Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 16 september 2014 - 07:41:31
Zeker weten doen we het natuurlijk nooit, maar Hamilton was ruim sneller, sinds de pitstop zo'n 5 tot 6 tiende en zat al bijna in de DRS. Ik denk dat het een kwestie van tijd was. Zoals Kootje al zei, zal hij niet met hand en tand zijn positie zal verdedigen.
Hamilton was idd ruim sneller, maar zoals hij zelf aangaf zat hij wel te pushen, terwijl het team Hamilton (en ik neem aan ook Rosberg) had geadviseerd om voorzichtig te zijn met banden en een gat van 2 seconden aan te houden. Hamilton is nooit meer in de buurt van de rondetijden gekomen die hij die 2 rondjes reed, terwijl Rosberg de rondetijden van na zn pitstop prima kon vasthouden en zelfs nog kon versnellen. Ik geloof best dat Hamilton misschien 1 of 2 tiende sneller was dan Rosberg, maar niet die 5 of 6 tiende van net na de pitstop.
Maar goed, alle credits voor Hamilton, hij was foutloos, Rosberg duidelijk niet.

FolkertE

Rosberg gaat denk ik niet zomaar rustig aan doen, hij wilde winnen en hij hield de pace die hij de hele race had. Hamilton puste inderdaad, maar daarom heeft hij ook gewonnen. Snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Want dat is nou precies de reden waarom Hamilton won. En nadat hij Rosberg had in gehaald, hoefte hij ook niet meer te pushen en slechts consolideren.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 16 september 2014 - 08:34:33
Rosberg gaat denk ik niet zomaar rustig aan doen, hij wilde winnen en hij hield de pace die hij de hele race had. Hamilton puste inderdaad, maar daarom heeft hij ook gewonnen. Snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Want dat is nou precies de reden waarom Hamilton won. En nadat hij Rosberg had in gehaald, hoefte hij ook niet meer te pushen en slechts consolideren.
ik heb alles gezegd wat ik wilde zeggen (en nog veel meer), ik laat het hierbij.

FolkertE

Het was overigens niet de bedoeling jou mening in twijfel te trekken, ik snapte oprecht niet wat je bedoelde.

Wings

Hoe dan ook, Hamilton versloeg Rosberg niet in een duel maar kwam er voor te rijden doordat Rosberg zijn rempunt miste.

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 16:51:09
Hoe dan ook, Hamilton versloeg Rosberg niet in een duel maar kwam er voor te rijden doordat Rosberg zijn rempunt miste.
nou, als het puur de druk was waardoor Rosberg die fout maakte, dan zou ik het wel een duel noemen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 16 september 2014 - 17:06:29
Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 16:51:09
Hoe dan ook, Hamilton versloeg Rosberg niet in een duel maar kwam er voor te rijden doordat Rosberg zijn rempunt miste.
nou, als het puur de druk was waardoor Rosberg die fout maakte, dan zou ik het wel een duel noemen.
Ze waren wel in een duel, want Hamilton was sneller en begon Rosberg binnen te halen. Maar ik denk dat Wings het bedoelde als een wheel to wheel duel en daar heeft Wings gelijk in en kwam Hamilton voor te liggen omdat Rosberg een fout maakte.
Maar het duel om de leiding heeft Hamilton wel degelijk gewonnen. En dat is dus zoals jij ook al zegt, ook een duel.

Wings

Overigens wel sportief dat Hamilton het voor Rosberg opnam wat betreft het boegeroep. Net als Hamilton heb ik hier een groot hekel aan. Zeker als dat structureel gebeurd.

FolkertE

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 17:37:23
Overigens wel sportief dat Hamilton het voor Rosberg opnam wat betreft het boegeroep. Net als Hamilton heb ik hier een groot hekel aan. Zeker als dat structureel gebeurd.
Mee eens. Ookal snap ik het ergens wel, goed keuren doe ik niet. Hoop dat het in Singapore niet meer gebeurd.

Sabai

Vorig jaar gebeurde het bij Vettel. Heeft ook te maken met de interviews op het podium heb ik het idee. Daarvoor gebeurde het nauwelijks.

Figge

Natuurlijk komt het door de interviews op het podium. De menigte kan nu direct laten merken wat ze goed of slecht vinden. Nu gaat het natuurlijk ook om wie het is. Vorig jaar kreeg Vettel er in Canada en Engeland extra van langs. Daar is hij gewoon een antiheld die mag rekenen op wat boegeroep. Dat hoort er toch ook gewoon een beetje bij.

Wings

Als er aanleiding is, prima, maar iemand uitjoelen om het uitjoelen vind ik niet bij welke sport dan ook horen. Ook niet bij het voetbal. Ik kan me prima vinden in het vergelijk dat Hamilton trekt.

0634

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 17:37:23
Overigens wel sportief dat Hamilton het voor Rosberg opnam wat betreft het boegeroep. Net als Hamilton heb ik hier een groot hekel aan. Zeker als dat structureel gebeurd.

Het was anders veel leuker geweest als Lewis gewoon had gezegd 'terecht, dat boe-geroep' en dat hij ook was gaan joelen.

Wings


FolkertE

Citaat van: Wings op 17 september 2014 - 16:10:58
Als er aanleiding is, prima, maar iemand uitjoelen om het uitjoelen vind ik niet bij welke sport dan ook horen. Ook niet bij het voetbal. Ik kan me prima vinden in het vergelijk dat Hamilton trekt.
Aanleiding was er, maar dan vind ik 1 keer genoeg. Eigenlijk te veel, want ik klaag liever op het internet over hem ;D