Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

Perton



Wings

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:21:29
heeft hij de actie niet in twijfel getrokken?? absoluut wel... en ja, zelden vertoond in F1, dit soort kleutergedrag.

O ja? Met welke bewoording dan? Naar mijn interpreteren zei hij dat het 'okay was omdat Rosberg toch de snellere was'. Goed, dat hij niet blij was dat daar aan toe. Echt kinderachtig vind ik dat niet. En ik heb liever een rijder die zijn fatsoen houdt maar laat merken dat hij niet blij is of zijn gevoel daarbij niet gaat verstoppen dan dat iemand een toneelstuk opvoert en doet alsof niks aan de hand is. Daar ben ik echt allergisch voor. Schumacher kon dat als geen ander.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 18:25:04
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:15:54
en die ruimte is daar niet voor niks. Hoe vaak hebben we dit niet gezien in Monaco??

I know. Maar had wel meteen zoiets van: What the fuck doet Rosberg daar? Zag er weird uit. Rare stuurbewegingen en ineens ankeren en linksaf de uitloopstrook op..... Van de ene kant kan ik mij niet voorstellen dat Rosberg zo sluw is maar onder druk kan een rijder in een splitsecond een beslissing maken die boven hem uitstijgt. Dat het nu onbedoeld wordt uitvergroot is een vervelende bijkomstigheid. Overigens kan ik het mij wel voorstellen want de kritiek op Rosberg neemt toe. Of kritiek, Rosberg wordt niet gezien als serieuze titelkandidaat die Hamilton eronder krijgt. Als Rosberg er dan voor staat en het dreigt alsnog spaak te lopen kan ik mij voorstellen dat een mens dan anders beslist dan hij normaal zou doen. Maar nogmaals, ik vond het wel raar uitzien en als ik de sites en fora lees wordt dat onderstreept. De wedstrijdleiding onderzoekt het natuurlijk niet omdat het uitzag als het missen van zijn rempunt.
ik kan het ook niet uitsluiten, maar wat mij betreft wijst alles op een 'honest mistake'. Als ik andere site's en fora lees moet ik vooral lachen om alle vreemde theoriën. En t is vooral een schokkende constatering dat een merendeel van de mensheid tegenwoordig zo in elkaar steekt. Dat iemand twijfels heeft kan ik prima inkomen, maar iemand zo maar veroordelen?? als het nou Schumacher was, maar Rosberg?? maar goed, ik kan er ook naastzitten hoor...

Wings

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:26:22
Alonso zn reactie in 2006; http://youtu.be/7SD0ychlTgs?t=2m37s .. zo kan het dus ook



En hier was Alonso dat niet. Iedereen heeft wel eens een dag dat hij minder goed met dit soort situaties kan omspringen. Bovendien vind ik Alonso, Massa, Vettel en Hamilton temperamentvolle rijders die of héél gelaten reageren of juist overgevoelig.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 18:28:32
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:21:29
heeft hij de actie niet in twijfel getrokken?? absoluut wel... en ja, zelden vertoond in F1, dit soort kleutergedrag.

O ja? Met welke bewoording dan? Naar mijn interpreteren zei hij dat het 'okay was omdat Rosberg toch de snellere was'. Goed, dat hij niet blij was dat daar aan toe. Echt kinderachtig vind ik dat niet. En ik heb liever een rijder die zijn fatsoen houdt maar laat merken dat hij niet blij is of zijn gevoel daarbij niet gaat verstoppen dan dat iemand een toneelstuk opvoert en doet alsof niks aan de hand is. Daar ben ik echt allergisch voor. Schumacher kon dat als geen ander.
door geen antwoord te geven spreekt hij toch zn twijfel uit?? dat lijkt mij absoluut geen punt van discussie...

Perton

Je kan het ook uitleggen als: hij wil gewoon niet.meegezogen worde  als een spelletje. Ben het met je eens dat hamilton liet doorschemeren hoe hij erover dacht, maar 'geen antwoord geven' vind ik daar een zwak argument voor.

Wings

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:32:46
ik kan het ook niet uitsluiten, maar wat mij betreft wijst alles op een 'honest mistake'. Als ik andere site's en fora lees moet ik vooral lachen om alle vreemde theoriën. En t is vooral een schokkende constatering dat een merendeel van de mensheid tegenwoordig zo in elkaar steekt. Dat iemand twijfels heeft kan ik prima inkomen, maar iemand zo maar veroordelen?? als het nou Schumacher was, maar Rosberg?? maar goed, ik kan er ook naastzitten hoor...

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Rosberg is net zo mens als Schumacher dat was. Misschien dat Schumacher dat bewuster doet en Rosberg dat in een splitsecond bedenkt, maar ik zou niet weten waarom Rosberg niet eens een keer foetelt. Hamilton is dit seizoen ook wel eens fel geweest in een duel waardoor Rosberg als mindere wordt weggezet waar ze afgelopen seizoen vrijwel gelijkwaardig waren. Dan kun je wel eens tot een andere beslissing komen die je anders niet maakt. Verder heb ik geen theorieën op fora gelezen maar vond de actie wel meteen erg vreemd. Toen aansluitend geel werd uitgehangen had ik wel zoiets van: Oké dan! Misschien dat ik de stuurbewegingen wel begrijp. Overigens had ik de kwalificatie opgenomen en ben de beelden aan het bekijken, Olav Mol roept eigenlijk meteen het zelfde.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 18:33:17
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:26:22
Alonso zn reactie in 2006; http://youtu.be/7SD0ychlTgs?t=2m37s .. zo kan het dus ook



En hier was Alonso dat niet. Iedereen heeft wel eens een dag dat hij minder goed met dit soort situaties kan omspringen. Bovendien vind ik Alonso, Massa, Vettel en Hamilton temperamentvolle rijders die of héél gelaten reageren of juist overgevoelig.
jammer dat het net vandaag was dan. Ik vind het typisch Hamilton, dan toch 10x liever Alonso.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 18:38:25
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:32:46
ik kan het ook niet uitsluiten, maar wat mij betreft wijst alles op een 'honest mistake'. Als ik andere site's en fora lees moet ik vooral lachen om alle vreemde theoriën. En t is vooral een schokkende constatering dat een merendeel van de mensheid tegenwoordig zo in elkaar steekt. Dat iemand twijfels heeft kan ik prima inkomen, maar iemand zo maar veroordelen?? als het nou Schumacher was, maar Rosberg?? maar goed, ik kan er ook naastzitten hoor...

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Rosberg is net zo mens als Schumacher dat was. Misschien dat Schumacher dat bewuster doet en Rosberg dat in een splitsecond bedenkt, maar ik zou niet weten waarom Rosberg niet eens een keer foetelt. Hamilton is dit seizoen ook wel eens fel geweest in een duel waardoor Rosberg als mindere wordt weggezet waar ze afgelopen seizoen vrijwel gelijkwaardig waren. Dan kun je wel eens tot een andere beslissing komen die je anders niet maakt. Verder heb ik geen theorieën op fora gelezen maar vond de actie wel meteen erg vreemd. Toen aansluitend geel werd uitgehangen had ik wel zoiets van: Oké dan! Misschien dat ik de stuurbewegingen wel begrijp. Overigens had ik de kwalificatie opgenomen en ben de beelden aan het bekijken, Olav Mol roept eigenlijk meteen het zelfde.
Schumacher was destijds kansloos, Rosberg vandaag zeker niet. Daarnaast moet je wel heel stom zijn om de actie van Schumacher destijds te 'kopieren'.

Wings

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:33:46
door geen antwoord te geven spreekt hij toch zn twijfel uit?? dat lijkt mij absoluut geen punt van discussie...

Net als Perton vind ik het een niet al te sterk argument. Ik kan prima begrijpen dat Hamilton totaal geen zin heeft om uitgespeeld te worden. En misschien eerst zijn teleurstelling wilt laten bezinken en de beelden bekijken. Enige wat je hem kan verwijten is dat hij geen toneelstuk optuigt en doet alsof het niks gebeurd is. Dat mag, ikzelf vind het niet erg dat rijders zich als mensen gedragen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 18:35:48
Je kan het ook uitleggen als: hij wil gewoon niet.meegezogen worde  als een spelletje. Ben het met je eens dat hamilton liet doorschemeren hoe hij erover dacht, maar 'geen antwoord geven' vind ik daar een zwak argument voor.
maar daarmee trekt ie de actie toch wel in twijfel??

Enzo

Terecht geen straf voor Rosberg imo.
Hopelijk kan hij ook de race winnen morgen, dat zou het beste zijn voor het kampioenschap iig

Wings

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 18:41:58
Schumacher was destijds kansloos, Rosberg vandaag zeker niet.

Hoe de kansen uitstonden weet ik niet meer maar kan me voorstellen dat de belangen nu groter zijn. Zoals eerder gezegd is Hamilton dit seizoen de bovenliggende partij en wordt Rosberg niet gezien als een rijder die met Hamilton voor het kampioenschap vecht. Dat kan een prestatiedruk met zich meebrengen.

CitaatDaarnaast moet je wel heel stom zijn om de actie van Schumacher destijds te 'kopieren'.

In een reactie bedacht in een splitsecond is er geen tijd de boel goed af te wegen.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 24 mei 2014 - 18:46:54
Terecht geen straf voor Rosberg imo.
Hopelijk kan hij ook de race winnen morgen, dat zou het beste zijn voor het kampioenschap iig
blijkbaar was er in de data niks raars te vinden, maar toch weten mensen op basis van beelden de meest vreemde theoriën te verzinnen  ::) (en dan heb ik het niet over dit forum)