Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

FolkertE

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 15:58:20
Misschien is dat wel waarom er altijd wat stukgaat bij Hamilton? :P :P
hahah, bedoelde je dat omdat ik teambaas wil zijn? :P

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 28 juli 2014 - 14:07:13
Citaat van: F1fan2987 op 28 juli 2014 - 12:09:08
Inderdaad hebben beide rijders hun sterke en zwakke punten, zo komen de sterke kwaliteiten van Hamilton in races van Silverstone, Oostenrijk, Duitsland en Hongarije naar boven en zou je kunnen afvragen of Rosberg zulke races had kunnen rijden. Maar het is ook een kwaliteit die Hamilton veel kan kosten, zoals dat in het verleden ook meermaals is gebeurd.

Ik ben fan van Hamilton maar je kan in mijn ogen niet zeggen dat hij beter is dan Rosberg. De vorm van de dag en de hoeveelheid pech bepaald wie er de races wint en kampioen word.

Hamilton heeft een sterke periode gehad toen hij vier races achter elkaar won maar toen zat Rosbert steeds op zijn nek op het eind van de races.

Hamilton vind ik wat emotioneler en fanatieker dan Rosbert maar dat kost hem in mijn ogen vaak net zoveel punten dan als het hem oplevert ten opzichte van Nico.

Als ik teambaas was zou ik voor Nico kiezen, als fan voor Hamilton.

Respect hoe je als Hamilton-fan nuchter en objectief blijft. Maak ik niet vaak meer mee. Verder ben ik het met je eens op de laatste zin na. Of ik zou kiezen voor Rosberg weet ik niet. in dit stadium nog niet denk ik. Maar áls ik moest kiezen (dus gedwongen) zou ik ook voor Rosberg gaan (51% om 49%).

0634

Ik niet, altijd voor Lewis. Uiteindelijk is hij in de basis een toefje beter.

Bovendien trek ik na vier jaar Vettel en het afgelopen WK niet nóg een Duitse wereldkampioen.

Wings

Ik vind Rosberg juist beter. Hamilton is wel een toefje sneller. ;)

Enzo

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:08:17
Ik niet, altijd voor Lewis. Uiteindelijk is hij in de basis een toefje beter.

Bovendien trek ik na vier jaar Vettel en het afgelopen WK niet nóg een Duitse wereldkampioen.

Ik verwacht ook dat Lewis uiteindelijk wel het kampioenschap binnen haalt, maar Nico verdiend hem net zo hard dit seizoen.

Wat betreft die Duitsers, je kan ze beter omarmen want die gasten zijn nou eenmaal vaak goed in dingen.  ::)

0634

Dat doe ik sowieso niet Enzo. Bovendien wordt Hamilton kampioen. Uiteindelijk is hij overall iets beter, iets beter in het racen, iets sneller, iets betere kwalifier. Al met al schiet Rosberg in mijn ogen nét een toefje tekort.

Enige probleem voor Lewis is de druk. Die is bij hem hoger. De man is binnengekomen als superster en kan natuurlijk niet verliezen van zijn lager aangeslagen teamgenoot als ze eindelijk een auto hebben om kampioen te worden.

En Lewis en hele hoge wk-druk... hm, geen gelukkig duo tot nu toe. Aan de andere kant: geen idee hoe Rosberg daarmee omgaat

Sabai

Ik verwacht dat Rosberg gewoon kampioen wordt. Hij is constanter slimmer en net zo snel als Lewis die mentaal zwak , emotioneel en niet met druk kan omgaan.

Wings

Mee eens, hoe vaak en hoe stellig Jeroen het ook beweert zonder ook maar een millimeter ruimte te bieden voor een andere mening. ;D

0634

Over de conspiracy theorieen. Breng hier maar eens iets tegen in:

CitaatGrand Prix Diary ‏@GrandPrixDiary  3 min
I've been amusing myself reading some of the hilarious conspiracy tweets where Mercedes want to guarantee a German champion. One question.

Grand Prix Diary ‏@GrandPrixDiary  2 min
If Mercedes wanted to be sure of having a German champion why did they not hire Nico Hulkenberg to partner Nico Rosberg? That would work.

Grand Prix Diary ‏@GrandPrixDiary  1 min
Hulkenberg would have been MUCH cheaper than Lewis, he'd still rake in team points and he is also 50% more German than Rosberg.

Grand Prix Diary ‏@GrandPrixDiary  51 sec.
But then of course I'm probably wrong. FAR more sensible to hire one of the quickest drivers in F1, pay him zillions and then sabotage him.

0634

Citaat van: Wings op 28 juli 2014 - 18:37:28
Mee eens, hoe vaak en hoe stellig Jeroen het ook beweert zonder ook maar een millimeter ruimte te bieden voor een andere mening. ;D

Volgens mij gaf ik juist alle ruimte. Ik twijfelde in dezelfde post nog aan Lewis' mentale state of mind. Dus blijkbaar is er wel ruimte voor twijfel.

Wings

*zoekt een grotere emoticon*

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:38:01
Over de conspiracy theorieen. Breng hier maar eens iets tegen in:

CitaatGrand Prix Diary ‏@GrandPrixDiary  3 min
I've been amusing myself reading some of the hilarious conspiracy tweets where Mercedes want to guarantee a German champion. One question.

Grand Prix Diary ‏@GrandPrixDiary  2 min
If Mercedes wanted to be sure of having a German champion why did they not hire Nico Hulkenberg to partner Nico Rosberg? That would work.

Grand Prix Diary ‏@GrandPrixDiary  1 min
Hulkenberg would have been MUCH cheaper than Lewis, he'd still rake in team points and he is also 50% more German than Rosberg.

Grand Prix Diary ‏@GrandPrixDiary  51 sec.
But then of course I'm probably wrong. FAR more sensible to hire one of the quickest drivers in F1, pay him zillions and then sabotage him.


Ja... 8)

Jozef

Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 18:27:45
Ik verwacht dat Rosberg gewoon kampioen wordt. Hij is constanter slimmer en net zo snel als Lewis die mentaal zwak , emotioneel en niet met druk kan omgaan.

Hongarije: motor ploft op zaterdag, Lewis rijdt van pitstraat naar P3
Duitsland: remschijf ploft op zaterdag, Lewis rijdt van P16 (?) naar P3
Oostenrijk: ERS blokkeert op zaterdag, Lewis rijdt van P9 naar P2 (zoals iedereen moet doen in die auto, maar hij maximaliseert wel zonder fouten)
Engeland: Lewis verpest z'n kwalificatie in de regen maar gaat op zondag de strijd aan om P1

Nee, die jongen is inderdaad echt mentaal zwak en emotioneel.

Mijn punt is niet "o wat heeft Lewis veel pech", maar Lewis heeft de laatste tijd juist race na race weerbaarheid getoond, waar velen dachten dat zoiets alleen aan Fernando Alonso besteed was. Ik vind dat het stilaan tijd wordt om de klassieke beelden over Hamilton bij te stellen.

Sabai

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 18:57:38
Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 18:27:45
Ik verwacht dat Rosberg gewoon kampioen wordt. Hij is constanter slimmer en net zo snel als Lewis die mentaal zwak , emotioneel en niet met druk kan omgaan.

Hongarije: motor ploft op zaterdag, Lewis rijdt van pitstraat naar P3
Duitsland: remschijf ploft op zaterdag, Lewis rijdt van P16 (?) naar P3
Oostenrijk: ERS blokkeert op zaterdag, Lewis rijdt van P9 naar P2 (zoals iedereen moet doen in die auto, maar hij maximaliseert wel zonder fouten)
Engeland: Lewis verpest z'n kwalificatie in de regen maar gaat op zondag de strijd aan om P1

Nee, die jongen is inderdaad echt mentaal zwak en emotioneel.

Mijn punt is niet "o wat heeft Lewis veel pech", maar Lewis heeft de laatste tijd juist race na race weerbaarheid getoond, waar velen dachten dat zoiets alleen aan Fernando Alonso besteed was. Ik vind dat het stilaan tijd wordt om de klassieke beelden over Hamilton bij te stellen.

Ik zie dat toch anders en had wel het idee dat het over was .Maar over de gehele eerste helft van het seizoen gezien blijf ik toch bij mijn oude mening.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 18:57:38
Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 18:27:45
Ik verwacht dat Rosberg gewoon kampioen wordt. Hij is constanter slimmer en net zo snel als Lewis die mentaal zwak , emotioneel en niet met druk kan omgaan.

Hongarije: motor ploft op zaterdag, Lewis rijdt van pitstraat naar P3
Duitsland: remschijf ploft op zaterdag, Lewis rijdt van P16 (?) naar P3
Oostenrijk: ERS blokkeert op zaterdag, Lewis rijdt van P9 naar P2 (zoals iedereen moet doen in die auto, maar hij maximaliseert wel zonder fouten)
Engeland: Lewis verpest z'n kwalificatie in de regen maar gaat op zondag de strijd aan om P1

Nee, die jongen is inderdaad echt mentaal zwak en emotioneel.

Mijn punt is niet "o wat heeft Lewis veel pech", maar Lewis heeft de laatste tijd juist race na race weerbaarheid getoond, waar velen dachten dat zoiets alleen aan Fernando Alonso besteed was. Ik vind dat het stilaan tijd wordt om de klassieke beelden over Hamilton bij te stellen.
ik ga zeker niet zeggen dat Lewis mentaal zwak is, maar wat jij noemt sluit het ook niet uit. Als je kwalificatie om wat voor reden ook in het water valt, dan kun je ook zeggen dat er niet zoveel meer te verliezen valt. De kwalificaties is juist waar dit jaar de druk ligt, als je met het huidige Mercedes beleid P1 pakt dan heb je de wedstrijd al half gewonnen. Het lijkt me dat je als F1 coureur sowieso mentaal sterk moet zijn, anders kom je daar uberhaupt niet terecht, maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen verschillen zijn. Kampioensdruk vind ik nog weer een verhaal apart.