Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Breaktest

#1410
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
Ik weet wel hoe Hamilton het gaat aanpakken: precies hoe hij dit weekend deed.  Als hij geen pole pakt, dan lekker cruisend op de tweede plaats en een streepje gas erbij zodra Rosberg de pit in duikt. Hij gaat zeker geen duel aan op de baan. Ik hoop dat de andere teams voor nog wat vuurwerk zorgen anders kon dit wel eens en van de saaiste races van het jaar worden. Bv een Caterham die mooi symbolisch in vlammen opgaat. Oh denneboom, oh denneboom...

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:36:51
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
Ik weet wel hoe Hamilton het gaat aanpakken: precies hoe hij dit weekend deed.  Als hij geen pole pakt, dan lekker cruisend op de tweede plaats en een streepje gas erbij zodra Rosberg de pit in duikt. Hij gaat zeker geen duel aan op de baan. Ik hoop dat de andere teams voor nog wat vuurwerk zorgen anders kon dit wel eens en van de saaiste races van het jaar worden. Bv een Caterham die mooi symbolisch in vlammen opgaat. Oh denneboom, oh denneboom...
mwah, dr zal een stuk meer spanning op staan en we weten hoe dat in 2007 en 2008 ging. Maar goed, hoe harder Rosberg rijdt (ga voor het gemak ff uit van Rosberg op P1), hoe meer ruimte Hamilton zal hebben om rustig te cruisen. Ik ben benieuwd of hij dat soort spelletjes durft te spelen. Lijkt het mij niet echt het type coureur voor, maar goed.

Enzo

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:32:50
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:36:51
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
Ik weet wel hoe Hamilton het gaat aanpakken: precies hoe hij dit weekend deed.  Als hij geen pole pakt, dan lekker cruisend op de tweede plaats en een streepje gas erbij zodra Rosberg de pit in duikt. Hij gaat zeker geen duel aan op de baan. Ik hoop dat de andere teams voor nog wat vuurwerk zorgen anders kon dit wel eens en van de saaiste races van het jaar worden. Bv een Caterham die mooi symbolisch in vlammen opgaat. Oh denneboom, oh denneboom...
mwah, dr zal een stuk meer spanning op staan en we weten hoe dat in 2007 en 2008 ging. Maar goed, hoe harder Rosberg rijdt (ga voor het gemak ff uit van Rosberg op P1), hoe meer ruimte Hamilton zal hebben om rustig te cruisen. Ik ben benieuwd of hij dat soort spelletjes durft te spelen. Lijkt het mij niet echt het type coureur voor, maar goed.

Mwah, ik hoop op een rare uitslag op zaterdag en dan met name voor Hamilton.
Laat hem maar lekker starten vanuit de pitlane oid...

Ik verwacht een anticlimax met een saaie 1/2 voor Merc

Maikel0230

Dat vermoed ik dus ook, Hamilton is er misschien de coureur niet voor om op zijn gemak die P2 binnen te halen maar het is ook alweer 6 jaar geleden dat hij de titel won dus ik denk dat ie het wel safe zal spelen.

Wijsheid komt de jaren zeggen ze dus ben benieuwd

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
Het punt met de boel ophouden is dat ie de afgelopen paar races, op Interlagos na dan natuurlijk, volgens mij altijd is ingehaald als hij vlak voor Hamilton reed. Ik denk dat de boel ophouden met Hamilton op P2 dan een behoorlijk risico voor hem vormt. Maar goed, als hij het combineert met wat stevig verdedigingswerk, wie weet, dan zou het kunnen werken.

FolkertE

#1415
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
de boel ophouden is denk ik geen optie. De kans dat Hamilton hem dan voorbij steekt pf dat Andere hem ook inhalen is dan te groot.

Overigens rijd Hamilton altijd rustiger als het om de titel gaat.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 14:14:20
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
Het punt met de boel ophouden is dat ie de afgelopen paar races, op Interlagos na dan natuurlijk, volgens mij altijd is ingehaald als hij vlak voor Hamilton reed. Ik denk dat de boel ophouden met Hamilton op P2 dan een behoorlijk risico voor hem vormt. Maar goed, als hij het combineert met wat stevig verdedigingswerk, wie weet, dan zou het kunnen werken.
Mwah, in Japan was het nat en in Austin gebruikte hij (naar eigen zeggen) een verkeerde knop. Daar tegenover staan Monaco, Canada, Oostenrijk en dus Interlagos. Als hij geen fouten maakt moet het kunnen. Bovendien heeft hij niks te verliezen en Hamilton alles dus als ik hem was zou ik dit wel overwegen en er niet direct als een raket vandoor gaan.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 14:41:42
Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 14:14:20
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
Het punt met de boel ophouden is dat ie de afgelopen paar races, op Interlagos na dan natuurlijk, volgens mij altijd is ingehaald als hij vlak voor Hamilton reed. Ik denk dat de boel ophouden met Hamilton op P2 dan een behoorlijk risico voor hem vormt. Maar goed, als hij het combineert met wat stevig verdedigingswerk, wie weet, dan zou het kunnen werken.
Mwah, in Japan was het nat en in Austin gebruikte hij (naar eigen zeggen) een verkeerde knop. Daar tegenover staan Monaco, Canada, Oostenrijk en dus Interlagos. Als hij geen fouten maakt moet het kunnen. Bovendien heeft hij niks te verliezen en Hamilton alles dus als ik hem was zou ik dit wel overwegen en er niet direct als een raket vandoor gaan.
Monaco is natuurlijk erg lastig om in te halen, Oostenrijk hadde ze allebei instructies gekregen niet te veel te pushen. Maar Canada en Interlagos geef ik je gelijk. Maar als het echt moest? Dan denk ik dat Hamilton agressiever was geweest en meer pogingen deed.
Maar ik denk niet dat het echt een optie is voor Rosberg. Dan moet hij een seconde langzamer rijden en dan is Hamilton er zo voorbij.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 11 november 2014 - 12:37:31


Mwah, ik hoop op een rare uitslag op zaterdag en dan met name voor Hamilton.
Laat hem maar lekker starten vanuit de pitlane oid...

Ik verwacht een anticlimax met een saaie 1/2 voor Merc


Niet dat het wat uitmaakt, want Hamilton is al vaker vanuit een nadelige positie begonnen aan een race, om daar dan een goed resultaat uit te persen... :)

SDG

Indien Rosberg in Abu Dhabi de race zou winnen, zou hij vier puntjes te kort komen voor de titel.

Dan gaat uiteraard iedereen kijken 'wat als...' om te zien waar hij die punten juist kwijtgespeeld is.

Het is dan gemakkelijk om te wijzen naar een uitvalbeurt of een koersincident, maar Hamilton had ook mechanische pech en spinde zondag bijna van de baan in Braziliƫ, dus dat neutraliseert het verschil weer.

Nee, de plaats waar Rosberg in dat geval de titel verloren zal hebben is in Hongarije, waar Hamilton van het team de opdracht kreeg Rosberg door te laten maar weigerde van opzij te gaan. Dit zou achteraf gezien wel eens het beslissende moment in de titelstrijd geweest kunnen zijn.

FolkertE

Of Spa waar Rosberg zijn punt probeerde te maken.

Franky R.

Citaat van: SDG op 11 november 2014 - 16:03:58
Indien Rosberg in Abu Dhabi de race zou winnen, zou hij vier puntjes te kort komen voor de titel.

Dan gaat uiteraard iedereen kijken 'wat als...' om te zien waar hij die punten juist kwijtgespeeld is.

Het is dan gemakkelijk om te wijzen naar een uitvalbeurt of een koersincident, maar Hamilton had ook mechanische pech en spinde zondag bijna van de baan in Braziliƫ, dus dat neutraliseert het verschil weer.

Nee, de plaats waar Rosberg in dat geval de titel verloren zal hebben is in Hongarije, waar Hamilton van het team de opdracht kreeg Rosberg door te laten maar weigerde van opzij te gaan. Dit zou achteraf gezien wel eens het beslissende moment in de titelstrijd geweest kunnen zijn.


Ook dat moment was discutabel want Hamilton ging terecht niet opzij. Hij zou dan letterlijk op de rem moeten staan en vervolgens achter een steeds langzamere Rosberg moeten kuieren, want diens banden werden rap minder.
IMHO

SDG

Citaat van: Franky R. op 11 november 2014 - 16:35:01
Ook dat moment was discutabel want Hamilton ging terecht niet opzij. Hij zou dan letterlijk op de rem moeten staan en vervolgens achter een steeds langzamere Rosberg moeten kuieren, want diens banden werden rap minder.
IMHO

Maar indien Rosberg wel vrije doorgang had gekregen, had dit aan het eind van de race wellicht nog volstaan om zeker nog Alonso en misschien zelfs nog Ricciardo terug te pakken. Dan was hij in plaats van vierde wellicht tweede geworden, voor Alonso en Hamilton.

Ik wil hier trouwens niet opnieuw de discussie op gang trekken of de weigering van Hamilton terecht was of niet; feit blijft dat het hem aan het eind van de rit wel eens heel wat meer dan louter de punten voor de derde podiumplaats die hij ermee kreeg zou kunnen opleveren...


Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 14:57:15
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 14:41:42
Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 14:14:20
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:18:51
Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?
Het punt met de boel ophouden is dat ie de afgelopen paar races, op Interlagos na dan natuurlijk, volgens mij altijd is ingehaald als hij vlak voor Hamilton reed. Ik denk dat de boel ophouden met Hamilton op P2 dan een behoorlijk risico voor hem vormt. Maar goed, als hij het combineert met wat stevig verdedigingswerk, wie weet, dan zou het kunnen werken.
Mwah, in Japan was het nat en in Austin gebruikte hij (naar eigen zeggen) een verkeerde knop. Daar tegenover staan Monaco, Canada, Oostenrijk en dus Interlagos. Als hij geen fouten maakt moet het kunnen. Bovendien heeft hij niks te verliezen en Hamilton alles dus als ik hem was zou ik dit wel overwegen en er niet direct als een raket vandoor gaan.
Monaco is natuurlijk erg lastig om in te halen, Oostenrijk hadde ze allebei instructies gekregen niet te veel te pushen. Maar Canada en Interlagos geef ik je gelijk. Maar als het echt moest? Dan denk ik dat Hamilton agressiever was geweest en meer pogingen deed.
Maar ik denk niet dat het echt een optie is voor Rosberg. Dan moet hij een seconde langzamer rijden en dan is Hamilton er zo voorbij.
als het echt moet? maar dat hoeft het in Abu Dhabi juist niet, 2e is voldoende. Bovendien heeft Rosberg bij een situatie waarin ze 1 en 2 liggen meer belang bij een aanvaring dan Hamilton. Rosberg heeft niks te verliezen (hooguit reputatie etc), het zou in mijn ogen dom zijn om zonder om te kijken naar de finishlijn rijden. Hij moet de strijd gewoon aangaan, misschien Hamilton wel bewust voorbij laten om m vervolgens te gaan bestoken. Ok, we hebben het hier over Rosberg, ik weet niet of die dat in zich heeft, maar een Alonso zou dat in een vergelijkbare situatie wel doen denk ik. Maar goed, ik wil niemand bang maken hoor ;)

FolkertE

Nee, dat was mijn punt ook. Het moest ook niet perse. 2de was voldoende om nog een redelijke buffer te hebben om in Abu Dhabi ook met 2de plaats WK te worden. Moest hij zondag bijvoorbeeld winnen om nog kans te maken voor de titel, was Hamilton wel agressiever geweest in zijn rijden en aanvallen.
Maar Rosberg heeft meer belang bij een aanrijding dan Hamilton? Juist niet. Helemaal niet. De kans is namelijk groot dat Rosberg ook uitvalt of terug valt en zeker het WK verliest. Hamilton wint als: ze bij die aanrijding allebei uitvallen, Rosberg uitvalt, Rosberg achter Hamilton komt te rijden of Rosberg heel ver terug valt. . Rosberg wint alleen als Hamilton uitvalt of heel ver terug valt. En dan moet Rosberg de race nog winnen ook. Daarnaast is staat Rosberg op scherp bij Mercedes en nog een aanrijding kan wel eens slecht aflopen voor Rosberg.

Maar wat zou Alonso doen? Hamilton voorbij laten om hem vervolgens proberen in een foutje te dwingen?