Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 20:02:58
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2014 - 19:39:04
Dat kan. Maar zijn persoonlijkheid, zijn (gezonde) agressiviteit, en de adrenaline meerekenend, vind ik er niets logisch aan. Ik zou het logischer vinden als hij vanavond laat, naar buiten komt en zegt dat hij Rosberg kennende vermoed dat het geen opzet was, niet wanneer hij net uit de auto stapt en meent te moeten gaan rijden als Senna.

Zoals gezegd was Hamilton teleurgesteld. Dat Hamilton zich niet laat verleiden om daar iets over te zeggen vind ik niks zeggend en de conclusies die er aan worden verbonden vind ik erg kort door de bocht gaan. Er zijn meer emoties denkbaar dan alleen maar boos. En nogmaals, wanneer zou Hamilton de beelden hebben moeten zien? Enige wat hij weet is dat er geel hing en dat Rosberg een stuurfout had gemaakt. Dat zal hem wel gezegd zijn door Mercedes. Hamilton ziet niet de TV-beelden zoals wij ze zien hé. Dus de aanname dat Hamilton de waarheidsgehalte van de actie betwijfeld vind ik zelfs zéér onwaarschijnlijk. Overigens, misschien nu, nu hij de beelden heeft gezien, wel. Maar in eerste instantie geloof ik meer in teleurstelling.
op zich heb je gelijk, Hamilton heeft de actie ten tijde van het interview nog niet op waarde kunnen schatten, maar ga nou niet zeggen dat hij er geen mening over had.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 20:04:56
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 19:56:15
Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:07:15
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:53:39
de strijd is wat mij betreft vergelijkbaar, maar Alonso was destijds in Monaco duidelijk de bovenliggende partij. Dit was de enige manier waarop Schumacher hem van pole af kon houden. Dat was vandaag toch anders.
En idd in een split second kun je domme dingen doen/beslissen, maar dat wil toch absoluut niet zeggen dat dat nu het geval was??

De situatie is misschien niet het zelfde, de prestatiedruk kan wel het zelfde zijn of zelfs hoger. Schumacher hoefde zich niet te bewijzen, Rosberg wel. Want Rosberg is diegene die 'niet serieus wordt' genomen en Hamilton deed daar deze week een schepje bovenop. Dan kun je ineens héél veel waarde hechten om hier en nu Hamilton te verslaan.
dat kan, maar dan ga je toch niet je auto parkeren bij Mirabeau?? een sportman met gelijke kansen zal altijd zn gelijk op de baan willen halen, een sportman die weet dat ie niet kan winnen zou eventueel naar andere middelen kunnen grijpen.
En daarnaast is Rosberg zo'n beetje het tegenovergestelde van Schumacher... Rosberg verdiend wat mij betreft sowieso het voordeel van de twijfel.. maar dat krijgt ie van heel veel mensen niet en dat is wat ik echt 'shocking' vind..

Nogmaals, ik vond het raar uitzien. De rest laat ik voor wat het is.
als dat je eerste reactie was, dan ok, kan ik verder niks tegen inbrengen, al kan ik het me niet voorstellen want ik deed bijna de handen voor mn ogen...

0634

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 20:04:56
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 19:56:15
Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:07:15
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:53:39
de strijd is wat mij betreft vergelijkbaar, maar Alonso was destijds in Monaco duidelijk de bovenliggende partij. Dit was de enige manier waarop Schumacher hem van pole af kon houden. Dat was vandaag toch anders.
En idd in een split second kun je domme dingen doen/beslissen, maar dat wil toch absoluut niet zeggen dat dat nu het geval was??

De situatie is misschien niet het zelfde, de prestatiedruk kan wel het zelfde zijn of zelfs hoger. Schumacher hoefde zich niet te bewijzen, Rosberg wel. Want Rosberg is diegene die 'niet serieus wordt' genomen en Hamilton deed daar deze week een schepje bovenop. Dan kun je ineens héél veel waarde hechten om hier en nu Hamilton te verslaan.
dat kan, maar dan ga je toch niet je auto parkeren bij Mirabeau?? een sportman met gelijke kansen zal altijd zn gelijk op de baan willen halen, een sportman die weet dat ie niet kan winnen zou eventueel naar andere middelen kunnen grijpen.
En daarnaast is Rosberg zo'n beetje het tegenovergestelde van Schumacher... Rosberg verdiend wat mij betreft sowieso het voordeel van de twijfel.. maar dat krijgt ie van heel veel mensen niet en dat is wat ik echt 'shocking' vind..

Nogmaals, ik vond het raar uitzien. De rest laat ik voor wat het is.

Het zag er ook raar uit, daarin heb je gelijk. Maar iemand die de reputatie heeft van een rustige, allesbehalve agressieve rijder (die zelfs met regelmaat het verwijt krijgt dat hij niet gedreven genoeg zou zijn op de baan) zou ik niet na 1 incident van opzet willen beschuldigen.

Maar nogmaals ik sluit het niet uit. Zeker niet omdat Lewis de laatste tijd vreemde uitspraken meent te moeten doen over Rosberg. Dat kan iemand ook trickeren.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2014 - 20:31:48
Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 20:04:56
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 19:56:15
Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:07:15
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:53:39
de strijd is wat mij betreft vergelijkbaar, maar Alonso was destijds in Monaco duidelijk de bovenliggende partij. Dit was de enige manier waarop Schumacher hem van pole af kon houden. Dat was vandaag toch anders.
En idd in een split second kun je domme dingen doen/beslissen, maar dat wil toch absoluut niet zeggen dat dat nu het geval was??

De situatie is misschien niet het zelfde, de prestatiedruk kan wel het zelfde zijn of zelfs hoger. Schumacher hoefde zich niet te bewijzen, Rosberg wel. Want Rosberg is diegene die 'niet serieus wordt' genomen en Hamilton deed daar deze week een schepje bovenop. Dan kun je ineens héél veel waarde hechten om hier en nu Hamilton te verslaan.
dat kan, maar dan ga je toch niet je auto parkeren bij Mirabeau?? een sportman met gelijke kansen zal altijd zn gelijk op de baan willen halen, een sportman die weet dat ie niet kan winnen zou eventueel naar andere middelen kunnen grijpen.
En daarnaast is Rosberg zo'n beetje het tegenovergestelde van Schumacher... Rosberg verdiend wat mij betreft sowieso het voordeel van de twijfel.. maar dat krijgt ie van heel veel mensen niet en dat is wat ik echt 'shocking' vind..

Nogmaals, ik vond het raar uitzien. De rest laat ik voor wat het is.

Het zag er ook raar uit, daarin heb je gelijk. Maar iemand die de reputatie heeft van een rustige, allesbehalve agressieve rijder (die zelfs met regelmaat het verwijt krijgt dat hij niet gedreven genoeg zou zijn op de baan) zou ik niet na 1 incident van opzet willen beschuldigen.

Maar nogmaals ik sluit het niet uit. Zeker niet omdat Lewis de laatste tijd vreemde uitspraken meent te moeten doen over Rosberg. Dat kan iemand ook trickeren.
maar dan toch juist om m te verslaan?? die kans was op zn minst 50%, dus lijkt het mij niet dat je zoiets gaat doen. Ik heb het al eerder gezegd, maar dat is één van de grote verschillen met 2006. Schumacher was destijds (bijna) kansloos, dan kun je zoiets doen, al moet je dan ook nog wel over het 'juiste' karakter beschikken. Wat mij betreft pleit alles voor Rosberg, en blijkbaar de data (die wij niet kennen) ook.

Wings

@Jeroen: beschuldigen niet, betwijfelen wel. Op basis van wat ik zag hé.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 19:36:46
Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:24:13
Mag je vinden. Waar ik op reageer is je uitspraak dat Hamilton de actie van Rosberg in twijfel trekt. En dat is feitelijk onjuist.
dat is niet feitelijk onjuist Wings. Hij heeft geen antwoord gegeven op de vraag en zn lichaamstaal sprak boekdelen. In twijfel trekken is wat dat betreft nog heel zacht uitgedrukt.

Oké, en stel dat hij het in twijfel trok hé (ik denk trouwens dat dat inderdaad zo is). Wat is daar dan in godsnaam mis mee? 'Twijfel' impliceert niet zeker zijn wat je moet denken, en dat is perfect te begrijpen aangezien hij op dat moment nog niet de tijd heeft gehad om alles goed te bestuderen. Wat je daar ziet is een combinatie van teleurstelling over P2 en de gedachte aan de mogelijkheid dat hij op onsportieve wijze verslagen is. Het hoeft niet te betekenen dat hij Rosberg op dat moment al veroordeeld heeft, alleen dat er wel de mogelijkheid is. En die mogelijkheid was er zeker, anders zou er geen onderzoek gekomen zijn.

Ik vind dat we Hamilton mogen feliciteren met zijn reactie. Als een F1-coureur al niet meer teleurgesteld mag zijn... ::)

0634

Eens. En het is ook logisch dat hij twijfelt. Zou ik ook doen.

Ik vind het eigenlijk ook alleen maar leuk wat er vandaag gebeurde.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 mei 2014 - 22:50:42
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 19:36:46
Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:24:13
Mag je vinden. Waar ik op reageer is je uitspraak dat Hamilton de actie van Rosberg in twijfel trekt. En dat is feitelijk onjuist.
dat is niet feitelijk onjuist Wings. Hij heeft geen antwoord gegeven op de vraag en zn lichaamstaal sprak boekdelen. In twijfel trekken is wat dat betreft nog heel zacht uitgedrukt.

Oké, en stel dat hij het in twijfel trok hé (ik denk trouwens dat dat inderdaad zo is). Wat is daar dan in godsnaam mis mee? 'Twijfel' impliceert niet zeker zijn wat je moet denken, en dat is perfect te begrijpen aangezien hij op dat moment nog niet de tijd heeft gehad om alles goed te bestuderen. Wat je daar ziet is een combinatie van teleurstelling over P2 en de gedachte aan de mogelijkheid dat hij op onsportieve wijze verslagen is. Het hoeft niet te betekenen dat hij Rosberg op dat moment al veroordeeld heeft, alleen dat er wel de mogelijkheid is. En die mogelijkheid was er zeker, anders zou er geen onderzoek gekomen zijn.

Ik vind dat we Hamilton mogen feliciteren met zijn reactie. Als een F1-coureur al niet meer teleurgesteld mag zijn... ::)
ik heb ook nooit gezegd dat er met het in twijfel trekken iets mis is. Ik had al eerder gezegd dat hij ook lang niet alles heeft meegekregen, dus wat dat betreft kan ik het me best voorstellen. Maar zoals ik ook al zei; in twijfel trekken is nog zacht uitgedrukt, want Lewis deed nog wel meer dan dat. En ja, ik word daar echt kotsmisselijk van.

Jehoentelaar

Ik heb gemist wat er allemaal gebeurde (was om voetbaltechnische redenen in Volendam), maar fijn dat er wat kreukels in het Mercedestapijtje lijken te gaan zitten.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2014 - 23:44:51
Ik heb gemist wat er allemaal gebeurde (was om voetbaltechnische redenen in Volendam), maar fijn dat er wat kreukels in het Mercedestapijtje lijken te gaan zitten.
yep, die zogenaamde vriendschap is nu wel voorbij denk ik

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 23:41:42

ik heb ook nooit gezegd dat er met het in twijfel trekken iets mis is. Ik had al eerder gezegd dat hij ook lang niet alles heeft meegekregen, dus wat dat betreft kan ik het me best voorstellen. Maar zoals ik ook al zei; in twijfel trekken is nog zacht uitgedrukt, want Lewis deed nog wel meer dan dat. En ja, ik word daar echt kotsmisselijk van.


Wat deed HAM dan waar jij 'kotsmisselijk' van werd? ???

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 25 mei 2014 - 00:13:26
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 23:41:42

ik heb ook nooit gezegd dat er met het in twijfel trekken iets mis is. Ik had al eerder gezegd dat hij ook lang niet alles heeft meegekregen, dus wat dat betreft kan ik het me best voorstellen. Maar zoals ik ook al zei; in twijfel trekken is nog zacht uitgedrukt, want Lewis deed nog wel meer dan dat. En ja, ik word daar echt kotsmisselijk van.


Wat deed HAM dan waar jij 'kotsmisselijk' van werd? ???
misschien was het de drank van gisteren ;) op zich was er nog geen eens zoveel mis mee, maar hij wil graag 'bigger than life' zijn, maar dan moet je toch vooral met dit soort dingen beginnen...

Perton

Mijn god, toen hamilton in 2007 debuteerde en bij elke tegenslag riep dat hij ervan kon leren en dat het bij het racen hoorde werd hij door mensen afgezeken en nu hij aan de andere kant van het spectrum staat is het weer niet goed. Niks ten nadele van jou tuesday want je mag je mening gewoon hebben uiteraard, maar het toont aan dat hamilton (en uiteraard geldt dat voor elke coureur) het toch nooit voor iedereen goed kan doen.

En dát is volgens mij nou exact de reden dat hij geen antwoord wilde geven. Doet hij het wel en hij is negatief over rosberg, krijgt ie gezeik, verdedigt ie rosberg, krijgt ie gezeik van de 2007-lamzakken. Dus kiest ie voor geen van beide, bam weer ontevreden mensen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 02:11:18
Mijn god, toen hamilton in 2007 debuteerde en bij elke tegenslag riep dat hij ervan kon leren en dat het bij het racen hoorde werd hij door mensen afgezeken en nu hij aan de andere kant van het spectrum staat is het weer niet goed. Niks ten nadele van jou tuesday want je mag je mening gewoon hebben uiteraard, maar het toont aan dat hamilton (en uiteraard geldt dat voor elke coureur) het toch nooit voor iedereen goed kan doen.

En dát is volgens mij nou exact de reden dat hij geen antwoord wilde geven. Doet hij het wel en hij is negatief over rosberg, krijgt ie gezeik, verdedigt ie rosberg, krijgt ie gezeik van de 2007-lamzakken. Dus kiest ie voor geen van beide, bam weer ontevreden mensen.
dat laatste dat geloof je toch zelf ook niet?? dan had ie er toch ook zn houding op aan moeten passen... zn gezicht en lichaamstaal spraken boekdelen...

NielsD

Citaat van: Tuesday op 25 mei 2014 - 04:48:08
Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 02:11:18
Mijn god, toen hamilton in 2007 debuteerde en bij elke tegenslag riep dat hij ervan kon leren en dat het bij het racen hoorde werd hij door mensen afgezeken en nu hij aan de andere kant van het spectrum staat is het weer niet goed. Niks ten nadele van jou tuesday want je mag je mening gewoon hebben uiteraard, maar het toont aan dat hamilton (en uiteraard geldt dat voor elke coureur) het toch nooit voor iedereen goed kan doen.

En dát is volgens mij nou exact de reden dat hij geen antwoord wilde geven. Doet hij het wel en hij is negatief over rosberg, krijgt ie gezeik, verdedigt ie rosberg, krijgt ie gezeik van de 2007-lamzakken. Dus kiest ie voor geen van beide, bam weer ontevreden mensen.
dat laatste dat geloof je toch zelf ook niet?? dan had ie er toch ook zn houding op aan moeten passen... zn gezicht en lichaamstaal spraken boekdelen...

Precies en Hamilton is daar helemaal een ster in. Als hij het ergens niet mee eens is, dan trekt hij een redelijk kwade kop. Nou ik heb geen glimlachje gezien bij de fotosessie na de kwalificatie en ook zijn antwoorden tegen bijvoorbeeld Sky, waren zeer kortaf.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna