Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Jozef

Ik moet ze als McLaren-fan allebei niet eigenlijk. Maar als ze het team aan de constructeurstitel helpen, dan moet ik het maar tolereren. :P

Vind het wel een rare positie, "wij wachten eventueel tot 2016 of 2017". Alsof Alonso nu zin heeft om een toezegging te doen voor 2017? Misschien heeft hij tegen dan zijn derde titel op zak en vindt hij het wel mooi geweest in de F1. Bovendien is de kans bestaande dat McLaren in die komende twee jaren nog steeds niks presteert, alsof die jongens dan willen komen. Dan moet je nu voorakkoorden gaan sluiten met allerlei prestatieclausules erin, dat wordt volgens mij een veel te ingewikkeld boeltje voor de heren coureurs.

Kootje

Silly Season ..... nu ook in het Rosberg vs Hamilton topic! :D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 03:14:11
Constructeurstitel levert inderdaad meer geld op omdat het prijzengeld op basis van het constructeurskampioenschap wordt verdeeld. Bovendien, een rijderstitel gaat naar een rijder, een autofabrikant wil juist opscheppen met constructeurstitels (zie Renault die volgens mij tot 1 à 2 jaar geleden nog elke tv-commercial afsloten met "F1 World Constructors' Champions 2005 & 2006").
1 a 2 jaar geleden nog met 2005 en 2006? dat lijkt me erg sterk, zeker omdat ze sinds 2010 nieuwe WK's hebben binnen gehaald. De afgelopen jaren eindigden ze wel met 'world champion engine' en hetzelfde geluidje als destijds rond 2006.
Voor het grote publiek telt eigenlijk alleen maar de rijderstitel, dat lijkt me marketingtechnisch dan ook direct de belangrijkste.

Perton

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2014 - 17:09:23
Ik moet ze als McLaren-fan allebei niet eigenlijk. Maar als ze het team aan de constructeurstitel helpen, dan moet ik het maar tolereren. :P

Vind het wel een rare positie, "wij wachten eventueel tot 2016 of 2017". Alsof Alonso nu zin heeft om een toezegging te doen voor 2017? Misschien heeft hij tegen dan zijn derde titel op zak en vindt hij het wel mooi geweest in de F1. Bovendien is de kans bestaande dat McLaren in die komende twee jaren nog steeds niks presteert, alsof die jongens dan willen komen. Dan moet je nu voorakkoorden gaan sluiten met allerlei prestatieclausules erin, dat wordt volgens mij een veel te ingewikkeld boeltje voor de heren coureurs.
Och de vorige keer dat ie naar McLaren ging tekende die volgens mij ook 1,5 jaar van tevoren (of ben ik nu in de war met Kimi en Ferrari, want dan slaat mijn post verder totaal nergens op). Wat dat betreft denk ik dat het logischer is dat hij iets van een voorcontract tekent. Indien Honda en McLaren resulaat X behalen in 2015, komt ie in 2016 naar ze toe.

Dat is dan ook best case scenario, want ik zie het inderdaad ook zomaar gebeuren dat ie na zijn derde titel wel klaar is.

Arthur

Alonso had inderdaad een voorcontract getekend toe hij van Renault naar Mc Laren ging. Vond dat wel apart, maar goed, het kan en gebeurt soms!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 28 augustus 2014 - 22:09:58
Alonso had inderdaad een voorcontract getekend toe hij van Renault naar Mc Laren ging. Vond dat wel apart, maar goed, het kan en gebeurt soms!
dat was geen voorcontract toch? maar gewoon een normaal contract, die weliswaar pas een jaar later inging.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 28 augustus 2014 - 23:39:25
Citaat van: Arthur op 28 augustus 2014 - 22:09:58
Alonso had inderdaad een voorcontract getekend toe hij van Renault naar Mc Laren ging. Vond dat wel apart, maar goed, het kan en gebeurt soms!
dat was geen voorcontract toch? maar gewoon een normaal contract, die weliswaar pas een jaar later inging.

Voor mij is dat zo goed als gelijk aan een voorcontract. Wat versta jij onder een voorcontract anders?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Een voorcontract is: "Als aan voorwaarden X en Y wordt voldaan, gaan we definitief samenwerken." Wat Tuesday bedoelt (en zoals het ook volgens mij is gegaan) is: "Ik kom sowieso in jaar A, wat er tussendoor ook gebeurt." Daar zit wel degelijk een verschil tussen.

Het kan natuurlijk best zijn dat er clausules zijn getekend waardoor Alonso er toch onderuit kon, maar dat maakt het nog niet per se een voorcontract.

Tuesday

zoiets idd, een voorcontract kan in principe van alles zijn, vaak is het een soort van intentieverklaring. Als je wilt kun je er volgens mij altijd wel onderuit komen. Juridisch gezien stelt het volgens mij niet veel voor.

Breaktest

'T schijnt dat Mercedes een poll heeft gehouden onder fans waaruit bleek dat 98% tegen teamorders is. Goh... Toch ben ik blij met dit soort polls. 'T is goed dat de leiding nu ook weet wat iedereen al wist.

Kootje

Hopelijk doen ze er ook wat mee. ::)

Dimensie

Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 00:08:34
zoiets idd, een voorcontract kan in principe van alles zijn, vaak is het een soort van intentieverklaring. Als je wilt kun je er volgens mij altijd wel onderuit komen. Juridisch gezien stelt het volgens mij niet veel voor.
Waarom zou het niets voorstelen?
Stel dat Hulkenberg met Ferrari overeen zou komen dat hij dat stoeltje krijgt mocht Kimi of Alonso een been breken b.v en Ferrari betaald hem daar een vergoeding voor, dan kan hij altijd in zijn FI contract laten zetten dat hij dat mag onder breken voor een Ferrari stoeltje.
Ik denk dat meestal een contract onderbroken kan worden maar dan zal ook bij de rechter tot een redelijke vergoeding worden overgegaan.

Dimensie


Tuesday

Citaat van: Dimensie op 29 augustus 2014 - 15:53:02
Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 00:08:34
zoiets idd, een voorcontract kan in principe van alles zijn, vaak is het een soort van intentieverklaring. Als je wilt kun je er volgens mij altijd wel onderuit komen. Juridisch gezien stelt het volgens mij niet veel voor.
Waarom zou het niets voorstelen?
Stel dat Hulkenberg met Ferrari overeen zou komen dat hij dat stoeltje krijgt mocht Kimi of Alonso een been breken b.v en Ferrari betaald hem daar een vergoeding voor, dan kan hij altijd in zijn FI contract laten zetten dat hij dat mag onder breken voor een Ferrari stoeltje.
Ik denk dat meestal een contract onderbroken kan worden maar dan zal ook bij de rechter tot een redelijke vergoeding worden overgegaan.
Voor de duidelijkheid, ik had het over voorcontracten en dat het juridisch gezien niet zoveel voorstelt. Maar goed, dat hangt ook af van wat je er allemaal inzet natuurlijk. Volgens mij is het vaak toch redelijk vrijblijvend en is het meer het vastleggen van elkaars goede bedoelingen. Misschien te vergelijken met een verloving ofzo? Het voorbeeld dat jij noemt dat kun je gewoon afdoen met een clausule in een contract. Met Ferrari kan ie ondertussen allerlei dingen afspreken en als ie zich al laat betalen zoals jij stelt, dan lijkt er mij al sprake van een gewoon contract.

rafael25

Citaat van: Dimensie op 29 augustus 2014 - 15:55:54
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315425/rosberg-biedt-excuses-aan-voor-incident-in-spa/
Rosberg zegt sorry vanwege zijn voorsprong van 31 punten  :D
Excuses of niet, Rosberg heeft toch de punten in de pocket.. na 10 jaar en dan terug kijken en niemand weet het verschil, Stome duchter >:( >:(