Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Jozef

Mercedes zit in een rare situatie momenteel, daarom zie je ook calls die voor ons moeilijk te begrijpen zijn (en waar ze bij Mercedes misschien ook niet 100% zeker zijn of het wel de goede call is, getuige de reactie van Wolff dat ze mogelijk niet doortastend waren omdat ze sympathie hadden voor Lewis na z'n pech gisteren).

Je kunt al een tijdje zien dat de beide titels Mercedes niet meer kunnen en zullen ontglippen. De 1-2 bij de coureurs is al een zekerheid en het constructeurskampioenschap nog veel meer. Aangezien het Mercedes waarschijnlijk niet veel kan schelen wie de rijderstitel pakt, hoeven zij als team er geen rekening mee te houden dat hun twee coureurs in een titelstrijd zitten. Wat voor Mercedes telt op een dag als vandaag is het dagsucces. En de kans op P1 was waarschijnlijk op dat moment groter voor Rosberg dan voor Hamilton. Daarom is het perfecte te begrijpen dat Mercedes daarvoor kiest. Maar voor Lewis' titelstrijd was het duidelijk een slecht idee om Nico erlangs te laten, dus deed hij dat mooi niet.

Rare situatie, maar begrijpelijke beslissingen van iedereen.

Enzo

Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 18:12:31
Mercedes zit in een rare situatie momenteel, daarom zie je ook calls die voor ons moeilijk te begrijpen zijn (en waar ze bij Mercedes misschien ook niet 100% zeker zijn of het wel de goede call is, getuige de reactie van Wolff dat ze mogelijk niet doortastend waren omdat ze sympathie hadden voor Lewis na z'n pech gisteren).

Je kunt al een tijdje zien dat de beide titels Mercedes niet meer kunnen en zullen ontglippen. De 1-2 bij de coureurs is al een zekerheid en het constructeurskampioenschap nog veel meer. Aangezien het Mercedes waarschijnlijk niet veel kan schelen wie de rijderstitel pakt, hoeven zij als team er geen rekening mee te houden dat hun twee coureurs in een titelstrijd zitten. Wat voor Mercedes telt op een dag als vandaag is het dagsucces. En de kans op P1 was waarschijnlijk op dat moment groter voor Rosberg dan voor Hamilton. Daarom is het perfecte te begrijpen dat Mercedes daarvoor kiest. Maar voor Lewis' titelstrijd was het duidelijk een slecht idee om Nico erlangs te laten, dus deed hij dat mooi niet.

Rare situatie, maar begrijpelijke beslissingen van iedereen.

Zo zie ik het ook, ze gaan gewoon voor het hoogst haalbare ongeachte de coureur die dat mag behalen.
Maar misschien moeten ze sommige dingen herzien aangezien er geen bedreiging is voor de titel.

FolkertE

Citaat van: Gerard op 27 juli 2014 - 16:37:46
Ja... Terecht of niet terecht, daar gaan we hier niet uitkomen.. Nico verwachtte dat hij voorbij gelaten werd, dus nam geen risico.. over het negeren van teamorders.. als je werkgever, je inkonstbron je iets vraagt en je negeert dat... Dat vind ik niet slim, en niet netjes
Als of Hamilton nog "Netjes'" team orders hoort op te volgen. 21 plaatsen achter Rosberg beginnen en dan op het moment als Rosberg er vlak achter rijd een team order krijgen? Lewis verloor al minimaal 3 punten in Duitsland dan ga je als coureur niet zomaar aan de kant als je teamgenoot en directe concurrent achter je rijd.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 18:24:37
Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 18:12:31
Mercedes zit in een rare situatie momenteel, daarom zie je ook calls die voor ons moeilijk te begrijpen zijn (en waar ze bij Mercedes misschien ook niet 100% zeker zijn of het wel de goede call is, getuige de reactie van Wolff dat ze mogelijk niet doortastend waren omdat ze sympathie hadden voor Lewis na z'n pech gisteren).

Je kunt al een tijdje zien dat de beide titels Mercedes niet meer kunnen en zullen ontglippen. De 1-2 bij de coureurs is al een zekerheid en het constructeurskampioenschap nog veel meer. Aangezien het Mercedes waarschijnlijk niet veel kan schelen wie de rijderstitel pakt, hoeven zij als team er geen rekening mee te houden dat hun twee coureurs in een titelstrijd zitten. Wat voor Mercedes telt op een dag als vandaag is het dagsucces. En de kans op P1 was waarschijnlijk op dat moment groter voor Rosberg dan voor Hamilton. Daarom is het perfecte te begrijpen dat Mercedes daarvoor kiest. Maar voor Lewis' titelstrijd was het duidelijk een slecht idee om Nico erlangs te laten, dus deed hij dat mooi niet.

Rare situatie, maar begrijpelijke beslissingen van iedereen.

Zo zie ik het ook, ze gaan gewoon voor het hoogst haalbare ongeachte de coureur die dat mag behalen.
Maar misschien moeten ze sommige dingen herzien aangezien er geen bedreiging is voor de titel.
ik zit net naar de stand te kijken, Ricciardo staat maar 60 punten achter Hamilton. Aangezien er 50 punten zijn te halen in de laatste race en Mercedes de laatste tijd toch best wat betrouwbaarheidsproblemen kunnen ze toch nog niet helemaal zeker zijn. Tuurlijk gaat Ricciardo het niet halen, maar toch moeten ze bij Mercedes wel wakker blijven.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:33:11
Citaat van: Gerard op 27 juli 2014 - 16:37:46
Ja... Terecht of niet terecht, daar gaan we hier niet uitkomen.. Nico verwachtte dat hij voorbij gelaten werd, dus nam geen risico.. over het negeren van teamorders.. als je werkgever, je inkonstbron je iets vraagt en je negeert dat... Dat vind ik niet slim, en niet netjes
Als of Hamilton nog "Netjes'" team orders hoort op te volgen. 21 plaatsen achter Rosberg beginnen en dan op het moment als Rosberg er vlak achter rijd een team order krijgen? Lewis verloor al minimaal 3 punten in Duitsland dan ga je als coureur niet zomaar aan de kant als je teamgenoot en directe concurrent achter je rijd.
nou, de pech van Lewis gisteren kun je inmiddels wel redelijk wegstrepen tegen de pech van Rosberg vandaag. Maar goed, verder moet dat helemaal niet meespelen in een beslissing. Dat Lewis niet luistert vind ik volkomen logisch, maar wat jij hier aanvoert heeft er in mijn ogen niks mee te maken.

Arthur

Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:15:27
Nou ja, Rosberg hield zich gewoon in omdat het team zei dat Hamilton hem voorbij zou laten, hij was aan het wachten op dat moment en vandaar ook de vele teamradio berichten.
Nogmaals, deze actie van Lewis heeft Mercedes een zeer waarschijnlijke overwinning gekost. Het maakt Mercedes geen bal uit of Lewis of Rosberg dit doet, zolang er maar een Mercedes aan kop gaat.

Het maakt Mercedes primair uit dat ze de constructeurstitel winnen. En dat gaat absoluut gebeuren. Dus moet het niet uitmaken vandaag. Ze lopen zonder meer uit op de concurrentie dus so what?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:15:27
Nou ja, Rosberg hield zich gewoon in omdat het team zei dat Hamilton hem voorbij zou laten, hij was aan het wachten op dat moment en vandaar ook de vele teamradio berichten.
Nogmaals, deze actie van Lewis heeft Mercedes een zeer waarschijnlijke overwinning gekost. Het maakt Mercedes geen bal uit of Lewis of Rosberg dit doet, zolang er maar een Mercedes aan kop gaat.
Ik denk dat het gister al de race heeft gekost. Met alle respect natuurlijk, maar team order geven aan Lewis Hamilton nadat hij voor de 2de race oprij van af de laatste plek moest starten? Elk team of team baas met een greintje verstand of schuld gevoel( zoals ze gister zeiden dat ze hadden) had Lewis niet een team order gegeven om Rosberg voorbij te laten.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:37:58
Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Fuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.

Daar is ie weer... Op pole beginnen, gas geven, gat slaan en geconcentreerd blijven tot het de laatste meter. Is dat racen? Vandaag blijkt weer dat als de situatie anders is en je in verkeer moet knokken en agressief moet zijn en ballen moet tonen, dat is racen en komen de besten er bovenuit. Rosberg heeft dat niet. Natuurlijk rijdt hij een gat dicht op het eind maar dat is eigenlijk hetzelfde als op pole beginnen. Geen gevechten.... Rosberg mag blij zijn dat Hamilton zo veel pech heeft gehad tot nu toe!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:59:56

Ik denk dat het gister al de race heeft gekost. Met alle respect natuurlijk, maar team order geven aan Lewis Hamilton nadat hij voor de 2de race oprij van af de laatste plek moest starten? Elk team of team baas met een greintje verstand of schuld gevoel( zoals ze gister zeiden dat ze hadden) had Lewis niet een team order gegeven om Rosberg voorbij te laten.


Mee eens. Als Mercedes zo graag wil dat er gewonnen wordt, dan hadden ze op de zaterdag hun zaakjes beter moeten regelen. Nu werd er van Hamilton gevraagd om zijn race maar op te geven...Je moet het maar durven na de zaterdag.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 27 juli 2014 - 19:04:15
Rosberg mag blij zijn dat Hamilton zo veel pech heeft gehad tot nu toe!
anders stond ie nu 11 punten achter. De pech van gisteren is vandaag alweer vereffend met het geluk in de 1e ronde en de pech van Rosberg met de SC en ook de mindere strategie. Dat Rosberg bovenaan staat komt misschien doordat Hamilton wat meer pech heeft gehad, maar ook zonder die pech had Rosberg gewoon volop meegedaan om de titel en is hij (zeker sinds Monaco) gelijkwaardig aan Lewis. Hopelijk kan hij dat volhouden of misschien zelfs nog wat verbeteren. Qua overtuiging bij het inhalen kan ie zeker nog verbeteren en is ie de mindere van Hamilton, maar het zal me niet verbazen als Rosberg daarin ook nog sprongen gaat maken. Ik vond het vandaag al eens stuk beter dan aan het begin van het jaar. Dat ie Vergne niet voorbij kwam, daar moet een reden voor zijn. Hamilton kwam daarachter Vettel ook niet voorbij en ik meen dat er wat radioverkeer was met betrekking tot de remmen.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:59:56
Citaat van: Enzo op 27 juli 2014 - 17:15:27
Nou ja, Rosberg hield zich gewoon in omdat het team zei dat Hamilton hem voorbij zou laten, hij was aan het wachten op dat moment en vandaar ook de vele teamradio berichten.
Nogmaals, deze actie van Lewis heeft Mercedes een zeer waarschijnlijke overwinning gekost. Het maakt Mercedes geen bal uit of Lewis of Rosberg dit doet, zolang er maar een Mercedes aan kop gaat.
Ik denk dat het gister al de race heeft gekost. Met alle respect natuurlijk, maar team order geven aan Lewis Hamilton nadat hij voor de 2de race oprij van af de laatste plek moest starten? Elk team of team baas met een greintje verstand of schuld gevoel( zoals ze gister zeiden dat ze hadden) had Lewis niet een team order gegeven om Rosberg voorbij te laten.

Ik denk dat het technisch mankement vandaag is omgebogen naar een mazzel achter de SC. Als hij ook voorin had gereden was hij misschien ook de pineut geweest. Zeker als hij achter Rosberg zou hebben gehangen. Dus gisteren is achteraf zijn geluk geworden. Ik riep het vanmiddag nog tijdens de race: Hamilton hoeft maar iets te hebben dat op de T van tegenslag lijkt of er wordt gedaan alsof hij o zoveel pech heeft en Rosberg mazzel. Zo is het natuurlijk niet. Ik denk dat als je alles tegen elkaar weg streept op zondag de tegenslag zich niet veel ontloopt. Op een ander (Duits) forum heeft iemand het na de zaterdagkwalificatie (Duitsland) compleet uitgewerkt. Het is vooral zelfmedelijden van vooral de Hamilton aanhang. ;D

Franky R.

@Tuesday,

Dat vond ik zo raar...Toen Rosberg eenmaal uit de weg was, kon Hamilton zelfs buitenom bocht 6 Vergne passeren.


Het eindfase was net zoiets, Hamilton geraakte maar niet voorbij aan Alonso terwijl de Ferrari toch op versleten softs zat.


Raar...

0634

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:33:11
Citaat van: Gerard op 27 juli 2014 - 16:37:46
Ja... Terecht of niet terecht, daar gaan we hier niet uitkomen.. Nico verwachtte dat hij voorbij gelaten werd, dus nam geen risico.. over het negeren van teamorders.. als je werkgever, je inkonstbron je iets vraagt en je negeert dat... Dat vind ik niet slim, en niet netjes
Als of Hamilton nog "Netjes'" team orders hoort op te volgen. 21 plaatsen achter Rosberg beginnen en dan op het moment als Rosberg er vlak achter rijd een team order krijgen? Lewis verloor al minimaal 3 punten in Duitsland dan ga je als coureur niet zomaar aan de kant als je teamgenoot en directe concurrent achter je rijd.

In principe hoort hij teamorders te volgen ja. Hij is volgens mij werknemer en geen werkgever. Dat hij er schijt aan heeft is allemaal prima, maar als je vraagt of hij 'hoort' te luisteren: ja, hij hoort te luisteren.

0634

#434
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 17:55:12
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:43:14
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 17:40:58
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:37:58
Rosberg is racend sowieso niet assertief genoeg. Lewis doet dat veel en veel beter. Staat tegenover dat Rosberg een nettere rijder is, dat levert ook punten op, maar soms moet je gewoon je ballen tonen. Had hij dat achter Lewis vandaag ook gedaan, dan had hij misschien wel gewonnen.

Fuck it: Rosberg leidt het WK! Híj kan zich beter een do or die veroorloven dan Hamilton. Als beiden niet finishen blijft hij bovenaan. Rosberg is een uitstekend coureur, maar iets meer ballen mag wel.
ik vond Rosberg vandaag wel redelijk doortastend met zn inhaalacties. Alleen begrijp ik niet waarom ie Vergne maar niet voorbij kwam en daarachter Hamilton Vettel maar niet voorbij kwam.

Verder haalde hij alleen Kimi en Massa in die op 20 ronde oude banden reden. Mag het met een Merc met hagelnieuwe slicks? Snelheidsverschil was enorm. Juist bij Vergne, juist bij Lewis had hij zijn tanden moeten laten zien. Ik zag ze niet.
Kimi en Massa reden niet op 20 ronden oude banden. Al ruim daarvoor haalde hij ook nog Bottas in. De Williamsen die de afgelopen races zo moeilijk te passeren waren. Dat ie Vergne niet kon aanvallen had volgens mij te maken met een probleem met de remmen. Dat probleem had Hamilton ook en bij beiden werd er tijdens de pitstops wat aangepast.

Bottas schoot de pits in. Dat is niet inhalen. En Massa reed op nog oudere banden dan 20 laps rond, als ik het me goed herinner. Die van Kimi weet ik niet, eerlijk is eerlijk, maar had volgens mij ook nog een momentje waar Rosberg van profiteerde. Anyway, de banden van Rosberg waren hagelnieuw. In twee van de vier inhaal gevallen was hij niet assertief genoeg. Dat met Vergne was eigenlijk gewoon heel zwak van hem.