Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 00:25:28
Overigens leuk om te zien dat Rosberg best een boefje is die ook z'n streken heeft onder druk. Zo heilig en hoffelijk als hij werd weggezet is hij niet. Eerder zag je Rosberg in gevechten nog braaf wijken maar vandaag liet hij de Mercedes staan.
dat was gewoon racen uit het boekje, dat heeft niks met streken oid te maken.

Wings

Met streken bedoel ik niet iets kwaads of vervelends. Het is niet zo dat ik vind dat Nico standrechtelijk geëxecuteerd moet worden of iets in die richting. Wel dat de term 'een kat in het nauw maakt rare sprongen' ook voor Nico Rosberg geldt. Meer moet je er ook niet van willen maken.

Jozef

Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 00:25:28
Overigens leuk om te zien dat Rosberg best een boefje is die ook z'n streken heeft onder druk. Zo heilig en hoffelijk als hij werd weggezet is hij niet. Eerder zag je Rosberg in gevechten nog braaf wijken maar vandaag liet hij de Mercedes staan.

Yup, ik begin er meer respect voor te krijgen. De WK-stand is vertekend omdat tot nu toe voor Rosberg eigenlijk alles heeft meegezeten en voor Hamilton af en toe niet (vooral Melbourne uiteraard) maar als Rosberg blijft presteren zoals de afgelopen twee weekends dan kan hij wel nog een verdiende kampioen worden.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 00:48:36
Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 00:25:28
Overigens leuk om te zien dat Rosberg best een boefje is die ook z'n streken heeft onder druk. Zo heilig en hoffelijk als hij werd weggezet is hij niet. Eerder zag je Rosberg in gevechten nog braaf wijken maar vandaag liet hij de Mercedes staan.
dat was gewoon racen uit het boekje, dat heeft niks met streken oid te maken.

Was idd niets mis mee, maar wel iets wat Nico in het verleden verweten werd juist niet te doen. Ook ik maakte me daar schuldig aan, rekende me nu ook al rijk en was verbaasd dat hij 'm gewoon liet staan en de keuze van 'n aanrijding nu bij Hamilton legde. ???

Tuesday

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 12:04:06
Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 00:48:36
Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 00:25:28
Overigens leuk om te zien dat Rosberg best een boefje is die ook z'n streken heeft onder druk. Zo heilig en hoffelijk als hij werd weggezet is hij niet. Eerder zag je Rosberg in gevechten nog braaf wijken maar vandaag liet hij de Mercedes staan.
dat was gewoon racen uit het boekje, dat heeft niks met streken oid te maken.

Was idd niets mis mee, maar wel iets wat Nico in het verleden verweten werd juist niet te doen. Ook ik maakte me daar schuldig aan, rekende me nu ook al rijk en was verbaasd dat hij 'm gewoon liet staan en de keuze van 'n aanrijding nu bij Hamilton legde. ???
ik denk dat dit altijd wel in Rosberg heeft gezeten maar dat enkel zn houding tov Hamilton veranderd is. Voorheen was ie misschien extra voorzichtig tov zn teamgenoot, maar nu ziet ie m gewoon enkel nog als concurrent. Maar dit soort verdedigende actie's heb ik Rosberg wel vaker zien maken.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 13:28:35
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 12:04:06
Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 00:48:36
Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 00:25:28
Overigens leuk om te zien dat Rosberg best een boefje is die ook z'n streken heeft onder druk. Zo heilig en hoffelijk als hij werd weggezet is hij niet. Eerder zag je Rosberg in gevechten nog braaf wijken maar vandaag liet hij de Mercedes staan.
dat was gewoon racen uit het boekje, dat heeft niks met streken oid te maken.

Was idd niets mis mee, maar wel iets wat Nico in het verleden verweten werd juist niet te doen. Ook ik maakte me daar schuldig aan, rekende me nu ook al rijk en was verbaasd dat hij 'm gewoon liet staan en de keuze van 'n aanrijding nu bij Hamilton legde. ???
ik denk dat dit altijd wel in Rosberg heeft gezeten maar dat enkel zn houding tov Hamilton veranderd is. Voorheen was ie misschien extra voorzichtig tov zn teamgenoot, maar nu ziet ie m gewoon enkel nog als concurrent. Maar dit soort verdedigende actie's heb ik Rosberg wel vaker zien maken.

In het verleden vond ik hem vaak wel makkelijk een positie afgeven.  Maar sinds Spanje is hij een stuk pittiger geworden lijkt wel.

Arthur

Citaat van: Sabai op 09 juni 2014 - 14:11:23
Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 13:28:35
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 12:04:06
Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 00:48:36
Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 00:25:28
Overigens leuk om te zien dat Rosberg best een boefje is die ook z'n streken heeft onder druk. Zo heilig en hoffelijk als hij werd weggezet is hij niet. Eerder zag je Rosberg in gevechten nog braaf wijken maar vandaag liet hij de Mercedes staan.
dat was gewoon racen uit het boekje, dat heeft niks met streken oid te maken.

Was idd niets mis mee, maar wel iets wat Nico in het verleden verweten werd juist niet te doen. Ook ik maakte me daar schuldig aan, rekende me nu ook al rijk en was verbaasd dat hij 'm gewoon liet staan en de keuze van 'n aanrijding nu bij Hamilton legde. ???
ik denk dat dit altijd wel in Rosberg heeft gezeten maar dat enkel zn houding tov Hamilton veranderd is. Voorheen was ie misschien extra voorzichtig tov zn teamgenoot, maar nu ziet ie m gewoon enkel nog als concurrent. Maar dit soort verdedigende actie's heb ik Rosberg wel vaker zien maken.

In het verleden vond ik hem vaak wel makkelijk een positie afgeven.  Maar sinds Spanje is hij een stuk pittiger geworden lijkt wel.

Hij moet ook wel wil ie Hamilton achter zich houden!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik denk dat hij het nu ook durft omdat toch al duidelijk is dat beide titels naar Mercedes gaan. Gaat het een keer fout, dan zijn de titels alsnog niet verloren voor Mercedes. In de eerste paar races was dat uiteraard nog niet zo duidelijk dus dan is het belangrijker om beide auto's aan de finish te krijgen.

Arthur

Citaat van: Jozef op 09 juni 2014 - 15:04:58
Ik denk dat hij het nu ook durft omdat toch al duidelijk is dat beide titels naar Mercedes gaan. Gaat het een keer fout, dan zijn de titels alsnog niet verloren voor Mercedes. In de eerste paar races was dat uiteraard nog niet zo duidelijk dus dan is het belangrijker om beide auto's aan de finish te krijgen.

Ik denk dat ie zich realiseert dat brutaal rijden hetgeen is om Lewis van zich af te houden en zelf de winst te pakken. Je teammaat is je eerste concurrent en afwachtend rijden is er niet meer bij.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Misschien dat dat nu veranderd (omdat hij een redelijke voorsprong heeft), maar hij moet op zijn tenen rijden om Lewis bij te houden/voor te blijven en dat doet hij dus. Daarom heeft hij een tandje bijgeschakeld. Dit jaar is zijn kans op de titel. Dat weet hij, dus is hij net even feller. Zeker omdat Lewis dat ook bij hem is.

Perton

Dat op zijn tenen rijden is zeker waar. Foutje in de kwalificatie in Monaco, paar kleine foutjes hier en daar in Canada. Rosberg was sneller de afgelopen twee weekenden, maar moet er wel hard voor werken. En dat vind ik heel mooi om te zien. Zo hoort Formule 1 te zijn.

Kootje

Citaat van: Perton op 09 juni 2014 - 15:53:15
Dat op zijn tenen rijden is zeker waar. Foutje in de kwalificatie in Monaco, paar kleine foutjes hier en daar in Canada.

Hij moet idd alles geven wat hij heeft, maar dat gaat andersom ook op. Ik had toch echt verwacht dat Rosberg nu al tweede viool zou spelen, maar hij klampt zich goed vast aan wat misschien wel z'n enige echte kans op de titel kan zijn. Heeft daarbij natuurlijk wel de mazzel dat Hamilton nu al twee DNF's achter z'n naam heeft.


CitaatRosberg was sneller de afgelopen twee weekenden, maar moet er wel hard voor werken. En dat vind ik heel mooi om te zien. Zo hoort Formule 1 te zijn.

Niet geheel mee eens. In Monaco was hij sneller, al bestond er 'n kans dat Lewis in z'n polelap zat op het moment van geel. Die discussie omtrent het bestraffen van geel of het verlengen vd sessie in het geval van, was er niet voor niets. Tijdens de race zelf waren beiden even snel tot Lewis' vermeende vuiltje in het oog.

In Canada was hij alleen tijdens Q nipt sneller, maar in de race was Lewis hem de baas. Hij heeft hem geen moment van zich af kunnen schudden, terwijl Hamilton notabene na de start ook Vettel voor zich moest dulden. Toch kon Nico daar geen vuist maken en 'n gat slaan naar z'n teamgenoot. Na de tweede stop zat Lewis er zelfs voor, maar was het het remfalen dat hem de das omdeed. Zonder die problemen had Nico hier nog steeds als tweede over de finish gekomen, maar was het Hammi geweest die de winst had gepakt.

0634

Andersom gold dat in Bahrein oo.. Bovendien, gisteren gewoon prima pole en in monaco had Lewis in de eerste stint ook al het nakijken.

Perton

Ik verwoordde het verkeerd: ik bedoelde ook niet geheel sneller, maar wel op de momenten dat het er toe deed als in de kwalificaties - even los van gele vlaggen en foutjes van Hamilton. Wegrijden lukt hem inderdaad niet zo goed, daar heb je gelijk in, en het viel me op dat zin fuel flow (aan het begin van de race tenminste) ook weer hoger was dan die van Hamilton. Dus Rosberg moet elke race meer brandstof verbruiken om hetzelfde tempo als Hamilton te rijden.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 16:07:03
Andersom gold dat in Bahrein oo.. Bovendien, gisteren gewoon prima pole en in monaco had Lewis in de eerste stint ook al het nakijken.

Ik zeg ook niet dat Lewis overal sneller was hé? Was hij in Spanje ook niet. Maar in Monaco was hij ook niets langzamer, je de eerste stint wel maar daarna niet meer, en in Canada was hij toch echt sneller.