Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Logisch. Merc is the team to beat dezer dagen. Eigenlijk zou ik ook niet weten waarom Lewis niet zou blijven, ook vanuit Merc s kant gezien.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 24 juli 2014 - 22:35:29
Citaat van: Arthur op 24 juli 2014 - 22:25:45
Beetje off topic richting Hamilton. Kan ook off topic de kant van Rosberg op gaan ;)
sorry, die begrijp ik ook niet ;)
Ik bedoel; die uitspraak van Hamilton kwam er op neer dat Rosberg het een beetje in zn schoot geworpen heeft gekregen (of iig iets in die richting) en dat hij er hard voor heeft moeten werken. Of hij nou wel of niet de overtuiging had dat hij de F1 ging halen, hij heeft het wel allemaal zelf moeten doen.

Ik denk dat iedereen er hard voor moet werken om de F1 te halen [met zonder kruiwagens poet]. De weg van de een zal wat minder moeilijk zijn dan van een ander. En veel uitspraken worden enorm uit hun verband getrokken door de media...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 24 juli 2014 - 23:04:05
Citaat van: Tuesday op 24 juli 2014 - 22:35:29
Citaat van: Arthur op 24 juli 2014 - 22:25:45
Beetje off topic richting Hamilton. Kan ook off topic de kant van Rosberg op gaan ;)
sorry, die begrijp ik ook niet ;)
Ik bedoel; die uitspraak van Hamilton kwam er op neer dat Rosberg het een beetje in zn schoot geworpen heeft gekregen (of iig iets in die richting) en dat hij er hard voor heeft moeten werken. Of hij nou wel of niet de overtuiging had dat hij de F1 ging halen, hij heeft het wel allemaal zelf moeten doen.

Ik denk dat iedereen er hard voor moet werken om de F1 te halen [met zonder kruiwagens poet]. De weg van de een zal wat minder moeilijk zijn dan van een ander. En veel uitspraken worden enorm uit hun verband getrokken door de media...
dat denk ik dus ook. Ik ben het dus ook niet eens met Hamilton. En ook al zou Rosberg dankzij zn pa in de F1 zijn gekomen, zn erelijst spreekt toch voor zich en dat was voor de F1 ook al zo eigenlijk. Dat heeft ie toch allemaal zelf moeten doen.

Jehoentelaar

Dat hele verhaal van wel of niet hard hebben moeten werken dondert toch meteen weer in elkaar gezien het huidige seizoen. Nico en Lewis gaan als een raket - de een iets meer dan de ander. Kan Lewis wel gaan zeuren dat hij er harder voor had moeten werken, op het moment is zijn collega hem te snel af. En dat telt.

0634

Nou ja, te snel... hij pakt meer punten - tot nu toe. Dat telt inderdaad. Maar echt te snel is Rosberg  Hamilton nou ook weer niet af.

Jehoentelaar

Blijft staan dat de opmerkingen van Lewis onzinnig zijn voor de situatie. Als Rosberg het meer in de schoot geworpen kreeg dan hij zelf, had hij bovenaan moeten staan en niet zijn teamgenoot.

0634

#381
True. Ze zijn daar beiden op basis van enorm talent.

Arthur

Als ik op Wikepedia de eerste jaren van Rosberg lees ging het zeker niet van een leien dakje in de F1... Veel errors ook...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Het gekke is dat Hamilton dat dus niet had. Scoorde iets van zijn eerste 7 races achter elkaar punten of zoiets. Pas later kreeg hij een reputatie van iemand die soms wat te wild is.

Sphinx

Nou is het ook wel zo dat Rosberg in een slechte Williams Cosworth begon die voortdurend motorpech had en lastig te besturen was, en de eerste Mercs waren ook nogal nukkig. Hamilton had eerst een hele goede auto, toen een hele slechte en toén kwam ook die "wilde reputatie", waarbij hij teveel zijn best deed een slechte auto te compenseren, iets wat Rosberg juist in het begin van zijn carrière had. Ik denk dat daarom ook veel mensen dachten dat Hamilton wel even zou afrekenen met Rosberg, net zoals dat met Vettel en Ricciardo ging. Maar eigenlijk hebben Rosberg en Ricciardo vóór dit seizoen nooit echt kunnen laten zien wat ze kunnen met goed materiaal.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Dimensie

Let Nico pass, Lewis let Nico pass.

Pancake Shield

Rosberg blijft overigens wel heel netjes op de Duitse televisie. Hij zegt dat hij eerst de situatie met het team wil bespreken en daarna pas echt een goede reactie kan geven. Hij baalt wel dat hij Hamilton niet kon verschalken in de laatste ronde, maar ook daar niet meer specifieks over.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Dimensie: Geweldig toch? En het dan niet doen! En terecht hoor. Vond het geen idioterie maar Rosberg zat simpelweg te ver weg en was nauwelijks sneller. De call van Mercedes vond ik best discutabel en de reactie van Lewis zoals het hoort. Gewoon doorrijden en klaar.

0634

De call vond ik op zich niet verkeerd. Als Rosberg echt had aangedrongen, moet je je teamgenoot als Lewis zijnde in leven laten bij een aanval. Alleen, Rosberg is nooit dichtbij geweest. Je kan niet van Lewis verwachten dat hij een gat van 0,8 seconden als realistische inhaalmove ziet.

Kootje

Rosberg nauwelijks sneller? Hij was zelfs langzamer op dat moment. Ten tijde vd eerste call was het gat 0,8 sec. en ten tijde van Nico's tweede vraag waarom Lewis hem niet liet passeren was dit opgelopen tot 1,3 sec. Logisch dus dat Lewis geen gehoor gaf.

Daarnaast was Lewis op dat moment bezig Fernando binnen te hengelen. Dan kiun je toch niet redelijkerwijs verwachten dat hij van het gas gaat om Nico te laten passeren. Nee ... in Lewis' geval had ik ook gedacht: Prima, ik zal m'n lijn niet verdedigen, maar hij zal toch echt zelf het gat moeten dichten.