Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Jozef

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 21:41:11
Citaat van: Arthur op 27 juli 2014 - 20:46:08
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 20:41:00
@Arthur: volgens mij mis je de strekking. Inhalen was moeilijk tenzij het contrast groot was. Ricciardo op vers rubber was dus mijn voorbeeld hierin. Verder vind ik dat je prestaties onderwaardeert. Geen rijder presteert zonder auto en/of situatie die het mogelijk maakt. Zo kan je altijd wel prestaties onder het tapijt schuiven...

Prestaties zijn afhankelijk van omstandigheden v.w.b. waardering. Dus ook de auto, weeromstandigheden etc. Daar baseer ik me op. Dat doe jij hoogstwaarschijnlijk ook ;)
in dat geval heeft Hamilton de afgelopen 2 races ook niks anders gedaan dan tempo rijden. Er zat geen 1 onmogelijke inhaalactie tussen, vandaag al helemaal niet. Allemaal easy overtakes. Rosberg heeft iig nog 2 Williamsen gepakt op niet eens zoveel oudere banden.

Lol, geloof je het echt? Buitenom in bocht 4, ik geloof op Vergne, was ronduit briljant.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 22:34:48
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 21:41:11
Citaat van: Arthur op 27 juli 2014 - 20:46:08
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 20:41:00
@Arthur: volgens mij mis je de strekking. Inhalen was moeilijk tenzij het contrast groot was. Ricciardo op vers rubber was dus mijn voorbeeld hierin. Verder vind ik dat je prestaties onderwaardeert. Geen rijder presteert zonder auto en/of situatie die het mogelijk maakt. Zo kan je altijd wel prestaties onder het tapijt schuiven...

Prestaties zijn afhankelijk van omstandigheden v.w.b. waardering. Dus ook de auto, weeromstandigheden etc. Daar baseer ik me op. Dat doe jij hoogstwaarschijnlijk ook ;)
in dat geval heeft Hamilton de afgelopen 2 races ook niks anders gedaan dan tempo rijden. Er zat geen 1 onmogelijke inhaalactie tussen, vandaag al helemaal niet. Allemaal easy overtakes. Rosberg heeft iig nog 2 Williamsen gepakt op niet eens zoveel oudere banden.

Lol, geloof je het echt? Buitenom in bocht 4, ik geloof op Vergne, was ronduit briljant.
ok, die was idd goed. Maar Vergne ging wel aan het eind van die ronde naar binnen, dus die was ook wel zo n beetje door zn banden heen. Verder moet je ff naar de eerste zin van mn post kijken. Als we inhaalacties van Rosberg gaan bagataliseren, dan ook die van Hamilton.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 22:53:36

ok, die was idd goed. Maar Vergne ging wel aan het eind van die ronde naar binnen, dus die was ook wel zo n beetje door zn banden heen. Verder moet je ff naar de eerste zin van mn post kijken. Als we inhaalacties van Rosberg gaan bagataliseren, dan ook die van Hamilton.


Er is een verschil tussen bagatelliseren en negeren...Rosberg heeft ook mooie manoeuvres uitgevoerd. Dat hebben anderen ook aangegeven op dit topic?

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 27 juli 2014 - 22:58:36
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 22:53:36

ok, die was idd goed. Maar Vergne ging wel aan het eind van die ronde naar binnen, dus die was ook wel zo n beetje door zn banden heen. Verder moet je ff naar de eerste zin van mn post kijken. Als we inhaalacties van Rosberg gaan bagataliseren, dan ook die van Hamilton.


Er is een verschil tussen bagatelliseren en negeren...Rosberg heeft ook mooie manoeuvres uitgevoerd. Dat hebben anderen ook aangegeven op dit topic?
anderen wel, maar het ging in dit geval om Arthur, die alle overtakes van Rosberg wegzet als easy overtakes. Maar goed, mooi dat jij t wel met me eens bent iig.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 22:53:36
Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 22:34:48
ok, die was idd goed. Maar Vergne ging wel aan het eind van die ronde naar binnen, dus die was ook wel zo n beetje door zn banden heen.

Nu vergeet je gemakshalve twee dingen.

1) Tot één ronde eerder lukte het Rosberg niet om hem voorbij te komen terwijl die op verser rubber reed dan Lewis.
2) Twee á drie rondjes later ging Lewis ook naar binnen voor nieuw rubber, dus zo vers waren zijn banden ook niet meer.

Hamilton#44

Ik denk dat nu na negen race met een klein verschil in punten wel duidelijk is dat beide coureurs niet voor elkaar onder doen. Ze hebben hun sterke puntjes en ook zwaktes maar onder de streep komen ze in mijn ogen gelijk uit.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 09:40:25
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 22:53:36
ok, die was idd goed. Maar Vergne ging wel aan het eind van die ronde naar binnen, dus die was ook wel zo n beetje door zn banden heen.

Nu vergeet je gemakshalve twee dingen.

1) Tot één ronde eerder lukte het Rosberg niet om hem voorbij te komen terwijl die op verser rubber reed dan Lewis.
2) Twee á drie rondjes later ging Lewis ook naar binnen voor nieuw rubber, dus zo vers waren zijn banden ook niet meer.
was ik niet vergeten, ook niet gemakshalve. Jij maakt er gemakshalve 2 tot 3 rondjes van, het waren er 5. Als je banden op zijn, kan dat een wereld van verschil zijn. Verder had Rosberg een remprobleem en was er 1 smalle droge lijn. Daarnaast vond ik het wel een mooie inhaalactie hoor, het was een reactie op Arthur en de criteria die hij hanteert. Vandaar dat ik ook begon met; 'in dat geval'

FolkertE

Citaat van: Hamilton#44 op 28 juli 2014 - 11:51:43
Ik denk dat nu na negen race met een klein verschil in punten wel duidelijk is dat beide coureurs niet voor elkaar onder doen. Ze hebben hun sterke puntjes en ook zwaktes maar onder de streep komen ze in mijn ogen gelijk uit.
Inderdaad hebben beide rijders hun sterke en zwakke punten, zo komen de sterke kwaliteiten van Hamilton in races van Silverstone, Oostenrijk, Duitsland en Hongarije naar boven en zou je kunnen afvragen of Rosberg zulke races had kunnen rijden. Maar het is ook een kwaliteit die Hamilton veel kan kosten, zoals dat in het verleden ook meermaals is gebeurd.
En in Canada liet Rosberg zien iets voorzichtiger met het materiaal op te kunnen gaan, maar ook direct de reden waarom hij meer moeite heeft met inhalen van tragere rijders in het veld. En soms kan je je afvragen of het eerder geluk dan wijsheid is.
Vorig jaar kan ik me niet herinneren dat er mensen riepen dat Rosberg voorzichtiger en vriendelijker was voor zijn materiaal, hij had tenslotte 3 DNF's en Hamilton 0(mechanische dan, waar ik Japan niet echt mee reken.)
Op het eind zal blijken wie er het beste was, al moet ik eerlijk zeggen dat de "Pech balans" nog steeds meer naar Hamilton uitslaat op dit moment.


Over die team order kan natuurlijk lang en kort gesproken worden, maar die was in mijn ogen te belachelijk.  Hamilton had de team order moeten opvolgen, maar ik snap Hamilton helemaal dat hij daar niet echt behoefte aan had. En hoeveel sneller was Rosberg nu echt?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2014 - 12:02:52
Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 09:40:25
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 22:53:36
ok, die was idd goed. Maar Vergne ging wel aan het eind van die ronde naar binnen, dus die was ook wel zo n beetje door zn banden heen.

Nu vergeet je gemakshalve twee dingen.

1) Tot één ronde eerder lukte het Rosberg niet om hem voorbij te komen terwijl die op verser rubber reed dan Lewis.
2) Twee á drie rondjes later ging Lewis ook naar binnen voor nieuw rubber, dus zo vers waren zijn banden ook niet meer.
was ik niet vergeten, ook niet gemakshalve. Jij maakt er gemakshalve 2 tot 3 rondjes van, het waren er 5. Als je banden op zijn, kan dat een wereld van verschil zijn. Verder had Rosberg een remprobleem en was er 1 smalle droge lijn. Daarnaast vond ik het wel een mooie inhaalactie hoor, het was een reactie op Arthur en de criteria die hij hanteert. Vandaar dat ik ook begon met; 'in dat geval'
Het rem probleem viel op zich ook wel mee denk ik. Ik weet niet hoe snel het overging, maar toen ze weer racete had Rosberg er geen problemen meer mee want hij kon laat remmen. Natuurlijk weten we niet wat er op de radio werd gezegd. Maar ik denk dat als het probleem echt groot was, er meer verloren ging.

Pancake Shield

Het blijft mij nog steeds verbazen, dat een echte confrontatie met gevolgen (zoals bv Webber-Vettel in Turkije 2010) uitblijft. Nou zal dat wel komen, omdat Rosberg net iets minder wild is dan Hamilton. Maar dat kan toch niet goed blijven gaan?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Figge

Volgens mij blijft dit wel goed gaan hoor, ze realiseren zich allebei dat zich geen race zonder punten kunnen veroorloven. Elk punt dat ze verliezen kan ze de titel gaan kosten. Tot de race in Abu Dhabi zullen ze moeten zorgen binnen 14 punten van elkaar te blijven om het in de laatste race zelf in de hand te kunnen houden. Ze gaan allebei alle registers opentrekken, vooral mentaal. Op snelheid rijden ze beiden op de limiet van de auto. Het verschilt op omstandigheden en circuit wie er net marginaal beter is. Over het geheel genomen presteren ze gelijkwaardig, waarbij op dit moment Lewis meer pech achter zijn naam heeft staan. Mogelijk heeft Nico dit jaar ook nog 1 of 2 van deze weekenden, en dan zal hij waarschijnlijk ook bewijzen dat de Mercedes zo goed is dat hij van achteraf op de grid naar het podium kan. Ik kan wel genieten van hun titelstrijd.

FolkertE

Citaat van: Figge op 28 juli 2014 - 13:41:36
Volgens mij blijft dit wel goed gaan hoor, ze realiseren zich allebei dat zich geen race zonder punten kunnen veroorloven. Elk punt dat ze verliezen kan ze de titel gaan kosten. Tot de race in Abu Dhabi zullen ze moeten zorgen binnen 14 punten van elkaar te blijven om het in de laatste race zelf in de hand te kunnen houden. Ze gaan allebei alle registers opentrekken, vooral mentaal. Op snelheid rijden ze beiden op de limiet van de auto. Het verschilt op omstandigheden en circuit wie er net marginaal beter is. Over het geheel genomen presteren ze gelijkwaardig, waarbij op dit moment Lewis meer pech achter zijn naam heeft staan. Mogelijk heeft Nico dit jaar ook nog 1 of 2 van deze weekenden, en dan zal hij waarschijnlijk ook bewijzen dat de Mercedes zo goed is dat hij van achteraf op de grid naar het podium kan. Ik kan wel genieten van hun titelstrijd.
Ook al rijden de Mercedessen mijlen ver voor in een normale race, hun problemen zorgen toch voor leuke races en houd de titel strijd ook spannend. Hij moet nu wel elke week aan de bak en dat is wel wat hij wilde in zijn titelstrijd.

Hamilton#44

Citaat van: F1fan2987 op 28 juli 2014 - 12:09:08
Inderdaad hebben beide rijders hun sterke en zwakke punten, zo komen de sterke kwaliteiten van Hamilton in races van Silverstone, Oostenrijk, Duitsland en Hongarije naar boven en zou je kunnen afvragen of Rosberg zulke races had kunnen rijden. Maar het is ook een kwaliteit die Hamilton veel kan kosten, zoals dat in het verleden ook meermaals is gebeurd.

Ik ben fan van Hamilton maar je kan in mijn ogen niet zeggen dat hij beter is dan Rosberg. De vorm van de dag en de hoeveelheid pech bepaald wie er de races wint en kampioen word.

Hamilton heeft een sterke periode gehad toen hij vier races achter elkaar won maar toen zat Rosbert steeds op zijn nek op het eind van de races.

Hamilton vind ik wat emotioneler en fanatieker dan Rosbert maar dat kost hem in mijn ogen vaak net zoveel punten dan als het hem oplevert ten opzichte van Nico.

Als ik teambaas was zou ik voor Nico kiezen, als fan voor Hamilton.


FolkertE

Citaat van: Hamilton#44 op 28 juli 2014 - 14:07:13
Citaat van: F1fan2987 op 28 juli 2014 - 12:09:08
Inderdaad hebben beide rijders hun sterke en zwakke punten, zo komen de sterke kwaliteiten van Hamilton in races van Silverstone, Oostenrijk, Duitsland en Hongarije naar boven en zou je kunnen afvragen of Rosberg zulke races had kunnen rijden. Maar het is ook een kwaliteit die Hamilton veel kan kosten, zoals dat in het verleden ook meermaals is gebeurd.

Ik ben fan van Hamilton maar je kan in mijn ogen niet zeggen dat hij beter is dan Rosberg. De vorm van de dag en de hoeveelheid pech bepaald wie er de races wint en kampioen word.

Hamilton heeft een sterke periode gehad toen hij vier races achter elkaar won maar toen zat Rosbert steeds op zijn nek op het eind van de races.

Hamilton vind ik wat emotioneler en fanatieker dan Rosbert maar dat kost hem in mijn ogen vaak net zoveel punten dan als het hem oplevert ten opzichte van Nico.

Als ik teambaas was zou ik voor Nico kiezen, als fan voor Hamilton.
Ik als teambaas zou ze lekker laten vechten op de baan, zolang ze het netjes houden. En zodra 1 van de 2 (te vaak) over de schreef gaat, zou ik het hem laten voelen of merken in de volgende race.

Jozef

Misschien is dat wel waarom er altijd wat stukgaat bij Hamilton? :P :P