Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Perton

Nu vind ik het altijd persoonlijk heel erg belachelijk dat er mensen zijn die beweren dat donkere mensen of andere minderheden geen racisten kunnen zijn of niet kunnen discrimineren, want dat gebeurt wel degelijk, maar toch ga ik me nu als dat soort mensen gedragen: hoe zou Hamilton in vredesnaam een racist moeten zijn in deze kwestie? De vergelijking van Rosberg met nazi snap ik dan wel (ik vind het uiteraard te triest voor woorden, maar daar kan ik me tenminste nog een voorstelling van maken hoe mensen tot die redenatie komen).

Franky R.

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 22:39:21
Nu vind ik het altijd persoonlijk heel erg belachelijk dat er mensen zijn die beweren dat donkere mensen of andere minderheden geen racisten kunnen zijn of niet kunnen discrimineren, want dat gebeurt wel degelijk, maar toch ga ik me nu als dat soort mensen gedragen: hoe zou Hamilton in vredesnaam een racist moeten zijn in deze kwestie? De vergelijking van Rosberg met nazi snap ik dan wel (ik vind het uiteraard te triest voor woorden, maar daar kan ik me tenminste nog een voorstelling van maken hoe mensen tot die redenatie komen).


De technologie schrijd voort, maar de domheid van de mens blijft... ::) ...Nico is geen nazi en Lewis heeft nota bene een blanke moeder en een donkere vader... ::)

Perton

Daarom snap ik dus ook totaal niet hoe mensen kunnen redeneren dat hij een racist zou zijn ;)

Kootje

Er bestaan meer rassen dan het kaukasische en negroïde ras. ;) :P


Gerard

Trieste bedoening... Een paar dwaze mensen schreeuwen dat Lewis een racist is, en Nico een Nazi? WtF

Kootje

Om in de toekomst situaties als in 2006 en dit jaar te voorkomen komt Whiting met het volgende briljante idee: Verleng de kwalificatie met 'n minuut zodra er geel valt in de laatste 3 minuten vd sessie. Dit zou iedere coureur die nog rondrijd de kans geven op 'n extra snelle ronde, nadat ze deze af moesten breken vanwege geel. Hiermee vervalt dan de noodzaak om 'n "Schumachertje" te flikken. Mijn mening: Goed idee, al vraag ik me af of 'n minuut wel genoeg is. Niet overal is zo'n gestrande wagen binnen 'n minuut weg te halen, waardoor het geel, en dus ook het (oneerlijk) behaalde voordeel blijft.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/311392/whiting-kwalificatie-verlengen-in-geval-van-gele-vlag/

Franky R.

Citaat van: Kootje op 28 mei 2014 - 12:54:13
Om in de toekomst situaties als in 2006 en dit jaar te voorkomen komt Whiting met het volgende briljante idee: Verleng de kwalificatie met 'n minuut zodra er geel valt in de laatste 3 minuten vd sessie. Dit zou iedere coureur die nog rondrijd de kans geven op 'n extra snelle ronde, nadat ze deze af moesten breken vanwege geel. Hiermee vervalt dan de noodzaak om 'n "Schumachertje" te flikken. Mijn mening: Goed idee, al vraag ik me af of 'n minuut wel genoeg is. Niet overal is zo'n gestrande wagen binnen 'n minuut weg te halen, waardoor het geel, en dus ook het (oneerlijk) behaalde voordeel blijft.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/311392/whiting-kwalificatie-verlengen-in-geval-van-gele-vlag/


Goed idee, Kootje...mss. moet je maar solliciteren voor de job van Whiting. Dat die man er zelf niet op is gekomen... :)

Perton

#83
Je zou ook het IndyCar-systeem (en volgens mij is dat er in andere klassen ook wel) in kunnen voeren: geel veroorzaken door een fout? Snelste tijd kwijt. Op zich ben ik niet per se een tegenstander van het systeem. Want behalve Schumacher 2006 en Rosberg dit jaar kan ik me geen situaties herinneren waarin er in de strijd om pole door de polesitter een gele vlag is veroorzaakt. Dus een tegenargument als "Dan gaan mensen minder hard pushen" valt in mijn ogen dan ook te verwaarlozen.

-edit- Een nadeel van Whiting zijn systeem is ook dat je toch in je eerste rondje op banden meteen wil knallen, dus zo'n herkansingsmogelijkheid is leuk, maar dat heeft natuurlijk geen zin als je er echt in je eerste ronde moet staan. Nu konden ze in Monaco dan twee rondjes, maar da's niet altijd zo. Dus ik vraag me oprecht af hoe Whiting zijn systeem daadwerkelijk effect zal hebben.

Kootje

Nee, dat systeem moet je niet willen. Er moet altijd ruimte zijn om 'n foutje te maken imo, niet alles moet bestraft worden. Enige dat je daarmee oplost is dat 'n provisional polesitter z'n pole niet meer zal manipuleren, maar daarmee los je nog steeds niet het probleem op dat iemands eventuele pole lap onderbroken word en niet de snelste man op pole komt te staan.
Stel: Rosberg heeft de provisional pole in handen, maar staat in de pits. Lewis is op jacht naar die pole, verpulvert Nico's tijden in sector 1 en 2, maar moet sector 3 vol afbreken omdat Pérez daar in 'n ultieme poging van P10 af te komen 'n fout heeft gemaakt en overdwars staat. Dan pak je dus Pérez's snelste tijd af waarmee hij 10e blijft, terwijl Lewis' er niet alsnog z'n zo goed als zekere pole door krijgt. Zijn ronde is hoe dan ook gedoemd.
Daarbij gaat dit natuurlijk niet alleen op voor pole-position, maar ook voor plaatsing in Q2 en Q3. Hoeveel coureurs zijn dat al niet misgelopen door geel.De oplossing van Whiting vind ik dan 'n betere, al vraag ik me alleen af of 'n minuut wel genoeg is.
Maar goed ... ik zie het sowieso niet als 'n probleem, gele vlaggen horen nu eenmaal bij de sport. Indien iemand aantoonbaar en doelbewust z'n pole veilig probeert te stellen door 'n gele vlag te veroorzaken, dan dient deze persoon zwaar bestraft te worden. Niet zoals in 2006 achteraan laten starten, maar gewoon uitsluiten van deelname aan de bewuste GP. Is het niet aantoonbaar, zoals bij Nico, dan staat deze gewoon op pole, ongeacht of het bewust was of niet.

Perton

Ja, jouw scenario had ik even niet aan gedacht, je hebt gelijk. Een andere oplossing zou ook kunnen zijn dat iedereen gewoon nog één run mag maken met verse banden, en de volgorde van de pitstraat verlaten wordt bepaald door de positie die ze op het moment van het tonen van de gele vlag op de baan hadden.

Maar dat maakt het onnodig ingewikkeld en vooralsnog komen deze situaties slechts één keer per acht jaar voor, dus voor mij hoeft het allemaal ook niet opgelost te worden.

Kootje

Precies, gewoon lekker laten zoals het is.


Uiteindelijk zijn er nu maar 2 scenario's mogelijk, namelijk:

A) Het is niet aantoonbaar
1) De dader heeft geleerd van Schumacher in 2006 en heeft het slimmer aangepakt.
2) Hij maakte idd 'n foutje.

B) Het is wel aantoonbaar
1) Dader wordt gestraft.
2) De nummer 2 schuift door naar pole etc.

Lijkt me 'n stuk simpeler. ;D


Gerard

In het kader van dit topic, kwam ik onderstaande tegen

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/311392/whiting-kwalificatie-verlengen-in-geval-van-gele-vlag/

ik moet zeggen dat ik het hier aan de ene kant mee eens ben, we zijn dan van het eeuwige gezeur af! :)
Aan de andere kant, neemt het wel de spanning weg... hoewel dan weer 20 auto's op de baan rijden..

Wat vinden jullie?


Kootje

Citaat van: Gerard op 28 mei 2014 - 14:48:50
Wat vinden jullie?

Ik zeg: "Lees de 6 posts boven je, dan weet je alvast hoe Franky, Perton en ik erover denken." ;)

Perton

Ik snap alleen niet zo goed hoe je erbij komt dat er dan weer 20 auto's op de baan rijden. Of is het een typo en bedoel je 10?

@ Gerard dus