Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Enzo

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:02:54
Ik weet niet meer precies wat ze zeiden, maar ik kreeg meteen het idee dat het een call was van: mocht Nico komen, laat hem dan gaan. Dat vind ik een heldere en onder deze omstandigheden een volkomen logische call. Alleen Nico is nooit gekomen. Dus hoefde Lewis hem niet te laten gaan.
'

Nou ja, het was gewoon een teamorder dat Lewis Rosberg voorbij moest laten, ze zeiden zelfs wanneer en waar op het circuit het moest gebeuren.
Rosberg kwam binnen 0.7. sec en dat was het moment waarop Lewis plaats moest maken.

Ik denk dat als Hamilton dit wel had gedaan Rosberg had kunnen winnen vandaag.

Arthur

Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:07:39
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:02:54
Ik weet niet meer precies wat ze zeiden, maar ik kreeg meteen het idee dat het een call was van: mocht Nico komen, laat hem dan gaan. Dat vind ik een heldere en onder deze omstandigheden een volkomen logische call. Alleen Nico is nooit gekomen. Dus hoefde Lewis hem niet te laten gaan.
'

Nou ja, het was gewoon een teamorder dat Lewis Rosberg voorbij moest laten, ze zeiden zelfs wanneer en waar op het circuit het moest gebeuren.
Rosberg kwam binnen 0.7. sec en dat was het moment waarop Lewis plaats moest maken.

Ik denk dat als Hamilton dit wel had gedaan Rosberg had kunnen winnen vandaag.

Daarom deed Hamilton het niet ;) En Rosberg zat te ver weg.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Nou ja, Rosberg hield zich gewoon in omdat het team zei dat Hamilton hem voorbij zou laten, hij was aan het wachten op dat moment en vandaar ook de vele teamradio berichten.
Nogmaals, deze actie van Lewis heeft Mercedes een zeer waarschijnlijke overwinning gekost. Het maakt Mercedes geen bal uit of Lewis of Rosberg dit doet, zolang er maar een Mercedes aan kop gaat.

Sabai

Tjsa je kunt het Lewis ook niet kwalijk nemen. Ik zou hem ook niet er voorbij gelaten hebben. Vind het ook onzin dat ze de teamorder gaven. Ze strijden om het wk en laat ze dat dan ook lekker onderling uitvechten. 

Enzo

Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 17:16:41
Tjsa je kunt het Lewis ook niet kwalijk nemen. Ik zou hem ook niet er voorbij gelaten hebben. Vind het ook onzin dat ze de teamorder gaven. Ze strijden om het wk en laat ze dat dan ook lekker onderling uitvechten.

Dat zou ook mijn voorkeur hebben, ik zie ze liever gewoon tot het gaatje racen.
Anderzijds, afspraak is afspraak en daar moet je dan ook gehoor aan geven.

0634

Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:15:27
Nou ja, Rosberg hield zich gewoon in omdat het team zei dat Hamilton hem voorbij zou laten, hij was aan het wachten op dat moment en vandaar ook de vele teamradio berichten.


Dat kan, dat Rosberg dat dacht. Hij was op dat moment inderdaad gewoon een stukje sneller. Maar goed, ik kan Lewis ook wel begrijpen hoor. Ik vind ook dat al denkt Nico dat, hij er dichter op moet zitten. Anders kost het Lewis - die op jacht was naar alonso - gewoon teveel tijd. Duw hem in zijn rug, neem zelf het initiatief.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:32:47
Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:15:27
Nou ja, Rosberg hield zich gewoon in omdat het team zei dat Hamilton hem voorbij zou laten, hij was aan het wachten op dat moment en vandaar ook de vele teamradio berichten.


Dat kan, dat Rosberg dat dacht. Hij was op dat moment inderdaad gewoon een stukje sneller. Maar goed, ik kan Lewis ook wel begrijpen hoor. Ik vind ook dat al denkt Nico dat, hij er dichter op moet zitten. Anders kost het Lewis - die op jacht was naar alonso - gewoon teveel tijd. Duw hem in zijn rug, neem zelf het initiatief.

Zeker, hij miste sowieso wat agressie in de race. Rosberg leek op safe te rijden en was bang om fouten te maken zo leek het.
Getuige ook de moeite die hij met Vergne had, die had hij veel eerder moeten inhalen en dan was dat gedoen met Lewis nooit gebeurd.

0634

Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Fuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:17:54
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 17:16:41
Tjsa je kunt het Lewis ook niet kwalijk nemen. Ik zou hem ook niet er voorbij gelaten hebben. Vind het ook onzin dat ze de teamorder gaven. Ze strijden om het wk en laat ze dat dan ook lekker onderling uitvechten.

Dat zou ook mijn voorkeur hebben, ik zie ze liever gewoon tot het gaatje racen.
Anderzijds, afspraak is afspraak en daar moet je dan ook gehoor aan geven.
als er idd dit soort afspraken zijn, dan ben ik wel benieuwd of er ook maatregelen zijn afgesproken in t geval van niet gehoorzamen? dat zou je dan wel verwachten.

Sabai

Vooral toen de eerste sc naar binnen ging liet Rosberg veels teveel ruimte en reed achteruit ipv vooruit. Hij had best wat agressiever kunnen zijn hij wist zoveel ronden achter de sc best hoe de baan was.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:37:58
Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Fuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.
ik vond Rosberg vandaag wel redelijk doortastend met zn inhaalacties. Alleen begrijp ik niet waarom ie Vergne maar niet voorbij kwam en daarachter Hamilton Vettel maar niet voorbij kwam.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 17:39:07
Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:17:54
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 17:16:41
Tjsa je kunt het Lewis ook niet kwalijk nemen. Ik zou hem ook niet er voorbij gelaten hebben. Vind het ook onzin dat ze de teamorder gaven. Ze strijden om het wk en laat ze dat dan ook lekker onderling uitvechten.

Dat zou ook mijn voorkeur hebben, ik zie ze liever gewoon tot het gaatje racen.
Anderzijds, afspraak is afspraak en daar moet je dan ook gehoor aan geven.
als er idd dit soort afspraken zijn, dan ben ik wel benieuwd of er ook maatregelen zijn afgesproken in t geval van niet gehoorzamen? dat zou je dan wel verwachten.

Wat zou dat dan moeten zijn? Ik denk dat het eerder de kant opgaat als bij Vettel vs Webber.

0634

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 17:40:58
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:37:58
Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Fuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.
ik vond Rosberg vandaag wel redelijk doortastend met zn inhaalacties. Alleen begrijp ik niet waarom ie Vergne maar niet voorbij kwam en daarachter Hamilton Vettel maar niet voorbij kwam.

Verder haalde hij alleen Kimi en Massa in die op 20 ronde oude banden reden. Mag het met een Merc met hagelnieuwe slicks? Snelheidsverschil was enorm. Juist bij Vergne, juist bij Lewis had hij zijn tanden moeten laten zien. Ik zag ze niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:43:14
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 17:40:58
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:37:58
Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Fuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.
ik vond Rosberg vandaag wel redelijk doortastend met zn inhaalacties. Alleen begrijp ik niet waarom ie Vergne maar niet voorbij kwam en daarachter Hamilton Vettel maar niet voorbij kwam.

Verder haalde hij alleen Kimi en Massa in die op 20 ronde oude banden reden. Mag het met een Merc met hagelnieuwe slicks? Snelheidsverschil was enorm. Juist bij Vergne, juist bij Lewis had hij zijn tanden moeten laten zien. Ik zag ze niet.
Kimi en Massa reden niet op 20 ronden oude banden. Al ruim daarvoor haalde hij ook nog Bottas in. De Williamsen die de afgelopen races zo moeilijk te passeren waren. Dat ie Vergne niet kon aanvallen had volgens mij te maken met een probleem met de remmen. Dat probleem had Hamilton ook en bij beiden werd er tijdens de pitstops wat aangepast.

Edwin90