Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 19:40:53
Nou ik vind het weinig shocking en zeker niet naar Rosberg toe. Lewis suggereert ook geen samenzwering volgens mij, hooguit een bevoordeling van een thuisrijder. Dat is wel een slagje minder schokkend.  Bovendien is die site twee dagen te laat. Lewis zei dit zondag reeds.
een samenzwering misschien niet, maar hij suggereert wel degelijk dat de organisatie schijnbaar Rosberg graag zag winnen, wat overigens met een SC ook prima had gekund. Maar goed, van mij mag Lewis dat best zeggen. Ik vind het alleen ietwat ongeloofwaardig dat ie 'echt, echt, echt heel erg bezorgd was over die marshalls'.

Wings

@F1fan2987: Ach, dat de media overdrijft om de lezers te trekken, duidelijk, dus zo zwaar hoef je er niet aan te tillen. Ik denk dat we allemaal wel kunnen bedenken wat Hamilton bedoeld met zijn uitspraak. ;)

FolkertE

Precies, dat was ook mijn hele punt, de media overdrijft/is suggestief in wat Hamilton bedoelde. En dat is nou soms net het probleem, complot theorie of bevoordelen van de thuis rijder is toch wel erg groot verschil en natuurlijk lijkt het dan net als of Hamilton weer iets zegt wat niet normaal is. Hij zegt nu wat vele denken, maar niet willen zeggen. Voordeel voor Rosberg in zijn thuis GP. En stiekem hoopte ik op een SC aan het einde, voor een nog spetterend einde van de race. Nog 10 ronde te gaan en iedereen op nieuwe banden.

Wings

Is leuk voor het raceverloop maar Rosberg verdiende deze zege gewoon. Verder zegt hij misschien wat wij denken maar het is een ongegrond vooroordeel. Mag hoor en ik schiet Hamilton ook niet af (ik zou niet durven knul!) maar vind er wel wat van. Ik vraag me af of Hamilton zich hier om druk moet maken: het zijn kunstmatige invloeden die hem kansen geven die hij in een natuurlijk verloop niet kon afdwingen. Dus een toefje onterecht.

Tuesday

Ik kan niet zeggen waar en wanneer, maar ik meen me toch wel te herinneren dat in vergelijkbare situatie's ook geen SC kwam.
Aangezien het verwijderen zelf amper tijd kostte en de auto niet op of dicht op de racelijn stond was dubbel geel meer dan genoeg, daar hoef je geen hele race voor te neutraliseren.

A double yellow, consisting of two flagmen waving yellow flags (or one waving two flags) at the same post, indicates great danger ahead. Drivers must slow down and be prepared to stop; no overtaking is permitted.

0634

Het is m.i. gewoon een goede beslissing gebleken. Geen effect op de raceuitslag, geen groot gevaar zo bleek. Dan was het dus een goede beslissing.

FolkertE

Citaat van: Wings op 22 juli 2014 - 20:02:51
Is leuk voor het raceverloop maar Rosberg verdiende deze zege gewoon. Verder zegt hij misschien wat wij denken maar het is een ongegrond vooroordeel. Mag hoor en ik schiet Hamilton ook niet af (ik zou niet durven knul!) maar vind er wel wat van. Ik vraag me af of Hamilton zich hier om druk moet maken: het zijn kunstmatige invloeden die hem kansen geven die hij in een natuurlijk verloop niet kon afdwingen. Dus een toefje onterecht.
Oh dat ben ik direct met je eens, Rosberg verdiende het.
En van mij mag je Hamilton afschieten als je dat nodig vind, ik vind alleen de conclusie die je trok wat overdreven. Of nou ja, de conclusie die de media trok.

En ja er was geen SC nodig en het is allemaal goed gegaan gelukkig.

Tuesday

als Hamilton het zelf niet wil invullen, dan gaat de media dat doen, dat lijkt me nogal logisch. En heel veel opties zijn er dan niet.

0634

Nou, ik denk anders niet dat Hamilton een samenzwering suggereerde, zoals racexpress concludeert.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 22:16:22
Nou, ik denk anders niet dat Hamilton een samenzwering suggereerde, zoals racexpress concludeert.
nee, daar waren t al over eens, een slagje minder, maar wel dezelfde richting. Dat raceexpress het iets aandikt kun je verwachten, dat doen ze nl met alles.

0634

O, dat zou kunnen. Ik ken die site verder niet.

0634

Wat zei Hamilton laatst ook alweer over Rosberg? Iets van: 'Hij wist altijd al dat hij de F1 zou bereiken vanwege zijn vader, terwijl ik die overtuiging helemaal niet had?'

Zoiets was het toch?

Maar was Lewis niet het jochie dat op zijn twaalfde naar Ron Dennis stapte en zei dat hij op een goede dag wereldkampioen voor hem zou worden?

Klinkt niet als heel veel twijfel.

Pancake Shield

Is het ook niet zo dat Rosberg een gruwelijke hekel aan zijn vader heeft? Dat hij daarom ook de Duitse nationaliteit gehouden heeft en niet de Finse van zijn vader overgenomen heeft?

Hamilton wil gewoon het vuurtje wat opstoken. Beetje de psychologische druk opvoeren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Zover ik weet heeft Nico geen hekel aan Keke. Nog nooit iets over gehoord.

Volgens mij was Keke ook lange tijd Nico's manager, zoals die dat ook van Mika was.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 10:46:54
Wat zei Hamilton laatst ook alweer over Rosberg? Iets van: 'Hij wist altijd al dat hij de F1 zou bereiken vanwege zijn vader, terwijl ik die overtuiging helemaal niet had?'

Zoiets was het toch?

Maar was Lewis niet het jochie dat op zijn twaalfde naar Ron Dennis stapte en zei dat hij op een goede dag wereldkampioen voor hem zou worden?

Klinkt niet als heel veel twijfel.
Ja dat had hij volgens mij rond de GP van Monaco gezegd. En op zich zit daar wel een puntje van waarheid in. Omdat Lewis gesteund werd door Mclaren, wilt nog niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk zou rijden. Met een F1 coureur als vader heb je toch aantal deuren in de F1 die een onbekende naam niet hebben. Ik denk dat er niet al te veel gewicht aan moet worden gegeven, beetje olie op het vuur en psychologische oorlog voering.

En volgens mij had Nico nooit een hekel aan zijn vader. Al kan ik me voorstellen dat hij liever de finse nationaliteit zou hebben.