Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 november 2014 - 16:42:12
Citaat van: Matthijs op 24 november 2014 - 08:42:48
Wel bizar: na een heel seizoen racen heeft een technisch defect uiteindelijk een beslissing geforceerd, met fifty-fifty kans dat Hamilton m kreeg (met Rosberg kampioen) en andersom (met Hamilton kampioen). Als je ervan uitgaat dat allebei de auto's gelijk zijn had het net zo goed Hamiltons auto kunnen zijn, dus een pure loterij.
Onzin, het is al beslist bij de start. Als Rosberg het probleem nou kreeg vanuit een leidende positie, met de Williamsen nog vlak achter Hamilton, dan had je kunnen zeggen dat de technische problemen hun invloed hebben gehad op de titelbeslissing, maar daar was afgelopen weekend totaal geen sprake van. Het maakte het wat dramatischer dan de anti-climax die er vanaf de eerste bocht was, maar dat was het dan ook.

Ik snap echt niet hoe je kan beweren dat het klassement is bepaald door het uitvallen van Rosberg, of je moet denken dat hij daadwerkelijk na de tweede pitstop voor Hamilton had gelegen én Massa dan nog op redelijk volle snelheid Hamilton had gepakt ipv een cruisende Hamilton die we nu hadden, en zelfs die cruisende Hamilton kon hij niet bijbenen.
hij zegt alleen maar dat als Hamilton het probleem had gehad ipv Rosberg, dat Rosberg dan WK was geworden. En volgens mij klopt dat ook gewoon.

Enzo

Citaat van: Tuesday op 24 november 2014 - 17:17:14
Citaat van: Perton op 24 november 2014 - 16:42:12
Citaat van: Matthijs op 24 november 2014 - 08:42:48
Wel bizar: na een heel seizoen racen heeft een technisch defect uiteindelijk een beslissing geforceerd, met fifty-fifty kans dat Hamilton m kreeg (met Rosberg kampioen) en andersom (met Hamilton kampioen). Als je ervan uitgaat dat allebei de auto's gelijk zijn had het net zo goed Hamiltons auto kunnen zijn, dus een pure loterij.
Onzin, het is al beslist bij de start. Als Rosberg het probleem nou kreeg vanuit een leidende positie, met de Williamsen nog vlak achter Hamilton, dan had je kunnen zeggen dat de technische problemen hun invloed hebben gehad op de titelbeslissing, maar daar was afgelopen weekend totaal geen sprake van. Het maakte het wat dramatischer dan de anti-climax die er vanaf de eerste bocht was, maar dat was het dan ook.

Ik snap echt niet hoe je kan beweren dat het klassement is bepaald door het uitvallen van Rosberg, of je moet denken dat hij daadwerkelijk na de tweede pitstop voor Hamilton had gelegen én Massa dan nog op redelijk volle snelheid Hamilton had gepakt ipv een cruisende Hamilton die we nu hadden, en zelfs die cruisende Hamilton kon hij niet bijbenen.
hij zegt alleen maar dat als Hamilton het probleem had gehad ipv Rosberg, dat Rosberg dan WK was geworden. En volgens mij klopt dat ook gewoon.

Yep, dat klopt ook gewoon

Perton

Dat klopt ook inderdaad. Maar een post later zei Matthijs: "het klassement is bepaald doordat Rosberg een kapotte auto had en niet andersom."

En dat is de uitspraak waar ik in mijn tweede alinea op reageerde. Die uitspraak klopt namelijk absoluut niet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 november 2014 - 18:13:04
Dat klopt ook inderdaad. Maar een post later zei Matthijs: "het klassement is bepaald doordat Rosberg een kapotte auto had en niet andersom."

En dat is de uitspraak waar ik in mijn tweede alinea op reageerde. Die uitspraak klopt namelijk absoluut niet.
in de context waarin hij het zei klopt dat volgens mij wel. Met 'andersom' bedoeld hij volgens mij dat als in dit specifieke geval Hamilton pech had gekregen ipv Rosberg we een andere kampioen hadden gehad.
Maar goed, dat kan ie misschien het beste zelf verduidelijken.

Perton

Oké, dan kan hij het anders bedoelen dan dat ie het heeft opgeschreven. Dat kan gebeuren, heb ik ook wel eens.

Jozef

Of jij hebt het anders geïnterpreteerd dan dat hij het opgeschreven heeft. ;)

Matthijs

@Perton, ik kan het me voorstellen dat je het anders hebt gelezen dan dat ik het had bedoeld. Het was ook niet heel duidelijk. Ik bedoelde inderdaad dat het evengoed Hamiltons auto had kunnen zijn en dan was Rosberg kampioen. Niet de manier waarop een seizoen hoort te eindigen.

Wel jammer dat je zo heftig en verontwaardigd reageert als je me niet begrijpt.

Perton

Ik zie niet in wat er heftig aan was, eigenlijk. Ik zei alleen maar dat ik het onzin vond, en als je het had bedoeld op de manier zoals ik het had opgevat, dan was het in mijn ogen ook onzin geweest. Maar mocht dat toch heftig zijn overgekomen, dan sorry. Hebben we elkaar allebei niet goed begrepen blijkbaar ;)

Matthijs


Tuesday

Citaat van: Matthijs op 26 november 2014 - 08:24:09
Tja, ik vind nog steeds dat de 'actie' van Rosberg in Spa overtrokken wordt. In voorgaande races, Bahrein als beste voorbeeld, liet Hamilton zijn auto ook altijd staan. Sterker nog, hij sneed Rosberg soms gewoon de pas af. Ik kan me prima voorstellen dat Rosberg nu dacht 'tot hier en niet verder' en een statement wilde maken. Uiteindelijk mislukte het, want Rosberg kwam er juist zwakker uit maar ik snapte zijn gedachtegang wel. Overigens vind ik dat als Hamilton slechts 1 metertje ruimte had gegeven aan Rosberg, hij gewoon als leider uit de bocht was gekomen (wat niet betekent dat hij de hoofdschuldige is van de aanrijding, maar slechts een klein beetje medeschuldig).

daar ben ik het op zich ook wel mee eens, maar je ze zegt het zelf ook al; Rosberg kwam er wel zwakker uit. Als je zo vroeg in het seizoen al dit soort trucjes gaat uithalen, is het ook wel een teken van zwakte. Het is eigenlijk ongelofelijk hoe vaak Nico dit seizoen een P1 heeft weggeven door fouten of slecht starten, met name na Spa. In Spa zelf was ie zn pole/P1 ook al weer na een paar meter kwijt. Als ie dat alleen al eens zou kunnen verbeteren, is alweer een stuk verder. Zal ook wel moeten, want Lewis zal volgend jaar ook sterker zijn, die draaide nl ook zeker geen perfect seizoen.

Citaat van: Matthijs op 26 november 2014 - 08:24:09
Maargoed, hier hebben we een ander topic voor.
daarom reageer ik hier nu maar ff

Sabai

Ik vraag me af of Rosberg die ontwikkeling kan maken. Hij draait al best lang mee en de racepace  vasthouden is bij hem altijd al een puntje geweest. Hij zit dan ook aan zijn maximale presteren imo.Vandaar dat hij vaak aan het overcompenseren was dit seizoen.

0634

Mja, overcompenseren... heeft hij zoveel meer foutjes gemaakt dan Hamilton dan? Volgens mij valt het allemaal best mee.

Perton

Wel meer belangrijke fouten denk ik. Dat Hamilton een foutje maakt in Q3 in Abu Dhabi (deed ie toch, of verzin ik nu dingen?) is jammer, maar in de race pakt ie vervolgens wel de overwinning. Als Rosberg zijn fouten in Italië en Sochi niet had gemaakt had ie met een voorsprong van 11 punten de laatste race in kunnen gaan in plaats van met een achterstand van 17 punten. Nu had dat vanwege zijn technische problemen uiteindelijk geen verschil gemaakt natuurlijk, maar ik denk dat Rosberg meer zijn titel heeft verspeeld door fouten dan dat Hamilton dat heeft gedaan. En daarbij natuurlijk de fout van Spa, die qua fout niet zo groot was, maar zoals Tuesday al eerder aangaf achteraf gezien wel de ommekeer was naar het momentum van Hamilton, zeker intern bij Mercedes.

Als je alles bij elkaar optelt zal Hamilton misschien meer fouten hebben gemaakt, maar die van Rosberg vind ik toch meer invloed hebben gehad.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 26 november 2014 - 18:23:29
Mja, overcompenseren... heeft hij zoveel meer foutjes gemaakt dan Hamilton dan? Volgens mij valt het allemaal best mee.

Hamilton zat ook aan zijn maximale presteren imo en was ook het hele jaar vaak aan het overcompenseren vooral in de kwalificaties.

Tuesday

qua fouten heb ik dit seizoen wel een andere Hamilton gezien; voorheen was er bijna altijd sprake van een duel, dat dan uiteindelijk in een aanrijding uitmondde. Dit seizoen waren het allemaal fouten waarbij hij gewoon zelf de controle verloor. Oostenrijk, Hongarije, Japan en Brazilie. Daarnaast ook veel kleine foutjes zoals bv in Abu Dhabi wat m misschien ook wel de pole heeft gekost (al was het gat na 2 runs wel erg groot).