Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

FolkertE

Hamilton kon niet zo heel veel doen om het te vermijden hoor ;)

Maar ik zie ze allebei geen gekke dingen meer doen. Hamilton laat Nico wel voorbij als hij wilt inhalen en Nico gaat niet te veel
risico nemen om Hamikton eventueel uit te schakelen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 19:18:16
Hamilton kon niet zo heel veel doen om het te vermijden hoor ;)

Maar ik zie ze allebei geen gekke dingen meer doen. Hamilton laat Nico wel voorbij als hij wilt inhalen en Nico gaat niet te veel
risico nemen om Hamikton eventueel uit te schakelen.
ik hoop het voor je. Als ik Rosberg was zou ik zo raar mogelijk doen, binnen de regels uiteraard. Wat betreft de eerste zin; jawel hoor. Als hij volgende week in eenzelfde situatie komt denk ik niet dat ie instuurt.

FolkertE

Tja, hij heeft niks te verliezen inderdaad, maar kans is groter dat het verkeerd voor hem afloopt.

Maar instuurt? De bocht instuurt, of op Hamilton instuurt?

Sabai

Verwacht niet dat dit soort zaken gaan gebeuren.Ze racen sinds Spa duidelijk niet meer zo heftig.

0634

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 14:37:43
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
de boel ophouden is denk ik geen optie. De kans dat Hamilton hem dan voorbij steekt pf dat Andere hem ook inhalen is dan te groot.

Overigens rijd Hamilton altijd rustiger als het om de titel gaat.
Altijd? T is één keer gebeurd...

0634

Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 18:38:26
Bij 'n bewuste, wk-beslissende, aanrijding (waar ik overigens niet bang voor ben) zal de straf wel iets hoger uitvallen dan 20 seconden. Denk voor de grap eens terug aan '97, het jaar vd laatste keer dat dit gebeurde. ;)

Toen hebben ze niemand zijn titel afgenomen. Slechts iemand die twee werd uit het WK geschrapt. We hebben nog nooit gezien dat iemand van een titel werd geschrapt.

0634

Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 19:01:29
Nee tuurlijk een doelbewuste uitschakelingsbotsing moet natuurlijk ook wel degelijk zwaar bestraft worden. Maar een gewone botsing die toevallig nare gevolgen heeft voor Hamilton.. dat lijkt me toch niet. In een beslissende race wordt er nou eenmaal meer risico genomen.

In 89, 90 en 94 gebeurde het niet.

0634

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 19:57:26
Tja, hij heeft niks te verliezen inderdaad, maar kans is groter dat het verkeerd voor hem afloopt.

Maar instuurt? De bocht instuurt, of op Hamilton instuurt?

Op Rosberg. Hij heeft het over Hamilton die, als Rosberg het in Abu Dhabi probeert, niet zo zou insturen maar Rosberg gewoon zal laten gaan. Hij zou gek zijn als hij het niet deed overigens.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 20:16:04
Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 18:38:26
Bij 'n bewuste, wk-beslissende, aanrijding (waar ik overigens niet bang voor ben) zal de straf wel iets hoger uitvallen dan 20 seconden. Denk voor de grap eens terug aan '97, het jaar vd laatste keer dat dit gebeurde. ;)

Toen hebben ze niemand zijn titel afgenomen. Slechts iemand die twee werd uit het WK geschrapt. We hebben nog nooit gezien dat iemand van een titel werd geschrapt.

Dat zeg ik toch ook niet. ::)

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 19:57:26
Maar instuurt? De bocht instuurt, of op Hamilton instuurt?
nee, ik had het over Hamilton die instuurt (ik refereerde duidelijk naar jou eerste zin). Hamilton kan niet op zichzelf insturen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 11 november 2014 - 20:04:06
Verwacht niet dat dit soort zaken gaan gebeuren.Ze racen sinds Spa duidelijk niet meer zo heftig.
voor Spa ook niet ;)

Enzo

Citaat van: Franky R. op 11 november 2014 - 15:38:58
Citaat van: Enzo op 11 november 2014 - 12:37:31


Mwah, ik hoop op een rare uitslag op zaterdag en dan met name voor Hamilton.
Laat hem maar lekker starten vanuit de pitlane oid...

Ik verwacht een anticlimax met een saaie 1/2 voor Merc


Niet dat het wat uitmaakt, want Hamilton is al vaker vanuit een nadelige positie begonnen aan een race, om daar dan een goed resultaat uit te persen... :)

Zeker in deze Merc, vanuit de Pits kan hij nog prima tweede worden.
Maar dan hebben we iig wel een spannende race!  8)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 20:53:04
Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 20:16:04
Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 18:38:26
Bij 'n bewuste, wk-beslissende, aanrijding (waar ik overigens niet bang voor ben) zal de straf wel iets hoger uitvallen dan 20 seconden. Denk voor de grap eens terug aan '97, het jaar vd laatste keer dat dit gebeurde. ;)

Toen hebben ze niemand zijn titel afgenomen. Slechts iemand die twee werd uit het WK geschrapt. We hebben nog nooit gezien dat iemand van een titel werd geschrapt.

Dat zeg ik toch ook niet. ::)
je hebt het over een WK beslissende aanrijding, dat was in 1997 niet het geval.

0634

Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 20:53:04
Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 20:16:04
Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 18:38:26
Bij 'n bewuste, wk-beslissende, aanrijding (waar ik overigens niet bang voor ben) zal de straf wel iets hoger uitvallen dan 20 seconden. Denk voor de grap eens terug aan '97, het jaar vd laatste keer dat dit gebeurde. ;)

Toen hebben ze niemand zijn titel afgenomen. Slechts iemand die twee werd uit het WK geschrapt. We hebben nog nooit gezien dat iemand van een titel werd geschrapt.

Dat zeg ik toch ook niet. ::)

I know. Maar je verwijzing naar 97 is een verwijzing naar een straf van niks.

0634

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 21:01:05
Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 20:53:04
Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 20:16:04
Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 18:38:26
Bij 'n bewuste, wk-beslissende, aanrijding (waar ik overigens niet bang voor ben) zal de straf wel iets hoger uitvallen dan 20 seconden. Denk voor de grap eens terug aan '97, het jaar vd laatste keer dat dit gebeurde. ;)

Toen hebben ze niemand zijn titel afgenomen. Slechts iemand die twee werd uit het WK geschrapt. We hebben nog nooit gezien dat iemand van een titel werd geschrapt.

Dat zeg ik toch ook niet. ::)
je hebt het over een WK beslissende aanrijding, dat was in 1997 niet het geval.

Klopt. Want Villeneuve reed door en werd gewoon kampioen. Het ongeluk was beslissend geweest als hij was uitgevallen. Het was een poging tot het forceren van een beslissende aanrijding. Meer niet.