Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 17:19:00
Klopt, dat moet ie gewoon achter zich laten. Maar zoals ik al zei, de kritiek dat hij Rosberg nu niet feliciteert vind ik wat frappant, aangezien die kritiek in Spanje uitbleef toen Rosberg zich hetzelfde gedroeg. Of ik moet de felicitatie daar gemist hebben, dat kan ook.

Nee, je hebt de felicitatie niet gemist maar wel de reden waarom Nico het na liet...

Hamilton heeft in Barcelona afspraken gebroken door tijdens de race handmatig een agressievere engine mapping in te stellen om Nico van zich af te houden.
De telemetrie is openbaar binnen het team dus het was duidelijk te zien. Wolff heeft aangegeven dat de rijder dit in de toekomst niet meer kan aanpassen om een dergelijke situatie te voorkomen.

Terecht dus dat Nico zich bestolen voelt en verklaarbaar waarom hij het na laat hem te feliciteren daar.

Echt, Hamilton maakt zich elke race weer iets belachelijker... ;D
Huilbaby is niet eens zo'n verkeerde beschrijving.



robbert

ja, maar als Hamilton nu wereldkampioen word. Dat zou toch verdiend zijn?

Enzo

Citaat van: robbert op 26 mei 2014 - 06:51:09
ja, maar als Hamilton nu wereldkampioen word. Dat zou toch verdiend zijn?

Zeker, waarom niet?

Maikel0230

Vindt het jammer dat de vriendschap voorbij lijkt te zijn maar ik had ook niets anders verwacht, alleen nog niet zo snel eigenlijk.

Het gedrag van Hamilton is misschien wel kinderachtig te noemen maar hij toont tenminste nog eens wat karakter, hij had net zo goed door de Mercedes top verplicht kunnen worden om te staan glimlachen met Nico op het podium en te doen alsof zijn neus bloedde.

Wie weet staan we aan de vooravond van een epische strijd om het de titel, Nico heeft een ferme tik aan Lewis uitgedeeld en nu is het aan hem om terug te slaan.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 01:17:56
Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 17:19:00
Klopt, dat moet ie gewoon achter zich laten. Maar zoals ik al zei, de kritiek dat hij Rosberg nu niet feliciteert vind ik wat frappant, aangezien die kritiek in Spanje uitbleef toen Rosberg zich hetzelfde gedroeg. Of ik moet de felicitatie daar gemist hebben, dat kan ook.

Nee, je hebt de felicitatie niet gemist maar wel de reden waarom Nico het na liet...

Hamilton heeft in Barcelona afspraken gebroken door tijdens de race handmatig een agressievere engine mapping in te stellen om Nico van zich af te houden.
De telemetrie is openbaar binnen het team dus het was duidelijk te zien. Wolff heeft aangegeven dat de rijder dit in de toekomst niet meer kan aanpassen om een dergelijke situatie te voorkomen.

Terecht dus dat Nico zich bestolen voelt en verklaarbaar waarom hij het na laat hem te feliciteren daar.

Echt, Hamilton maakt zich elke race weer iets belachelijker... ;D
Huilbaby is niet eens zo'n verkeerde beschrijving.
Ik snap die drang of behoefte nooit om coureurs zo neer te zetten. Vettel en Hamilton worden vaak huilbaby;s genoemt en Alonso word een zeikerd genoemt. Ok, het gedrag is niet leuk of netjes, maar wij weten niet wat er allemaal meer speelt. En zij rijden voor meer dan alleen 25 punten op de playstation.

Er is dus al een tijdje wat gaande tussen de 2.
Nico heeft dat kennelijk 2 weken daarvoor al in Bahrein gedaan. Dus dan snap ik Hamilton wel.

FolkertE


robbert

Citaat van: F1fan2987 op 26 mei 2014 - 11:18:12
Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 01:17:56
Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 17:19:00
Klopt, dat moet ie gewoon achter zich laten. Maar zoals ik al zei, de kritiek dat hij Rosberg nu niet feliciteert vind ik wat frappant, aangezien die kritiek in Spanje uitbleef toen Rosberg zich hetzelfde gedroeg. Of ik moet de felicitatie daar gemist hebben, dat kan ook.

Nee, je hebt de felicitatie niet gemist maar wel de reden waarom Nico het na liet...

Hamilton heeft in Barcelona afspraken gebroken door tijdens de race handmatig een agressievere engine mapping in te stellen om Nico van zich af te houden.
De telemetrie is openbaar binnen het team dus het was duidelijk te zien. Wolff heeft aangegeven dat de rijder dit in de toekomst niet meer kan aanpassen om een dergelijke situatie te voorkomen.

Terecht dus dat Nico zich bestolen voelt en verklaarbaar waarom hij het na laat hem te feliciteren daar.

Echt, Hamilton maakt zich elke race weer iets belachelijker... ;D
Huilbaby is niet eens zo'n verkeerde beschrijving.
Ik snap die drang of behoefte nooit om coureurs zo neer te zetten. Vettel en Hamilton worden vaak huilbaby;s genoemt en Alonso word een zeikerd genoemt. Ok, het gedrag is niet leuk of netjes, maar wij weten niet wat er allemaal meer speelt. En zij rijden voor meer dan alleen 25 punten op de playstation.

Er is dus al een tijdje wat gaande tussen de 2.
Nico heeft dat kennelijk 2 weken daarvoor al in Bahrein gedaan. Dus dan snap ik Hamilton wel.
ja en we willen allemaal piloten met karakter. En dat toont hamilton wel. Hij is tenminste eerlijk

Matthijs

Precies robbert. Beide Mercedes-coureurs hebben al heel wat mixed-emotions te verduren gehad dit seizoen en ik snap dat ze het niet altijd voor zich kunnen houden. Of Rosberg nu wel of niet de kwalificatie heeft gesaboteerd: 'the gloves are coming off'! Moet af en toe toch denken aan '88: McLaren vreselijk dominant maar wel met een heel interessante interne strijd.

Perton

Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 01:17:56
Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 17:19:00
Klopt, dat moet ie gewoon achter zich laten. Maar zoals ik al zei, de kritiek dat hij Rosberg nu niet feliciteert vind ik wat frappant, aangezien die kritiek in Spanje uitbleef toen Rosberg zich hetzelfde gedroeg. Of ik moet de felicitatie daar gemist hebben, dat kan ook.

Nee, je hebt de felicitatie niet gemist maar wel de reden waarom Nico het na liet...

Hamilton heeft in Barcelona afspraken gebroken door tijdens de race handmatig een agressievere engine mapping in te stellen om Nico van zich af te houden.
De telemetrie is openbaar binnen het team dus het was duidelijk te zien. Wolff heeft aangegeven dat de rijder dit in de toekomst niet meer kan aanpassen om een dergelijke situatie te voorkomen.

Terecht dus dat Nico zich bestolen voelt en verklaarbaar waarom hij het na laat hem te feliciteren daar.

Echt, Hamilton maakt zich elke race weer iets belachelijker... ;D
Huilbaby is niet eens zo'n verkeerde beschrijving.
En Rosberg heeft dat in Bahrein gedaan, blijkt inmiddels ook. Dus nog steeds hoor ik geen argumenten waarom Hamilton als enige fout zit. Waarmee ik dus niet Hamilton zijn gedrag wil verdedigen, maar ik snap oprecht niet waarom hij als enige kritiek krijgt, wanneer blijkt dat Rosberg evengoed verkeerde dingen heeft gedaan. Sterker nog, hij was zelfs nog als eerste verkeerd, aangezien hij zich in Bahrein al niet aan de afspraken hield en Hamilton 'pas' in Spanje.

Nogmaals, ik wil Hamilton zijn gedrag van het weekend nergens goedpraten of verdedigen, maar ik vind het tot het lachwekkende aan toe hoe zielig en kinderachtig sommige mensen (jij en Sabai met name) zich uitlaten over Hamilton en 0 kritiek hebben op Rosberg, die in Bahrein gewoon 'fout' zat (ik vind niet dat ie fout zat, maar als je Spanje als argument gebruikt, moet je wel consequent zijn).

Franky R.

CitaatNogmaals, ik wil Hamilton zijn gedrag van het weekend nergens goedpraten of verdedigen, maar ik vind het tot het lachwekkende aan toe hoe zielig en kinderachtig sommige mensen (jij en Sabai met name) zich uitlaten over Hamilton en 0 kritiek hebben op Rosberg, die in Bahrein gewoon 'fout' zat (ik vind niet dat ie fout zat, maar als je Spanje als argument gebruikt, moet je wel consequent zijn).


Als dat zo is, dat Rosberg zelf in Bahrein met een agressieve setting ging rijden...dan is Nico degene die zich belachelijk maakt door te pruilen in Spanje, in mijn ogen.


En over de kritieken op Hamilton...Tja, eerder werd er gesproken over 'respect' voor de 'vinger'...

Perton

De bron daarvan is overigens wel Lewis zelf, maar Nico lijkt het ook redelijk te bevestigen:

Q: (Oana Popoiu - F1 Zone) I have a question for Lewis. Niki Lauda said that in Barcelona you used an engine mode you were told not to and you had to apologise to Nico for that. Do you think that that mode would have helped you win the race today?

LH: No... today we were using all the modes. In the last race it was a mode that didn't really affect the outcome of the race. We were told that we had to stay in a certain mode. Nico did it in Bahrain and I did it in Barcelona. In this race we stuck to the strategies we had to stick.

NR: I don't know what Niki is referring to but it's completely normal that we switch modes together you know, we always do that in the races. It's nothing unusual.

Perton

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2014 - 14:38:34
Als dat zo is, dat Rosberg zelf in Bahrein met een agressieve setting ging rijden...dan is Nico degene die zich belachelijk maakt door te pruilen in Spanje, in mijn ogen.
Vind ik ook, maar ik vind hem niet kinderachtig, een huilbaby of een jankerd. Gewoon een typische coureur die 'hypocriet' is (let op de aanhalingstekens). Zo zijn ze allemaal, Hamilton ook, Vettel en Alonso ook, iedereen. Maak ik me ook niet druk over. Maar het toont wel aan dat de 'oorlog' van nu een escalatie van allerlei gebeurtenissen is, waar ook Rosberg aan bij heeft gedragen (en Hamilton óók, voor er wordt gedaan dat ik de schuld bij Rosberg wil neerleggen, ik denk dat het een beetje 1/3 Rosberg is, 1/3 Hamilton en 1/3 de aanstellerij van Hamilton).

Daarbij komt ook dat Hamilton niet naar binnen MOCHT ook al had hij het wel gewild toen Sutil crashte, met als argument "Degene die voorop rijdt bepaalt, en Rosberg kwam niet binnen dus Hamilton mocht het ook niet", dan snap ik wel dat je er niet zo blij mee bent. Als coureur moet je op zo'n moment ook de ruimte krijgen een beslissing te nemen, vind ik, net als dat Button altijd uitstekende beslissingen neemt om wel of niet te stoppen in de regen.

Overigens toont dit ook aan dat er qua strategie duidelijk geen voorkeur voor Hamilton of Rosberg is, maar voor degene die simpelweg voorop ligt, maar daar hoor je alle critici van de afgelopen weken niet over die beweerden dat Hamilton eerste coureur is. Ik geef ze het voordeel van de twijfel en houd het erop dat ze simpelweg het Sky-interview van Wolff niet hebben gezien.

FolkertE

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 13:43:04
Citaat van: Enzo op 26 mei 2014 - 01:17:56
Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 17:19:00
Klopt, dat moet ie gewoon achter zich laten. Maar zoals ik al zei, de kritiek dat hij Rosberg nu niet feliciteert vind ik wat frappant, aangezien die kritiek in Spanje uitbleef toen Rosberg zich hetzelfde gedroeg. Of ik moet de felicitatie daar gemist hebben, dat kan ook.

Nee, je hebt de felicitatie niet gemist maar wel de reden waarom Nico het na liet...

Hamilton heeft in Barcelona afspraken gebroken door tijdens de race handmatig een agressievere engine mapping in te stellen om Nico van zich af te houden.
De telemetrie is openbaar binnen het team dus het was duidelijk te zien. Wolff heeft aangegeven dat de rijder dit in de toekomst niet meer kan aanpassen om een dergelijke situatie te voorkomen.

Terecht dus dat Nico zich bestolen voelt en verklaarbaar waarom hij het na laat hem te feliciteren daar.

Echt, Hamilton maakt zich elke race weer iets belachelijker... ;D
Huilbaby is niet eens zo'n verkeerde beschrijving.
En Rosberg heeft dat in Bahrein gedaan, blijkt inmiddels ook. Dus nog steeds hoor ik geen argumenten waarom Hamilton als enige fout zit. Waarmee ik dus niet Hamilton zijn gedrag wil verdedigen, maar ik snap oprecht niet waarom hij als enige kritiek krijgt, wanneer blijkt dat Rosberg evengoed verkeerde dingen heeft gedaan. Sterker nog, hij was zelfs nog als eerste verkeerd, aangezien hij zich in Bahrein al niet aan de afspraken hield en Hamilton 'pas' in Spanje.

Nogmaals, ik wil Hamilton zijn gedrag van het weekend nergens goedpraten of verdedigen, maar ik vind het tot het lachwekkende aan toe hoe zielig en kinderachtig sommige mensen (jij en Sabai met name) zich uitlaten over Hamilton en 0 kritiek hebben op Rosberg, die in Bahrein gewoon 'fout' zat (ik vind niet dat ie fout zat, maar als je Spanje als argument gebruikt, moet je wel consequent zijn).
Of zelfs nu op Vettel, die ook behoorlijk over de zeik was toen hij moest uit vallen, tot hij zich herinnerende dat zijn radio bericht wel eens wereldkundig kan worden gemaakt. Daar hoor je zelden mensen over. En dit is wat ik tijdje geleden bedoelde, het lijkt wel als of alles wat Hamilton doet word uitvergroot en extra word bekritiseerd. 
Niet dat ik zulk gedrag waardeer of goed keur, (wie ben ik ik überhaupt om daar iets over te kunnen zeggen.), ik begrijp zijn frustraties wel. Misschien had hij zich moeten in houden en zich niet zo laten kennen, maar nu ik alles zo'n beetje lees op het internet was er meer aan de hand dan alleen wat wij wisten op dat moment.

Nico was kennelijk al bezig dingen te doen die het team verbood en voelde Hamilton zich verongelijkt en deed in Spanje het zelfde. En nu Monaco.....Ik geloof niet meer zo heel erg in de "eerlijkheid" van Rosberg (of Hamilton voor het zelfde geld). Die gaan keihard knokken

Franky R.

CitaatDaarbij komt ook dat Hamilton niet naar binnen MOCHT ook al had hij het wel gewild toen Sutil crashte, met als argument "Degene die voorop rijdt bepaalt, en Rosberg kwam niet binnen dus Hamilton mocht het ook niet", dan snap ik wel dat je er niet zo blij mee bent. Als coureur moet je op zo'n moment ook de ruimte krijgen een beslissing te nemen, vind ik, net als dat Button altijd uitstekende beslissingen neemt om wel of niet te stoppen in de regen.


Eens en ik snap daar werkelijk geen pepernoot van. Wat een onzin dat HAM niet naar binnen mocht. Ben je mooi klaar mee, als je teamgenoot de banden wel heel kan houden en jij niet... :(

Perton



Vanaf 0.38 tot 1.20 legt Wolff het uit.

Misschien dat hij het nog anders bedoelt dan het hier overkomt, maar het komt op mij over alsof de 'tweede' coureur in geen enkele omstandigheid mag zeggen: "Ik wil nu binnenkomen"