Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Gele vlaggen horen bij de sport. In de race kan je het geel ook op een ongelukkig moment krijgen, so be it.

Gerard

#91
Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 17:50:42
Ik snap alleen niet zo goed hoe je erbij komt dat er dan weer 20 auto's op de baan rijden. Of is het een typo en bedoel je 10?

@ Gerard dus
Ja, je hebt helemaal gelijk, 10 autos. ;)
@kootje, er zijn meer mensen op dit forum... :)

Tuesday

Citaat van: Gerard op 28 mei 2014 - 19:42:08
Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 17:50:42
Ik snap alleen niet zo goed hoe je erbij komt dat er dan weer 20 auto's op de baan rijden. Of is het een typo en bedoel je 10?

@ Gerard dus
Ja, je hebt helemaal gelijk, 10 autos. ;)
@kootje, er zijn meer mensen op dit forum... :)
het kan ook in Q1 of Q2 gebeuren, dus op zich is 20 ook best mogelijk. Maar goed, ik vind dit een vrij kansloos idee. Vanwege het  bandenverhaal heeft een extra minuut sowieso weinig zin en daarnaast is het totaal niet praktisch. Voor welke gele vlag geef je wel een extra minuut en voor welke niet?
Tegenwoordig heb je 2 kansen in Q3 (en als je t een beetje handig speelt ook gewoon 2 hagelnieuwe setjes options), dus nee, dan heb je geen extra kans nodig mocht je in één van beide pogingen een gele vlag tegenkomen.

Kootje

Citaat van: Gerard op 28 mei 2014 - 19:42:08
@kootje, er zijn meer mensen op dit forum... :)

Weet ik, vandaar dat ik ook zei: "Dan weet je alvast hoe Franky, Perton en iik erover denken." om vervolgens met die knipoog af te sluiten.

Perton

Citaat van: Tuesday op 28 mei 2014 - 20:10:23
Voor welke gele vlag geef je wel een extra minuut en voor welke niet?

"Een gele vlag in de laatste drie minuten van de sessie."


Edd Straw had wel een interessant artikel hierover op Autosport vandaag. Basically was zijn argumentatie: "Coureurs worden nu ook bestraft voor het ophouden van een andere coureur, zelfs als het buiten hun schuld om gebeurt en/of het geen consequenties voor die andere coureur heeft." Hij pleit dan ook voor een 1-place grid penalty (voor elke gele vlag die je veroorzaakt, niet specifiek eentje die expres was). Zo voorkom je dat mensen expres gele vlaggen veroorzaken, omdat het geen zin heeft: die positie die je bang bent te verliezen als je de uitslag niet manipuleert, verlies je sowieso, omdat je de gele vlag hebt veroorzaakt.

Ik zal herhalen dat er van mij geen oplossing hoeft te komen, zoals Jeroen zegt, gele vlaggen horen erbij, en dergelijke situaties komen maar zelden voor, maar ik moet zeggen, dat ik het plan van Straw helemaal geen gekke optie vind indien er toch maatregelen moeten worden genomen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:52:18
Citaat van: Tuesday op 28 mei 2014 - 20:10:23
Voor welke gele vlag geef je wel een extra minuut en voor welke niet?

"Een gele vlag in de laatste drie minuten van de sessie."
dat snap ik ook nog, maar wie gaat er dan bepalen wie er wel nadeel gehad heeft en wie niet?? het wordt in potentie een gigantisch onoverzichtelijk zootje, dat in zich in theorie ook nog weer een aantal keren kan herhalen als er weer nieuwe gele vlaggen komen.

Perton

Waarom moet er worden bepaald wie nadeel heeft gehad? Iedereen krijgt er een minuut bij, niet alleen de benadeelden ofzo. Ik snap dus niet zo goed wat je probeert duidelijk te maken.
Voor de rest ben ik het volledig met je eens dat het een maatregel van niks is, met inderdaad de kans op herhalende gele vlaggen.

0634

Dus niet doen. Als wij daar al van overtuigd zijn, heeft het geen enkele zin ;).

Perton

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 23:58:10
Dus niet doen. Als wij daar al van overtuigd zijn, heeft het geen enkele zin ;).
Dus gaat de FIA het wel doen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:57:20
Waarom moet er worden bepaald wie nadeel heeft gehad? Iedereen krijgt er een minuut bij, niet alleen de benadeelden ofzo. Ik snap dus niet zo goed wat je probeert duidelijk te maken.
Voor de rest ben ik het volledig met je eens dat het een maatregel van niks is, met inderdaad de kans op herhalende gele vlaggen.
volgens mij stond dat wel in het voorstel, maar goed het gaat mij er vooral om dat het een heel onpraktische maatregel is en daar zijn we t iig over eens.

Perton

Citaat van: Tuesday op 29 mei 2014 - 00:02:06
Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:57:20
Waarom moet er worden bepaald wie nadeel heeft gehad? Iedereen krijgt er een minuut bij, niet alleen de benadeelden ofzo. Ik snap dus niet zo goed wat je probeert duidelijk te maken.
Voor de rest ben ik het volledig met je eens dat het een maatregel van niks is, met inderdaad de kans op herhalende gele vlaggen.
volgens mij stond dat wel in het voorstel, maar goed het gaat mij er vooral om dat het een heel onpraktische maatregel is en daar zijn we t iig over eens.
Ah ik denk dat ik de verwarring snap. Whiting zei: "Dan geven we de benadeelde coureurs een kans om het nog eens te proberen." Het lijkt mij dat ie gewoon in het algemeen bedoelt dat iedereen nog een kans heeft en de coureurs die benadeeld zijn dus geen hinder ondervinden van die gele vlag.

Tuesday

Citaat van: Perton op 29 mei 2014 - 00:12:07
Citaat van: Tuesday op 29 mei 2014 - 00:02:06
Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:57:20
Waarom moet er worden bepaald wie nadeel heeft gehad? Iedereen krijgt er een minuut bij, niet alleen de benadeelden ofzo. Ik snap dus niet zo goed wat je probeert duidelijk te maken.
Voor de rest ben ik het volledig met je eens dat het een maatregel van niks is, met inderdaad de kans op herhalende gele vlaggen.
volgens mij stond dat wel in het voorstel, maar goed het gaat mij er vooral om dat het een heel onpraktische maatregel is en daar zijn we t iig over eens.
Ah ik denk dat ik de verwarring snap. Whiting zei: "Dan geven we de benadeelde coureurs een kans om het nog eens te proberen." Het lijkt mij dat ie gewoon in het algemeen bedoelt dat iedereen nog een kans heeft en de coureurs die benadeeld zijn dus geen hinder ondervinden van die gele vlag.
dat zou oneerlijk zijn en bovendien juist ook weer mogelijkheden geven om de boel te saboteren.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 28 mei 2014 - 23:55:32
dat snap ik ook nog, maar wie gaat er dan bepalen wie er wel nadeel gehad heeft en wie niet??

Das toch niet zo moeilijk om te bepalen? Iedereen die zich in 'n snelle ronde en achter de gele vlag veroorzaker bevind heeft nadeel. ::)

Perton

Citaat van: Tuesday op 29 mei 2014 - 00:14:14
dat zou oneerlijk zijn en bovendien juist ook weer mogelijkheden geven om de boel te saboteren.
Uiteindelijk heeft elk systeem zijn voor- en nadelen die het oneerlijk maken. Nu is het oneerlijk dat je je, in theorie, meest kanshebbende ronde moet afbreken. En dan kan er heel makkelijk (terecht, vind ik overigens) worden gezegd: "Het hoort erbij", maar dat maakt het niet plotseling geen oneerlijk systeem.

Als je het dan als FIA wilt veranderen, moet je proberen tot een systeem te komen dat dan het minst oneerlijk is. Misschien blijkt dat de huidige situatie te zijn, misschien is het het Edd Straw-idee, misschien het IndyCar-systeem, misschien wat Whiting zegt, misschien iets totaal anders. Ik heb geen idee.

Tuesday

Citaat van: Perton op 29 mei 2014 - 00:26:42
Citaat van: Tuesday op 29 mei 2014 - 00:14:14
dat zou oneerlijk zijn en bovendien juist ook weer mogelijkheden geven om de boel te saboteren.
Uiteindelijk heeft elk systeem zijn voor- en nadelen die het oneerlijk maken. Nu is het oneerlijk dat je je, in theorie, meest kanshebbende ronde moet afbreken. En dan kan er heel makkelijk (terecht, vind ik overigens) worden gezegd: "Het hoort erbij", maar dat maakt het niet plotseling geen oneerlijk systeem.

Als je het dan als FIA wilt veranderen, moet je proberen tot een systeem te komen dat dan het minst oneerlijk is. Misschien blijkt dat de huidige situatie te zijn, misschien is het het Edd Straw-idee, misschien het IndyCar-systeem, misschien wat Whiting zegt, misschien iets totaal anders. Ik heb geen idee.
dan moet je dus alleen de coureurs die daadwerkelijk nadeel hebben gehad een extra kans geven, anders slaat het werkelijk nergens op. Dan kun je in theorie door een gele vlag een uitslag die al vrijwel vast stond nog helemaal op zn kop gooien.