Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 12:23:31
Ik denk dat als het op het pure gevecht alleen aankomt Hamilton beter is dan wie dan ook.
Alleen draait het niet alleen om die kwaliteit.

Dat eerste denk ik niet, dat tweede denk ik wel.

Figge

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 18:30:16
Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 12:23:31
Ik denk dat als het op het pure gevecht alleen aankomt Hamilton beter is dan wie dan ook.
Alleen draait het niet alleen om die kwaliteit.

Dat eerste denk ik niet, dat tweede denk ik wel.

Goed antwoord, anders gaat t niet meer over Hamilton en Rosberg :P

Hoewel ik stiekem wel benieuwd ben wie je dan beter vindt.

Wings

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 18:30:16
Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 12:23:31
Ik denk dat als het op het pure gevecht alleen aankomt Hamilton beter is dan wie dan ook.
Alleen draait het niet alleen om die kwaliteit.

Dat eerste denk ik niet, dat tweede denk ik wel.

Politicus!

0634

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 18:34:01
Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 18:30:16
Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 12:23:31
Ik denk dat als het op het pure gevecht alleen aankomt Hamilton beter is dan wie dan ook.
Alleen draait het niet alleen om die kwaliteit.

Dat eerste denk ik niet, dat tweede denk ik wel.

Goed antwoord, anders gaat t niet meer over Hamilton en Rosberg :P

Hoewel ik stiekem wel benieuwd ben wie je dan beter vindt.

Beter? Ik zei niet dat er iemand beter was. Maar Alonso is niet minder in mijn ogen. In geen enkel onderdeel trouwens. Maar er zijn er wel meer. Bottas racet ook heel goed. Vettel. En wat te denken van Ricciardo? Echt foutloos met inhalen en hij haalt best vaak in dit jaar. Zie niet echt waarom zij minder zijn dan Hamilton.


Wings

Ricciardo is een overtake-beest. Zelden over de streef, biedt voldoende ruimte en acteert naar de situatie.

0634

Vind ik dus ook. Die gozer is echt wel heel compleet als rijder.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 18:38:47
Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 18:34:01
Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 18:30:16
Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 12:23:31
Ik denk dat als het op het pure gevecht alleen aankomt Hamilton beter is dan wie dan ook.
Alleen draait het niet alleen om die kwaliteit.

Dat eerste denk ik niet, dat tweede denk ik wel.

Goed antwoord, anders gaat t niet meer over Hamilton en Rosberg :P

Hoewel ik stiekem wel benieuwd ben wie je dan beter vindt.

Beter? Ik zei niet dat er iemand beter was. Maar Alonso is niet minder in mijn ogen. In geen enkel onderdeel trouwens. Maar er zijn er wel meer. Bottas racet ook heel goed. Vettel. En wat te denken van Ricciardo? Echt foutloos met inhalen en hij haalt best vaak in dit jaar. Zie niet echt waarom zij minder zijn dan Hamilton.
Inderdaad, Bottas en Ricciardo zijn echt leuke en goede rijders. Ricciardo kan echt een hele grote worden, want wat hij presteert dit jaar is indrukwekkend. Declasseert Vettel toch wel, ondanks dat Vettel veel meer pech heeft. Ik had graag deel 2 gezien tussen hem en Vettel, maar helaas.
Bottas is ook erg goed, maar ik denk dat hij toch iets minder is dan Ricciardo. Waarom? Ik heb het idee dat Ricciardo er echt gewoon alles uit perst en alle kansen pakt die er voor hem liggen. 3 overwinningen, waar ik toch vaak het idee had dat de Williams beter was. Alleen vrees ik dat ze net op het verkeerde moment in de auto zitten. Ik denk namelijk dat Mercedes nog 3 jaar gaat domineren en RBR langzaam weg zakt. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vrees van niet.
Beiden kunnen een klasse Alonso of Vettel worden, maar nog net geen niveautje Hamilton.

Zo alstublieft, de knuppel en ik ga nu vluchten ;D

0634

Ik denk eigenlijk dat Ricciardo het meeste Alonso zal benaderen. Omdat hij rete-compleet is in mijn ogen. Wel moet hij natuurlijk nog wat langer op dit niveau presteren om echt een toprijder te worden. Maar hij oogt zo ontzettend relaxt dat ik persoonlijk denk dat dat wel goed gaat komen.

Hamilton is meer een straatvechter, Nigel Mansell deel 2. Niet altijd even nadenkend, maar racend met een enorm hart.

Figge

Het ging mij eigenlijk alleen om het directe duel. Niet om winnen, kwalificeren, constantheid, slimheid. Maar om het concrete inhalen en verdedigen.
Ik moet eerlijk zeggen dat Ricciardo een topper is. Super goed in duel. Zijn inhaalacties hebben dezelfde overtuiging als die van Lewis.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 18:55:04
Ik denk eigenlijk dat Ricciardo het meeste Alonso zal benaderen. Omdat hij rete-compleet is in mijn ogen. Wel moet hij natuurlijk nog wat langer op dit niveau presteren om echt een toprijder te worden. Maar hij oogt zo ontzettend relaxt dat ik persoonlijk denk dat dat wel goed gaat komen.

Hamilton is meer een straatvechter, Nigel Mansell deel 2. Niet altijd even nadenkend, maar racend met een enorm hart.
Dat is denk ik nog te vroeg om echt te bepalen. Dat hij goed is, is iedereen wel duidelijk en dat hij in de juiste auto geweldige dingen kan doen ook. Maar dit is nog maar 1 jaar. Ik herinner me nog 2012 en 2013, waar mensen toch niet heel positief over hem gestemd waren. Natuurlijk was de auto ook bar slecht, maar eerst maar eens kijken wat hij volgend jaar doet en als de auto echt slecht is. Maar in de basis ben ik het met je eens. Maar persoonlijk denk ik dat Hamilton en Alonso al op bijna op het zelfde niveau zitten.

Sabai

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 19:48:09
Het ging mij eigenlijk alleen om het directe duel. Niet om winnen, kwalificeren, constantheid, slimheid. Maar om het concrete inhalen en verdedigen.
Ik moet eerlijk zeggen dat Ricciardo een topper is. Super goed in duel. Zijn inhaalacties hebben dezelfde overtuiging als die van Lewis.

Ik vind de inhaal acties van Ricciardo zelfs beter als die Hamilton. Waar Hamilton in de loop der jaren vaak in contact met zijn tegenstanders heb zien komen heb ik dat Ricciardo nog niet zien doen. Vooral in Moza vond ik geweldig inhalen van hem overtuigd en save.

Perton

Figge mag blij met me zijn, maar ik begin nu ook te denken dat Mercedes een duidelijke voorkeur voor Hamilton heeft (of heeft ontwikkeld). Ik vond dit interview van Toto Wolff met F1.com vrij frappant.

Q: What would you consider not to be 'clean'?
TW: For Nico it is a pretty difficult situation, as he has to win the two remaining races and hope that Lewis finishes worse than P2 or that he retires. Not clean would mean forcing a collision - but that is something that Nico cannot afford at all. We don't want a Senna-Prost situation, that is for sure.

Q: But isn't that rather a call for Lewis, as Nico would not benefit at all from it?
TW: True, a collision would not help Nico at all, but situations can always arise in a race - and we have to avoid them. The last thing that we want at the season final in Abu Dhabi is that there is an outcry because the title win isn't considered 'clean'!


Hij rept met geen woord over Hamilton die een botsing zou veroorzaken, hij heeft het alleen over Rosberg. En dat vind ik toch een beetje raar, eigenlijk.

0634

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 19:48:09
Het ging mij eigenlijk alleen om het directe duel. Niet om winnen, kwalificeren, constantheid, slimheid. Maar om het concrete inhalen en verdedigen.
Ik moet eerlijk zeggen dat Ricciardo een topper is. Super goed in duel. Zijn inhaalacties hebben dezelfde overtuiging als die van Lewis.

Dat snap ik. Daar ging het mij ook om. Alonso, Ricciardo zijn in mijn ogen niet minder in dat onderdeel. Maar ik zie Vettel ook weinig misdoen op dat vlak.

0634

Citaat van: Perton op 03 november 2014 - 21:07:44
Figge mag blij met me zijn, maar ik begin nu ook te denken dat Mercedes een duidelijke voorkeur voor Hamilton heeft (of heeft ontwikkeld). Ik vond dit interview van Toto Wolff met F1.com vrij frappant.

Q: What would you consider not to be 'clean'?
TW: For Nico it is a pretty difficult situation, as he has to win the two remaining races and hope that Lewis finishes worse than P2 or that he retires. Not clean would mean forcing a collision - but that is something that Nico cannot afford at all. We don't want a Senna-Prost situation, that is for sure.

Q: But isn't that rather a call for Lewis, as Nico would not benefit at all from it?
TW: True, a collision would not help Nico at all, but situations can always arise in a race - and we have to avoid them. The last thing that we want at the season final in Abu Dhabi is that there is an outcry because the title win isn't considered 'clean'!


Hij rept met geen woord over Hamilton die een botsing zou veroorzaken, hij heeft het alleen over Rosberg. En dat vind ik toch een beetje raar, eigenlijk.

Vind je? Heb je eerder dit jaar wat races gemist dan?

Perton

Nee hoor, maar ik heb die zogenaamde voorkeur voor Hamilton nooit zo gezien.