Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Kootje

Mwah .... in theorie wel ja, maar in de praktijk gaan ze die voorsprong van 157 punten echt niet meer weggeven natuurlijk.

0634

Nee, maar wat Perton zei: het heeft wél gevolgen voor de rijderstitelstrijd. Dat kunnen ze zich niet veroorloven, en andere teams wel (behoudens Red Bull in het geval van Ricciardo dan).

Kootje

Correctie ... het kán gevolgen voor de rijderstitel hebben. ;)

Sabai

Citaat van: Wings op 29 augustus 2014 - 19:04:00
Citaat van: Dimensie op 29 augustus 2014 - 15:55:54
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315425/rosberg-biedt-excuses-aan-voor-incident-in-spa/
Rosberg zegt sorry vanwege zijn voorsprong van 31 punten  :D

Deze zag je natuurlijk van mijlen ver aankomen. Hamilton reed er voor dus op de ideale lijn dus had het recht de racelijn te verdedigen. De wereld vliegt over Rosberg heen en wijst hem dan ook aan als schuldige. Dus gaat Rosberg door het stof, voert een toneelstuk op en denkt bij zichzelf: de punten zijn binnen!

En dan straks zeggen ik zou het zo weer doen  ;D

Tuesday

Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 19:36:16
Correctie ... het kán gevolgen voor de rijderstitel hebben. ;)
er stond rijderstitelstrijd ;)

Kootje

Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 19:46:36
Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 19:36:16
Correctie ... het kán gevolgen voor de rijderstitel hebben. ;)
er stond rijderstitelstrijd ;)

En die strijd resulteert in? ???

0634


Of het effect heeft op de titel zal moeten blijken, maar voor de strijd om de titel heeft het sowieso gevolgen als je de leider een wedstrijd thuis laatt. En dát zei ik ;)


Kootje

Ah .... maar je zegt ook dat Mercedes zich dat niet kan veroorloven. De enige manier waarop Mercedes zich dat niet kan veroorloven is als 'n 3e partij, bijvoorbeeld Ricciardo, zich in die strijd mengt en er met de titel vandoor gaat. ;D

0634

En in de strijd mengen, heeft effect op de titelstrijd ;).

FolkertE

Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 17:18:46
Precies, koop je weinig voor. :-X.

Ben overigens wel benieuwd naar de sanctie(s) die Mecedes zegt hem opgelegd te hebben. ???
Ik denk dat er nog best behoorlijk wat sancties kunnen zijn voor Rosberg die de constructeurs titel niet in gevaar brengen, maar Rosberg wel laten voelen wat er gebeurd als er zulke (opzettelijke) fouten worden gemaakt.

1) Rosberg kan 2de coureur worden voor x aantal races
2) Rosberg kan zomaar ineens een pitstop hebben die langer duurt en Hamilton een ruime voorsprong geeft.
3) secundaire strategieën

En misschien word hij als nog de laan uit gestuurd aan het eind van het jaar. Heel extreem, maar de rijders en constructeurs titel is iig veilig. Niet dat ik het zie gebeuren, maar je weet het nooit.

Hamilton 2 races laten winnen is niet wat wij willen zien, maar wij zullen het nooit weten. Aangezien Mercedes het jaar gewoon blijft domineren als er niks fout gaat. 5 of 10seconde lange pitstop? Geen probleem, 2de worden we wel.

Wings

Heb ik iets gemist? Heeft Rosberg vergif in Hamilton's eten gestopt of zijn bed op een landmijn geplaatst?

0634

Mercedes geeft punten weg bij de vleet, door fouten en door onbetrouwbaarheid. De punten die ze weggeven, pakt steeds dezelfde op. Dus is die rijderstitel nog helemaal niet safe.

Daarom snap ik niet wat er slim aan is om Rosberg te gaan benadelen. Die is immers je grootste kans op de rijderstitel en zal normaal gesproken niet meer zo snel achterhaald worden door Ricciardo. Lewis moet echter oppassen. 35 punten, met een onbetrouwbaardere auto dan Ricciardo en een dubbeltel race op het end... ik zie het ook niet meteen gebeuren, maar helemaal belachelijk is jet scenario zeker niet. Ik zou heel erg vasthouden aan de punten als ik Mercedes was.

Ik snap werkelijk al die mensen niet die menen dat er maar met de punten van Rosberg gekloot moet worden. Mercedes heeft maar één doel: twee titels binnenhalen. Alle andere resultaten zijn puur slecht met deze auto, een afgang zelfs. En op dit moment is Rosberg het meest safe voor concurrenten, ik zou serieus aanraden dat niet zelf om zeep te helpen.

Sabai

Dat zullen ze ook vast niet gaan doen. Ze hebben een disciplinaire sanctie genomen wat waarschijnlijk ook niet echt van invloed zal zijn.

0634

Plus, draven sommigen niet teveel door? Wat is er nou eigenlijk helemaal gebeurd? Zo erg is het allemaal niet hoor. Teamgenoten botsen wel eens met elkaar. Zie Turkije met de Bulls en de McLarens in Canada. Heel vervelend allemaal, maar om nou maar meteen je rijder te gaan benadelen... doe normaal zeg.

Perton

#779
Citaat van: F1fan2987 op 29 augustus 2014 - 21:40:41
1) Rosberg kan 2de coureur worden voor x aantal races
Strookt niet met het verhaal dat ze de coureurs nog steeds vrijuit laten racen.

Citaat2) Rosberg kan zomaar ineens een pitstop hebben die langer duurt en Hamilton een ruime voorsprong geeft.
Kan, maar als die 5 seconden langer duurt, valt het op, als die een seconde langer duurt, lijkt Rosberg me prima in staat dat gat wel weer dicht te rijden, of ze moeten het zo perfect weten te timen dat hij net achter Ricciardo (ik ga er maar voor het gemak vanuit dat hij derde rijdt telkens) op de baan komt. Maar dat is wel vergezocht.

Citaat3) secundaire strategieën
Dat zou kunnen, maar elke keer dat Rosberg een secundaire strategie had, kon hij tegen het einde van de race nog altijd het gevecht aan met Hamilton. Of die Hamilton nou in de tweede ronde aanvalt of twee ronden voor het einde, het blijft 'gevaarlijk'.

CitaatEn misschien word hij als nog de laan uit gestuurd aan het eind van het jaar. Heel extreem, maar de rijders en constructeurs titel is iig veilig. Niet dat ik het zie gebeuren, maar je weet het nooit.
Uit het persbericht blijkt dat de straf al is gegeven. Als Rosberg dit al te horen heeft gekregen is er geen enkele reden voor hem meer om het team nog te helpen.

Dus ik geloof niet zo in elk van deze mogelijkheden. Plus wat Jeroen zegt.