Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

0634

Geen idee. Het is nooit in de media geweest zover ik heb gelezen, Lauda zegt letterlijk dat het niet zo is, maar hier wordt gewoon gezegd dat Rosberg niets tegen Lewis zei. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt, maar het zal met de populariteit van Lewis op dit forum te maken hebben vermoed ik.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 21:14:59
Geen idee. Het is nooit in de media geweest zover ik heb gelezen, Lauda zegt letterlijk dat het niet zo is, maar hier wordt gewoon gezegd dat Rosberg niets tegen Lewis zei. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt, maar het zal met de populariteit van Lewis op dit forum te maken hebben vermoed ik.
wel irritant, want het heeft best een stempel gedrukt op deze discussie. Ik heb zelf ook mn mening erom bijgesteld en ging later zelfs twijfelen aan de oprechtheid van Nico zn fout.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 20:30:57
Dat is gelul Kootje. Ze waren niet de hele tijd in beeld. Ze liepen naar de weging, door de gangen heen, de nummer 3 kwam in beeld, de auto's, ze werden op hun rug gefilmd, we zagen wat publiek, monteurs, enzovoort. De camera stond niet de hele tijd op de gezichten van Rosberg en Hamilton gericht, dat slaat nergens op, dat gebeurt nooit.

Das geen gelul, hooguit lichtelijk overdreven. Natuurlijk zijn ze nooit constant in beeld, maar net als dat de camera af en toe wegdraait of er over wordt geschakeld naar 'n andere camera, zo heeft Lauda ook niet continu zicht op de twee gehad. Hem daarom maar klakkeloos op z'n woord geloven vind ik dan ook iets te simpel. Maar goed, de door Tuesday geplaatste foto's bewijzen zijn gelijk, dus nu geloof ik hem wel.

0634

Nu ja, je hoeft hem ook niet eens te geloven, maar wat ik niet snap is dat er uberhaupt nooit sprake van is geweest, buiten dit forum, dat Rosberg Lewis niet zou hebben begroet na Spanje. Het is een verzinsel. Hoe kan het dan een argument worden in een discussie? Ach ja, maakt verder ook niet uit, het is inmiddels ontkracht, het zal misschien na een terloopse opmerking een eigen leven zijn gaan leiden, maar ik vind het bijzonder.

Kootje

Waar dat verhaal vandaan komt is simpel. Het is niet in beeld geweest, dus hebben we het ook niet gezien. Dat er niet eerder sprake van is geweest komt doordat alles wat Lewis zegt en doet al sinds z'n debuut uitvergroot wordt, terwijl ideale schoonzoon Rosberg niets fout kan doen. Nu heeft hij dat in dit geval ook niet gedaan, maar toch ... dat is dat meten met twee maten wat mensen nu eenmaal doen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 mei 2014 - 21:52:39
Waar dat verhaal vandaan komt is simpel. Het is niet in beeld geweest, dus hebben we het ook niet gezien. Dat er niet eerder sprake van is geweest komt doordat alles wat Lewis zegt en doet al sinds z'n debuut uitvergroot wordt, terwijl ideale schoonzoon Rosberg niets fout kan doen. Nu heeft hij dat in dit geval ook niet gedaan, maar toch ... dat is dat meten met twee maten wat mensen nu eenmaal doen.
waar denk je dat die screencaps vandaan komen dan?

Kootje

Screenshots, ik dacht dat het foto's waren. In dat geval komen die uiteraard vd tv uitzending, dus daar heb je me. Maar toch ... ik heb het niet zien gebeuren. Maakt verder ook niet uit, want mij boeit 't niet of Nico hem nu wel of niet feliciteerde, net zomin als dat het me iets boeit dat Lewis hem niet feliciteerde in Monaco. Ik probeer alleen te verklaren waar zo'n verhaal vandaan komt, niet van mij iig, en aangezien ik het niet heb gezien leek dat me geen onlogische verklaring.

0634

Het is ook niet naar jou toe, eigenlijk naar niemand hoor, maar het ik vond het wel bijzonder dat als je iets niet ziet op tv het dan wel niet gebeurt zal zijn en dat dan meteen een argument blijkt. Maar och, laten we er over ophouden, het is niet belangrijk verder :).

Perton

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 19:03:44
Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 19:06:26
Dat die eerste keus heeft, vind ik niet zo raar, maar dat wanneer de eerste coureur een bepaalde optie niet kiest dat de tweede coureur dat dan ook niet zou mogen (zoals nu binnenkomen direct na Sutil zijn crash), vind ik wel echt bizar.

En fijne vakantie alvast ;)

Maar als dat afspraak is is dat afspraak. Dat werkt meestal in het voordeel van Lewis en dan nu een keer niet. Ik zie niet in waarom dit zo'n big ding is.
Het is geen big ding, ik vind het alleen een rare manier van werken. Overigens heeft Lewis nog niet in een dergelijke situatie gezeten als leider, dus ik weet niet hoe het "meestal in het voordeel van Lewis" werkt. Het gaat me namelijk om die unieke situaties, niet om strategieën an sich.

Tuesday

Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:40:36
Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 19:03:44
Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 19:06:26
Dat die eerste keus heeft, vind ik niet zo raar, maar dat wanneer de eerste coureur een bepaalde optie niet kiest dat de tweede coureur dat dan ook niet zou mogen (zoals nu binnenkomen direct na Sutil zijn crash), vind ik wel echt bizar.

En fijne vakantie alvast ;)

Maar als dat afspraak is is dat afspraak. Dat werkt meestal in het voordeel van Lewis en dan nu een keer niet. Ik zie niet in waarom dit zo'n big ding is.
Het is geen big ding, ik vind het alleen een rare manier van werken. Overigens heeft Lewis nog niet in een dergelijke situatie gezeten als leider, dus ik weet niet hoe het "meestal in het voordeel van Lewis" werkt. Het gaat me namelijk om die unieke situaties, niet om strategieën an sich.
wat was er dan uniek aan deze situatie?? omdat er een crash was en er een SC dreigde zou je ineens Lewis wel de undercut mogen geven? de crash was geen enkele reden om van de normale strategie af te wijken. Na dat de SC kwam wel natuurlijk, maar toen was er ook maar 1 optie.

Perton

Citaat van: Tuesday op 28 mei 2014 - 19:02:00
da's niet helemaal waar natuurlijk, Rosberg heeft de afgelopen races wel degelijk met een andere strategie gereden.
Volgens mij heb ik ook nergens anders beweerd. Ik heb Bahrein en Spanje zelfs nog meerdere malen specifiek genoemd, dus waarom je je post hier nu mee begint is mij een beetje een raadsel, of ik moet zelf ergens iets op een rare manier hebben opgeschreven.

CitaatEn als het regent zullen ze zelf echt wel een groter aandeel hebben in de beslissingen. Dan is trackposition ook veel minder doorslaggevend. In Monaco  is dat alles en ook op andere circuits is dat erg belangrijk.
Wellicht, maar zoals Wolff het vertelde, is de tweede coureur in zo'n situatie nog steeds afhankelijk van de wensen van de eerste coureur.

CitaatMaar goed, heeft Lewis uberhaupt wel gevraagd om te mogen binnen komen?? en daarnaast, vind je niet dat het team m in zo'n geval niet beter kan overrulen omdat er in feite gewoon niks te winnen valt en alleen maar te verliezen? gokken op een SC is niet meer wat het geweest is, door het invoeren van delta rondetijden en het openblijven vd pitsstraat.
Allereerst: ik heb je al over Monaco gelijk gegeven dat het geen zin zou hebben gehad, maar ik blijf het een rare manier van werken vinden, dus het heeft niet zoveel zin om door te blijven gaan over hoe het zich in Monaco heeft ontvouwen.
Ten tweede: ik heb in een van mijn posts ook al aangegeven dat een coureur ook niet per se toestemming hoeft krijgen (dus ook Hamilton niet in Monaco), ik vind alleen dat de optie op tafel moet kunnen komen. En zoals Wolff het vertelde, kwam het op mij over dat ook dát niet mogelijk is "omdat de eerste coureur eerste keus heeft."

Dat is alles wat ik er gek aan vind, niets meer en niets minder. Ik maak me niet druk om hoe het in Monaco ging (nogmaals, daarvan heb je me al overtuigd dat het vermoedelijk niks had uitgehaald) en het is ook geen big ding zoals Jeroen stelt. Ik leg alleen uit waarom ik het een gekke manier van werken vind. Hoewel ik wel snap waarom het zo is.

Perton

Citaat van: Tuesday op 28 mei 2014 - 23:44:42
Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:40:36
Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 19:03:44
Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 19:06:26
Dat die eerste keus heeft, vind ik niet zo raar, maar dat wanneer de eerste coureur een bepaalde optie niet kiest dat de tweede coureur dat dan ook niet zou mogen (zoals nu binnenkomen direct na Sutil zijn crash), vind ik wel echt bizar.

En fijne vakantie alvast ;)

Maar als dat afspraak is is dat afspraak. Dat werkt meestal in het voordeel van Lewis en dan nu een keer niet. Ik zie niet in waarom dit zo'n big ding is.
Het is geen big ding, ik vind het alleen een rare manier van werken. Overigens heeft Lewis nog niet in een dergelijke situatie gezeten als leider, dus ik weet niet hoe het "meestal in het voordeel van Lewis" werkt. Het gaat me namelijk om die unieke situaties, niet om strategieën an sich.
wat was er dan uniek aan deze situatie?? omdat er een crash was en er een SC dreigde zou je ineens Lewis wel de undercut mogen geven? de crash was geen enkele reden om van de normale strategie af te wijken. Na dat de SC kwam wel natuurlijk, maar toen was er ook maar 1 optie.
Dat is totaal niet wat ik in al mijn posts heb lopen te verkondigen.

-edit- misschien in het begin een beetje, maar later niet meer.

Tuesday

Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:46:48
Citaat van: Tuesday op 28 mei 2014 - 23:44:42
Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:40:36
Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 19:03:44
Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 19:06:26
Dat die eerste keus heeft, vind ik niet zo raar, maar dat wanneer de eerste coureur een bepaalde optie niet kiest dat de tweede coureur dat dan ook niet zou mogen (zoals nu binnenkomen direct na Sutil zijn crash), vind ik wel echt bizar.

En fijne vakantie alvast ;)

Maar als dat afspraak is is dat afspraak. Dat werkt meestal in het voordeel van Lewis en dan nu een keer niet. Ik zie niet in waarom dit zo'n big ding is.
Het is geen big ding, ik vind het alleen een rare manier van werken. Overigens heeft Lewis nog niet in een dergelijke situatie gezeten als leider, dus ik weet niet hoe het "meestal in het voordeel van Lewis" werkt. Het gaat me namelijk om die unieke situaties, niet om strategieën an sich.
wat was er dan uniek aan deze situatie?? omdat er een crash was en er een SC dreigde zou je ineens Lewis wel de undercut mogen geven? de crash was geen enkele reden om van de normale strategie af te wijken. Na dat de SC kwam wel natuurlijk, maar toen was er ook maar 1 optie.
Dat is totaal niet wat ik in al mijn posts heb lopen te verkondigen.
wat is er dan uniek aan?? Rosberg had in Barcelona ook wel kunnen vragen om één rondje eerder te mogen stoppen als Hamilton, maar dat doen ze bij Mercedes gewoon niet.

Perton

Nogmaals, dat is totaal het punt niet van mijn posts. Maar goed, als je het ook niet wilt proberen te snappen, dan laat ik het hierbij.

Tuesday

Citaat van: Perton op 28 mei 2014 - 23:46:01
Ik leg alleen uit waarom ik het een gekke manier van werken vind. Hoewel ik wel snap waarom het zo is.
vanuit teambelang niet, vanuit rijdersperspectief wel.