kwalificeren/finishen als er geen pech was geweest. Het is niet gebeurd en dus niet relevant, maar het is geen onzin of flauwe kul. We hebben er alleen niks aan.

Ach ja, het is eigenlijk ook helemaal niet erg, we hebben iig een super spannend gevecht voor de titel en kijk uit naar de 2de helft.

0634

Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 12:56:05
Dat mag, heb ik ook weleens. ;D

Het halve internet is gelul. En de andere helft is onzinnig ;).

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2014 - 13:13:15
Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 12:56:05
Dat mag, heb ik ook weleens. ;D

Het halve internet is gelul. En de andere helft is onzinnig ;).
Zullen we dan maar met zijn alle beginnen aan de 3de helft? Ik trakteer.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 02 augustus 2014 - 21:50:42
Als Hamilton meer van het materiaal vergt, hoe kan het dan dat hij toch minder van de banden vergt?


Klopt inderdaad! Scherp van je Jozef!

0634

Alleen ontbreekt de onderbouwing daarvan. Ik heb dat de afgelopen races niet gehoord hoor, dat Lewis zuiniger is voor zijn banden.

Miguel

Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 10:08:47
Ik denk dat Watson 'n beetje uit z'n nek zit te lullen.

In het Zambiaans betekent "John Watson" ook "man die veel onzin verkondigt".
Peace out yo.

Wings

Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 10:08:47
Ik denk dat Watson 'n beetje uit z'n nek zit te lullen.

Nou nou!

CitaatZowel in Monaco als in Canada was Lewis gedurende de race de snellere vd twee. In Monaco is het echter praktisch onmogelijk in te halen en in Canada ging hij stuk net nadat hij de leiding over had genomen.

Onmogelijk is het niet. Zie Schumacher in 2006 zonder DRS, zonder KERS en met meer vuile lucht achter de auto. Verder hoefde Nico in Monaco niet harder te rijden dus of hij het kon weet je niet. In Canada vergeet je gemakshalve de verprutste pitstop en dat Rosberg intelligenter met het probleem omging. Maar je mag er best een eigen waarheid op nahouden hoor maar doe dan niet alsof Watson een hoop lucht in zijn verhaal pompt. 

CitaatVier races? Volgens mij is het gat maar 11 punten. Dat is in theorie al in één race dicht te rijden, maar soit .... laten we het op twee houden. En ja ... hij heeft gelijk dat het niet makkelijk wordt en Nico sterk bezig was, maar wat was Hamilton aan het doen dan? Die reed minstens net zo sterk, zoniet sterker. Zo'n onmogelijke opgave is het dus ook weer niet.

Ik zou eerst eens kijken wanneer Watson dit riep. Dat was begin juni. Volgens mij had Hamilton toen 32 punten achterstand dus 4 x 8 punten verschil is gelijkstand. Ik denk dat Watson daar op doelt. Verder is het juist moeilijk omdat Rosberg vrij constant scoort en weinig fouten maakt. Of hij wint of hij finisht als tweede (als Lewis wint). De laatste Grand Prix is daar, -door een SC-situatie, die nadelig uitpakt- de klad in gekomen. Dus al vind je Hamilton de held van het seizoen dan nog roept Watson dingen die gewoon kloppen. Dus niet zomaar een standpunt die uit de lucht gegrepen wordt maar goed gekeken naar het seizoensverloop van Rosberg.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 03 augustus 2014 - 13:06:23
Hamilton
Australië: +25
Canada: +25
Duitsland: +3
Hongarije: +3
Engeland: -7
Totaal: +49
Rosberg:
Autralië: -7
Silverstone: +25
Hongarije: +13
Totaal: +31
Dat is geheel pech vrij verhaal, gebaseerd op de punten die ze verloren op het moment dat ze problemen kregen en waar ze minimaal hadden kunnen kwalificeren/finishen als er geen pech was geweest. Het is niet gebeurd en dus niet relevant, maar het is geen onzin of flauwe kul. We hebben er alleen niks aan.

Ach ja, het is eigenlijk ook helemaal niet erg, we hebben iig een super spannend gevecht voor de titel en kijk uit naar de 2de helft.

Wat ik frappant vind (en daarom ook zo oneerlijk) is dat zowel  Hamilton als Rosberg in Canada problemen hadden. Exact dezelfde wel te verstaan! Rosberg ging er echter slimmer mee om en bracht de Mercedes thuis. Door eigen toedoen en inzet verloor hij slechts 7 punten waar Hamilton iets te gretig was, Rosberg aanviel en kort daarna moest opgeven. Zelfs al wil je doen alsof Hamilton hier vrijuit gaat (ik ga trouwens er niet vanuit dat je Hamilton volledig vrijpleit) vergeet je dat Rosberg ook verloor. En hoe je aan die 25 punten komt begrijp ik ook niet helemaal want het was Rosberg die de dans totdat leidde. Stel je zegt, "Hamilton treft geen blaam", en je wilt pech compleet wegstrepen uit het verhaal (dus ook de pech van Rosberg) lag Hamilton tweede -op eigen kracht- en verloor hij 18 punten. Rosberg 7.

Bovendien lees ik net terug dat Hamilton in Hongarije een stuurfout maakt in de beginfase waardoor zijn voorvleugel beschadigd raakt (doorgaans wordt dat, indien zijn vleugel beschadigd is, als excuus gebruikt, als Hamilton Rosberg niet verslaat, dus nu ook!). En won hij t.o.v. Rosberg 7 plekken (die ik ook niet teruglees). O en Hamilton won op zondag doordat hij zaterdag pech had en daardoor op een gunstigere positie rondreed. Anders had hij ook verloren op zondag, iets wat nu dus niet gebeurde.

Als ik al de feiten en gebeurtenissen -waar jij geen rekening mee houdt- verwerk in je lijst, loopt het saldo van Rosberg iets op en het puntenverlies van Hamilton zakt. Gek genoeg is of Hamilton punttechnisch meer verliest dan ROsberg uiteindelijk afhankelijk van of iemand vindt dat Hamilton vrijuit gaat in Canada. Als er iemand is die dan nog steeds vind dat Hamilton zoveel meer pech heeft dan Rosberg door een discutabele 11 punten denk ik dat men doorschiet in hun doel. Natuurlijk zit wel eens wat tegen, ook bij Hamilton, maar tegenslag van Hamilton wordt wel enorm uitvergroot. In de praktijk valt het reuze mee en geeft deze tussenstand de onderlinge verschillen goed weer. De één meer rauwe snelheid, de ander slimmer. Diegene die denkt dat Hamilton Rosberg oprolt zal van een koude kermis thuiskomen eind dit seizoen.

Kootje

#598
Citaat van: Wings op 03 augustus 2014 - 13:38:59
Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 10:08:47
Ik denk dat Watson 'n beetje uit z'n nek zit te lullen.

Nou nou!

Idd.


Citaat
CitaatZowel in Monaco als in Canada was Lewis gedurende de race de snellere vd twee. In Monaco is het echter praktisch onmogelijk in te halen en in Canada ging hij stuk net nadat hij de leiding over had genomen.

Onmogelijk is het niet. Zie Schumacher in 2006 zonder DRS, zonder KERS en met meer vuile lucht achter de auto. Verder hoefde Nico in Monaco niet harder te rijden dus of hij het kon weet je niet. In Canada vergeet je gemakshalve de verprutste pitstop en dat Rosberg intelligenter met het probleem omging. Maar je mag er best een eigen waarheid op nahouden hoor maar doe dan niet alsof Watson een hoop lucht in zijn verhaal pompt.

Daarom had ik het ook over praktisch onmogelijk. Wel goed lezen Wings. ;)

Dat Nico in Monaco niet harder hoefde te rijden is natuurlijk de grootsdte flauwekul. Als je continu op je nek gezeten word, dan ga je niet lekker cruisen omdat het toch haast niet mogelijk is om ingehaald te worden. Nico reed daar, zeker tot aan het oogvuiltjes incident, gewoon op de top van z'n kunnen.

Wat Canada betreft vergeet ik helemaal die verprutste pitsstop niet, noch dat Nico intelligenter met het probleem omging. Ook zonder die misluktre pitsstop was Lewis de snellere vd twee, dus was het slechts 'n kwestie van tijd. Dat intigentelere valt ook nog steeds te betwijfelen, dat is niet meer dan 'n aanname die tegengesproken werd door Toto Wolff die juist van geluk (dus geen kunde) sprak.

Citaat
CitaatVier races? Volgens mij is het gat maar 11 punten. Dat is in theorie al in één race dicht te rijden, maar soit .... laten we het op twee houden. En ja ... hij heeft gelijk dat het niet makkelijk wordt en Nico sterk bezig was, maar wat was Hamilton aan het doen dan? Die reed minstens net zo sterk, zoniet sterker. Zo'n onmogelijke opgave is het dus ook weer niet.

Ik zou eerst eens kijken wanneer Watson dit riep. Dat was begin juni. Volgens mij had Hamilton toen 32 punten achterstand dus 4 x 8 punten verschil is gelijkstand. Ik denk dat Watson daar op doelt. Verder is het juist moeilijk omdat Rosberg vrij constant scoort en weinig fouten maakt. Of hij wint of hij finisht als tweede (als Lewis wint). De laatste Grand Prix is daar, -door een SC-situatie, die nadelig uitpakt- de klad in gekomen. Dus al vind je Hamilton de held van het seizoen dan nog roept Watson dingen die gewoon kloppen. Dus niet zomaar een standpunt die uit de lucht gegrepen wordt maar goed gekeken naar het seizoensverloop van Rosberg.

Als je iets nu als nieuws post, ga ik ervanuit dat dat ook nieuws is. Maar goed .... dat veranderd niets aan het feit dat het gat toen idd groter was dan die 11 punten, al waren het er 22 ipv 32. Helaas veranderd dat dan weer niets aan de rest van m'n comment. Ook 22 punten waren in theorie met één race dicht te rijden en wat schetst mijn verbazing, na twee races (waar ik vanuitging) was het gat nog maar 4 punten. Hoe dat kon? Deels door pech aan Nico's kant (maar laten we eerlijk zijn, zonder pech aan Lewis' kant was dat gat geen 22 punten geweest), maar ook omdat Lewis net zo constant presteert als Nico. Hij rijd net zulke sterke races, dus om dat als pluspunt te gebruiken voor Nico, slaat werkelijk waar nergens op.

Dus .... het blijft 'n hoop gelul imo.

Sabai

Sorry dat ik het zeg maar wat een onzin om je mee bezig te houden ;D . Dit voelt aan als een déjà vu         uit vorige jaren waar telkens werd verkondigd dat Lewis altijd maar pech heeft en het nooit aan hem ligt. Feit is dat Rosberg leidt en Hamilton staat tweede. En na de zomerstop gaan ze weer verder.