Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: F1fan2987 op 18 mei 2014 - 14:21:30
Dan hadden we Alonso of Kimi bij Mercedes moeten hebben. Hoe graag ik het Rosberg gun en hoe fan ik ook van hem zal zijn, hij mist de laatste 10% om een absolute topper te worden.
Kimi? Ik denk niet dat Kimi ook maar een tandje dichter bij Lewis had gestaan dan Rosberg. Dat weet ik wel zeker.

CitaatEn ergens zou ik het stiekem wel gaaf vinden als Hamilton alle resterende races wint.

Als je fan bent van Lewis kan ik me dat voorstellen, maar ik zie er totaal de lol niet van in om eerlijk te zijn.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2014 - 14:29:26
Citaat van: F1fan2987 op 18 mei 2014 - 14:21:30
Dan hadden we Alonso of Kimi bij Mercedes moeten hebben. Hoe graag ik het Rosberg gun en hoe fan ik ook van hem zal zijn, hij mist de laatste 10% om een absolute topper te worden.
Kimi? Ik denk niet dat Kimi ook maar een tandje dichter bij Lewis had gestaan dan Rosberg. Dat weet ik wel zeker.

CitaatEn ergens zou ik het stiekem wel gaaf vinden als Hamilton alle resterende races wint.

Als je fan bent van Lewis kan ik me dat voorstellen, maar ik zie er totaal de lol niet van in om eerlijk te zijn.
Kimi Schat ik wel hoger in dan Rosberg hoor. Ook, Misschien klein beetje gekeken door roze bril, maar Rosberg laat imo net wat te vaak steken vallen.

En ik ben geen Hamilton fan, maar al die kritiek die hij afgelopen jaren heeft gehad vind ik te zwaar. Zou een mooie sneer zijn naar al die felle criticasters.

0634

Gezien het ieniemienie gaatje tussen Hamilton en Rosberg in, zou Kimi dus vermoedelijk nu het WK hebben aangevoerd?

En welke zware kritiek op Hamilton bedoel je? Iemand zegt wel eens wat, maar volgens mij ligt Lewis zelden onder vuur.

Jozef

Ik denk niet dat er veel coureurs zijn die meer kritiek hebben gekregen dan Hamilton een jaar of twee terug, omdat hij betrokken was bij veel incidenten... Eigenlijk alleen Schumacher.

0634

Toen met de Massa-incidenten bedoel je? Was toch niks bijzonders? Hij was bij teveel ongelukken betrokken en dat werd gezegd, toen hij weer normaal reed, was de kritiek meteen klaar. In wezen niets meer dan dat Perez en Grosjean hebben ondergaan en Maldonado nog steeds ondergaat. Lewis is volgens mij op de meeste fora één van de populairste rijders en wordt doorgaans respectvol behandeld door (zeker de Britse) media. Iemand als Alonso is vele malen harder aangepakt na en tijdens zijn McLaren-periode en de controverse met Lewis in de pits toen. Hamilton heeft zelden zwaar negatieve media gekend.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2014 - 16:48:25
Gezien het ieniemienie gaatje tussen Hamilton en Rosberg in, zou Kimi dus vermoedelijk nu het WK hebben aangevoerd?

En welke zware kritiek op Hamilton bedoel je? Iemand zegt wel eens wat, maar volgens mij ligt Lewis zelden onder vuur.
Ik denk dat Kimi nog wel 1 of 2 races had gewonnen van Hamilton.
Maar hier misschien niet, maar op diverse fora word hij vaak zwaar onderhanden genomen en worden zijn hond, glitter en glamour style, tattoages, vriendin, petjes branche hip hop muziek en al er bij gehaald om hem te kleineren. 

0634

O, bedoel je dat... Tja, maar ja, dat hebben wel meer sporters/beroemdheden. Hoge bomen en zo. Denkt niet dat het hem boeit. Hij is over het algemeen behoorlijk geliefd bij racefans.

Hier was er laatst eentje die zeikte over dat hij meteen na de race een zonnebril opzette voor de officiële foto en direct het podium afhuppelde.

O jeee, dat was ik... ;)

Gerard

;D

Ik hoop dat Rosberg de strijd spannend houdt, en eigenlijk hoop ik dat een ander twam rap dichterbij komt,
anders wordt het heelfde liedje als de afgelopen jaren met Vettel

Dominantie is niet leuk, en ook niet goed...

En die kritiek? tja, beroemd zijn heeft ook negatieve kanten..  maar uiteindelijk heeft iedereen elkaar nodig
Zonder Media geen F1 en zonder F1 geen media...

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2014 - 16:48:25
Gezien het ieniemienie gaatje tussen Hamilton en Rosberg in, zou Kimi dus vermoedelijk nu het WK hebben aangevoerd?

Dat denk ik wel ja. Ik denk namelijk dat Kimi zich niet het kaas van z'n brood had laten eten in Bahrein en hij wel de aanval in had kunnen zetten in Spanje. Over de fouten in China nog maar niet te spreken. Dus ja, heel simpel gesteld had Kimi idd het WK aangevoerd. Anderzijds betekend sneller dan Roserg zijn niet per definitie ook sneller zijn dan Hamilton. Daarbij zegt dat minieme gaatje helemaal niets over de krachtsverhouding tussen beiden. Zonder Lewis' uitvalbeurt in Australië was dat gat, gezien de snelheid vd Mercedes, 100% zeker 18 punten groter geweest (2e plek Hammi) en wellicht zels 32. (1e plek Hammi = LH +25, NR -7) Het "ware" gaatje is dus helemaal niet zo klein en komt imo ook nog eens door het gebrek aan uitdagers.

0634

Ik had het over het gaatje in tijd. Wat jij nu stelt over het gat in het WK, zei ik een paar dagen terug elders al.

Maar waar is het op gebaseerd dat Raikkonen even snel is als Hamilton en sneller dan Rosberg, dat zou ik wel eens willen weten. Want in mijn ogen is Raikkonen volkomen kansloos tegen Lewis.

Bovendien; Raikkonen had zich het kaas wel van het brood laten eten of ze waren er samen afgegaan. Gezien de manier waarop Lewis de deur steeds dichtgooide, was het of de aanval afblazen zoals Nico deed, of samen stofhappen. Ik denk dat Kimi voor optie 1 had gekozen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 mei 2014 - 18:21:06
Ik had het over het gaatje in tijd.

Dat gaatje in tijd is alleen klein tijdens de Q en VT's. Tijdens de races zat Nico er alleen in Bahrein, met dank aan de SC, en Spanje dichtbij. De overige races komt hij er vooralsnog niet aan te pas.


CitaatWat jij nu stelt over het gat in het WK, zei ik een paar dagen terug elders al.

Sorry, niet gelezen. Maar ja ... jullie lullen ook zoveel. :P


CitaatMaar waar is het op gebaseerd dat Raikkonen even snel is als Hamilton en sneller dan Rosberg, dat zou ik wel eens willen weten. Want in mijn ogen is Raikkonen volkomen kansloos tegen Lewis.

Op gevoel in samenspraak met resultaten uit het verleden. Een beetje hetzelfde als bij jou, alleen slaat bij jou de meter de andere kant op uit.


CitaatBovendien; Raikkonen had zich het kaas wel van het brood laten eten of ze waren er samen afgegaan. Gezien de manier waarop Lewis de deur steeds dichtgooide, was het of de aanval afblazen zoals Nico deed, of samen stofhappen. Ik denk dat Kimi voor optie 1 had gekozen.

Kan zijn. alleen denk ik eerder dat ze er samen af waren gegaan. En daarmee had het gat na Bahrein dus nog steeds 25 punten geweest ipv 18. Was dit in Spanje ook weer gebeurd, was het gat wederom gelijk gebleven ipv dat het weer 7 punten kleiner werd, of eigenlijk omsloeg in 'n voorsprong van 3 punten.

Eigenlijk snap ik ook niet waarom jij denkt dat hij optie 1 had gekozen. Ik heb Kimi namelijk nog nooit zien terugkrabbelen in 'n gevecht dat hij kan winnen. ::)


Maar goed ... dat is natuurlijk allemaal speculatie. Zolang beide heren niet in dezelfde auto zitten zullen we het nooit met zekerheid weten.

0634

Kimi is een goede racer, maar ik zie hem zelden do-or-die acties plaatsen. Hij gaat er dan ook zelden af in duels. Als een coureur steeds de deur zo dichtgooit als Lewis deed, zal Kimi vermoedelijk gewoon inhouden. Ik zie niet in welke coureur er langs had kunnen komen zonder er samen af te stuiteren. Lewis gaf die ruimte gewoon niet. Dan kan je wel Rosberg bekritiseren, maar er waren weinig andere opties dan dat. Ja, de Maldonado-optie. Die is er altijd nog.

Sabai

Kimi zou zijn actie zo plaatsen dat de deur niet dicht kan.Hij zou idd geen do or die actie doen. Daar is hij iets te ervaren voor.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 mei 2014 - 18:54:57
Kimi is een goede racer, maar ik zie hem zelden do-or-die acties plaatsen. Hij gaat er dan ook zelden af in duels. Als een coureur steeds de deur zo dichtgooit als Lewis deed, zal Kimi vermoedelijk gewoon inhouden. Ik zie niet in welke coureur er langs had kunnen komen zonder er samen af te stuiteren. Lewis gaf die ruimte gewoon niet. Dan kan je wel Rosberg bekritiseren, maar er waren weinig andere opties dan dat. Ja, de Maldonado-optie. Die is er altijd nog.

Ik bekritiseer nergens Rosberg, ik zeg alleen dat Kimi hem wel had laten staan en zo Lewis had gedwongen ruimte te geven of er samen af zouden gaan.

0634

Ik denk dat jullie Kimi's race-intelligentie iets onderschatten. Die racete altijd met zijn hoofd, meer dan Lewis zelf. Qua agressie is hij feller dan Rosberg, maar zeker niet iemand die denkt: 'de dood of de gladiolen'. Zeker niet.