Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Arthur

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 19:32:59
Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:59:56
Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:15:27
Nou ja, Rosberg hield zich gewoon in omdat het team zei dat Hamilton hem voorbij zou laten, hij was aan het wachten op dat moment en vandaar ook de vele teamradio berichten.
Nogmaals, deze actie van Lewis heeft Mercedes een zeer waarschijnlijke overwinning gekost. Het maakt Mercedes geen bal uit of Lewis of Rosberg dit doet, zolang er maar een Mercedes aan kop gaat.
Ik denk dat het gister al de race heeft gekost. Met alle respect natuurlijk, maar team order geven aan Lewis Hamilton nadat hij voor de 2de race oprij van af de laatste plek moest starten? Elk team of team baas met een greintje verstand of schuld gevoel( zoals ze gister zeiden dat ze hadden) had Lewis niet een team order gegeven om Rosberg voorbij te laten.

Ik denk dat het technisch mankement vandaag is omgebogen naar een mazzel achter de SC. Als hij ook voorin had gereden was hij misschien ook de pineut geweest. Zeker als hij achter Rosberg zou hebben gehangen. Dus gisteren is achteraf zijn geluk geworden. Ik riep het vanmiddag nog tijdens de race: Hamilton hoeft maar iets te hebben dat op de T van tegenslag lijkt of er wordt gedaan alsof hij o zoveel pech heeft en Rosberg mazzel. Zo is het natuurlijk niet. Ik denk dat als je alles tegen elkaar weg streept op zondag de tegenslag zich niet veel ontloopt. Op een ander (Duits) forum heeft iemand het na de zaterdagkwalificatie (Duitsland) compleet uitgewerkt. Het is vooral zelfmedelijden van vooral de Hamilton aanhang. ;D

Dan heb ik een tip voor Rosberg; zorg dat je je quali verprutst door een remschijf of stop een aansteker onder je stoel. Dat werkt goed voor de race..... Denk dat Hamilton overigens wel zou willen ruilen ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:37:58
Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Denk je? Ik denk dat dit slimmer is. Bovendien zat Lewis ook lang vast achter Vettel en daarna Alonso. Dus zoveel ontliepen ze elkaar niet qua raceverloop. En de laatste stint was natuurlijk gewoon rete gaaf van Rosberg. Ook hij kan trappen als een debiel zo hard. Dat hij eenmaal achter Hamilton daar geen do-ore-die waagt en maximaliseert maakt hem een rijder met hersens. Rosberg zie je dan ook niet zo snel, net als Hamilton in de beginfase, achterstevoren staan in de race. Keertje te wijd allee maar dat is tevens ook de grens.

CitaatFuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.

Juist niet. Dat conservatieve is juist zijn kracht waarmee hij Hamilton kan verslaan. Als hij iets meer ballen toont en zich dan vergaloppeerd is hij dat voordeel kwijt dat hij nu wel heeft. Iedere rijder heeft zijn krachten anders liggen en denk ook dat als Rosberg ziet dat hij de vruchten er van plukt (en dat doet Rosberg) hij dat gelegd pad moet blijven volgen. Dus niks meer ballen, dit is prima.

0634

Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:07:39
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:02:54
Ik weet niet meer precies wat ze zeiden, maar ik kreeg meteen het idee dat het een call was van: mocht Nico komen, laat hem dan gaan. Dat vind ik een heldere en onder deze omstandigheden een volkomen logische call. Alleen Nico is nooit gekomen. Dus hoefde Lewis hem niet te laten gaan.
'

Nou ja, het was gewoon een teamorder dat Lewis Rosberg voorbij moest laten, ze zeiden zelfs wanneer en waar op het circuit het moest gebeuren.
Rosberg kwam binnen 0.7. sec en dat was het moment waarop Lewis plaats moest maken.

Ik denk dat als Hamilton dit wel had gedaan Rosberg had kunnen winnen vandaag.

Inderdaad. Ik heb in de wedstrijd eigenlijk maar één order gehoord, dat was die dat Lewis Rosberg niet op moest houden ivm de ander strategie. Dat vond ik een alleszins redelijke call. Niet zo zeer langs laten, maar ook niet ophouden.

Later echter, zo las ik op F1Fanatic kwam er nog een call en moest hij hem langslaten. Dat heb ik niet gehoord helaas. Dat is indedaad ongetwijfeld de reden dat Rosberg een gaatje liet, want hij was op dat moment duidelijk sneller dan Lewis.

Wings

Citaat van: Arthur op 27 juli 2014 - 19:48:16
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 19:32:59
Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:59:56
Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:15:27
Nou ja, Rosberg hield zich gewoon in omdat het team zei dat Hamilton hem voorbij zou laten, hij was aan het wachten op dat moment en vandaar ook de vele teamradio berichten.
Nogmaals, deze actie van Lewis heeft Mercedes een zeer waarschijnlijke overwinning gekost. Het maakt Mercedes geen bal uit of Lewis of Rosberg dit doet, zolang er maar een Mercedes aan kop gaat.
Ik denk dat het gister al de race heeft gekost. Met alle respect natuurlijk, maar team order geven aan Lewis Hamilton nadat hij voor de 2de race oprij van af de laatste plek moest starten? Elk team of team baas met een greintje verstand of schuld gevoel( zoals ze gister zeiden dat ze hadden) had Lewis niet een team order gegeven om Rosberg voorbij te laten.

Ik denk dat het technisch mankement vandaag is omgebogen naar een mazzel achter de SC. Als hij ook voorin had gereden was hij misschien ook de pineut geweest. Zeker als hij achter Rosberg zou hebben gehangen. Dus gisteren is achteraf zijn geluk geworden. Ik riep het vanmiddag nog tijdens de race: Hamilton hoeft maar iets te hebben dat op de T van tegenslag lijkt of er wordt gedaan alsof hij o zoveel pech heeft en Rosberg mazzel. Zo is het natuurlijk niet. Ik denk dat als je alles tegen elkaar weg streept op zondag de tegenslag zich niet veel ontloopt. Op een ander (Duits) forum heeft iemand het na de zaterdagkwalificatie (Duitsland) compleet uitgewerkt. Het is vooral zelfmedelijden van vooral de Hamilton aanhang. ;D

Dan heb ik een tip voor Rosberg; zorg dat je je quali verprutst door een remschijf of stop een aansteker onder je stoel. Dat werkt goed voor de race..... Denk dat Hamilton overigens wel zou willen ruilen ;D

Ik bedoel maar. Haha. :D

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 19:43:25
Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:33:11
Citaat van: Gerard op 27 juli 2014 - 16:37:46
Ja... Terecht of niet terecht, daar gaan we hier niet uitkomen.. Nico verwachtte dat hij voorbij gelaten werd, dus nam geen risico.. over het negeren van teamorders.. als je werkgever, je inkonstbron je iets vraagt en je negeert dat... Dat vind ik niet slim, en niet netjes
Als of Hamilton nog "Netjes'" team orders hoort op te volgen. 21 plaatsen achter Rosberg beginnen en dan op het moment als Rosberg er vlak achter rijd een team order krijgen? Lewis verloor al minimaal 3 punten in Duitsland dan ga je als coureur niet zomaar aan de kant als je teamgenoot en directe concurrent achter je rijd.

In principe hoort hij teamorders te volgen ja. Hij is volgens mij werknemer en geen werkgever. Dat hij er schijt aan heeft is allemaal prima, maar als je vraagt of hij 'hoort' te luisteren: ja, hij hoort te luisteren.

De verhouding werknemer/werkgever vind ik geen goede keuze. Ik ben het verder wel met je eens dat een teamorder opgevolgd moet worden. Maar aan de andere kant... sport=emotie... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Ik las trouwens op een andere site dat er niet echt een team order was, maar dat de rijders het onderling moesten uitvogelen.

0634

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 19:49:31
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:37:58
Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Denk je? Ik denk dat dit slimmer is. Bovendien zat Lewis ook lang vast achter Vettel en daarna Alonso. Dus zoveel ontliepen ze elkaar niet qua raceverloop. En de laatste stint was natuurlijk gewoon rete gaaf van Rosberg. Ook hij kan trappen als een debiel zo hard. Dat hij eenmaal achter Hamilton daar geen do-ore-die waagt en maximaliseert maakt hem een rijder met hersens. Rosberg zie je dan ook niet zo snel, net als Hamilton in de beginfase, achterstevoren staan in de race. Keertje te wijd allee maar dat is tevens ook de grens.

CitaatFuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.

Juist niet. Dat conservatieve is juist zijn kracht waarmee hij Hamilton kan verslaan. Als hij iets meer ballen toont en zich dan vergaloppeerd is hij dat voordeel kwijt dat hij nu wel heeft. Iedere rijder heeft zijn krachten anders liggen en denk ook dat als Rosberg ziet dat hij de vruchten er van plukt (en dat doet Rosberg) hij dat gelegd pad moet blijven volgen. Dus niks meer ballen, dit is prima.

Nou, vandaag duidelijk niet. Ik ben het best met je eens dat Rosberg's stijl heel veel op kan leveren, maar er zijn ook momenten dat je wel even jezelf moet profileren. Dat was vandaag dus. Zoals met die call. Hij had in de bak van Lewis moeten duiken, had zichzelf moeten laten zien, Lewis had zich na die call heus niet met hand en tand verdedigd. Hij gaf, door afstand te houden, Lewis de mogelijkheid om te zeggen dat Rosberg simpelweg een te groot gat liet.

En dan dat gedoe met Vergne. Hij reed er tien ronden of zoiets achter. Hij deed vrij weinig om er langs te gaan. En dan nog na de herstart. Is ie niet wakker, verliest hij 1 of 2 plaatsen. Dat mag dus niet gebeuren. Hij heeft nieuwe banden. Heeft een Merc, dan moet je wakker zijn en niet zomaar even je laten passeren. Ik dacht even dat hij een probleem had, maar dat bleek niet het geval. Gewoon zitten te slapen. Of te voorzichtig zijn.

Ik zeg niet dat hij zijn hele stijl moet omgooien, maar soms zijn er momenten dat je je tanden moet laten zien.

Wings

Ik denk juist van niet. Ook als je rijstijl een keer niet in je voordeel uitpakt. En dat inhalen geen koud kunstje bleek zag je wel bij Hamilton. Ook lang vastgezeten achter Vettel en achter Alonso. Hier waren gewoon geen wonderen meer mogelijk.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 19:56:34
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 19:49:31
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:37:58
Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Denk je? Ik denk dat dit slimmer is. Bovendien zat Lewis ook lang vast achter Vettel en daarna Alonso. Dus zoveel ontliepen ze elkaar niet qua raceverloop. En de laatste stint was natuurlijk gewoon rete gaaf van Rosberg. Ook hij kan trappen als een debiel zo hard. Dat hij eenmaal achter Hamilton daar geen do-ore-die waagt en maximaliseert maakt hem een rijder met hersens. Rosberg zie je dan ook niet zo snel, net als Hamilton in de beginfase, achterstevoren staan in de race. Keertje te wijd allee maar dat is tevens ook de grens.

CitaatFuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.

Juist niet. Dat conservatieve is juist zijn kracht waarmee hij Hamilton kan verslaan. Als hij iets meer ballen toont en zich dan vergaloppeerd is hij dat voordeel kwijt dat hij nu wel heeft. Iedere rijder heeft zijn krachten anders liggen en denk ook dat als Rosberg ziet dat hij de vruchten er van plukt (en dat doet Rosberg) hij dat gelegd pad moet blijven volgen. Dus niks meer ballen, dit is prima.

Nou, vandaag duidelijk niet. Ik ben het best met je eens dat Rosberg's stijl heel veel op kan leveren, maar er zijn ook momenten dat je wel even jezelf moet profileren. Dat was vandaag dus. Zoals met die call. Hij had in de bak van Lewis moeten duiken, had zichzelf moeten laten zien, Lewis had zich na die call heus niet met hand en tand verdedigd. Hij gaf, door afstand te houden, Lewis de mogelijkheid om te zeggen dat Rosberg simpelweg een te groot gat liet.

En dan dat gedoe met Vergne. Hij reed er tien ronden of zoiets achter. Hij deed vrij weinig om er langs te gaan. En dan nog na de herstart. Is ie niet wakker, verliest hij 1 of 2 plaatsen. Dat mag dus niet gebeuren. Hij heeft nieuwe banden. Heeft een Merc, dan moet je wakker zijn en niet zomaar even je laten passeren. Ik dacht even dat hij een probleem had, maar dat bleek niet het geval. Gewoon zitten te slapen. Of te voorzichtig zijn.

Ik zeg niet dat hij zijn hele stijl moet omgooien, maar soms zijn er momenten dat je je tanden moet laten zien.
misschien was dit ook wel het verstandigste, de banden nog een paar ronden in leven houden. Voor Hamilton zat ook nog Alonso, uiteindelijk had het hem met veel pijn en moeite een paar seconden op kunnen leveren. Rosberg stond op dat moment wel op 7 ronden oudere banden, dus heel veel zat er misschien ook niet meer in.

Arthur

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 20:00:15
Ik denk juist van niet. Ook als je rijstijl een keer niet in je voordeel uitpakt. En dat inhalen geen koud kunstje bleek zag je wel bij Hamilton. Ook lang vastgezeten achter Vettel en achter Alonso. Hier waren gewoon geen wonderen meer mogelijk.

Ik vind dat Rosberg zich vandaag geprofileerd heeft als coureur die ontzettend hard kan rijden maar geen echte racer is....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Hamilton ook niet? Want (nogmaals) ook hij kwam niet voorbij aan Vettel en Alonso. Ik zie geen verschil met Rosberg.

0634

Naja, ik wel. Dat je er niet langs komt dat kan altijd, maar er zijn bepaalde situaties waarin je assertiever kan zijn. En moet zijn. Dat was o.m. zo bij die call situatie en bij de herstart.

Wings

Bij de herstart zat Rosberg inderdaad te slapen. En kwam ook slecht in zijn ritme. Maar ach, dat zijn kleinigheden. Ik denk dat Hamilton met zijn spin meer verloor dan Rosberg door even niet op te letten. Dus zo verschrikkelijk slecht was het niet. Wat ik wel minder kan waarderen is dat gemiep over de boordradio. Tenzij dat er afspraken gemaakt zijn natuurlijk maar dat staat niet op hun voorhoofd geschreven. Ik denk dan: dring dan ook aan in plaats van te zeuren dat Hamilton geen deur wagenwijd opengooit.

Tuesday

Had hij ook niet gezegd dat ie een safe race wou rijden? het leek wel dat op het moment dat Hamilton in het voordeel was er een knop omging bij Rosberg. Die laatste stint was echt geweldig, met het mes tussen de tanden.

0634

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 20:17:06
Bij de herstart zat Rosberg inderdaad te slapen. En kwam ook slecht in zijn ritme. Maar ach, dat zijn kleinigheden. Ik denk dat Hamilton met zijn spin meer verloor dan Rosberg door even niet op te letten. Dus zo verschrikkelijk slecht was het niet. Wat ik wel minder kan waarderen is dat gemiep over de boordradio. Tenzij dat er afspraken gemaakt zijn natuurlijk maar dat staat niet op hun voorhoofd geschreven. Ik denk dan: dring dan ook aan in plaats van te zeuren dat Hamilton geen deur wagenwijd opengooit.

Nou dat denk ik niet: Lewis verloor alleen maar tijd, Rosberg verloor iets van twee plekken met die herstart. Dat koste hem veel meer dan dat spinnetje van Lewis.