Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Jullie.  Maar ik heb er wel verstand van ;D

Perton


Figge

Hahaha. Eerst zien, dan geloven. Ik schat Rosbergs kansen in Engeland hoog in hoor. Hij heeft t momentum en doet het doorgaans goed op Silverstone.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 22:36:06
Jullie.  Maar ik heb er wel verstand van ;D
Darth Jeroen?
Of Jedi knight Jeroen?

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 24 juni 2014 - 10:17:55
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 22:36:06
Jullie.  Maar ik heb er wel verstand van ;D
Darth Jeroen?
Of Jedi knight Jeroen?


Zeker geen Jedi Knight... :P

0634


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2014 - 18:12:58
Mijn moeder is Char.
Oh, in dat geval, kan je even vragen welke cijfers ik moet nemen voor de staatsloterij?


Maar goed, bijna halverwege het seizoen en overal barst de discussie over Hamilton en Rosberg los. En dat valt hier nog wel mee(misschien ook verstandig, gezien ik heb gezien hoe verhit het overal aan toegaat ;D)

Lewis Hamilton kreeg zaterdag dus weer te maken met problemen aan zijn auto en moest daarom van helemaal achteraan starten.
Toch reed hij naar plek 3, maar staat nu 14 punten achter.
Volgende week is de laatste race voor de zomerstop, is de stand in het WK een reƫle weergave tussen de 2 toprijders of is hij wat vertekend door diverse gebeurtenissen?

En dan nog een wilde uitspraak, zonder feitelijke bewijzen: Zou Mercedes dit wel eens in scene hebben gezet? Beide coureurs zo nu en dan wat falend materiaal geven om de stand in even wicht te houden?
Want Lewis wilde geen gemakkelijk jaar en op deze manier moet hij elke keer flink aan de bak.

0634

Nee. Merc gaat geen construteurspunten weggeven. No way.

En de stand is redelijk terecht i.m.o.. Zit niet veel tussen en dat is op de baan ook zo.

Tuesday

ha ha, ze laten Lewis opzettelijk met 20G de bandenstapels invliegen. Melbourne was ook in scnene gezet, want Mercedes wist toen al dat ze met 2 vingers in de neus WK gingen worden.
En ja, Lewis kan het ook gewoon moeilijk hebben met een teamgenoot, daar hoeft niet perse een conspiracy achter te zitten ;)

0634

Eens. Je hoort het wel vaker maar volgens mij maakt Lewis ook gewoon teveel fouten om overtuigend nr 1 te zijn en rijdt Rosberg gewoon verdomd goed en (wel) constant. Het is niet alleen maar pech. Alsof er excuses gezocht moeten worden het falen van Lewis.

Tuesday

tja, Lewis is nou eenmaal de beste, dus aan hem kan het niet liggen. Dus moet men gaan gokken wat het dan wel is ;)

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 11:46:33
Nee. Merc gaat geen construteurspunten weggeven. No way.

En de stand is redelijk terecht i.m.o.. Zit niet veel tussen en dat is op de baan ook zo.
Ik geloof er ook niet in hoor, was ook onzin maar als je ziet hoeveel (Hamilton fanboys) wel denken dat Hamilton opzettelijk word tegen gewerkt door Mercedes ga je soms toch af vragen waar het vandaan komt.

En natuurlijk is de stand terecht, Rosberg kan er niks aan doen dat zijn teamgenoot uitvalt of problemen heeft. Wat ik wel denk is dat de stand niet helemaal representatief is tussen de 2 rijders. En ja net als bij Kimi en Alonso, komt daar ook een stuk pech bij kijken. Tot nu toe zit het Hamilton nou niet heel erg mee.


Maar dan vraag ik me af, te veel fouten? Welke races maakt Hamilton allemaal fouten? Ik vind juist dat ze allebei te veel fouten maken om echt consistent te zijn. En ja, hoe constant kan een coureur zijn als zijn auto uitvalt met problemen? Als Rosberg nu 3 keer uitvalt is het toch niet omdat Rosberg niet constant is?

Sabai

Ik noem het karma. Elke keer als Lewis weer grootspraak heeft krijgt hij tegenslag. Hij kan beter met beide benen op de grond blijven en proberen constant te zijn.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 12:07:58
tja, Lewis is nou eenmaal de beste, dus aan hem kan het niet liggen. Dus moet men gaan gokken wat het dan wel is ;)
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:00:20
Eens. Je hoort het wel vaker maar volgens mij maakt Lewis ook gewoon teveel fouten om overtuigend nr 1 te zijn en rijdt Rosberg gewoon verdomd goed en (wel) constant. Het is niet alleen maar pech. Alsof er excuses gezocht moeten worden het falen van Lewis.

Natuurlijk moet er geen excuses worden gezocht waarom Hamilton achter staat in het WK, maar Duitsland, Canada en Australiƫ kan je moeilijk falen van Lewis noemen.

En Hamilton is zeer zeker niet de beste, daar heeft hij de rust nog niet voor en maakt hij te vaak kostbare foutjes. Net als Rosberg.

0634

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 12:07:58
tja, Lewis is nou eenmaal de beste, dus aan hem kan het niet liggen. Dus moet men gaan gokken wat het dan wel is ;)

Hij is gewoon geen Alonso.  Klasse minder. Dat toont dit jaar imo wel weer eens aan. Blijft een wildebras met foutjes.  Wel waanzinnig snel in aanleg overigens en een spectaculaire rijder. In alles Nigel Mansell.