Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:30:13
De call vond ik op zich niet verkeerd. Als Rosberg echt had aangedrongen, moet je je teamgenoot als Lewis zijnde in leven laten bij een aanval. Alleen, Rosberg is nooit dichtbij geweest. Je kan niet van Lewis verwachten dat hij een gat van 0,8 seconden als realistische inhaalmove ziet.

Juist omdat Rosberg niet aandrong én naar binnen moest begrijp ik de call niet. De snel uitgevaardigd als je het mij vraagt.

+ wat Kootje zegt.

Gerard

Ja... Terecht of niet terecht, daar gaan we hier niet uitkomen.. Nico verwachtte dat hij voorbij gelaten werd, dus nam geen risico.. over het negeren van teamorders.. als je werkgever, je inkonstbron je iets vraagt en je negeert dat... Dat vind ik niet slim, en niet netjes

0634

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:32:26
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:30:13
De call vond ik op zich niet verkeerd. Als Rosberg echt had aangedrongen, moet je je teamgenoot als Lewis zijnde in leven laten bij een aanval. Alleen, Rosberg is nooit dichtbij geweest. Je kan niet van Lewis verwachten dat hij een gat van 0,8 seconden als realistische inhaalmove ziet.

Juist omdat Rosberg niet aandrong én naar binnen moest begrijp ik de call niet. De snel uitgevaardigd als je het mij vraagt.

+ wat Kootje zegt.

Ik vond het helemaal niet te snel. Ik vond het juist precies goed. Zodat hij vooraf gewaarschuwd is dat áls Rosberg er langs probeert te komen, Lewis niet met hand en tand verdedigde. Je kan moeilijk iets in zijn oor brullen als ze zij aan zij de eerste bocht in rossen.

Kootje

Nou ja ... als blijkt dat Nico niet sneller maar juist langzamer is dan Lewis, dan kun je toch best stellen dat de order te voorbarig en dus te snel gegeven is.

0634

Citaat van: Kootje op 27 juli 2014 - 16:31:29
Rosberg nauwelijks sneller? Hij was zelfs langzamer op dat moment. Ten tijde vd eerste call was het gat 0,8 sec. en ten tijde van Nico's tweede vraag waarom Lewis hem niet liet passeren was dit opgelopen tot 1,3 sec. Logisch dus dat Lewis geen gehoor gaf.
Niet dat ik het met je oneens ben, maar dat laatste is niet waar: de boordradio die wij horen kan zomaar een halve ronde of meer dan dat later op tv worden uitgezonden dan dat hij werkelijk was. Dus hoeveel dat gat was: geen idee. Maar volgens mij is het nooit kleiner dan 0,8 geweest, dus wat mij betreft hoefde Lewis niet aan de kant.

Citaat van: Kootje op 27 juli 2014 - 16:42:41
Nou ja ... als blijkt dat Nico niet sneller maar juist langzamer is dan Lewis, dan kun je toch best stellen dat de order te voorbarig en dus te snel gegeven is.

Hij was niet langzamer. Hij had zojuist een gat van 5 seconden dichtgereden. Hij kon alleen nooit echt dichtbij komen. Tja, dat is zijn probleem m.i. en niet dat van Lewis.

Enzo

Citaat van: Kootje op 27 juli 2014 - 16:42:41
Nou ja ... als blijkt dat Nico niet sneller maar juist langzamer is dan Lewis, dan kun je toch best stellen dat de order te voorbarig en dus te snel gegeven is.

Hij was niet langzamer

Kootje

Vandaar dat het gat opliep van 0.9 naar 1.3 sec. ::) En vandaar dat hij niet bij machte was Lewis aan te vallen. :-\

Tuesday

Citaat van: Kootje op 27 juli 2014 - 16:31:29
Rosberg nauwelijks sneller? Hij was zelfs langzamer op dat moment. Ten tijde vd eerste call was het gat 0,8 sec. en ten tijde van Nico's tweede vraag waarom Lewis hem niet liet passeren was dit opgelopen tot 1,3 sec. Logisch dus dat Lewis geen gehoor gaf.

Daarnaast was Lewis op dat moment bezig Fernando binnen te hengelen. Dan kiun je toch niet redelijkerwijs verwachten dat hij van het gas gaat om Nico te laten passeren. Nee ... in Lewis' geval had ik ook gedacht: Prima, ik zal m'n lijn niet verdedigen, maar hij zal toch echt zelf het gat moeten dichten.
mwah, dat weet je nooit, het zou zo maar kunnen dat ie bewust was afstand hield, want dr waren weer koelingsproblemen met de remmen. Maar goed, als ik Lewis was had ik m ook never nooit voorbij gelaten, het gaat hier om het WK toch? belachelijke call van Mercedes, al kan ik me voorstellen dat ze een heftig duel wilden voorkomen.

0634

Citaat van: Kootje op 27 juli 2014 - 16:46:48
Vandaar dat het gat opliep van 0.9 naar 1.3 sec. ::) En vandaar dat hij niet bij machte was Lewis aan te vallen. :-\
Als je zojuist een gat van een seconde of 5 in een paar rondjes dicht rijdt ben je inderdaad sneller. Dat dan vervolgens die laatste stap niet gezet kan worden omdat het verschil te klein is en je alle bekende problemen krijgt, houdt niet ineens in dat je langzamer bent. Als je op een vrije baan het gat dicht rijdt, ben je sneller. Per definitie.

Enzo

Nou daar gaat het nou net over: Lewis, Rosberg en het team hebben hele duidelijke afspraken gemaakt over wat te doen onder bepaalde omstandigheden. Dit was zo'n omstandigheid dat Rosberg sneller was en een andere strategie had tov Lewis. Lewis moet dan ook een grote jongen zijn en zich aan die afspraken houden. Het feit dat hij het nu niet doet zal resulteren in een Rosberg die hem vervolgens ook niet doorlaat, alle afspraken in de prullenbak dus.

In principe is het net zo iets als de Multi 21 situatie van Red Bull. Prima overigens voor ons als kijkers, maar niet goed voor het teamresultaat en dus Mercedes.

0634

Die worden toch wel kampioen.

Enzo


0634

Ik weet niet meer precies wat ze zeiden, maar ik kreeg meteen het idee dat het een call was van: mocht Nico komen, laat hem dan gaan. Dat vind ik een heldere en onder deze omstandigheden een volkomen logische call. Alleen Nico is nooit gekomen. Dus hoefde Lewis hem niet te laten gaan.

Arthur

#403
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:40:30
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:32:26
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:30:13
De call vond ik op zich niet verkeerd. Als Rosberg echt had aangedrongen, moet je je teamgenoot als Lewis zijnde in leven laten bij een aanval. Alleen, Rosberg is nooit dichtbij geweest. Je kan niet van Lewis verwachten dat hij een gat van 0,8 seconden als realistische inhaalmove ziet.

Juist omdat Rosberg niet aandrong én naar binnen moest begrijp ik de call niet. De snel uitgevaardigd als je het mij vraagt.

+ wat Kootje zegt.

Ik vond het helemaal niet te snel. Ik vond het juist precies goed. Zodat hij vooraf gewaarschuwd is dat áls Rosberg er langs probeert te komen, Lewis niet met hand en tand verdedigde. Je kan moeilijk iets in zijn oor brullen als ze zij aan zij de eerste bocht in rossen.

Klopt! Maar vervolgens komt Rosberg niet dichterbij. Of was hij in de veronderstelling dat Hamilton even buiten de baan zou gaan om Rosberg te laten passeren.... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 27 juli 2014 - 17:03:23
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:40:30
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:32:26
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:30:13
De call vond ik op zich niet verkeerd. Als Rosberg echt had aangedrongen, moet je je teamgenoot als Lewis zijnde in leven laten bij een aanval. Alleen, Rosberg is nooit dichtbij geweest. Je kan niet van Lewis verwachten dat hij een gat van 0,8 seconden als realistische inhaalmove ziet.

Juist omdat Rosberg niet aandrong én naar binnen moest begrijp ik de call niet. De snel uitgevaardigd als je het mij vraagt.

+ wat Kootje zegt.

Ik vond het helemaal niet te snel. Ik vond het juist precies goed. Zodat hij vooraf gewaarschuwd is dat áls Rosberg er langs probeert te komen, Lewis niet met hand en tand verdedigde. Je kan moeilijk iets in zijn oor brullen als ze zij aan zij de eerste bocht in rossen.

Klopt! Maar vervolgens komt Rosberg niet dichterbij. Of hij in de veronderstelling dat Hamilton even buiten de baan zou gaan om Rosberg te laten passeren.... ;D

Dat is dus wat ik bedoel: de call was terecht. En Lewis' reactie daarop ook.