Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Ik kan mij ook ergens vaag herinneren dat ik meen ooit verhalen gelezen te hebben van toen Rosberg nog bij Williams reed, dat hij daar ook niet altijd zo 'aardig' was als dat hij tegenwoordig doet. Hij schijnt in die tijd soms best wel een eikel geweest te zijn, voornamelijk naar zijn team toe.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Die verhalen ken ik niet, maar het zou best kunnen. Wat ik me voornamelijk herinner was dat ie behoorlijk positief was over Nakajima, dat die hem behoorlijk hielp met het vinden van de juiste set-up. Dus dat zijn wat dat betreft vooral positieve herinneringen :P

Enzo

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 21:24:29
Weet ik, maar bij Franchitti ben ik er in ieder geval van overtuigd dat hij (op de baan, daarbuiten geen idee) best wel een zak is, en dan bedoel ik niet van het niveau Vettel ofzo. Ik denk dat iedereen wel weet hoe ik denk over het gedrag van Vettel in Maleisië vorig jaar, maar hij was er (misschien niet helemaal direct) wel gewoon eerlijk over: "Ik ben een coureur." Franchitti speelt altijd de vermoorde onschuld. Dus van Franchitti ben ik er gewoon van overtuigd dat hij eigenlijk een heel vervelend persoon is.

Over Button; natuurlijk kan hij gewoon vriendelijk zijn, maar hij heeft gewoon soms uitspraken in interviews waarvan ik denk: je zit toch wel een beetje expres tegen scheentjes aan te trappen. Ik zeg niet dat ik het met hem oneens ben, want dat ben ik soms wel en soms niet, maar het is gewoon erg cheeky, kan er geen Nederlands woord voor bedenken verder. Voor de rest heb ik ook totaal niks tegen Button. Prima vent verder, maar net wat dingetjes die hij soms doet die hem (in mijn ogen) niet de ideale schoonzoon maken die hij wel enigszins heeft met zijn reputatie. En dat gevoel heb ik dus ook al jarenlang bij Rosberg. Maar dat is puur een gevoel en nergens op gebaseerd en om die reden ga ik hem ook nergens om bekritiseren. Alleen zijn gejuich na de pole vond ik niet chique, maar goed, dat was persoonlijk.

Bekijk het eens vanuit het perspectief dat Rosberg's slippertje echt per ongeluk was en hij dus met een sisser weg kwam dankzij de gele vlag.
Ik zou gewoon blij zijn in dat geval en mijn pole vieren, ook al is het niet de mooiste manier om hem te behalen.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 26 mei 2014 - 21:28:02
Ik kan mij ook ergens vaag herinneren dat ik meen ooit verhalen gelezen te hebben van toen Rosberg nog bij Williams reed, dat hij daar ook niet altijd zo 'aardig' was als dat hij tegenwoordig doet. Hij schijnt in die tijd soms best wel een eikel geweest te zijn, voornamelijk naar zijn team toe.

Arrogant en verwend mannetje. Heb dat inderdaad wel eens begrepen. Een mooiboy met bijhorend gedrag. Maar ach, who cares?

Wings

Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 15:39:59
Face it, de jongen is niet heel erg intelligent en niet erg stabiel. Hij heeft nu de spotlight op zich in deze titelstrijd en dan gaat het mensen gewoon opvallen. Als ik Hamilton was zou ik wat minder praten en gewoon de focus op de race houden, that's all.

Maar goed, ik kan er wel om lachen en het is ook zeker vermakelijk... ;D

Ik weet niet of je het kunt classificeren in de categorie 'niet slim'. Rosberg heeft dit nu weten om te buigen naar een goed resultaat maar er zijn genoeg rijders die onder deze psychologische spellen bezwijken. En of Rosberg er tegen opgewassen is moet nog blijken. Misschien dat Hamilton Piquet bedoelde toen hij zichzelf vergeleek met Senna. ;)

Perton

Ik niet verder, maar goed het is wel de reden waarom ik nooit zo heb geloofd in dat "Het is zo'n sympathieke coureur." Heb voor de rest ook helemaal niks tegen, maar ook niks met Rosberg.

Enzo, daar denk ik dan anders over. Als je een gele vlag veroorzaakt (en nogmaals, ik geloof wel dat het een echte fout was van Rosberg) dan siert het je vind ik als je iets ingetogener bent. Net als Hamilton in Bahrein, die eerst even kalm deed, tot hij 'gewoon' door Rosberg werd gefeliciteerd en toen dacht: "oké, er is niks aan de hand, ik kan gewoon blij zijn." (Even extra aanvulling, ik vond Hamilton toen misschien iets té ingetogen, dus het is wellicht niet het beste voorbeeld dat ik kan geven, maar ik gok dat je mijn punt wel snapt. Ergens tussen Bahrein-Hamilton en Monaco-Rosberg in had ik gepaster gevonden).

Maar Rosberg zat te juichen alsof hij de Champions League had gewonnen. Ik vond het persoonlijk wat te overdreven. Het is niet dat hij er van mij bij had moeten zitten alsof hij zijn moeder net met een andere vent had betrapt, maar desondanks vond ik het gejuich wat te veel van het goede - puur omdat hij zijn concurrenten 'genaaid' had. Niet bewust, absoluut niet in mijn ogen, maar het was wel zijn fout die de gele vlag had veroorzaakt.

Then again, ik snap de opluchting ook wel na vier races verslagen te zijn en dan in Monaco toe te slaan, in je thuisrace. Dus het is voor mij ook verder geen groot issue, ik had het alleen zelf niet zo gedaan denk ik (kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, ik ben nou eenmaal geen topsporter).

Enzo

Citaat van: Wings op 26 mei 2014 - 22:16:22
Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 15:39:59
Face it, de jongen is niet heel erg intelligent en niet erg stabiel. Hij heeft nu de spotlight op zich in deze titelstrijd en dan gaat het mensen gewoon opvallen. Als ik Hamilton was zou ik wat minder praten en gewoon de focus op de race houden, that's all.

Maar goed, ik kan er wel om lachen en het is ook zeker vermakelijk... ;D

Ik weet niet of je het kunt classificeren in de categorie 'niet slim'. Rosberg heeft dit nu weten om te buigen naar een goed resultaat maar er zijn genoeg rijders die onder deze psychologische spellen bezwijken. En of Rosberg er tegen opgewassen is moet nog blijken. Misschien dat Hamilton Piquet bedoelde toen hij zichzelf vergeleek met Senna. ;)

Mwah, wederom chargeer ik het een beetje, ik heb geen idee hoe slim Hammie werkelijk is.
Daarnaast verwacht ik dat Hamilton het uiteindelijk wel gaat winnen dit jaar, mits hij z'n koppie cool kan houden.... ;)

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 19:04:16
Hij had het ook niet letterlijk over expres crashen, hij zei dat hij ging reageren op de Senna-manier. En we weten allemaal hoe die reageerde op dit soort excessen: bikkelhard en meedogenloos.

Heerlijk! That's why I love Ayrton Senna. Ik hou hier wel van. Alles op scherp zetten en roepen dat je tot op het bot zal strijden voor iedere millimeter asfalt. Qua mentaliteit past hij prima in het rijtje rijders waar ik groot respect voor heb. Alleen blijft het bij Hamilton bij dingen te roepen. Senna plaatse er kracht bij door te doen wat hij beloofde (wat prestatie betreft).

Enzo

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 22:20:00
Ik niet verder, maar goed het is wel de reden waarom ik nooit zo heb geloofd in dat "Het is zo'n sympathieke coureur." Heb voor de rest ook helemaal niks tegen, maar ook niks met Rosberg.

Enzo, daar denk ik dan anders over. Als je een gele vlag veroorzaakt (en nogmaals, ik geloof wel dat het een echte fout was van Rosberg) dan siert het je vind ik als je iets ingetogener bent. Net als Hamilton in Bahrein, die eerst even kalm deed, tot hij 'gewoon' door Rosberg werd gefeliciteerd en toen dacht: "oké, er is niks aan de hand, ik kan gewoon blij zijn." (Even extra aanvulling, ik vond Hamilton toen misschien iets té ingetogen, dus het is wellicht niet het beste voorbeeld dat ik kan geven, maar ik gok dat je mijn punt wel snapt. Ergens tussen Bahrein-Hamilton en Monaco-Rosberg in had ik gepaster gevonden).

Maar Rosberg zat te juichen alsof hij de Champions League had gewonnen. Ik vond het persoonlijk wat te overdreven. Het is niet dat hij er van mij bij had moeten zitten alsof hij zijn moeder net met een andere vent had betrapt, maar desondanks vond ik het gejuich wat te veel van het goede - puur omdat hij zijn concurrenten 'genaaid' had. Niet bewust, absoluut niet in mijn ogen, maar het was wel zijn fout die de gele vlag had veroorzaakt.

Then again, ik snap de opluchting ook wel na vier races verslagen te zijn en dan in Monaco toe te slaan, in je thuisrace. Dus het is voor mij ook verder geen groot issue, ik had het alleen zelf niet zo gedaan denk ik (kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, ik ben nou eenmaal geen topsporter).

Als we het over Rosberg gaan hebben, dat vind ik pas echt een enorme pr-kwallebal... ;D

Hij komt geprogrammeerd en nep op me over en bijna elke interview of videoblog dat ik van hem zie lijkt alsof hij het eerst voor de spiegel geoefend heeft.
Heb echt helemaal niks met hem en ben ook niet bijzonder onder de indruk van zijn rijden.


Franky R.

Citaat van: Sabai op 26 mei 2014 - 16:42:04
Ik vind het juist frappant dat er altijd van alles over Kimi en Vettel geroepen mag worden en hebben we het een keer over Lewis en ik krijg allemaal boze fanboys over me heen  :)


Als iemand over Vettel spreek, dan reageert jij toch net zo? Dus wat is je punt precies?

Perton

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe er over Vettel wordt gesproken. Ik weet dat ik negatief over hem ben, maar ik verdedig hem even vaak wanneer dat zou moeten. Sabai zie ik daarentegen nooit eens iets positiefs over Hamilton posten. Is natuurlijk ook verder niet verplicht natuurlijk, maar dan vind ik een post als "O maar mensen zijn ook zo negatief over Kimi en Vettel" wat misplaatst. Nu zullen er vast wel mensen zijn die alleen maar hun gal kunnen spuwen over Vettel, maar die vind ik even treurig als de mensen die dat over Hamilton of welke coureur dan ook doen.

Voor de rest vraag ik me af wat er over Kimi geroepen zou worden, dat moet dan geweest zijn voor ik op dit forum zat, want ik kan me weinig negatiefs over hem herinneren. Goed Wings is behoorlijk kritisch, maar noemt Raikkonen verder geen huilbaby of jankerd. (Of ik moet het gemist hebben, dan neem ik het terug)

Franky R.

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 13:31:21
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe er over Vettel wordt gesproken. Ik weet dat ik negatief over hem ben, maar ik verdedig hem even vaak wanneer dat zou moeten. Sabai zie ik daarentegen nooit eens iets positiefs over Hamilton posten. Is natuurlijk ook verder niet verplicht natuurlijk, maar dan vind ik een post als "O maar mensen zijn ook zo negatief over Kimi en Vettel" wat misplaatst. Nu zullen er vast wel mensen zijn die alleen maar hun gal kunnen spuwen over Vettel, maar die vind ik even treurig als de mensen die dat over Hamilton of welke coureur dan ook doen.

Voor de rest vraag ik me af wat er over Kimi geroepen zou worden, dat moet dan geweest zijn voor ik op dit forum zat, want ik kan me weinig negatiefs over hem herinneren. Goed Wings is behoorlijk kritisch, maar noemt Raikkonen verder geen huilbaby of jankerd. (Of ik moet het gemist hebben, dan neem ik het terug)


Een goede analyse, Perton... ;)
Ik ben fan van Hamilton sinds ik hem ontdekte in de FRenault...maar pas in de F3 ben ik hem continue gaan volgen. Maar dat neemt niet weg dat ik ook kritiek heb op zijn doen en handelen.


Zijn kapsel of zonnebril boeien mij niet, het is zijn houding naar de fans toe. Lauda zei het al; boos zijn mag...maar blijf professioneel en schud je teamgenoot de hand.


[al lijkt men hier met twee maten te meten, daar Nico zich net zo gedroeg in Spanje?]


Maar goed. HAM zal wel winnen in Canada met...wat?...12 seconden voorsprong op Nico? Ben dan benieuwd wat Nico dan doet... :P

Perton

Ik vermoed dat de schop onder de kont van Lauda voor beiden geldt, dus ik denk dat het het meest krampachtige handje schudden sinds tijden wordt. Ook als Rosberg Hamilton verslaat trouwens.

Franky R.

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 14:14:07
Ik vermoed dat de schop onder de kont van Lauda voor beiden geldt, dus ik denk dat het het meest krampachtige handje schudden sinds tijden wordt. Ook als Rosberg Hamilton verslaat trouwens.
:P

Kootje

@Franky,

Idd, het lijkt erop dat er met twee maten gemeten word, maar hoe zou dat toch komen? Toen Nico Lewis links liet liggen in Spanje vielen noch de fans, noch de pers daarover en hoefde Mercedes dus ook niet te reageren. Het zal hun feitelijk 'n worst wezen. Nu de zaken andersom liggen en pers plus fans wel schande spreken, komt Mercedes in 'n negatief daglicht en zijn ze ineens wel genoodzaakt te reageren. Het meten met twee maten gebeurd dus eigenlijk door pers en publiek, niet zozeer door Mercedes en/of Niki Lauda in het bijzonder.