Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Ik bedoelde overigens de eerste stint in Q3. Was wat onduidelijk.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2014 - 16:07:49
Ik verwoordde het verkeerd: ik bedoelde ook niet geheel sneller, maar wel op de momenten dat het er toe deed als in de kwalificaties - even los van gele vlaggen en foutjes van Hamilton. Wegrijden lukt hem inderdaad niet zo goed, daar heb je gelijk in, en het viel me op dat zin fuel flow (aan het begin van de race tenminste) ook weer hoger was dan die van Hamilton. Dus Rosberg moet elke race meer brandstof verbruiken om hetzelfde tempo als Hamilton te rijden.
Nou vraag ik me wel af hoe serieus we die fuel flow graphics moeten nemen, want dr zaten al behoorlijke verschillen in na een half rondje racen en 7 ronden SC. In mijn ogen kan dat nooit. En je ziet ook altijd een hele rits coureurs die op het einde nog lang niet tegen de max aanzitten. Wat Rosberg betreft, hij kwam in Spanje op het eind juist dichterbij en in Monaco reed ie op het eind weg, dus al zou ie minder zuinig rijden, het deert hem zo te zien niet.

Perton

Ik zeg ook nergens dat het hem deert. Als Hamilton 90 kilo verbruikt in een race en Rosberg 95, zal het hem inderdaad niet deren. Ik constateer alleen iets aan de hand van wat ik in een tabelletje op televisie aflees.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2014 - 16:22:03
Ik zeg ook nergens dat het hem deert. Als Hamilton 90 kilo verbruikt in een race en Rosberg 95, zal het hem inderdaad niet deren. Ik constateer alleen iets aan de hand van wat ik in een tabelletje op televisie aflees.
maar wat wil je er dan mee zeggen? ik heb sowieso al wat vraagtekens bij die statistiekjes en na gisteren helemaal. Maar ook als het wel klopt kun je je afvragen of Hamilton niet wat minder benzine meeneemt en wat lichter start. Dat zou ook kunnen verklaren waarom Rosberg op het einde dichterbij kan komen of weg kan lopen omdat het verschil in gewicht steeds kleiner wordt. Ik weet het niet hoor, volgens mij hebben we veels te weinig informatie om ook maar enige conclusie's uit die graphic te trekken. Ik kan er tot nu toe vrij weinig mee iig.

Perton

Ik wil er niks mee zeggen. Dat heb je soms met constateringen. Dat jij van elke zin op dit forum altijd een discussie wilt maken, is verder mijn probleem niet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2014 - 17:18:35
Ik wil er niks mee zeggen. Dat heb je soms met constateringen. Dat jij van elke zin op dit forum altijd een discussie wilt maken, is verder mijn probleem niet.
als ik ergens niks mee wil zeggen, dan zeg ik het meestal ook niet. Dan hoef ik later ook niet te gaan klagen dat iemand er op reageert ;)

Perton

Ik klaag ook niet dat je erop reageert, ik leg alleen uit dat het niet meer dan een constatering is, verder niks.

Wings

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 16:09:13
Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 16:07:03
Andersom gold dat in Bahrein oo.. Bovendien, gisteren gewoon prima pole en in monaco had Lewis in de eerste stint ook al het nakijken.

Ik zeg ook niet dat Lewis overal sneller was hé? Was hij in Spanje ook niet. Maar in Monaco was hij ook niets langzamer, je de eerste stint wel maar daarna niet meer, en in Canada was hij toch echt sneller.

Maar Rosberg slimmer! ;) Bovendien was inhalen niet kinderlijk eenvoudig dus of hij sneller genoeg was waag ik te betwijfelen. Maar goed, een paar races geleden riep men nog dat Rosberg kansloos zou zijn, ik denk dat Rosberg bewezen heeft minstens even hongerig en snel te zijn dan Hamilton (en soms een toefje slimmer wat de boel weer in balans brengt).

0634

Ik denk nog steeds dat Lewis in de basis een toefje sneller is. Maar Rosberg doet het uitstekend en heeft vooralsnog het geluk geen pech te hebben (nou ja, gisteren een beetje maar eigenlijk ook weer niet echt natuurlijk). Als hij de lijn van de laatste races doortrekt, tja, dan wordt het echt spannend.

Gerard

Zonder geluk vaart niemand wel.... Kijk naar Kimi in 2005.....  Nico doet het uitstekend! En dat gezeik over dat cheaten is natuurlijk B.S.
Wat dat betreft zijn  die Engelsen zielepoten... Met Brundle voorop >:(

Arthur

Die fuelflow is me nog steeds niet geheel duidelijk. Er zit toch ook een bovengrens per rondje? Als je daaraan moet houden komt het altijd goed voor de race. Of mis ik nu iets heel belangrijks? Kortom, ik mis het totaalplaatje denk ik.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 20:50:45
Ik denk nog steeds dat Lewis in de basis een toefje sneller is. Maar Rosberg doet het uitstekend en heeft vooralsnog het geluk geen pech te hebben (nou ja, gisteren een beetje maar eigenlijk ook weer niet echt natuurlijk). Als hij de lijn van de laatste races doortrekt, tja, dan wordt het echt spannend.

Of dat louter geluk is weet ik niet en vind ik te makkelijk. Je rijstijl is ook van invloed op de slijtage.  Er moet een juiste balans zijn en niet sneller willen dan je materiaal toelaat. Kortom, als bij de één altijd alles stuk gaat en bij de ander niet, denk ik dat het meer is dan pech alleen.

Arthur

Toch lijkt mij die vuile lucht een belangrijk detail. Had Webber ook niet vaak die problemen waar Vettel [op kop] er geen last van had?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 23:48:05
Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 20:50:45
Ik denk nog steeds dat Lewis in de basis een toefje sneller is. Maar Rosberg doet het uitstekend en heeft vooralsnog het geluk geen pech te hebben (nou ja, gisteren een beetje maar eigenlijk ook weer niet echt natuurlijk). Als hij de lijn van de laatste races doortrekt, tja, dan wordt het echt spannend.

Of dat louter geluk is weet ik niet en vind ik te makkelijk. Je rijstijl is ook van invloed op de slijtage.  Er moet een juiste balans zijn en niet sneller willen dan je materiaal toelaat. Kortom, als bij de één altijd alles stuk gaat en bij de ander niet, denk ik dat het meer is dan pech alleen.
dat zegt Jeroen toch ook (in het stuk tussen haakjes)?

Wings

Daar refereert hij specifiek aan de Grand Prix van Canada.