Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 13:31:21
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe er over Vettel wordt gesproken. Ik weet dat ik negatief over hem ben, maar ik verdedig hem even vaak wanneer dat zou moeten. Sabai zie ik daarentegen nooit eens iets positiefs over Hamilton posten. Is natuurlijk ook verder niet verplicht natuurlijk, maar dan vind ik een post als "O maar mensen zijn ook zo negatief over Kimi en Vettel" wat misplaatst. Nu zullen er vast wel mensen zijn die alleen maar hun gal kunnen spuwen over Vettel, maar die vind ik even treurig als de mensen die dat over Hamilton of welke coureur dan ook doen.

Voor de rest vraag ik me af wat er over Kimi geroepen zou worden, dat moet dan geweest zijn voor ik op dit forum zat, want ik kan me weinig negatiefs over hem herinneren. Goed Wings is behoorlijk kritisch, maar noemt Raikkonen verder geen huilbaby of jankerd. (Of ik moet het gemist hebben, dan neem ik het terug)


Zal je toch beter mijn posts moeten lezen. Ik heb me vaak genoeg positief over zijn rijders kwaliteiten uitgelaten. Dat ik het verder een klein kind vind is een tweede Maar zelfs dat roep ik niet de hele tijd. Ik heb hem precies 1x een jankert genoemd poeh poeh.. wat ben ik toch altijd negatief.

Perton

Ga je nog een keer reageren op de quotes van Wolff over hoe Mercedes tactieken toepast of ben je nog steeds overtuigd dat Hamilton eerste rijder is?

Maar goed, los daarvan, zelfs al ben je wel positief over Hamilton geweest, ik weet nog hoe je gigantisch als een miezerig klein kind liep te janken toen een paar mensen kritische noten plaatsten bij de prestaties Vettel en beweerde dat Vettel gebasht werd, waar totaal geen sprake van was. Dan is het compleet lachwekkend dat je juist datgene waar je je zo om liep aan te stellen (en wat onwaar bleek) wel bent gaan doen n.a.v. de Monaco-gebeurtenissen. Het maakt je zacht gezegd nogal hypocriet.

Sabai

Wat jij er van vind boeit me niet zo. Je doet me een beetje aan Burorri denken dat was ook zo'n schreeuwerig persoon die áltijd zijn gelijk wil hebben en geen onderscheid kan maken over verschillende situaties.  Ik snap ook niet waarom je er elke keer  Vettel erbij betrekt. Beetje triest gedrag dit van je en ik ga ook niet meer op je reageren.

Perton

Ik hoef niet gelijk te hebben, ik heb namelijk inmiddels begrip voor Enzo zijn mening over Hamilton na zijn uitleg eerder en volgens mij ben ik hem nergens meer van aan het overtuigen, dus hoe je erbij komt dat ik altijd mijn gelijk moet hebben, is mij een raadsel.

Waarom ik Vettel erbij betrek lijkt me duidelijk: verschrikkelijke aanstellerij van jou toen Wings en ik kritische posts plaatsten en beweren dat er gebasht zou worden, maar zelf exact dat doen wanneer het om Hamilton in Monaco gaat. Dat heeft niet zoveel met schreeuwerig zijn te maken of met onderscheid maken. Als je niet wilt dat mensen basherig doen over Vettel, moet je ook niet hetzelfde doen over andere coureurs. Kan je je nu in allerlei bochten proberen te wringen "Dat het een andere situatie is" of "Dat mensen het ook altijd over Kimi en Vettel doen" (wat mijns insziens niet zo is, maar goed, laten we er voor de sake of argument vanuit gaan dat het wél gebeurt), punt is dat jij precies doet waar je anderen enkele weken geleden van beschuldigde. Misschien ben ik triest, geen idee, dat is aan de moderators om te oordelen of ik me verkeerd heb gedragen, maar ik kan (en als ik daar ongelijk in heb, dan mogen mensen me daar gerust op wijzen) tenminste geen hypocriet. Ik doe genoeg dingen verkeerd op dit forum (vraag Tuesday maar, dat botste in het verleden wel, maar inmiddels heb ik daar geen problemen meer mee), maar hypocrisie heb ik volgens mij nog nooit getoond. En zo wel, dan hoor ik dat graag.

0634

Citaat van: Kootje op 27 mei 2014 - 14:25:08
@Franky,

Idd, het lijkt erop dat er met twee maten gemeten word, maar hoe zou dat toch komen? Toen Nico Lewis links liet liggen in Spanje vielen noch de fans, noch de pers daarover en hoefde Mercedes dus ook niet te reageren. Het zal hun feitelijk 'n worst wezen. Nu de zaken andersom liggen en pers plus fans wel schande spreken, komt Mercedes in 'n negatief daglicht en zijn ze ineens wel genoodzaakt te reageren. Het meten met twee maten gebeurd dus eigenlijk door pers en publiek, niet zozeer door Mercedes en/of Niki Lauda in het bijzonder.

Er zijn geen twee maten, ik zie gewoon niet iets dat Rosberg verkeerd deed. Volgens Lauda heeft Rosberg gewoon gegroet op het podium in Spanje, volgens mensen hier niet, maar dan ga ik maar uit van Lauda. Waarom zouden wij hem niet geloven? Sterker ik weet nog dat Rosberg in Bahrein na die felle strijd zo om de nek hing bij Lewis. Buitengewoon sportief. Dat ie een gezicht heeft als een oorwurm in Spanje vind ik niet zo spannend om eerlijk te zijn.

Ik heb niet zoveel problemen met hetgeen Lewis allemaal zegt of doet, maar hij komt wel over als degene die alles nu op scherp zet. Dat begon al voor dit weekend toen hij begon met onnodig allerlei denigrerende uitspraken over Rosberg te doen. Tja, dan vraag je om een reactie. Eigenlijk kan ik niet veel slechts van Rosberg verzinnen tot nu toe, of je moet geloven in kwade opzet afgelopen zaterdag.


Sabai

Het verschil is dat ik vorige keer op de Zondag er na enkele post al klaar mee was en me erbij neergelegd heb en verder ben gegaan en het er niet meer over heb . Nu is het Dinsdag en je bent nog aan het doorzagen over 1 post waar ik Lewis een jankert genoemd heb.Ik heb geen 3 topics geopend waar ik mezelf ga verheerlijken door Lewis te gaan kleineren.Leg het naast je neer en ga verder er zijn veel leukere dingen te bespreken over F1   :)

Perton

Over uitspraken gesproken, schijnt dat Rosberg in de Duitse media ook uitspraken heeft gedaan voorafgaand aan Monaco. Niet zulke heftige als die van Hamilton, maar dingen als dat hij "cracked under pressure." Is natuurlijk niet onwaar, maar ook (of misschien niet ook, als dat van het podium inderdaad klopt, dan mag je het woordje ook weglaten) hier geldt dat het dus niet exclusief Hamilton was die dingen heeft geroepen. Ik ben het er volledig mee eens dat wat Hamilton riep een stapje of twee stapjes erger waren en verder weet ik ook niet of dat van Rosberg een reactie op Hamilton zijn uitspraken is geweest of dat het hier losstaand was, maar ik blijf erbij (en ik kan uit jouw post niet opmaken of jij die mening deelt) dat beide partijen wel schuld hebben aan de escalatie. De een wat meer dan de ander

Perton

Citaat van: Sabai op 27 mei 2014 - 18:43:54
Het verschil is dat ik vorige keer op de Zondag er na enkele post al klaar mee was en me erbij neergelegd heb en verder ben gegaan en het er niet meer over heb . Nu is het Woensdag en je bent nog aan het doorzagen over 1 post waar ik Lewis een jankert genoemd heb.Ik heb geen 3 topics geopend waar ik mezelf ga verheerlijken door Lewis te gaan kleineren.Leg het naast je neer en ga verder er zijn veel leukere dingen te bespreken over F1   :)
Nou in dat geval laat ik het achter me en herhaal ik de vraag: hoe denk je nu over de status van Hamilton als eerste rijder, nu is gebleken dat hij niet zijn gewenste tactiek uit mocht voeren toen hij als tweede op de baan reed? Ik bedoel dit oprecht als vraag uit interesse en om de discussie over Hamiltons persoonlijkheid dan maar achter ons te laten, niet om te zieken ofzo.

(Tenminste, jij was toch een van degenen die meende dat Rosberg altijd op de alternatieve strategie werd gezet omdat Hamilton beschermd zou worden? Zo nee, dan heb ik de verkeerde voor me)

PS. Het is dinsdag ;) Als het woensdag zou zijn, zou ik een enorm probleem hebben en had ik vandaag belangrijke dingen gemist.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 27 mei 2014 - 18:36:52
Er zijn geen twee maten, ik zie gewoon niet iets dat Rosberg verkeerd deed. Volgens Lauda heeft Rosberg gewoon gegroet op het podium in Spanje, volgens mensen hier niet, maar dan ga ik maar uit van Lauda. Waarom zouden wij hem niet geloven?

Omdat ik liever m'n eigen ogen geloof. ;D

Sabai

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 18:48:03
Citaat van: Sabai op 27 mei 2014 - 18:43:54
Het verschil is dat ik vorige keer op de Zondag er na enkele post al klaar mee was en me erbij neergelegd heb en verder ben gegaan en het er niet meer over heb . Nu is het Woensdag en je bent nog aan het doorzagen over 1 post waar ik Lewis een jankert genoemd heb.Ik heb geen 3 topics geopend waar ik mezelf ga verheerlijken door Lewis te gaan kleineren.Leg het naast je neer en ga verder er zijn veel leukere dingen te bespreken over F1   :)
Nou in dat geval laat ik het achter me en herhaal ik de vraag: hoe denk je nu over de status van Hamilton als eerste rijder, nu is gebleken dat hij niet zijn gewenste tactiek uit mocht voeren toen hij als tweede op de baan reed? Ik bedoel dit oprecht als vraag uit interesse en om de discussie over Hamiltons persoonlijkheid dan maar achter ons te laten, niet om te zieken ofzo.

(Tenminste, jij was toch een van degenen die meende dat Rosberg altijd op de alternatieve strategie werd gezet omdat Hamilton beschermd zou worden? Zo nee, dan heb ik de verkeerde voor me)

PS. Het is dinsdag ;) Als het woensdag zou zijn, zou ik een enorm probleem hebben en had ik vandaag belangrijke dingen gemist.

Daar heb ik me idd in vergist. Ik had het vermoeden dat Lewis de voorkeur had maar na de uitspraken van Wolf denk ik er anders over en hebben ze gelijke kansen op dit moment.  Al vind ik het wel raar dat de coureur die op de eerste plaats rijd het voor het zeggen heeft .

Ik had het door maar ik wil zo graag op vakantie dat ik dacht dat het al Woensdag was  ;D

Perton

Dat die eerste keus heeft, vind ik niet zo raar, maar dat wanneer de eerste coureur een bepaalde optie niet kiest dat de tweede coureur dat dan ook niet zou mogen (zoals nu binnenkomen direct na Sutil zijn crash), vind ik wel echt bizar.

En fijne vakantie alvast ;)

Sabai

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 19:06:26
Dat die eerste keus heeft, vind ik niet zo raar, maar dat wanneer de eerste coureur een bepaalde optie niet kiest dat de tweede coureur dat dan ook niet zou mogen (zoals nu binnenkomen direct na Sutil zijn crash), vind ik wel echt bizar.

En fijne vakantie alvast ;)

Zijn we het toch ergens met elkaar over eens  :)

Bedankt  :)

Tuesday

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 19:06:26
Dat die eerste keus heeft, vind ik niet zo raar, maar dat wanneer de eerste coureur een bepaalde optie niet kiest dat de tweede coureur dat dan ook niet zou mogen (zoals nu binnenkomen direct na Sutil zijn crash), vind ik wel echt bizar.
zo bizar is dat niet. Het enige wat Rosberg wil, is niet in het nadeel zijn. Als hij weet dat Hamilton binnenkomt dan wil hij dat ook. Hij zal het nooit ok vinden dat Hamilton eerder stopt, dat is precies waar die 'eerste keus' omdraait.

Perton

Nee in dat opzicht is het ook niet raar, maar ik vind dat als een twee coureur in de regen een gok wil nemen (ik blijf ze voor het gemak de Jenson Button-beslissingen noemen) of, in dit specifieke geval, naar binnen wil knallen in afwachting van een safety car, dat wel moet kunnen. In dat opzicht vind ik het raar dat een tweede coureur dus niet binnen mag komen. Als de eerste coureur die gok niet wil nemen, moet het niet zo zijn dat de tweede coureur dat dan ook niet maar mag.

Nu weet ik natuurlijk niet of Rosberg überhaupt wel of niet de gok wilde nemen, maar we hebben op de radio allemaal kunnen horen dat Hamilton graag naar binnen had gewild. Maar stel Rosberg had het niet gewild, dan vind ik het heel raar dat het dan per definitie verboden is voor Hamilton (en die twee namen mag je natuurlijk ook omwisselen voor een hypothetische situatie dat het andersom is)

Tuesday

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 19:48:55
Nee in dat opzicht is het ook niet raar, maar ik vind dat als een twee coureur in de regen een gok wil nemen (ik blijf ze voor het gemak de Jenson Button-beslissingen noemen) of, in dit specifieke geval, naar binnen wil knallen in afwachting van een safety car, dat wel moet kunnen. In dat opzicht vind ik het raar dat een tweede coureur dus niet binnen mag komen. Als de eerste coureur die gok niet wil nemen, moet het niet zo zijn dat de tweede coureur dat dan ook niet maar mag.

Nu weet ik natuurlijk niet of Rosberg überhaupt wel of niet de gok wilde nemen, maar we hebben op de radio allemaal kunnen horen dat Hamilton graag naar binnen had gewild. Maar stel Rosberg had het niet gewild, dan vind ik het heel raar dat het dan per definitie verboden is voor Hamilton (en die twee namen mag je natuurlijk ook omwisselen voor een hypothetische situatie dat het andersom is)
wie zegt dat het Hamilton verboden is? en wie zegt dat Hamilton er om gevraagd heeft?? en ja, 100% zeker dat het laatste dat Rosberg wilde een ronde later stoppen dan Hamilton was. En dit is precies wat je kunt verwachten als je maar 1 strategist hebt. Voor het teambelang absoluut het beste, maar voor een 2e coureur kan het soms heel vervelend zijn. Hamilton heeft er dit jaar al voordeel van gehad, dus daarom vind ik het vreemd dat ie er na de race zo'n verhaal over afsteekt.  Dit had ze in potentie wel een 1-2 kunnen kosten nl, als Hamilton was gestopt en er was geen SC gekomen had hij ook in verkeer kunnen komen en daardoor P2 kunnen verliezen. Dat was Hamilton waarschijnlijk de gok wel waard, maar het team niet. En bovendien was het ook niet fair tegenover Nico geweest.