Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Perton

Top man, dat jij beter dan Mercedes weet of de starts van Rosberg naar tevredenheid van het team en hemzelf zijn uitgevoerd.

Kootje

Sinds wanneer heb je 'n werkende radio nodig om goed te kunnen starten dan?

Perton

Tuesday bedoelt de telemetrieproblemen die Rosberg die race had.

Kootje

Snap ik, maar ook die beïnvloeden je start niet. Ik zou iig niet weten hoe?

Wings

Citaat van: Perton op 10 juni 2014 - 18:31:24
Het kan dan ook een verklaring zijn dat het écht pech was voor Hamilton. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik roep al sinds zondag dat het vermoedelijk een combinatie van factoren (waaronder dus Hamilton) is, maar de schuld alleen bij Hamilton leggen, vind ik veel te makkelijk.

Inderdaad. Wie doet dat trouwens? Ben benieuwd naar de onderbouwing. Zoals eerder gezegd geloof ik heilig in de invloed door rijstijl (en het niet acteren naar het probleem) maar dat hij alleen de schuld zou dragen voor iets dat stuk gaat zou ik belachelijk vinden! Ben benieuwd wie dat suggereert.

Perton

Bij een taart bakken hebben luchtvochtigheid, kamertemperatuur (of naja keukentemperatuur dan) en buitentemperatuur een flinke invloed, daardoor houden top banketbakkers daar rekening mee bij de verdeling van ingrediënten (ik kijk te veel 24 Kitchen, ik weet het), dus ik kan me voorstellen dat iets dergelijks ook bij een start kan zijn, dat afhankelijk van hoe de auto zich heeft gedragen in de opwarmronde je bepaalt hoe hard je het gaspedaal indrukt in de eerste 10 meter. En dan is het missen van telemetrie net even vervelend.

Ik weet het niet hoor of het zo is, maar het kan.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 10 juni 2014 - 19:24:03
Sinds wanneer heb je 'n werkende radio nodig om goed te kunnen starten dan?
ik weet niet sinds wanneer dat is, maar al een tijdje iig, je moet nl bepaalde dingen op de juiste temperatuur zien te krijgen en ook zeker de koppeling. Maar goed, in Rosberg geval ging het niet om de radio, maar om de telemetrie die niet werkte, maar dat maakt in dit geval niet zoveel verschil.

Perton

Citaat van: Wings op 10 juni 2014 - 19:28:59
Citaat van: Perton op 10 juni 2014 - 18:31:24
Het kan dan ook een verklaring zijn dat het écht pech was voor Hamilton. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik roep al sinds zondag dat het vermoedelijk een combinatie van factoren (waaronder dus Hamilton) is, maar de schuld alleen bij Hamilton leggen, vind ik veel te makkelijk.

Inderdaad. Wie doet dat trouwens? Ben benieuwd naar de onderbouwing. Zoals eerder gezegd geloof ik heilig in de invloed door rijstijl (en het niet acteren naar het probleem) maar dat hij alleen de schuld zou dragen voor iets dat stuk gaat zou ik belachelijk vinden! Ben benieuwd wie dat suggereert.
Ik dacht jij, maar als dat niet zo is, dan heb ik je posts verkeerd begrepen. Maar alsnog zou ik niet weten hoe hij niet gereageerd heeft op de problemen, hij begon volgens mij zelfs nog eerder dan Rosberg langzamer te rijden (het probleem begon bij hem ook een halve ronde eerder, dus dat is uiteraard een logische verklaring daarvoor). Enige wat je hem in mijn ogen kan verwijten is dat hij na zijn uitstapje in de hairpin meteen weer in de aanval ging bij de chicane. Voor de rest geven meerdere bronnen aan dat hij precies heeft gedaan wat het team heeft gevraagd. En ja dat kan je PR noemen of de plooien gladstrijken, maar aangezien ik hem nul uitstapjes heb zien maken vóór de pitstop en vervolgens twee keer in een halve ronde van de baan schiet, vind ik die verklaringen plausibeler dan eentje van Lauda, waar nog steeds niemand me een vertaling van heeft gegeven.


Overigens las ik ergens dat gezien de remproblemen hij misschien wel vol op Rosberg geknald zou zijn als hij daar geen inhaalactie had uitgevoerd. Zou ik terug moeten kijken, maar dan moeten we Hamilton juist dankbaar zijn dat hij het probeerde :P

Tuesday

Citaat van: Perton op 10 juni 2014 - 19:34:32
Overigens las ik ergens dat gezien de remproblemen hij misschien wel vol op Rosberg geknald zou zijn als hij daar geen inhaalactie had uitgevoerd. Zou ik terug moeten kijken, maar dan moeten we Hamilton juist dankbaar zijn dat hij het probeerde :P
we zijn Hamilton sowieso dankbaar voor die inhaalpoging, maar voor Hamilton (en zn fans) juist weer een extra reden waarom ie het beter niet had kunnen doen.

0634

Citaat van: Tuesday op 10 juni 2014 - 18:55:51
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2014 - 18:26:40
Citaat van: Tuesday op 10 juni 2014 - 16:21:15

Wat betreft fouten; in de eerste bocht van de race maakte hij helemaal geen fout, hij had alleen een wat mindere start als Hamilton.
Dat heeft hij vrijwel altijd.
is dat zo? 2e keer volgens mij dit seizoen, Maleisië niet meegerekend want daar kon ie niet veel aan doen aangezien hij geen radiocontact had (wat essentieel is voor het voorbereiden van de start)

Ja. Hamilton is een betere starter dan Rosberg.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 juni 2014 - 20:56:20
Citaat van: Tuesday op 10 juni 2014 - 18:55:51
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2014 - 18:26:40
Citaat van: Tuesday op 10 juni 2014 - 16:21:15

Wat betreft fouten; in de eerste bocht van de race maakte hij helemaal geen fout, hij had alleen een wat mindere start als Hamilton.
Dat heeft hij vrijwel altijd.
is dat zo? 2e keer volgens mij dit seizoen, Maleisië niet meegerekend want daar kon ie niet veel aan doen aangezien hij geen radiocontact had (wat essentieel is voor het voorbereiden van de start)

Ja. Hamilton is een betere starter dan Rosberg.
gemiddeld gezien misschien wel (al weet ik dat niet), maar dat hij vrijwel altijd beter start als Rosberg zoals jij stelt is mij niet opgevallen. Dat dat 2x is gebeurd wel. Volgens mij zijn het beiden geen wereldstarters, maar doorgaans wel ok. Dit staat trouwens verder geheel los van mijn voorkeuren, maar het beeld dat jij schets herken ik niet 1,2,3.

0634

Nou ja, ik wel eigenlijk. Je ziet het ook bij de poles van Rosberg. Afgelopen zondag ging het maar net aan goed, in Monaco ging het gewoon goed, maar bij de pole daarvoor (in Bahrein meen ik) schoot Lewis er meteen langs. Andersom kan ik me niet herinneren dat Rosberg Lewis bij de start in de verdrukking bracht, maar correct me if I'm wrong.

Perton

In Australië pakte Rosberg Hamilton bij de start.



(FYI: dit was uiteraard geen serieus bedoelde post)

Enzo

Ik meen me te herinneren dat Rosberg over de radio vroeg naar Hamilton's remverdeling en wat hij anders deed. Het antwoord hierop was dat Hamilton meer remkracht op de achterkant had zitten t.o.v. Rosberg. Dit gegeven samen met de overwegend agressievere rijstijl van de Brit lijken mij het verschil gemaakt te hebben in Canada.

Hamilton is nou niet bepaald voorzichtig met zijn auto, soms werkt dat en soms niet...

Perton

Maar goed, los van de agressievere rijstijl, als het team zegt: 2 tikjes meer de balans naar voren en Hamilton doet dat, dan is het toch de schuld van zijn engineers dat die remmen te snel slijten / te heet worden? Dan moeten zij Hamilton erop wijzen dat de huidige situatie niet werkt. Dit niet om Hamilton vrij te pleiten, maar wel om aan te geven dat het team in mijn ogen een behoorlijk grote rol heeft gespeeld. Hamilton heeft regelmatig kritiek gekregen over de verontwaardigde toon die hij soms uitspreekt over de radio, nu doet hij precies wat het team hem opdraagt, krijgt ie weer gezeik (al dan niet terecht, dat laat ik in het midden) over zich heen dat ie te agressief rijdt.

Dan moet het team ook even een beslissing nemen: of Hamilton meer vrijheid geven in meer zaken (of dat vanuit teamperspectief wenselijk is, lijkt me niet) of ervoor zorgen dat ze hem in dit soort situaties verdomd goed op de hoogte houden van de consequenties van het niet aanpassen van de rijstijl. Indien dat laatste toch is gebeurd (en het team lijkt dat wel te suggereren) blijf ik toch van mening dat het meer pech was dan Hamilton zelf. Misschien heeft hij het risico vergroot, dat kan, maar het is in mijn ogen niet alsof hij eigenhandig die remmen heeft gesloopt (niet dat iemand dat beweert verder, maar je snapt wel waar ik naar toe wil denk ik).