Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

FolkertE

Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 19:03:15
Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 18:57:38
Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 18:27:45
Ik verwacht dat Rosberg gewoon kampioen wordt. Hij is constanter slimmer en net zo snel als Lewis die mentaal zwak , emotioneel en niet met druk kan omgaan.

Hongarije: motor ploft op zaterdag, Lewis rijdt van pitstraat naar P3
Duitsland: remschijf ploft op zaterdag, Lewis rijdt van P16 (?) naar P3
Oostenrijk: ERS blokkeert op zaterdag, Lewis rijdt van P9 naar P2 (zoals iedereen moet doen in die auto, maar hij maximaliseert wel zonder fouten)
Engeland: Lewis verpest z'n kwalificatie in de regen maar gaat op zondag de strijd aan om P1

Nee, die jongen is inderdaad echt mentaal zwak en emotioneel.

Mijn punt is niet "o wat heeft Lewis veel pech", maar Lewis heeft de laatste tijd juist race na race weerbaarheid getoond, waar velen dachten dat zoiets alleen aan Fernando Alonso besteed was. Ik vind dat het stilaan tijd wordt om de klassieke beelden over Hamilton bij te stellen.

Ik zie dat toch anders en had wel het idee dat het over was .Maar over de gehele eerste helft van het seizoen gezien blijf ik toch bij mijn oude mening.
Is Rosberg constant genoeg om 4 keer op rij te winnen? En hoe constant kan een coureur zijn als zijn auto hem in de steek laat? Trouwens, 2 keer op rij van achteraan naar P3 gereden, gister met de nodige SC geluk, maar in Duitsland toch echt op eigen kracht.
Rosberg, van p4 naar P 7 om als nog op p2 te eindigen. Engeland en Oostenrijk maakt hij wel wat stomme foutjes, maar van af de race in Engeland tot aan gister reed hij toch echt wel heel constant. Oostenrijk overigens ook erg sterk in de race. Misschien kiest hij zijn woorden in de media niet goed, maar op de baan is hij toch op zondag een van de sterkste.

Rosberg is misschien intelligenter en werkt harder om het zelfde te halen als Hamilton. En Rosberg dan? Die maakt toch ook fouten onder druk? Dus waarom hij wel en Hamilton niet. Ik inderdaad dat ze niet echt veel voor elkaar onder doen, maar om te zeggen dat Rosberg constanter is vind ik een beetje te kort doen aan Hamilton.

0634

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 18:57:38
Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 18:27:45
Ik verwacht dat Rosberg gewoon kampioen wordt. Hij is constanter slimmer en net zo snel als Lewis die mentaal zwak , emotioneel en niet met druk kan omgaan.

Hongarije: motor ploft op zaterdag, Lewis rijdt van pitstraat naar P3
Duitsland: remschijf ploft op zaterdag, Lewis rijdt van P16 (?) naar P3
Oostenrijk: ERS blokkeert op zaterdag, Lewis rijdt van P9 naar P2 (zoals iedereen moet doen in die auto, maar hij maximaliseert wel zonder fouten)
Engeland: Lewis verpest z'n kwalificatie in de regen maar gaat op zondag de strijd aan om P1

Nee, die jongen is inderdaad echt mentaal zwak en emotioneel.

Mijn punt is niet "o wat heeft Lewis veel pech", maar Lewis heeft de laatste tijd juist race na race weerbaarheid getoond, waar velen dachten dat zoiets alleen aan Fernando Alonso besteed was. Ik vind dat het stilaan tijd wordt om de klassieke beelden over Hamilton bij te stellen.

Dat klopt wel. Ik vind hem mentaal ook niet zo zwak, maar WK-druk is een vreemd fenomeen. En die is er nu nog niet zo hevig als mogelijk over een race of vier, vijf. Dan ben ik benieuwd. En daar heeft hij nog geen goed track record in. Maar goed, Rosberg nog helemaal niet.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 19:38:13
Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 18:57:38
Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 18:27:45
Ik verwacht dat Rosberg gewoon kampioen wordt. Hij is constanter slimmer en net zo snel als Lewis die mentaal zwak , emotioneel en niet met druk kan omgaan.

Hongarije: motor ploft op zaterdag, Lewis rijdt van pitstraat naar P3
Duitsland: remschijf ploft op zaterdag, Lewis rijdt van P16 (?) naar P3
Oostenrijk: ERS blokkeert op zaterdag, Lewis rijdt van P9 naar P2 (zoals iedereen moet doen in die auto, maar hij maximaliseert wel zonder fouten)
Engeland: Lewis verpest z'n kwalificatie in de regen maar gaat op zondag de strijd aan om P1

Nee, die jongen is inderdaad echt mentaal zwak en emotioneel.

Mijn punt is niet "o wat heeft Lewis veel pech", maar Lewis heeft de laatste tijd juist race na race weerbaarheid getoond, waar velen dachten dat zoiets alleen aan Fernando Alonso besteed was. Ik vind dat het stilaan tijd wordt om de klassieke beelden over Hamilton bij te stellen.

Dat klopt wel. Ik vind hem mentaal ook niet zo zwak, maar WK-druk is een vreemd fenomeen. En die is er nu nog niet zo hevig als mogelijk over een race of vier, vijf. Dan ben ik benieuwd. En daar heeft hij nog geen goed track record in. Maar goed, Rosberg nog helemaal niet.

Tja, maar Rosberg is een Duitser. En die kennen geen druk, verliezen ook nooit met penalties... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Och, ik heb Schumacher ook wel eens gekkigheid zien uithalen onder WK-druk.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 21:32:22
Och, ik heb Schumacher ook wel eens gekkigheid zien uithalen onder WK-druk.

Maar dat was dan weer berekenend ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Citaat van: Arthur op 28 juli 2014 - 22:26:04
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 21:32:22
Och, ik heb Schumacher ook wel eens gekkigheid zien uithalen onder WK-druk.

Maar dat was dan weer berekenend ;)

Nah, bij Schumacher was het soms echt gewoon kolder in de kop.
Een soort kortsluiting gevoed door een enorme drang om te winnen.

0634

Citaat van: Arthur op 28 juli 2014 - 22:26:04
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 21:32:22
Och, ik heb Schumacher ook wel eens gekkigheid zien uithalen onder WK-druk.

Maar dat was dan weer berekenend ;)
Nou, die schuiver in de muur van Adelaide in 94 was gewoon onder druk van Hill in zijn versnellingsbak. Die gekke Brit zat ineens de hele race in zijn spiegels terwijl, ik vermoed, dat Schumacher had gedacht gewoon weer weg te rijden.

Boem. Daar stond ineens een muur.

Dat rammen van Hill daarna... ja, dat was berekend. Als was het misschien iets te intuïtief om het berekend te noemen.

Sabai

#502



Tuesday

Citaat van: Sabai op 29 juli 2014 - 00:13:15
m.youtube.com/watch?v=oGjJ_PoXlws&feature=youtu.be
goed punt van Rosberg, ff 20 seconden wachten met de SC daadwerkelijk het circuit opsturen, dan heeft iedereen de mogelijkheid om te pitten voordat ze achter de SC terecht komen. Is wel zo eerlijk en het wordt en met de deltarondetijden blijft het gewoon veilig.

Kootje

Waarom wachten?

Nu kwam het voor hem verkeerd uit, volgende keer valt het precies in zijn straatje. De SC moet gewoon direct uitgestuurd worden zodra daar aanleiding toe is, niet anders.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 29 juli 2014 - 10:11:42
Waarom wachten?

Nu kwam het voor hem verkeerd uit, volgende keer valt het precies in zijn straatje. De SC moet gewoon direct uitgestuurd worden zodra daar aanleiding toe is, niet anders.
ik vind de SC altijd een moeilijk geval. Het kan een race maken en kraken en in dit geval heeft het de race van Rosberg gekraakt. Maar Rosberg zelf kwam ook Vergne niet voorbij, maar goed, zonder SC of anders getimde SC, was hij daar nooit achter gekomen.

Sabai

#506
Ze kunnen ook zeggen dat je pas een pitstop mag maken als iedereen erachter zit of na 1 of 2 rondes ofzo. Een SC is voor de veiligheid en zou eigenlijk niet deze invloed mogen hebben op de race.

Hamilton#44

Kunnen ze niet een regel maken dat iedereen de ronde moet afmaken waarin hij zit tijdens een SC situatie ?

Hamilton#44

Er is toch ook een paar jaar terug een regel geweest dat het niet gepit mag worden tijdens een SC situatie? Of in ieder geval pas nadat het veld erachter zit.

Kootje

Nogmaals: Waarom?

Nu was het oa Nico die problemen ondervond, de volgende keer zijn het weer anderen of heeft niemand er last van. Gewoon lekker laten zoals het is, want vergeet niet dat mede dankzij die SC de race leuk werd. Had men niet mogen pitten, of 'n ronde moeten wachten, dan had Nico na de herstart direct weer weggereden van de rest. Was dat eerlijker geweest? Ja! Was de race er leuker op geworden? Nee! En nu snap ik ook wel dat de SC niet bedoeld is om races leuk(er) of spannend(er) te maken, maar het is toch 'n mooi bijkomend voordeel? Waarom dat voordeel nu weer de kop indrukken? We klagen allemaal dat F1 zo saai is (valt dit seizoen gelukkig mee) en we willen allemaal strijd om P1. Nu krijgen we dat dankzij de SC, is het weer niet goed.