Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Het gaat niet zozeer om Nico, meer om Hamilton. Volgens hem was hij nooit zo overtuigd dat hij de F1 zou halen, maar zover ik weet, riep hij toen hij twaalf was al tegen Ron Dennis dat hij wereldkampioen ging worden... Dus dat deel van die uitspraak gaat aardig mank in mijn ogen: Lewis is er altijd van overtuigd geweest dat hij de F1 zou halen.

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 24 juli 2014 - 12:45:20
Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 10:46:54
Wat zei Hamilton laatst ook alweer over Rosberg? Iets van: 'Hij wist altijd al dat hij de F1 zou bereiken vanwege zijn vader, terwijl ik die overtuiging helemaal niet had?'

Zoiets was het toch?

Maar was Lewis niet het jochie dat op zijn twaalfde naar Ron Dennis stapte en zei dat hij op een goede dag wereldkampioen voor hem zou worden?

Klinkt niet als heel veel twijfel.
Ja dat had hij volgens mij rond de GP van Monaco gezegd. En op zich zit daar wel een puntje van waarheid in. Omdat Lewis gesteund werd door Mclaren, wilt nog niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk zou rijden. Met een F1 coureur als vader heb je toch aantal deuren in de F1 die een onbekende naam niet hebben. Ik denk dat er niet al te veel gewicht aan moet worden gegeven, beetje olie op het vuur en psychologische oorlog voering.

En volgens mij had Nico nooit een hekel aan zijn vader. Al kan ik me voorstellen dat hij liever de finse nationaliteit zou hebben.


Ik dacht dat Nico zelf voor de Duitse nat. had gekozen en ook om zijn moeder te pleasen???

0634

Heeft ie ook. Nico kan een hoop talen spreken maar gek genoeg maar nauwelijks Fins, dus ik denk dat hij het niet eens overwogen heeft.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 13:32:00
Heeft ie ook. Nico kan een hoop talen spreken maar gek genoeg maar nauwelijks Fins, dus ik denk dat hij het niet eens overwogen heeft.


Ok, dan...was eigenlijk ook een reactie op de opmerking van F1fan2987 dat Nico 'liever de Finse nationaliteit zou willen hebben'... ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 12:48:02
Het gaat niet zozeer om Nico, meer om Hamilton. Volgens hem was hij nooit zo overtuigd dat hij de F1 zou halen, maar zover ik weet, riep hij toen hij twaalf was al tegen Ron Dennis dat hij wereldkampioen ging worden... Dus dat deel van die uitspraak gaat aardig mank in mijn ogen: Lewis is er altijd van overtuigd geweest dat hij de F1 zou halen.
alleen vanwege dat ene zinnetje?? bij een sollicitatie moet je wel overtuiging uitstralen natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je er ook zo zeker van bent. Dr zullen genoeg coureurs een soortgelijke overtuiging hebben gehad, maar dat wil niet automatisch zeggen dat het ook ergens op gebaseerd is. Maar goed, verder zie ik het veschil niet zo, Lewis had het op een gegeven moment het McLaren programma, Rosberg de achternaam waardoor beiden een goede kans hadden mits de prestaties goed waren. Uiteindelijk was het juist Lewis die de gouden kans kreeg om direct bij een topteam in te stappen en WK te worden, maar nu ze in hetzelfde team zitten blijken ze enorm aan elkaar gewaagd en kan Rosberg ook zeggen; had mij in die McLaren laten instappen en ik was ook WK geworden. Niet dat zo is, maar het is een zelfde soort theorie als Hamilton op Rosberg loslaat. Zo n achternaam zal ook wel zn nadelen hebben.
Trouwens, volgens wikipedia zei Hamilton niet dat ie WK zou worden, maar dat ie ooit voor McLaren zou willen rijden:

Citaat van: Wikipedia
At the age of ten he approached McLaren F1 team boss Ron Dennis for an autograph, and told him, "Hi. I'm Lewis Hamilton. I won the British Championship and one day I want to be racing your cars." Dennis wrote in his autograph book, "Phone me in nine years, we'll sort something out then." Hamilton drove for Martin Hines' Zip Young Guns Karting Team.[27] From the Cadet ranks, he progressed through to Junior Yamaha (1997) and Ron Dennis actually called him in 1998 after Hamilton won an additional Super One series and his second British championship.[17] Dennis delivered on his promise and signed Hamilton to the McLaren driver development program. This contract included an option of a future F1 seat, which would eventually make Hamilton the youngest ever driver to secure a contract which later resulted in an F1 drive.

0634

#365
Vanwege dat ene zinnetje denk ik dat ja. Dat is natuurlijk ook niet te vergelijken met een sollicitatie. Maar goed, daar mag jij verder anders over denken, ik vind het erg opvallend dat iemand die destijds al zo overtuigd van zichzelf (b)leek, nu claimt altijd te hebben getwijfeld en anderen 'verwijt' zo overtuigd van zichzelf te zijn.

Wings

Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 10:46:54
Maar was Lewis niet het jochie dat op zijn twaalfde naar Ron Dennis stapte en zei dat hij op een goede dag wereldkampioen voor hem zou worden?

O ja? Waar heb je die informatie vandaan? Niet dat ik het niet geloof maar dacht dat Hamilton had geroepen, als jong aanstormend talent, dat hij ooit voor Ron Dennis bij McLaren zou racen. En dat is inderdaad uitgekomen.

0634

Ik dacht dat ie zei dat ie kampioen zou worden maar blijkbaar was dat een stap te ver. Anyway, in beide gevallen zou hij gelijk hebben gehad ;)

Wings


0634

Ik zou het gezworen hebben dat hij dat gezegd had maar apparently... my bad.

Wings

O ik weet het niet zeker hoor! Herinner het alleen anders.

-edit-

Ik lees thans dat Tuesday het zelfde boven water heeft liggen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 juli 2014 - 21:45:26
O ik weet het niet zeker hoor! Herinner het alleen anders.

-edit-

Ik lees thans dat Tuesday het zelfde boven water heeft liggen.
maar toch wat anders, nl; I want to be racing your cars. Los daarvan snap ik de link met uitspraak over Rosberg nog steeds niet.

Arthur

Beetje off topic richting Hamilton. Kan ook off topic de kant van Rosberg op gaan ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 24 juli 2014 - 22:25:45
Beetje off topic richting Hamilton. Kan ook off topic de kant van Rosberg op gaan ;)
sorry, die begrijp ik ook niet ;)
Ik bedoel; die uitspraak van Hamilton kwam er op neer dat Rosberg het een beetje in zn schoot geworpen heeft gekregen (of iig iets in die richting) en dat hij er hard voor heeft moeten werken. Of hij nou wel of niet de overtuiging had dat hij de F1 ging halen, hij heeft het wel allemaal zelf moeten doen.

Fabian

Lees op nu.nl dat hamilton spoedig zn contract wil verlengen. Die wil dus wel blijven