Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Perton

Citaat van: Wings op 11 juni 2014 - 09:32:54
Overigens denk ik dat dit topic afgesplitst kan worden want of Rosberg instaat is een Schumacheriaanse streek uit te halen staat los van de problemen van Mercedes.
Misschien topictitel veranderen in Hamilton vs. Rosberg ofzo, want ik vermoed dat er nog genoeg dingen zullen gebeuren die het discussiëren waard zijn later dit seizoen.

Kootje

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 10:24:59
Citaat van: Wings op 11 juni 2014 - 09:32:54
Overigens denk ik dat dit topic afgesplitst kan worden want of Rosberg instaat is een Schumacheriaanse streek uit te halen staat los van de problemen van Mercedes.
Misschien topictitel veranderen in Hamilton vs. Rosberg ofzo, want ik vermoed dat er nog genoeg dingen zullen gebeuren die het discussiëren waard zijn later dit seizoen.

waarschijnlijk wel ja  ;D

Wings

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 10:22:41
Sterker nog, als me vanaf het begin duidelijk was dat je die ene ronde bedoelde, had ik je meteen al gelijk gegeven dat Hamilton die ronde niet slim had aangepakt.

Dan laat ik het hierbij. Want ben het met jullie eens dat tot aan zijn pitsstop Hamilton een meer dan prima race reed.

Enzo

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 10:24:59
Citaat van: Wings op 11 juni 2014 - 09:32:54
Overigens denk ik dat dit topic afgesplitst kan worden want of Rosberg instaat is een Schumacheriaanse streek uit te halen staat los van de problemen van Mercedes.
Misschien topictitel veranderen in Hamilton vs. Rosberg ofzo, want ik vermoed dat er nog genoeg dingen zullen gebeuren die het discussiëren waard zijn later dit seizoen.

Done

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 07:38:16
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 01:31:40
Citaat van: Perton op 10 juni 2014 - 19:23:51
Top man, dat jij beter dan Mercedes weet of de starts van Rosberg naar tevredenheid van het team en hemzelf zijn uitgevoerd.
is dit nou werkelijk wat jij uit mijn posts haalt?? kan toch niet waar zijn.
Kan blijkbaar wel waar zijn. Wat moet ik er anders uit halen? Mercedes geeft aan de starts van Nico te willen verbeteren, jij zegt dat zijn starts helemaal niet zo verkeerd waren. Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in wat Mercedes, Rosberg én Hamillton zeggen dan wat Tuesday zegt.
volgens mij zeg ik hetzelfde als wat in dat artikel staat, dat Rosberg over een aantal starts niet geheel tevreden was. In mijn ogen ben jij juist degene die dingen uit het artikel verkeerd interpreteerd door te stellen dat Rosberg niet met de koppeling om kan gaan. Wat ik uit het artikel haal is dat er een probleem is/was met de koppeling van Rosberg en dat er die test in Barcelona door teams maar met één auto getest werd en in het geval van Mercedes was dat de auto van Rosberg. Aangezien Hamilton als eerste aan de beurt was en toch in de auto zat mocht ie zich ook even bezig houden met het testen van wat aanpassingen aan de koppeling. Wat jij suggereert (kan het mishebben) is dat Hamilton ff Rosberg zn start problemen op moet lossen omdat ie dat zelf misschien niet zou kunnen? anders snap ik niet waarom je zegt dat Lewis nu misschien spijt zou hebben van die testwerkzaamheden en dat Rosberg niet met de koppeling om kan gaan.
Hoe dan ook, ik hou me gewoon aan de feiten en spreek niks tegen van wat Wolff, Rosberg of Hamilton zegt in dit geval. Ik sprak alleen jou en Jeroen tegen. Volgens mij is Roberg doorgaans een prima starter.

Perton

Nee dat suggereer ik helemaal niet. Ik zei dat Hamilton ging helpen, niet dat hij de problemen wel even ging oplossen. Dat van spijt hebben had ik volgens mij een smilie bij geplaatst (kan me vergissen) dus ik ging er vanuit dat het wel redelijk duidelijk voor iedereen was dat ik daar een grapje maakte. Ik zie dat ik inderdaad heb geschreven dat Rosberg niet goed met de koppeling kon omgaan. Dat is anders dan hoe ik het bedoelde. Ik bedoelde dat Rosberg soms niet goed wegkwam en dat het volgens het team blijkbaar kwam door de koppeling. Maar hiervoor neem ik de schuld op me, ik heb dat compleet verkeerd opgeschreven.

Maar goed als Rosberg drie keer niet goed start (waarvan één keer dan komt door dat telemetriegedoe, maar goed, het was een slechte start) in 7 races, dat is toch bijna de helft. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje veel. In absolute getallen zal 2 á 3 niet veel zijn, dat ben ik met je eens, maar als het gemiddeld bijna elk tweede raceweekend gebeurt, zou ik toch wel stellen dat hij minder start dan Hamilton.

Ook vraag ik me af (en dat is als echte vraag bedoeld, ik herinner me die hele start niet meer) in hoeverre de start in Australië goed te noemen zou zijn geweest in vergelijking met Hamilton. Ik zet dat laatste er bij, want ik weet ook wel dat ie Ricciardo daar heeft gepakt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 14:16:40
Nee dat suggereer ik helemaal niet. Ik zei dat Hamilton ging helpen, niet dat hij de problemen wel even ging oplossen. Dat van spijt hebben had ik volgens mij een smilie bij geplaatst (kan me vergissen) dus ik ging er vanuit dat het wel redelijk duidelijk voor iedereen was dat ik daar een grapje maakte. Ik zie dat ik inderdaad heb geschreven dat Rosberg niet goed met de koppeling kon omgaan. Dat is anders dan hoe ik het bedoelde. Ik bedoelde dat Rosberg soms niet goed wegkwam en dat het volgens het team blijkbaar kwam door de koppeling. Maar hiervoor neem ik de schuld op me, ik heb dat compleet verkeerd opgeschreven.

Maar goed als Rosberg drie keer niet goed start (waarvan één keer dan komt door dat telemetriegedoe, maar goed, het was een slechte start) in 7 races, dat is toch bijna de helft. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje veel. In absolute getallen zal 2 á 3 niet veel zijn, dat ben ik met je eens, maar als het gemiddeld bijna elk tweede raceweekend gebeurt, zou ik toch wel stellen dat hij minder start dan Hamilton.

Ook vraag ik me af (en dat is als echte vraag bedoeld, ik herinner me die hele start niet meer) in hoeverre de start in Australië goed te noemen zou zijn geweest in vergelijking met Hamilton. Ik zet dat laatste er bij, want ik weet ook wel dat ie Ricciardo daar heeft gepakt.
tja, als we de problemen met Nico's zn koppeling niet mee mogen rekenen, dan de problemen van Hamilton in Australië ook niet, dat lijkt me simpel. Ik had al gezegd dat ik er geen hele discussie van wilde maken, het ging mij alleen om dat 'vrijwel altijd' en om de beeldvorming die blijkbaar ontstaat als iemand 2x slecht start vanaf pole. Volgens mij zijn het beide geen wereldstarters zoals Verstappen of misschien een Alonso, maar komen ze doorgaans beide goed weg. Maar dit jaar heeft Rosberg daar zeker al het één en ander laten liggen.

Perton

Huh, wat zeg je nou? Hoezo mogen we die niet meerekenen? Hoe verzin je dat nou weer?

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 14:33:22
Huh, wat zeg je nou? Hoezo mogen we die niet meerekenen? Hoe verzin je dat nou weer?
nou, jullie kijken schijnbaar naar starts ongeacht problemen, dan was Austalië dus voor Rosberg, simpel zat. Ik zelf neem dat soort dingen wel mee, naar omstandigheden een prima start van Hamilton (denk ik) en dat geldt voor die 2 of 3 mindere starts van Rosberg misschien ook wel als die koppeling idd niet helemaal ok was. Maar goed, dit is een beetje een non-discussie aan het worden.

Perton

#249
O op die manier. Alleen snap ik nog steeds niet waarom de koppelingsproblemen van Rosberg niet zouden mogen worden meegenomen, hoe je daar plots bij komt. Ik bedoelde alleen te zeggen dat Australië eventueel misschien in de ogen van het team beter had kunnen doen, maar dat we daar niet over kunnen oordelen, omdat Hamilton daar problemen had. Dat lijkt me niet verkeerd. Uiteraard moeten we alle koppelingsproblemen wel meenemen, want dat is nou juist wat ze in Spanje hebben getest.

Maar als je het een non-discussie vindt, wil ik er ook best mee stoppen hoor, gaan we het ergens anders over hebben. Mijn leven hangt niet af van de starts van Rosberg ;)

Hamilton#44

ik heb zelf op regio nivo meegedaan aan motorracen en starten is iets wat je kunt of niet. Het is een op zichzelf iets wat eigenlijk niet veel met racen van doen heeft. Een beetje de keeper onder de voetballers zeg maar. Je kan niet zeggen van, ik ga nu even goed leren starten, je hebt dat instinkt of niet.

Enzo

Citaat van: Hamilton#44 op 11 juni 2014 - 16:42:50
ik heb zelf op regio nivo meegedaan aan motorracen en starten is iets wat je kunt of niet. Het is een op zichzelf iets wat eigenlijk niet veel met racen van doen heeft. Een beetje de keeper onder de voetballers zeg maar. Je kan niet zeggen van, ik ga nu even goed leren starten, je hebt dat instinkt of niet.

Nou ja, het gaat uiteindelijk om je reactiesnelheid en daar trainen ze op.
Dat betekend dat je wel beter kan worden in het starten, ook als minder getalenteerde

Tuesday

Citaat van: Enzo op 11 juni 2014 - 16:46:13
Citaat van: Hamilton#44 op 11 juni 2014 - 16:42:50
ik heb zelf op regio nivo meegedaan aan motorracen en starten is iets wat je kunt of niet. Het is een op zichzelf iets wat eigenlijk niet veel met racen van doen heeft. Een beetje de keeper onder de voetballers zeg maar. Je kan niet zeggen van, ik ga nu even goed leren starten, je hebt dat instinkt of niet.

Nou ja, het gaat uiteindelijk om je reactiesnelheid en daar trainen ze op.
Dat betekend dat je wel beter kan worden in het starten, ook als minder getalenteerde
volgens mij is het bij motorracen ook wel wat anders. Als ik naar Moto GP kijk zie ik toch geregeld dat het hele startveld bij de start door elkaar gehusseld wordt, bij F1 is dat toch een stuk minder. Dr zit er altijd wel één tussen die perfect wegkomt en eentje die slecht wegkomt, maar iig vooraan veranderd er doorgaans niet zoveel.

FolkertE

Citaat van: Wings op 10 juni 2014 - 13:36:02
Citaat van: Perton op 10 juni 2014 - 12:52:03
En Lowe was dus ook PR-praat? Maar goed, op die manier is de discussie inderdaad klaar, als we alles vanuit Mercedes wat niet binnen je straatje past als PR-praat gaan beschouwen.

Ik zeg niet dat wat Wolff zegt per definitie altijd PR-praat is, wat ik wel zeg is dat ik ook niet verwacht dat Mercedes collectief hun rijder gaan afschieten in de media. Dus ik kan me voorstellen dat nadien de woorden beter zijn afgewogen en geselecteerd. Wat ik zie is leidend voor het vormen van mijn mening. Als Lauda's verhaal vervolgens naadloos aansluit op hoe ik het ervaar zie ik daar dus waarheid in. Dus dat geloven wat ik wil geloven gaat hier in zoverre op dat ik dat naast de beelden leg.

Verder begrijp ik je probleem niet: stoort je de kritiek op Hamilton of dat mensen Rosberg prijzen? En wat zou er zo onwaar zijn aan het betoog van Lauda en waarom denk je dat hij Hamilton onterecht in een negatief daglicht wilt plaatsen door te doen alsof de problemen het zelfde waren maar Rosberg er beter mee omging?

CitaatIk vind het namelijk best plausibel dat een probleem plotseling erger wordt door stationair te staan bij een pitstop. Hoe vaak hebben we vroeger wel niet raceleiders hun motor op de grid zien afslaan na de opwarmronde? Nu met de fragiele onderdelen van 2014, zie ik best mogelijkheden dat dat weer kan. Het zou ook kunnen dat Hamilton inderdaad invloed heeft gehad.

Oké, maar als het probleem dus erger kan worden doordat de koeling wegvalt, tijdens de pitsstop, vind ik dat je daar naar moet acteren. Even pas op de plaats maken en je materiaal aftasten, zoals Rosberg dat deed. Bovendien zeg ik niet zeker te weten dat hij zijn remmen aan gort reed maar vond ik hem niet slim omgaan met de situatie. Rosberg weer wel. En dat verschil projecteer ik. Bij McLaren vond ik Hamilton ook vaak niet goed omgaan met dingen die tegen zaten dus in mijn beleving een Hamilton-ding.

CitaatMaar uitspraken van meerdere Mercedes-teamleden wegzetten als PR-praat is gewoon jammerlijk en voor mij einde discussie.

Als ik beweer dat Wolff onzin roept kan ik met je meegaan daarin. Niet hoe ik het neerzet en bedoel. Ik plaats namelijk bewust een '*'  achter de term PR-praat om verderop de volgende uitleg te plaatsen: *Dat Wolff Hamilton niet natrapt of afvalt kan ik alleen maar waarderen. Dat Rosberg slimmer met het probleem omging dan Hamilton is iets wat intern besproken kan worden. Dus niks ten nadele van Wolff (maar kan me voorstellen dat je niet met het compleet team over Hamilton heenvliegt in de media).

Dus eigenlijk wat ik in de eerste alinea ook schreef kan ik mij voorstellen dat Wollf Hamilton niet publiekelijk aan de schandpaal nagelt en zijn woorden zorgvuldig selecteert. En dat mag ik vinden. Als jij daarom klaar bent  met de discussie vind ik dat kleinzerig maar ik heb er vrede mee. Wel kan ik mij niet geheel onttrekken aan de indruk dat je je maar al te graag achter de woorden van Wolff schaart om de kritiek te bestrijden. Dus de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

CitaatEuh, ik heb letterlijk dit gezegd: "Want dat rijstijl invloed op het materiaal heeft, dat lijkt me nogal wiedes." Waarom moet ik dan uitleggen dat het technisch onmogelijk is, als dat een opvatting is die ik niet deel? Raar.

Dan zijn de kritische geluiden toch gewoon terecht?
Maar alles wat je ziet, is beperkt tot wat je ziet. Je weet dus helemaal niks van de situatie op dat moment. Je mist de radio gesprekken, je mist de telemetrie, je mist de toestand van het materiaal.

Ok, remmen hadden meer gekoelt moeten worden, maar hij moest wel pushen van het team.
En in dat opzicht ben ik het met Kootje of Perton eens, het lijkt er op dat je slechts argumenten of uitspraken gebruikt die in jou straatje passen. Lauda's mening sluit aan op wat jij ziet(onvolledige informatie) En wat Lowe en Wolff zeggen sluit niet aan op wat jij hebt gezien(en je in feiten het tegen deel bewezen hebben) en word dan af gedaan als PR praat om Hamilton niet de grond in te boren in de media...

Dat gezegt te hebben, ben ik wel van mening dat Lewis rustiger aan had moeten doen. Kijken hoe de problemen zich zouden volhouden of verhouden in de rest van de race. Al vind ik het wel te ver gaan om hem echt er veel aan te verwijten.

Tuesday

wat wel vaag is uit Wolff zn opmerking is 'we told them both to be careful' en een zin later 'both of them complied exactly to what they were told to do'. Maar voorzichtig zijn is natuurlijk wel een vaag begrip waar je niet exact aan kunt voldoen. Maar goed, wellicht zijn er ook nog andere instructies geweest.