Testweek 5: In-season testing, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 11 mei 2014 - 20:44:13

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Perton op 17 mei 2014 - 16:37:03
Wat een verschrikkelijk arrogante opmerking. Daarmee is voor mij de discussie klaar, als iemand zo ongenuanceerd en onbeschoft over andere meningen wenst te praten. Kijk op Youtube lekker filmpjes van de jaren '50 anders, geweldige technologieën hadden ze in die periode.

Is niet arrogant bedoeld Perton, maar enkel gechargeerd.
Daarnaast klopt het toch ook gewoon? Ben je niet minder om ofzo.. :)

robbert

Citaat van: Enzo op 17 mei 2014 - 16:31:36
Citaat van: Perton op 17 mei 2014 - 15:12:54
Maar los van wat jij persoonlijk van DRS vindt; het feit dat DRS in de sport is geïmplementeerd bewijst dat de Formule 1 een show is.

Het showelement is groter geworden met de komst van DRS, ja dat klopt, maar voor mij was dat al een brug te ver en doet het teveel afbreuk aan de sport.
Maar opzettelijk schijven laten gloeien of toeters op de uitlaat monteren is helemaal absurd imo.

Mensen die daarvan kunnen genieten hebben nul kennis en/of respect voor de technische complexiteit van de sport.

daar geef ik u 100%gelijk in, maar toch zal je altijd fans hebben die blijven klagen over het geluid...

0634

Citaat van: robbert op 17 mei 2014 - 17:46:09
Citaat van: Enzo op 17 mei 2014 - 16:31:36
Citaat van: Perton op 17 mei 2014 - 15:12:54
Maar los van wat jij persoonlijk van DRS vindt; het feit dat DRS in de sport is geïmplementeerd bewijst dat de Formule 1 een show is.

Het showelement is groter geworden met de komst van DRS, ja dat klopt, maar voor mij was dat al een brug te ver en doet het teveel afbreuk aan de sport.
Maar opzettelijk schijven laten gloeien of toeters op de uitlaat monteren is helemaal absurd imo.

Mensen die daarvan kunnen genieten hebben nul kennis en/of respect voor de technische complexiteit van de sport.

daar geef ik u 100%gelijk in, maar toch zal je altijd fans hebben die blijven klagen over het geluid...

Die waren er ook toen de V12's verdwenen.

0634

Citaat van: Perton op 17 mei 2014 - 15:12:54
Maar los van wat jij persoonlijk van DRS vindt; het feit dat DRS in de sport is geïmplementeerd bewijst dat de Formule 1 een show is.

Natuurlijk is het een show. F1 is entertainment, net als elke andere topsport. Als er niet wordt gekeken naar wat de toeschouwers graag zien, lopen de kijkcijfers terug, en zeggen we de sponsoren gedag. Dan is het einde oefening.

Dat is overigens iets anders dan tijd en aandacht besteden aan vonken of gloeiende remschijven. Men heeft voor deze formule gekozen, dan is dit het gevolg. Ik ben het niet eens met Enzo dat het respectloos is, maar vind het wel wat onzinnig. Iets dat alleen maar visueel is, hoeft van mij niet. Heb ook helemaal niks met nachtraces omdat de plaatjes zo mooi zijn. Dat boeit me geen drol.

Overigens vind ik DRS iets compleet anders. Daar kan je voorstander van zijn of niet, maar dat heeft in ieder geval wel direct invloed op het racen zelf. Opgloeiende remschijven of vonken onder de wagens natuurlijk niet.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 17 mei 2014 - 16:57:31
Citaat van: Perton op 17 mei 2014 - 16:37:03
Wat een verschrikkelijk arrogante opmerking. Daarmee is voor mij de discussie klaar, als iemand zo ongenuanceerd en onbeschoft over andere meningen wenst te praten. Kijk op Youtube lekker filmpjes van de jaren '50 anders, geweldige technologieën hadden ze in die periode.

Is niet arrogant bedoeld Perton, maar enkel gechargeerd.
Daarnaast klopt het toch ook gewoon? Ben je niet minder om ofzo.. :)
of het klopt is maar zeer de vraag. Ik vind het wel een heel gewaagde stelling. Het visuele aspect zou niet de prioriteit moeten hebben (en dat heeft het ook niet), maar ik vind het op zich wel ok dat ze dat meenemen in toekomstige regelgeving.

Enzo

Nogmaals, ik zei het misschien wat gechargeerd, maar ik sta wel achter mijn punt. Zaken zoals gloeiende schijven en loeiende motoren zijn voor mij nietszeggend als het kunstmatig gecreëerd is, dat is voor mij het verschil tussen 'echt' en 'nep'! Zoals Jeroen zegt, net als elke andere topsport heeft de F1 een showelement, maar voor mij is het bovenstaande net ff iets teveel show.

Dan kunnen we net zo goed rode LEDS in de velgen monteren en laten opgloeien bij het remmen, of een sponsordeal met BOSE afsluiten en de auto's laten voorzien van een speakersysteem met gillend V10 geluid....

Franky R.

Citaat van: Enzo op 17 mei 2014 - 16:31:36


Het showelement is groter geworden met de komst van DRS, ja dat klopt, maar voor mij was dat al een brug te ver en doet het teveel afbreuk aan de sport.
Maar opzettelijk schijven laten gloeien of toeters op de uitlaat monteren is helemaal absurd imo.

Mensen die daarvan kunnen genieten hebben nul kennis en/of respect voor de technische complexiteit van de sport.


Mogelijk, mogelijk...maar hoeveel fans kijken naar de Formule 1 vanwege de 'technische complexiteit? ???
Want dat zouden een hoop mensen, mezelf incluis al na 1993 zijn afgehaakt...

0634

Die technische complexiteit interesseert me persoonlijk bar weinig eigenlijk.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 18 mei 2014 - 11:43:19
Nogmaals, ik zei het misschien wat gechargeerd, maar ik sta wel achter mijn punt. Zaken zoals gloeiende schijven en loeiende motoren zijn voor mij nietszeggend als het kunstmatig gecreëerd is, dat is voor mij het verschil tussen 'echt' en 'nep'! Zoals Jeroen zegt, net als elke andere topsport heeft de F1 een showelement, maar voor mij is het bovenstaande net ff iets teveel show.

Dan kunnen we net zo goed rode LEDS in de velgen monteren en laten opgloeien bij het remmen, of een sponsordeal met BOSE afsluiten en de auto's laten voorzien van een speakersysteem met gillend V10 geluid....
het hoeft niet persé op een kunstmatige manier, het is iets dat ze de komende jaren in de regelgeving kunnen meenemen. Als ze bij de motoren ook vooruit hadden gedacht, dan hadden ze misschien ook op een natuurlijke manier het geluid harder kunnen maken, nu lijkt het daar te laat voor. Het heet ook niet voor niets de strategy group, strategie geeft de richting aan voor de komende jaren, waarbij ze blijkbaar ook de goede dingen uit het verleden willen meenemen voor zover mogelijk.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2014 - 13:01:00
Citaat van: Enzo op 17 mei 2014 - 16:31:36


Het showelement is groter geworden met de komst van DRS, ja dat klopt, maar voor mij was dat al een brug te ver en doet het teveel afbreuk aan de sport.
Maar opzettelijk schijven laten gloeien of toeters op de uitlaat monteren is helemaal absurd imo.

Mensen die daarvan kunnen genieten hebben nul kennis en/of respect voor de technische complexiteit van de sport.


Mogelijk, mogelijk...maar hoeveel fans kijken naar de Formule 1 vanwege de 'technische complexiteit? ???
Want dat zouden een hoop mensen, mezelf incluis al na 1993 zijn afgehaakt...

Nou ja, ik spreek ook vanuit mezelf en wat ik er van vind. Daarom opper ik ook de LED en BOSE oplossing als iets wat de mainstream tevreden zou kunnen stellen, als het puur om het visuele aspect gaat.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 18 mei 2014 - 15:58:38
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2014 - 13:01:00
Citaat van: Enzo op 17 mei 2014 - 16:31:36


Het showelement is groter geworden met de komst van DRS, ja dat klopt, maar voor mij was dat al een brug te ver en doet het teveel afbreuk aan de sport.
Maar opzettelijk schijven laten gloeien of toeters op de uitlaat monteren is helemaal absurd imo.

Mensen die daarvan kunnen genieten hebben nul kennis en/of respect voor de technische complexiteit van de sport.


Mogelijk, mogelijk...maar hoeveel fans kijken naar de Formule 1 vanwege de 'technische complexiteit? ???
Want dat zouden een hoop mensen, mezelf incluis al na 1993 zijn afgehaakt...

Nou ja, ik spreek ook vanuit mezelf en wat ik er van vind. Daarom opper ik ook de LED en BOSE oplossing als iets wat de mainstream tevreden zou kunnen stellen, als het puur om het visuele aspect gaat.
precies, maar de F1 heeft wel met beide (en meer) groepen te maken. Als het enkel en alleen show was, dan was het wellicht allemaal een stuk makkelijker geweest. Wat betreft techinische complexiteit valt er momenteel volgens mij weinig te klagen.

Enzo

Dat laatste klopt zeker, de teams hebben hun handen vol aan de huidige krachtbron.
Ik ben zo iemand die dat kan waarderen... 8)

Vandaar ook mijn antipathie tegen toeters en bellen die niet gevolg zijn van extreme belasting.
Maar goed, heb weer wat leden tegen de schenen geschopt, dus zal er maar over ophouden... ;D