Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

Terminator

Als het bewust was, had Rosberg zijn auto wel anders neer gezet. Rosberg reed nu zelfs nog een stukje verder door, waardoor je zelfs kunt afvragen waarom er nog met geel werd gezwaaid, want zijn auto stond niet meer gevaarlijk in de weg.


Perton

Citaat van: Terminator op 24 mei 2014 - 15:51:27
Als het bewust was, had Rosberg zijn auto wel anders neer gezet. Rosberg reed nu zelfs nog een stukje verder door, waardoor je zelfs kunt afvragen waarom er nog met geel werd gezwaaid, want zijn auto stond niet meer gevaarlijk in de weg.


Precies wat ze bij Sky ook zeiden inderdaad en waarom ik ook niet denk dat het expres was.

Enzo

Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 15:51:09
@Enzo Ja, als ik een kans op pole zou missen door een gele vlag (even los van hoe die gele vlag tot stand is gekomen) zou ik ook over de zeik zijn.

Overigens interessant dat je Sky aanhaalt, want die zeiden bij hun analyse nog dat juist sector 2, waar Hamilton moest inhouden, de sector is waar Hamilton het hele weekend al veel tijd wint, dus dat Rosberg in de eerste sector sneller was zegt niet veel. Dan is het interessanter om te weten hoeveel hij sneller was in die eerste sector ten opzichte van eerdere ronden. Als dat in andere ronden bij wijze van spreken telkens 2 tienden was geweest en nu maar 1 tiende (ik verzin even wat) is het geen gekke gedachte dat Hamilton inder op weg naar pole was. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat hij dat ook daadwerkelijk was, ik heb verder geen idee.

Verder over een eventuele straf: tenzij het 100% aantoonbaar is dat het expres was, zou ik een straf onnodig vinden.
Ja klopt, we zullen niet weten hoe het anders was afgelopen en natuurlijk is het klote voor Hamilton. Maar dan nog vind ik Hamilton niet bepaalt sterk in zin reactie en interviews..., bijna lachwekkend af en toe.

Begrijp dat Rosberg lachend uit de stewards is gelopen en Hamilton onvindbaar is. Als dit een voorbode is op de uitspraak zit Nico gebakken.

Perton

Citaat van: Enzo op 24 mei 2014 - 15:55:49
Ja klopt, we zullen niet weten hoe het anders was afgelopen en natuurlijk is het klote voor Hamilton. Maar dan nog vind ik Hamilton niet bepaalt sterk in zin reactie en interviews..., bijna lachwekkend af en toe.
Nee ik ook niet, maar dat krijg je als coureurs tegenwoordig PR-poppetjes zijn en eigenlijk een keer de waarheid (of in ieder geval wat ine hun ogen de waarheid is) willen zeggen maar weten dat dat kan. Dus ik snap hem wel, maar ben het ook deels met je eens.

CitaatBegrijp dat Rosberg lachend uit de stewards is gelopen en Hamilton onvindbaar is. Als dit een voorbode is op de uitspraak zit Nico gebakken.
Wel mooi, aangezien Hamilton de laatste tijd wat psychologische oorlog voerde, dan is dit wel een goede comeback inderdaad

Perton

Martin Brundle ‏@MBrundleF1  2 min. Vertaling weergeven
If Rosberg takes a penalty for reversing back to the track unnecessarily/dangerously that's a fair cop. I believe he didn't crash on purpose

Da's nog wel een interessant punt inderdaad, dat Rosberg daarvoor gestraft kan worden.

rafael25

Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 15:59:55
Martin Brundle ‏@MBrundleF1  2 min. Vertaling weergeven
If Rosberg takes a penalty for reversing back to the track unnecessarily/dangerously that's a fair cop. I believe he didn't crash on purpose

Da's nog wel een interessant punt inderdaad, dat Rosberg daarvoor gestraft kan worden.

Hij(Rosberg) heeft heel veel risico genomen met deze actie. Het zou zomaar eens kunnen dat hij hier het kampioenschap verloren heeft.

Enzo

Citaat van: rafael25 op 24 mei 2014 - 16:09:59
Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 15:59:55
Martin Brundle ‏@MBrundleF1  2 min. Vertaling weergeven
If Rosberg takes a penalty for reversing back to the track unnecessarily/dangerously that's a fair cop. I believe he didn't crash on purpose

Da's nog wel een interessant punt inderdaad, dat Rosberg daarvoor gestraft kan worden.

Hij(Rosberg) heeft heel veel risico genomen met deze actie. Het zou zomaar eens kunnen dat hij hier het kampioenschap verloren heeft.

Was Rosberg niet de laatste auto die terug kwam nadat de vlag gevallen was? Dat zou dan toch betekenen dat hij pas achteruit heeft gereden nadat alle auto's hem gepasseerd waren.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 15:53:03
Citaat van: Terminator op 24 mei 2014 - 15:51:27
Als het bewust was, had Rosberg zijn auto wel anders neer gezet. Rosberg reed nu zelfs nog een stukje verder door, waardoor je zelfs kunt afvragen waarom er nog met geel werd gezwaaid, want zijn auto stond niet meer gevaarlijk in de weg.


Precies wat ze bij Sky ook zeiden inderdaad en waarom ik ook niet denk dat het expres was.
sky legde juist uit waarom er wel geel gezwaaid werd. Daarnaast hoorde ik Lewis juist zeggen dat ie niet onderweg naar pole was, maar misschien heb ik het juist verkeerd gehoord.
Verder eens met Enzo, Lewis zn reactie was bijzonder kinderachtig.

rafael25

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 16:14:05
Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 15:53:03
Citaat van: Terminator op 24 mei 2014 - 15:51:27
Als het bewust was, had Rosberg zijn auto wel anders neer gezet. Rosberg reed nu zelfs nog een stukje verder door, waardoor je zelfs kunt afvragen waarom er nog met geel werd gezwaaid, want zijn auto stond niet meer gevaarlijk in de weg.


Precies wat ze bij Sky ook zeiden inderdaad en waarom ik ook niet denk dat het expres was.

sky legde juist uit waarom er wel geel gezwaaid werd. Daarnaast hoorde ik Lewis juist zeggen dat ie niet onderweg naar pole was, maar misschien heb ik het juist verkeerd gehoord.
Verder eens met Enzo, Lewis zn reactie was bijzonder kinderachtig.
Ik zat er een paar tienden vanaf, zei lewis in de persconferentie

Perton

Maurice Hamilton ‏@MauriceHamilton  57 min
HAM: I was on pole lap. Doesn't really matter now. I should have done it early.

Dat komt uit het Sky interview. Natuurlijk kan je het interpreteren als "Het was de ronde waarin ik voor pole moest gaan", maar gezien alle lichaamstaal denk ik niet dat hij het zo bedoelde.


En wat ik met mijn opmerking over Sky bedoelde was d e eerste zin van Terminator, niet het zwaaien met geel. Ik had beter moeten citeren.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 16:21:27
Maurice Hamilton ‏@MauriceHamilton  57 min
HAM: I was on pole lap. Doesn't really matter now. I should have done it early.

Dat komt uit het Sky interview. Natuurlijk kan je het interpreteren als "Het was de ronde waarin ik voor pole moest gaan", maar gezien alle lichaamstaal denk ik niet dat hij het zo bedoelde.


En wat ik met mijn opmerking over Sky bedoelde was d e eerste zin van Terminator, niet het zwaaien met geel. Ik had beter moeten citeren.
ok, ik hoorde toch echt wat anders, maar goed, zal het later vandaag nog eens terug kijken.

Enzo

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 16:28:36
Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 16:21:27
Maurice Hamilton ‏@MauriceHamilton  57 min
HAM: I was on pole lap. Doesn’t really matter now. I should have done it early.

Dat komt uit het Sky interview. Natuurlijk kan je het interpreteren als "Het was de ronde waarin ik voor pole moest gaan", maar gezien alle lichaamstaal denk ik niet dat hij het zo bedoelde.


En wat ik met mijn opmerking over Sky bedoelde was d e eerste zin van Terminator, niet het zwaaien met geel. Ik had beter moeten citeren.
ok, ik hoorde toch echt wat anders, maar goed, zal het later vandaag nog eens terug kijken.

Heb hetzelfde als Perton begrepen. Hij zei dat hij met z'n pole lap bezig was en deed het doen overkomen alsof hij dat ook makkelijk gehaald had als....

Tuesday

Citaat van: Enzo op 24 mei 2014 - 16:30:15
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 16:28:36
Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 16:21:27
Maurice Hamilton ‏@MauriceHamilton  57 min
HAM: I was on pole lap. Doesn't really matter now. I should have done it early.

Dat komt uit het Sky interview. Natuurlijk kan je het interpreteren als "Het was de ronde waarin ik voor pole moest gaan", maar gezien alle lichaamstaal denk ik niet dat hij het zo bedoelde.


En wat ik met mijn opmerking over Sky bedoelde was d e eerste zin van Terminator, niet het zwaaien met geel. Ik had beter moeten citeren.
ok, ik hoorde toch echt wat anders, maar goed, zal het later vandaag nog eens terug kijken.

Heb hetzelfde als Perton begrepen. Hij zei dat hij met z'n pole lap bezig was en deed het doen overkomen alsof hij dat ook makkelijk gehaald had als....
ok, zou kunnen en zou misschien ook logischer zijn. Maar ik kom er later nog op terug, wil het toch eerst nog ff terug zien ;)

Tuesday

zijn er trouwens nog voorstanders om Monaco van de kalender te halen? ;)

Sabai

Citaat van: Enzo op 24 mei 2014 - 15:55:49
Citaat van: Perton op 24 mei 2014 - 15:51:09
@Enzo Ja, als ik een kans op pole zou missen door een gele vlag (even los van hoe die gele vlag tot stand is gekomen) zou ik ook over de zeik zijn.

Overigens interessant dat je Sky aanhaalt, want die zeiden bij hun analyse nog dat juist sector 2, waar Hamilton moest inhouden, de sector is waar Hamilton het hele weekend al veel tijd wint, dus dat Rosberg in de eerste sector sneller was zegt niet veel. Dan is het interessanter om te weten hoeveel hij sneller was in die eerste sector ten opzichte van eerdere ronden. Als dat in andere ronden bij wijze van spreken telkens 2 tienden was geweest en nu maar 1 tiende (ik verzin even wat) is het geen gekke gedachte dat Hamilton inder op weg naar pole was. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat hij dat ook daadwerkelijk was, ik heb verder geen idee.

Verder over een eventuele straf: tenzij het 100% aantoonbaar is dat het expres was, zou ik een straf onnodig vinden.
Ja klopt, we zullen niet weten hoe het anders was afgelopen en natuurlijk is het klote voor Hamilton. Maar dan nog vind ik Hamilton niet bepaalt sterk in zin reactie en interviews..., bijna lachwekkend af en toe.

Begrijp dat Rosberg lachend uit de stewards is gelopen en Hamilton onvindbaar is. Als dit een voorbode is op de uitspraak zit Nico gebakken.

Ik vind de reactie van Lewis ook erg kinderachtig.Hij stond nog net niet te stampvoeten als een kleuter.Zijn reactie toont ook weer aan dat hij nog steeds niet veel veranderd is op het mentale vlak.

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat Rosberg het expres deed. In Spanje ging hij ook tot uiterste en verremde hij zich ook in zijn laatste ronde.