Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Sabai

Zal ook wel meevallen. Ik vind die Toto sowieso een raar figuur.

0634

Hij is wel leuk om in te vullen.

0634

Citaat van: Perton op 03 november 2014 - 21:39:31
Nee hoor, maar ik heb die zogenaamde voorkeur voor Hamilton nooit zo gezien.

Dat komt omdat die er ook niet is.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 22:03:51
Citaat van: Perton op 03 november 2014 - 21:39:31
Nee hoor, maar ik heb die zogenaamde voorkeur voor Hamilton nooit zo gezien.

Dat komt omdat die er ook niet is.

Door zijn uitspraken wordt dat dan weer gesuggereerd...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Naja, ze praten over een opzettelijke crash vanwege de toestanden eerder dit jaar. Dus meer over Rosberg dan over Lewis, dat lijkt mij niet zo gek.

Verder hoor ik het ook vaak andersom. Dan zegt men 'de stops van Rosberg zijn doorgaans sneller dan die van Lewis, dus Rosberg wordt voorgetrokken.'

Tja. Het komt op mij over als argumenten zoeken om een theorie te bevestigen. Dat lukt altijd wel.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 22:19:42
Naja, ze praten over een opzettelijke crash vanwege de toestanden eerder dit jaar. Dus meer over Rosberg dan over Lewis, dat lijkt mij niet zo gek.

Verder hoor ik het ook vaak andersom. Dan zegt men 'de stops van Rosberg zijn doorgaans sneller dan die van Lewis, dus Rosberg wordt voorgetrokken.'

Tja. Het komt op mij over als argumenten zoeken om een theorie te bevestigen. Dat lukt altijd wel.
Ach, er worden zovaak complot theorieën gezocht en verzonnen. Was het niet rond Duitsland/Hongarije dat iedereen zeker wist dat Lewis bewust werd gesaboteerd? En dat ze Rosberg Kampioen wilde hebben? Nu word het omgedraaid en zeggen ze dat Hamilton door Mercedes kampioen word gemaakt. Er zijn altijd wel theorieën waarom er iets gebeurd, maar ik geloof absoluut niet in complottheorieën.

Al geloof ik wel dat als de rollen waren om gedraaid, Rosberg nog wel eens een Prost/Senna actie zou hebben uitgehaald. Na Spa, geloof ik niet meer zo wat Rosberg zegt.

0634

Kan. Maar andersom kan ook. Lewis heeft zelf wel eens gezegd dat hij de Senna-manier zeker niet uitsluit. Maar goed, laten we niet heiliger dan de paus zijn, ik denk dat Alonso en Vettel het ook zomaar zouden kunnen doen als de situatie ernaar is en ze een titel dreigen te verliezen.

Figge

Tijdens de eerste winningstreak van Hamilton had idd dat idee. Meestal is het zo dat de man op kop als eerste (of andersom) mag pitten en dat soort zaken. Dat was in het begint van het jaar dan juist in het voordeel van Hamilton. In Bahein kreeg Rosberg ineens een "alternative strategy". Later heb ik mijn gevoel weer terug getrokken. Omdat het in omgekeerde situatie ook zo bleek te werken. Afgelopen zondag mocht Rosberg als leider de 1e stopt maken. Toen Hamilton hem passeerde mocht Hamilton vanaf de leiding als 1e de 2e stop maken.

0634

Als je ver genoeg gaat spitten vind je altijd wel wat. Lewis had pech in het begin van het jaar (Kootje heeft nog wel een statistiek ;)), dus was het ineens zo - echt waar - volgens sommigen dat Lewis bewust slechter materiaal had. Toen had hij een paar mindere pitstops en werd hij ineens benadeeld.

Nu lees ik het ineens weer andersom. Ik snap daar niet veel van. Men heeft het over opzettelijke ongelukken, tja, gezien eerder dit jaar praat Wolff dan over Rosberg. Dat snap ik wel. Vind daar niet veel geks aan. Maar daar proeft men dan uit dat Lewis het favorietje is.

Dat kan ja. Maar zo kan ik wel meer quotes op bepaalde manieren uitleggen, dat het een theorie kan ondersteunen waarvan ik niet zeker weet of het zo is.

Figge

Het ging mij toen niet om quotes of zo. Maar om de zaken die je live kom zien gebeuren. Lewis van P2 eerder laten stoppen. Redelijk ongebruikelijk. Dat soort kleinigheden. Maar goed, allemaal heat of the moment. Nu niet meer belangrijk. 

Arthur

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 22:59:39
Als je ver genoeg gaat spitten vind je altijd wel wat. Lewis had pech in het begin van het jaar (Kootje heeft nog wel een statistiek ;)), dus was het ineens zo - echt waar - volgens sommigen dat Lewis bewust slechter materiaal had. Toen had hij een paar mindere pitstops en werd hij ineens benadeeld.

Nu lees ik het ineens weer andersom. Ik snap daar niet veel van. Men heeft het over opzettelijke ongelukken, tja, gezien eerder dit jaar praat Wolff dan over Rosberg. Dat snap ik wel. Vind daar niet veel geks aan. Maar daar proeft men dan uit dat Lewis het favorietje is.

Dat kan ja. Maar zo kan ik wel meer quotes op bepaalde manieren uitleggen, dat het een theorie kan ondersteunen waarvan ik niet zeker weet of het zo is.

Wat is een [lees dit] forum toch mooi ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 22:59:39
Als je ver genoeg gaat spitten vind je altijd wel wat. Lewis had pech in het begin van het jaar (Kootje heeft nog wel een statistiek ;)), dus was het ineens zo - echt waar - volgens sommigen dat Lewis bewust slechter materiaal had. Toen had hij een paar mindere pitstops en werd hij ineens benadeeld.

Nu lees ik het ineens weer andersom. Ik snap daar niet veel van. Men heeft het over opzettelijke ongelukken, tja, gezien eerder dit jaar praat Wolff dan over Rosberg. Dat snap ik wel. Vind daar niet veel geks aan. Maar daar proeft men dan uit dat Lewis het favorietje is.

Dat kan ja. Maar zo kan ik wel meer quotes op bepaalde manieren uitleggen, dat het een theorie kan ondersteunen waarvan ik niet zeker weet of het zo is.
Ik geloof wel dat Hamilton de favoriet is, maar ik geloof niet dat ze er alles aan doen om Hamilton WK te maken. Mercedes wilt kampioen worden en het maakt hun echt niet uit wie dat word.

Persoonlijk geloof ik niks van al die complottheorieën, maar ik snap wel waar het vandaan komt. En ik kan het ze ook niet kwalijk nemen. Zowel in het voordeel van Lewis, als in het voordeel van Nico.

Maar ik denk wel dat na Spa, Rosberg op een randje staat. Ik geloof dat wat Lewis zei en dat Rosberg echt heeft gezegd dat hij bewust contact niet wilde vermijden. Ik geloof wel dat Mercedes hem goed heeft duidelijk gemaakt dat nog zo'n actie, einde contract kan betekenen. ( en ik denk dat het juridisch nog best makkelijk is om Rosberg dan te laten ontbinden.)

Mercedes laat ze gewoon lekker knokken en tot nu toe steekt Hamilton er ver boven uit. Als ze echt willen dat 1 van de 2 kampioen word, hadden ze die andere wel laten uitvallen.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 22:19:42Naja, ze praten over een opzettelijke crash vanwege de toestanden eerder dit jaar. Dus meer over Rosberg dan over Lewis, dat lijkt mij niet zo gek.

Plus dat Lewis een crash niet nodig heeft, Rosberg eigenlijk wel. Lewis kan de laatste twee races van het seizoen gewoon vrolijk op P2 eindigen. Finishen op 10 seconden voor de man die derde rijdt, en de rest van het potentieel val de auto hoef je niet te gebruiken, dat spaart het materiaal. Hij hoeft helemaal geen duel (laat staan crash) met Rosberg op te zoeken. Rosberg daarentegen moet eigenlijk wel rekenen op een DNF van Hamilton en dan nog liefst in Abu Dhabi. Met andere woorden, bij Lewis een wiel eraf rijden en zelf de race winnen. Niet onlogisch dat Wolff meer aan dat scenario denkt dan aan het omgekeerde.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 03 november 2014 - 13:33:59
Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 11:18:15
Nou. Ik moet bekennen. Hamilton laat een duidelijke groei zien in zijn prestaties dit jaar. In Japan en Amerika beide een cleane zuivere inhaalactie waar Rosberg werkelijk niets tegen in kon brengen. In de eerste helft van het jaar was het zo dat ze beiden echt wel even snel waren. Maar de laatste races laat Hamilton duidelijk zien dat zijn prestaties met deze auto beter worden. Rosberg heeft die groei nu niet meer. Hamilton is geduldig en jaagt zijn prooi rustig op, slaat toe. Wint en laat duidelijk zien dat hij de nummer 1 is dit jaar. Dit staat overigens los van hoe alles in 2015 weer kan verlopen tussen beiden. Ik verwacht dan wat meer bemoeienis van andere teams om de overwinning. Gevoelsmatig zou dat in het voordeel van Hamilton moeten uitpakken.

Zou Monza een keerpunt zijn geweest? Toen kon Hamilton in de kaarten van Rosberg kijken, die toen niet zijn gebruikelijke 'cool' hield met een inlopende Hamilton.

Wat jullie?

Er zijn drie races op rij geweest die elk zeer significant waren en samen de titelstrijd hebben doen kantelen:
1. Spa - Rosberg deelt hier mathematisch wel een klap uit aan Hamilton, maar de reacties achteraf waren zo sterk dat Rosberg mijns inziens psychologisch een aanzienlijke deuk heeft opgelopen.
2. Monza - wat jij zegt.
3. Singapore - uitvalbeurt van Rosberg. Laat ons niet vergeten dat als hij daar 'gewoon' tweede was geworden, hij na Sochi nog steeds WK-leider was geweest en op dit moment slechts zes puntjes achter had gestaan. Voor Hamilton een enorme boost: nadat hij Rosberg te kakken had gezet in Monza, reed hij sterk in Singapore, kreeg er meteen de WK-leiding in handen en liet Rosberg zien: "dit is wat ik kan, nu ben jij aan zet en als je me niet verslaat, is het game over".

In dit drieluik Spa-Monza-Singapore pakte Hamilton 14 punten meer dan Rosberg, maar de psychologische impact was nog veel groter.

Texas was overigens niet alleen de tiende overwinning van het seizoen voor Hamilton, maar ook de tiende tweede plek van het seizoen voor Rosberg. Zegt ook wel een beetje over zijn seizoen.

0634

Och kantelpunt... De ene is gewoon een toefje beter dan de andere. Uiteindelijk was er geen kantelpunt nodig om dat er gelijk materiaal was.