Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: F1fan2987 op 26 mei 2014 - 16:38:55
Volgens mij was het niet een vergelijk met Senna, maar eerder dat hij zich zelf herkend in de manier van rijden van Senna. Hij heeft volgens mij nooit gezegd dat hij zo goed is als Senna.
Hij zei dat hij op het Rosberg-incident gaat reageren als Senna. Maw: ik ram hem van de baan als het moet.

Dat mag hij van mij overigens best doen hoor, maar je krijgt wel de schijn tegen met dit soort uitspraken.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 18:43:56
Citaat van: F1fan2987 op 26 mei 2014 - 16:38:55
Volgens mij was het niet een vergelijk met Senna, maar eerder dat hij zich zelf herkend in de manier van rijden van Senna. Hij heeft volgens mij nooit gezegd dat hij zo goed is als Senna.
Hij zei dat hij op het Rosberg-incident gaat reageren als Senna. Maw: ik ram hem van de baan als het moet.

Dat mag hij van mij overigens best doen hoor, maar je krijgt wel de schijn tegen met dit soort uitspraken.
dat heb ik dan gemist. Ik dacht dat hij iets zei over het Senna' hand boek. Niets over expres crashen.

0634

Hij had het ook niet letterlijk over expres crashen, hij zei dat hij ging reageren op de Senna-manier. En we weten allemaal hoe die reageerde op dit soort excessen: bikkelhard en meedogenloos.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 19:04:16
Hij had het ook niet letterlijk over expres crashen, hij zei dat hij ging reageren op de Senna-manier. En we weten allemaal hoe die reageerde op dit soort excessen: bikkelhard en meedogenloos.
Ok, dacht al dat ik wat miste. Maar ik vind het juist niet erg als hij zich daar aan wilt vergelijken of wilt handelen als Senna dat deed. Wij hebben zelf ook onze helden of copieren (onbewust) hun gedrag ook wel eens.

Gerard


Gerard

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 18:43:56
Citaat van: F1fan2987 op 26 mei 2014 - 16:38:55
Volgens mij was het niet een vergelijk met Senna, maar eerder dat hij zich zelf herkend in de manier van rijden van Senna. Hij heeft volgens mij nooit gezegd dat hij zo goed is als Senna.
Hij zei dat hij op het Rosberg-incident gaat reageren als Senna. Maw: ik ram hem van de baan als het moet.

Dat mag hij van mij overigens best doen hoor, maar je krijgt wel de schijn tegen met dit soort uitspraken.
Tja, Schumacher heeft het in 1994 en 1997 ook gedaan, dat liep 1x goed en 1x slecht af voor hem...
Of dat de manier is?? NEE


0634

Citaat van: Gerard op 26 mei 2014 - 20:17:58
http://m.skysports.com/article/formula1//9325629

Mmmm de eerste prikjes naar het team....  Interessant!

Ik vind het een rare regel, maar goed, als het echt een regel is, moet Lewis dat dus vantevoren geweten hebben en moet hij daar nu dus niet over zeuren. Aangezien hij meestal vóór Rosberg rijdt, werkt het meestal in zijn voordeel. Dan is het nu even slikken, maar de volgende keer weer gniffelen als Nico vloekt.

Perton

Dat van Senna gaf Hamilton later van aan dat ie het als grapje bedoelde. Geloof ik niet helemaal, maar als het waar is (en hé, als we Rosberg op zijn mooie ogen moeten geloven dat hij geen fout maakte in de kwalificatie, waarom zouden we Lewis dan niet geloven ;)) moet het Hamilton misschien toch eens gaan opvallen dat de combinatie grapjes + Monaco bij hem niet werken, net als "Cause I am black" een paar jaar terug.

0634

De enige reden waarom ik Rosberg op zijn blauwe ogen geloof is juist omdat hij nooit eerder zoiets deed. Dat gaat voor Lewis en zijn grapjes niet meer op. Dus daar geloof ik net iets minder van. Om eerlijk te zijn - en niet lullig bedoelt naar jou als Lewis-fan - heeft Hamilton de schijn gewoon iets meer tegen dan Rosberg.

Perton

Komt ook niet lullig over (Serieus, geen sarcasme, want zonder smilies kan het natuurlijk nog als sarcasme worden opgevat). Nee, zoals je las geloofde ik het ook niet zo van Hamilton hoor. Denk dat het eerder is dat ie in het heetst van de strijd wat emotionele domme dingen zei (zoals ie wel vaker doet) en later bedacht / erop werd gewezen, dat ie dat niet moet doen en op zondag weer wat gekalmeerd was.


Maar goed, zoals ik paar posts terug ook zei, ik heb bij Rosberg altijd dat gevoel gehad wat ik ook bij Button en Franchitti heb, dus het zou me ook compleet niet verbazen als die de actie in de kwalificatie expres had gedaan - maar nogmaals, ik geloof er wel in dat het echt een fout was.

0634


Perton

Ik quote mezelf even:

Citaatiedereen vindt Button altijd heel erg sympathiek, maar ik heb em altijd heel 'cheeky' gevonden om het op zijn Engels te zeggen. Hij is echt zo iemand die je met een glimlach vertelt dat je beste vrienden bent, maar twee dagen later een negatief verhaal over je ophangt. Zal wel iets Brits zijn, want Dario Franchitti is exact hetzelfde: precies op het randje racen, wetende dat de andere coureur dan vermoedelijk in de fout gaat en dan de vermoorde onschuld spelen: "He, niet mijn schuld", terwijl hij eigenlijk coureurs een soort van in de val lokte. Daarom ben ik ook totaal geen fan van die twee. Van die gasten die je afzeiken, omdat ze daarmee bij een chick kunnen scoren.

En bij Rosberg heb ik altijd een beetje hetzelfde gevoel gehad. Mooie glimlach voor de camera's, maar een zak op de achtergrond. Of dat ook echt zo is, ga ik geen uitspraken over doen, en ik ga Monaco ook zeker niet beschouwen als bewijs dat mijn gevoel over hem klopte. Ik durf dat namelijk echt niet te zeggen, dat zal over meerdere seizoenen met hem aan de top moeten blijken. Maar net als jij geloof ik ook niet zo in de ideale schoonzoon die Rosberg altijd lijkt te zijn - maar dat heb ik al vanaf het moment dat hij in de F1 zit. Nogmaals, of het ook echt zo is, weet ik nu (nog) niet.

Wil natuurlijk niet zeggen dat ik gelijk heb, maar elke keer als ik een interview met Button lees/zie bekruipt me dat gevoel. Van Franchitti weet ik overigens zeker dat ie zo is, want ik heb het hem vaak genoeg zien doen, bekendste twee voorbeelden (Voor IndyCar-kenners tenminste) zijn denk ik wel de Indy 500 met Sato en in Toronto met Power, maar ik zag je post in het IndyCar-topic net, dus ik vermoed dat deze voorbeelden jou niks zeggen ;)

Die twee hebben een bepaalde uitstraling die ik Rosberg ook altijd heb vinden hebben. Maar nogmaals, zoals ik in mijn quote ook zei, of  hij echt zo'n nare vent is, weet ik niet en ik ga ook geen conclusies trekken aan de hand van Monaco.

0634

Mja, ik vind het eigenlijk alledrie vrij normaal gebleven gasten. Komen bij mij allesbehalve achterbaks over. Sommige mensen - ook topsporters - zijn gewoon vriendelijk he, niet de héle wereld is verdorven ;).

Perton

Weet ik, maar bij Franchitti ben ik er in ieder geval van overtuigd dat hij (op de baan, daarbuiten geen idee) best wel een zak is, en dan bedoel ik niet van het niveau Vettel ofzo. Ik denk dat iedereen wel weet hoe ik denk over het gedrag van Vettel in Maleisië vorig jaar, maar hij was er (misschien niet helemaal direct) wel gewoon eerlijk over: "Ik ben een coureur." Franchitti speelt altijd de vermoorde onschuld. Dus van Franchitti ben ik er gewoon van overtuigd dat hij eigenlijk een heel vervelend persoon is.

Over Button; natuurlijk kan hij gewoon vriendelijk zijn, maar hij heeft gewoon soms uitspraken in interviews waarvan ik denk: je zit toch wel een beetje expres tegen scheentjes aan te trappen. Ik zeg niet dat ik het met hem oneens ben, want dat ben ik soms wel en soms niet, maar het is gewoon erg cheeky, kan er geen Nederlands woord voor bedenken verder. Voor de rest heb ik ook totaal niks tegen Button. Prima vent verder, maar net wat dingetjes die hij soms doet die hem (in mijn ogen) niet de ideale schoonzoon maken die hij wel enigszins heeft met zijn reputatie. En dat gevoel heb ik dus ook al jarenlang bij Rosberg. Maar dat is puur een gevoel en nergens op gebaseerd en om die reden ga ik hem ook nergens om bekritiseren. Alleen zijn gejuich na de pole vond ik niet chique, maar goed, dat was persoonlijk.