Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 26 mei 2014 - 14:46:04
Niet dat ik zulk gedrag waardeer of goed keur, (wie ben ik ik überhaupt om daar iets over te kunnen zeggen.), ik begrijp zijn frustraties wel. Misschien had hij zich moeten in houden en zich niet zo laten kennen, maar nu ik alles zo'n beetje lees op het internet was er meer aan de hand dan alleen wat wij wisten op dat moment.
Klopt, ik ben het met mensen eens dat hij zich niet zo moet laten kennen, maar er blijkt gewoon een gigantisch genuanceerd verhaal achter te liggen waar beide partijen de schuld voor zich mogen opnemen, de een wat meer dan de ander.

CitaatNico was kennelijk al bezig dingen te doen die het team verbood en voelde Hamilton zich verongelijkt en deed in Spanje het zelfde. En nu Monaco.....Ik geloof niet meer zo heel erg in de "eerlijkheid" van Rosberg (of Hamilton voor het zelfde geld). Die gaan keihard knokken
Ik zal een voorbeeld geven: iedereen vindt Button altijd heel erg sympathiek, maar ik heb em altijd heel 'cheeky' gevonden om het op zijn Engels te zeggen. Hij is echt zo iemand die je met een glimlach vertelt dat je beste vrienden bent, maar twee dagen later een negatief verhaal over je ophangt. Zal wel iets Brits zijn, want Dario Franchitti is exact hetzelfde: precies op het randje racen, wetende dat de andere coureur dan vermoedelijk in de fout gaat en dan de vermoorde onschuld spelen: "He, niet mijn schuld", terwijl hij eigenlijk coureurs een soort van in de val lokte. Daarom ben ik ook totaal geen fan van die twee. Van die gasten die je afzeiken, omdat ze daarmee bij een chick kunnen scoren.

En bij Rosberg heb ik altijd een beetje hetzelfde gevoel gehad. Mooie glimlach voor de camera's, maar een zak op de achtergrond. Of dat ook echt zo is, ga ik geen uitspraken over doen, en ik ga Monaco ook zeker niet beschouwen als bewijs dat mijn gevoel over hem klopte. Ik durf dat namelijk echt niet te zeggen, dat zal over meerdere seizoenen met hem aan de top moeten blijken. Maar net als jij geloof ik ook niet zo in de ideale schoonzoon die Rosberg altijd lijkt te zijn - maar dat heb ik al vanaf het moment dat hij in de F1 zit. Nogmaals, of het ook echt zo is, weet ik nu (nog) niet.

Kootje

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 14:48:27


Vanaf 0.38 tot 1.20 legt Wolff het uit.

Misschien dat hij het nog anders bedoelt dan het hier overkomt, maar het komt op mij over alsof de 'tweede' coureur in geen enkele omstandigheid mag zeggen: "Ik wil nu binnenkomen"

En dat is ronduit belachelijk natuurlijk. Ik snap best dat de "eerste" coureur ook de eerste keus heeft, maar als die niet wil moet de ander toch gewoon mogen? ???

Perton

Klopt, maar dat is ook wat Hamilton in zijn Sky-interview zei he (geen zin om die op te zoeken trouwens, mag iemand anders doen :P): bij McLaren waren er twee strategen die voor hun eigen coureur de beste tactiek bepaalden, bij Mercedes is er één strateeg die voor beiden het beste moet bepalen. Voordeel van de tweede optie is natuurlijk dat er voor het team het beste resultaat uit de race kan worden gehaald, maar een nadeel is dat het zo verschrikkelijk conservatief is dat je die races met een gok erin eigenlijk niet kan hebben, de (ik noemde ze al) "Jenson Button"-overwinningen.

Ik ben dan meer voorstander van de McLaren-methode die Hamilton noemde.

FolkertE

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 14:48:27


Vanaf 0.38 tot 1.20 legt Wolff het uit.

Misschien dat hij het nog anders bedoelt dan het hier overkomt, maar het komt op mij over alsof de 'tweede' coureur in geen enkele omstandigheid mag zeggen: "Ik wil nu binnenkomen"
Ja, Toto was heel duidelijk. Eerste rijder, eerste keus. Toont Lewis eindelijk eens race intelligentie(iets waar hij vaak van word beschuldig niet te hebben,) houd het team hem tegen. Ik zou dan ook behoorlijk pissig of teleurgesteld of "moody" zijn. Hij zag zijn enige kans op de overwinning nu in rook opgaan. Maar nog steeds had hij zich professioneler kunnen opstellen, maar goed hij is een mens.

Ik denk dat we deze gelegenheid moeten koesteren en dat het een mooi relletje word.

Enzo

Mwah, dat Rosberg het ook had gedaan in Bahrein wist ik weer niet, dus als dat echt zo is moet Rosberg niet zeuren idd.

Maar dat gezegd hebbende, het gaat mij niet zozeer om de acties van Hamilton en Rosberg, maar het gaat mij veel meer over  de manier waarop Hamilton reageerde naar zijn team en collega's.

-Opmerkingen waarin hij zichzelf vergelijkt met Senna (brug te ver)
-Opmerkingen over zijn jeugd tov het prinsenleven van Rosberg (ik ben veel hongeriger dan Rosberg verhaal)
-Zijn gedrag op het podium en dus ook naar de fans toe (respectloos)
-Bijna kinderlijk verwijtende radiocommunicatie tijdens de races
-Aparte interviews met nogal vreemde opmerkingen
-Bijzonder misplaatste tweets zo nu en dan...

Face it, de jongen is niet heel erg intelligent en niet erg stabiel. Hij heeft nu de spotlight op zich in deze titelstrijd en dan gaat het mensen gewoon opvallen. Als ik Hamilton was zou ik wat minder praten en gewoon de focus op de race houden, that's all.

Maar goed, ik kan er wel om lachen en het is ook zeker vermakelijk... ;D

Kootje

Ik snap "for the love of God" niet wat er dan zo onprofessioneel is aan het feit dat hij Nico niet feliciteerde met diens zege. :-\ Ik heb al 10-tallen podia gezien waarbij teamgenoten elkaar negeerden en dus niet feliciteerden. Nooit eerder heb ik commentaar gehoord over gebrek aan professionalisme.

Of was het 't feit dat hij zich negatief uitliet over de radio aangaande de gekozen strategie en de weigering daar vanaf te stappen? ??? Dan heb ik toch 'n paar vraagjes, namelijk: Hoe moet hij dat z'n team dan kenbaar maken? De pits inrijden, uitstappen en er face to face met Toto en Niki over hebben en als het eenmaal besproken is weer verder rijden? Die radio is toch bedoeld om met je team te communiceren, of niet?

Sorry dat ik het zeg hoor, maar sommigen van jullie lijken wel 'n stelletje ouwe wijven daar waar het Lewis betreft. Presteerd hij 'n tijdje niet, krijgt hij verwijten te weinig met de sport en teveel met feesten bezig te zijn. Zet hij 'n tattoo of doet hij z'n zonnebril op, is hij ineens 'n diva. Is hij chagrijnig omdat hij in zijn ogen onnodig verloren heeft, is hij 'n huilbaby. Get a life!

Matthijs

Ik vind dat er altijd een groot verschil zit tussen hoe je op de baan en direct na de race communiceert (als je nog vol zit met adrenaline en teleurstelling) en hoe je reageert voor een race of ruim erna als je alweer bent afgekoeld. Daarom neem ik het Hamilton niet zo kwalijk. Probleem is dat er best af en toe coureurs zijn die 'off track' ook heel ongelukkig uit de hoek komen.

Sabai

Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 15:39:59
Mwah, dat Rosberg het ook had gedaan in Bahrein wist ik weer niet, dus als dat echt zo is moet Rosberg niet zeuren idd.

Maar dat gezegd hebbende, het gaat mij niet zozeer om de acties van Hamilton en Rosberg, maar het gaat mij veel meer over  de manier waarop Hamilton reageerde naar zijn team en collega's.

-Opmerkingen waarin hij zichzelf vergelijkt met Senna (brug te ver)
-Opmerkingen over zijn jeugd tov het prinsenleven van Rosberg (ik ben veel hongeriger dan Rosberg verhaal)
-Zijn gedrag op het podium en dus ook naar de fans toe (respectloos)
-Bijna kinderlijk verwijtende radiocommunicatie tijdens de races
-Aparte interviews met nogal vreemde opmerkingen
-Bijzonder misplaatste tweets zo nu en dan...

Face it, de jongen is niet heel erg intelligent en niet erg stabiel. Hij heeft nu de spotlight op zich in deze titelstrijd en dan gaat het mensen gewoon opvallen. Als ik Hamilton was zou ik wat minder praten en gewoon de focus op de race houden, that's all.

Maar goed, ik kan er wel om lachen en het is ook zeker vermakelijk... ;D


En zo denk ik er ook over.

FolkertE

Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 15:39:59
Mwah, dat Rosberg het ook had gedaan in Bahrein wist ik weer niet, dus als dat echt zo is moet Rosberg niet zeuren idd.

Maar dat gezegd hebbende, het gaat mij niet zozeer om de acties van Hamilton en Rosberg, maar het gaat mij veel meer over  de manier waarop Hamilton reageerde naar zijn team en collega's.

-Opmerkingen waarin hij zichzelf vergelijkt met Senna (brug te ver)
-Opmerkingen over zijn jeugd tov het prinsenleven van Rosberg (ik ben veel hongeriger dan Rosberg verhaal)
-Zijn gedrag op het podium en dus ook naar de fans toe (respectloos)
-Bijna kinderlijk verwijtende radiocommunicatie tijdens de races
-Aparte interviews met nogal vreemde opmerkingen
-Bijzonder misplaatste tweets zo nu en dan...

Face it, de jongen is niet heel erg intelligent en niet erg stabiel. Hij heeft nu de spotlight op zich in deze titelstrijd en dan gaat het mensen gewoon opvallen. Als ik Hamilton was zou ik wat minder praten en gewoon de focus op de race houden, that's all.

Maar goed, ik kan er wel om lachen en het is ook zeker vermakelijk... ;D
Volgens mij was het niet een vergelijk met Senna, maar eerder dat hij zich zelf herkend in de manier van rijden van Senna. Hij heeft volgens mij nooit gezegd dat hij zo goed is als Senna.

En zoals Kootje al zei, ik heb al vaak respectloos gedrag gezien van rijders die (oneerlijk) Verloren hebben en een beetje staan te mokken op het podium.

En het verwijt tijdens de race is toch logisch? Hij wilt winnen, raced met hartslag 340+ met snelheid rond de 200 op straten circuit(iig ik geloof dat hij dit zei toen hij weer op snelheid was. ) en voelt nu een ideale kans om te winnen door zijn neus geboord.

Face it dat hij niet intelligent en stabiel is? Waarom? Omdat hij oprecht en eerlijk zegt wat hij denkt?

Waarom hoor ik jou niks over Vettel zeggen? Niet dat ik het erg vind of vond wat Vettel deed, maar hij doet vergelijkbaar gedrag en uitspraken.
Ik houd wel van die leuke controversies. Net als vorig jaar met Webber en Vettel. Heerlijk, rijders met pit en niet bang om buiten het PR boekje te gaan.
Niet dat ik zijn gedrag goed wil praten of goed of leuk vind, maar laat lekker zou ik zeggen zo erg is het nu ook weer niet.

Sabai

Ik vind het juist frappant dat er altijd van alles over Kimi en Vettel geroepen mag worden en hebben we het een keer over Lewis en ik krijg allemaal boze fanboys over me heen  :)

FolkertE

Citaat van: Sabai op 26 mei 2014 - 16:42:04
Ik vind het juist frappant dat er altijd van alles over Kimi en Vettel geroepen mag worden en hebben we het een keer over Lewis en ik krijg allemaal boze fanboys over me heen  :)
Dat vind ik even storend als dat er over Hamilton of Alonso word "Geroddeld." Ik snap die betitelingen gewoon niet. Zeker als er over bepaalde andere coureurs niks negatiefs word gezegd door die zelfde personen.
Het zijn allemaal eikels en ze hebben allemaal irritant gedrag.
Vettel die zich op het aller laatste moment herinnerde dat iedereen zijn "klaagzang" kon horen. "Come on guys......I mean i know you guys do everything you can...."
Kimi vorig jaar met "Leave me alone, I know what I am doing. " Hoeveel mensen daar ook over struikelde.
Alonso die zich arrogant gedraagt als hij weer niet kan winnen en openlijk het team aanvalt/bespeeld.

Wat ik wil zeggen is dat alle rijders dit doen, maar sommige mensen verkiezen 1 coureur boven een andere en irriteren zich aan soort gelijke handelingen bij andere coureurs.
Dat gezegd te hebben, ik vind het geweldig. Ik houd van dit soort relletjes en controversies. Geweldig hoe Kimi uit zijn dak ging en vroeg om hem met rust te laten. Gewelidig hoe Vettel zei: Though luck of Vorig jaar met Webber.
Hamilton en Rosberg nu.

Enige wat ik niet helemaal kan plaatsen of niet kan waarderen is openlijk je team bespelen of beledigen. Van Alonso kan ik me dat herinneren dat hij hier niet vies van is. (Renault, Mclaren en nu Ferrari.) Maar zijn mind games vind ik dan wel weer lache. Alonso

Sabai

Alonso is er een meester in en kan er ook wel om lachen. En natuurlijk heb je meer met de ene coureur dan met de andere. Maar als ik vind dat Lewis zich dit weekend als een klein kind gedraagt waarvan zijn lolly is afgenomen dan mag ik dat vinden toch?Het is niet zo dat ik hem altijd in elke post uitmaak voor een pannenkoek. Maar soms heeft hij van die acties waar ik een andere mening over heb.

0634

Citaat van: robbert op 26 mei 2014 - 06:51:09
ja, maar als Hamilton nu wereldkampioen word. Dat zou toch verdiend zijn?
Geen idee. Het seizoen duurt nog zo lang dat ik niet weet wie het verdiend om kampioen te worden. ;)

robbert

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 18:33:23
Citaat van: robbert op 26 mei 2014 - 06:51:09
ja, maar als Hamilton nu wereldkampioen word. Dat zou toch verdiend zijn?
Geen idee. Het seizoen duurt nog zo lang dat ik niet weet wie het verdiend om kampioen te worden. ;)

ja aan de reacties te zien over hamilton, dan kan ik besluiten dat hamilton helemaal geen verdiende kampioen zou zijn.

0634

Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 15:39:59
Mwah, dat Rosberg het ook had gedaan in Bahrein wist ik weer niet, dus als dat echt zo is moet Rosberg niet zeuren idd.

Maar dat gezegd hebbende, het gaat mij niet zozeer om de acties van Hamilton en Rosberg, maar het gaat mij veel meer over  de manier waarop Hamilton reageerde naar zijn team en collega's.

-Opmerkingen waarin hij zichzelf vergelijkt met Senna (brug te ver)
-Opmerkingen over zijn jeugd tov het prinsenleven van Rosberg (ik ben veel hongeriger dan Rosberg verhaal)
-Zijn gedrag op het podium en dus ook naar de fans toe (respectloos)
-Bijna kinderlijk verwijtende radiocommunicatie tijdens de races
-Aparte interviews met nogal vreemde opmerkingen
-Bijzonder misplaatste tweets zo nu en dan...

Face it, de jongen is niet heel erg intelligent en niet erg stabiel. Hij heeft nu de spotlight op zich in deze titelstrijd en dan gaat het mensen gewoon opvallen. Als ik Hamilton was zou ik wat minder praten en gewoon de focus op de race houden, that's all.

Maar goed, ik kan er wel om lachen en het is ook zeker vermakelijk... ;D

Je vergeet de zonnebril. Dat kan dus écht niet ;).

Wel met je eens overigens: ik heb zwaar het idee dat Hamilton de boel op scherp aan het zetten is, mede door kansloze en onnodige uitspraken over Rosberg, en nu een beetje loopt te piepen als Rosberg van zich af bijt. Zo komt het althans wel wat over.

Dat gelul over Senna, dus meteen aangeven dat je bereid bent om tot een crash te gaan als het moet. Spoiled little brad is een perfecte omschrijving van hoe hij zich gedraagt. En nu dus ook geen gedag meer zetten.

Als ik Lauda was, en dat meen ik serieus, zou ik hem terug het podium op hebben gestuurd in Spanje, had ik die zonnebril ergens ingebracht waar de zon niet schijnt en had ik hem 100 keer op een bord laten 'goedemorgen Nico' laten schrijven.

Ik heb nooit zoveel met of tegen Lewis gehad, maar begin me nu wel behoorlijk aan hem te irriteren. Op een positieve manier overigens, want ik hou hier ook wel weer van. Maar dat is dus wat anders dan het met hem eens zijn.