Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Wings

De kont van Coulthard doet mij vermoeden dat het een correctie conclusie betreft. Hahaha. ;D

Matthijs

Ik zie geen verschil. Coulthard heeft duidelijk altijd hetzelfde blotebillengezicht gehouden.

Breaktest

Citaat van: Perton op 22 september 2014 - 11:39:08
Mensen vormen vaak een mening over personen die ze vervolgens altijd bij blijft. Zo heeft Button ook nog jarenlang een reputatie gehad van naar mannetje vanwege al die contractperikelen met BAR en Williams destijds. Uiteindelijk gaat het nergens over.
Niet bij mij hoor. Hij is voor mij meer het mannetje van de topconditie, iemand die vrij zuinig met zijn banden omgaat maar net niet genoeg om dit in voordeel om te zetten, en de eerste kampioen in jaren zonder killersinstinct.

Breaktest

Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2014 - 21:06:18
Citaat van: Perton op 22 september 2014 - 21:04:15
Het valt alleen wel op dat coureurs vaker hun haar laten groeien nadat ze bij McLaren zijn vertrokken dan nadat ze bij McLaren zijn gekomen.

Het valt inderdaad op maar echt verplicht zal het niet zijn, meer een verzoek.

Maar goed heren we geraken een beetje van het correcte pad af ;)
In een poging om op het rechte pad te geraken: Ook dit is weer typisch een kampioenschap waarvan je zou wensen dat coureurs in principe hun (twee?) slechtste resultaten mogen wegstrepen. Geen heilig middel (Maldonado zie ik nu al handen wrijven) maar ik denk dat we per saldo een zuiverder beeld krijgen wie de ware kampioen is (maar dan moet die dubbele puntentelling daar natuurlijk niet door heen fietsen). 

Perton

Uit mijn hoofd zijn de twee slechtste resultaten nog altijd DNF's en dus nul punten, dat maakt dus niet zoveel uit. ;)

Kootje

#1205
Citaat van: Perton op 23 september 2014 - 15:58:11
Uit mijn hoofd zijn de twee slechtste resultaten nog altijd DNF's en dus nul punten, dat maakt dus niet zoveel uit. ;)

Klopt, en ook de 2 slechtste resultaten waarbij ze wel de finish gehaald hebben maakt geen verschil voor de titelstrijd. Voor Lewis zijn dat 'n P3 in Duitsland en Hongarije á 2x 15 dus 30 punten. Voor Nico is dat 'n P4 in Hongarije en één van z'n 7 P2's á 12 + 18 dus 30 punten. Het gaat op dit moment pas zoden aan de dijk zetten als men de slechtste 3 resultaten moet schrappen. En dan bedoel ik niet de slechtste 3 aan de finish, want dat zou op dit moment pas verschil maken na aftrek vd slechtste 5 resultaten. Maar wie weet ... dat zou over 5 races zomaar anders kunnen zijn.

Perton

Maar op zich als je die oude maatregel erop zou toepassen van beste 11 resultaten en dat vertaalt naar 19 races..

11 vd 16 races zoals vroeger = 68,75% van de races die meetellen. Van 19 races zou dat 13 moeten zijn (68,42%)

Dat maakt nu niet uit, maar kan natuurlijk nog wel interessant worden tegen het einde van het jaar als Rosberg bijvoorbeeld wat tweede plaatsen zou moeten schrappen en Hamilton 'slechts' die derde plekken (plus voor beiden wat uitvalbeurten uiteraard)

Eigenlijk zou de dubbele punten ook nog een factor moeten zijn, maar ik heb geen zin om daar nog over na te denken. Ik vind mijn post al onzinnig genoeg.

Breaktest

Citaat van: Perton op 23 september 2014 - 15:58:11
Uit mijn hoofd zijn de twee slechtste resultaten nog altijd DNF's en dus nul punten, dat maakt dus niet zoveel uit. ;)
Je hebt gelijk dat in het huidige dit in het huidige puntensysteem niet gaat werken. Ik doelde ook op een alternatieve telling dat in zekere zin mild is voor coureurs die relatief vaak met technische problemen uitvallen. Of daarbij het eindresultaat verandert doet er niet zoveel toe. Het gaat mij erom of de ranglijst de krachtsverhoudingen waarheidsgetrouw reflecteert.

Stel dat een kampioenschap 20 ronden telt en Hamilton 1 keer met technische problemen uitvalt en Rosberg 2 keer, en dat Hamilton mede daardoor met 1 punt verschil het kampioenschap wint. Als nu blijkt dat Rosberg over 18 races meer punten heeft gescoord dan Hamilton in zijn 18 beste races, zou je kunnen zeggen dat Rosberg ondanks het verloren kampioenschap de betere racer was.




0634

Doorgestoken kaart. Kan niet anders.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Heeft iedereen hier een alibi?

0634

Ik zat die dag voor de tv.

FolkertE

Nope, sorry. Geen alibi. Maar dit was ook de werkelijke reden waarom ik de race niet live kon aanschouwen, druk bezig met het transporteren van die substantie naar Rosbergs stuur kolom. Ik had me bijna vergist en het in Hamiltons Auto gedaan, maar gelukkig wees Toto mij op mijn fout en vertelde mij waar Rosbergs auto stond. ;D
Lowe was het er niet mee eens en wilde door middel van Team orders Rosberg achter Hamilton houden en Lauda wilde in eerste instantie Rosberg zonder wielen op de grid zetten, maar wij vonden dat te opvallend.

Ik en Toto hadden nooit verwacht dat het onderzoek daadwerkelijk succesvol zou zijn.


Maar goed, back on topic.
Ik had nog eens even een en ander uitgerekend voor de races waarin beiden de finishvlag haalde. Dat zijn 9 races.
Hamilton heeft 191 punten gescored, een gemiddelde van 21,222 punten per race
Rosberg heeft 177 punten gescored, een gemidelde van 19,6666 punten per race.

En in weekenden waar geen van beiden problemen had met de kwalificatie en race
Hamilton 161 punten, 23 punten gemiddeld per race
Rosberg 140 punten, 20 punten gemiddeld per race.

Als ik dan 5 slechtste resultaten van Ricciardo weg streep:
159 punten, in 9 races(2 keer 0 punten, 1 keer 4, 1 keer 8 en 1 keer 10 punten=22 punten) is dat 17,677 punten per race en voor iemand die strijd om p3 maximaal, vind ik dat behoorlijk goed. Maar goed, zegt natuurlijk helemaal niks en zomaar slechte resultaten weg strepen heeft ook geen echte meer waarde.
Misschien als ik dan ook zijn punten neem waar alle 3 geen problemen hebben:
101 punt= 11,2 punten per race. Ook niet heel slecht voor iemand die maximaal 15 punten kan halen.

Franky R.

Citaat van: Wings op 27 september 2014 - 21:39:18
Heeft iedereen hier een alibi?


Ik heb de mijne bijna rond... :P