Round 5: Spanish Grand Prix, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 26 april 2014 - 11:57:15

« vorige - volgende »

Franky R.

Grosjean ontwikkeld, waar Maldonado voorlopig afbreekt...En Lopez zit nu niet voor niets aan tafel bij Pastor.

Gerard

Citaat van: Perton op 12 mei 2014 - 14:27:57
Ik beweer toch ook nergens dat Maldonado het niet verkeerd doet ofzo? Ik zeg nota bene dat zijn lichte straf van 5 seconden stop and go een terechte was. Ik vind alleen ook dat er overdreven panisch wordt gereageerd op incidenten die eigenlijk maar heel klein zijn, puur omdat het Maldonado betreft. Ja, Maldonado maakt veel kleine foutjes en dat is vooral heel lullig voor Lotus en maakt van Maldonado ook een idioot. Maar echt grote, gevaarlijke dingen doet hij nauwelijks. Dus het is helemaal niet wachten op een groot ongeluk. Dát heeft Maldonado namelijk redelijk achter zich gelaten.

En nee, dat met Gutiérrez bijvoorbeeld vond ik ook geen grote gevaarlijke actie. Ik vind het nog steeds een erg domme actie van Maldonado en het zag er wat spectaculair uit door de koprol, maar de actie an sich viel me best mee. Ik heb afgelopen weekend in de IndyCar gevaarlijkere acties gezien.

woooaaaa.. het is nog geen zomer en nu al als door een wesp gestoken reageren ???

relax Perton straks moet je nog aan de prozak...

Perton

Hoe reageer ik als door een wesp gestoken? Ik leg alleen uit waarom ik de kritiek op Maldonado zijn fouten nogal overdreven vind. Volgens mij mag dat nog altijd op een forum. Ik heb mijn post nog twee keer teruggelezen en ik ontdek er echt niks in waar ik gepikeerd gereageerd zou kunnen hebben, dus ik snap jouw reactie op mij niet zo goed.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 12 mei 2014 - 16:44:22
Grosjean ontwikkeld, waar Maldonado voorlopig afbreekt...En Lopez zit nu niet voor niets aan tafel bij Pastor.
jawel, maar die twee dingen staan wel los van elkaar. En t lijkt me idd zeker niet onverstandig om eens ff met Pastor om tafel te gaan zitten.

Tuesday

Citaat van: Perton op 12 mei 2014 - 16:56:55
Hoe reageer ik als door een wesp gestoken? Ik leg alleen uit waarom ik de kritiek op Maldonado zijn fouten nogal overdreven vind. Volgens mij mag dat nog altijd op een forum. Ik heb mijn post nog twee keer teruggelezen en ik ontdek er echt niks in waar ik gepikeerd gereageerd zou kunnen hebben, dus ik snap jouw reactie op mij niet zo goed.
ik zie het ook niet, maar op internet komt niet alles over zoals bedoeld. Als ik jouw tekst op een boze, agressieve toon zou (voor)lezen, dan zou het misschien zo over kunnen komen, maar als je het gewoon rustig leest is er niks mis mee.


0634

Citaat van: Perton op 12 mei 2014 - 13:30:07
Ik vond Maldonado dit weekend eigenlijk geen bijzonder grote ramp. Ja, het is de optelsom van élk weekend iets hebben dat dom is, maar als je dit weekend geïsoleerd bekijkt, was hij niet krankzinnig bezig ofzo. Domme fout in de kwalificatie, oké en in de race was het ook een domme actie (waar de straf die hij voor kreeg wat mij betreft ook wel terecht voor was), maar zoals Tuesday laatst Maldonado enigszins verdedigde bij die actie met Gutiérrez, heb ik dat nu bij de crash met Ericsson.

Op zich was het ook verre van belachelijk of zo, maar Maldonado heeft nou eenmaal hard gewerkt aan een bepaalde reputatie en dat schetst natuurlijk het beeld dat we met zijn allen in ons hoofd hebben zitten van hem.

Telkens weer heeft hij een incidentje. Soms is het een fout zoals iedereen wel eens heeft, soms is het een belachelijke actie. Bottom line: je kan niet ieder raceweekend dit soort fouten maken. Op een bepaald moment wordt je een lachertje en neemt niemand je meer serieus.

Wat dat betreft was dat beeld dat iemand een paar weken terug plaatste met die hoofdschuddende monteur wel een juiste: iedereen schudt inmiddels gelaten met zijn hoofd als er wéér iets is. En op zich is het dood- en doodzonde dat hij niet schijnt bij te leren, want de pure snelheid heeft hij dus best wel.

0634

Overigens ook wel opvallend: Massa wordt toch wel heel erg behoorlijk om de oren gereden door Bottas momenteel. Eigenlijk zit hij nog steeds in hetzelfde schuitje, alleen is het nu niet de veel geroemde Alonso die hem de oortjes wast maar een redelijke beginneling (wel een groot talent trouwens).

gloudiesaurus

Bottas ging vorig jaar al lekker maar door die slechte Williams viel dat nauwelijks op.
Nu komt hij pas echt boven drijven  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Citaat van: Tuesday op 12 mei 2014 - 17:00:46
Citaat van: Perton op 12 mei 2014 - 16:56:55
Hoe reageer ik als door een wesp gestoken? Ik leg alleen uit waarom ik de kritiek op Maldonado zijn fouten nogal overdreven vind. Volgens mij mag dat nog altijd op een forum. Ik heb mijn post nog twee keer teruggelezen en ik ontdek er echt niks in waar ik gepikeerd gereageerd zou kunnen hebben, dus ik snap jouw reactie op mij niet zo goed.
ik zie het ook niet, maar op internet komt niet alles over zoals bedoeld. Als ik jouw tekst op een boze, agressieve toon zou (voor)lezen, dan zou het misschien zo over kunnen komen, maar als je het gewoon rustig leest is er niks mis mee.

;D
Volgens mij is het meer een gevalletje, Perton begrijpt mij niet helemaal dan andersom

ik schreef immers; ik begrijp dat we het over racen hebben [en dus niet over dammen, waarmee ik wil zeggen dat ik het met je eens ben op dat vlak..] maar goed, laten we erover ophouden.. :)

Ik zal het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd hebben....

Anyway... Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt...
Kan hij inderdaad die 95% aanhouden?

0634

Ik twijfel wel wat. Zeker op langere termijn. Het is op zich natuurlijk al veelzeggend dat iemand hem moet vertellen dat het niet handig is om steeds maar naast het asfalt te rijden ipv erop. Hij zal toch zelf ook zijn races analyseren en zien dat het hier een daar een ietsiepietsie wild is. Ik denk dat er gewoon iets niet goed in zijn knikker zit.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 mei 2014 - 22:40:07
Ik twijfel wel wat. Zeker op langere termijn. Het is op zich natuurlijk al veelzeggend dat iemand hem moet vertellen dat het niet handig is om steeds maar naast het asfalt te rijden ipv erop. Hij zal toch zelf ook zijn races analyseren en zien dat het hier een daar een ietsiepietsie wild is. Ik denk dat er gewoon iets niet goed in zijn knikker zit.
Ietsiepietsie noemt hij dat... :P
;)

Perton

Gerard, dan zal het inderdaad wat miscommunicatie zijn geweest, geen probleem ;)

Back to Maldonado, het is wat ik al enige jaren roep: zijn probleem is niet zozeer de domme acties die hij maakt, maar dat hij niet na lijkt te denken. Er gebeurt iets op de baan, daar reageert hij op en zijn hersenen wijken niet meer van dat pad af, waardoor hij de actie blijft uitvoeren ook al heeft dat 0,2 seconden later geen zin meer. En dan gaat zelfreflectie moeilijk of zelfs onmogelijk worden.

0634

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2014 - 13:44:04
Citaat van: Jeroen op 12 mei 2014 - 22:40:07
Ik twijfel wel wat. Zeker op langere termijn. Het is op zich natuurlijk al veelzeggend dat iemand hem moet vertellen dat het niet handig is om steeds maar naast het asfalt te rijden ipv erop. Hij zal toch zelf ook zijn races analyseren en zien dat het hier een daar een ietsiepietsie wild is. Ik denk dat er gewoon iets niet goed in zijn knikker zit.
Ietsiepietsie noemt hij dat... :P
;)

Ik dacht ik hou het eens netjes en kalm ;).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 mei 2014 - 17:21:56
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2014 - 13:44:04
Citaat van: Jeroen op 12 mei 2014 - 22:40:07
Ik twijfel wel wat. Zeker op langere termijn. Het is op zich natuurlijk al veelzeggend dat iemand hem moet vertellen dat het niet handig is om steeds maar naast het asfalt te rijden ipv erop. Hij zal toch zelf ook zijn races analyseren en zien dat het hier een daar een ietsiepietsie wild is. Ik denk dat er gewoon iets niet goed in zijn knikker zit.
Ietsiepietsie noemt hij dat... :P
;)

Ik dacht ik hou het eens netjes en kalm ;).
ik weet dat het niet om zn snelheid gaat, maar uiteindelijk finisht ie toch maar op 33 seconden van Grosjean na als laatste te zijn gestart en een tijdstraf te hebben gehad, terwijl Grosjean van P5 kwam (na 1 ronde was het verschil al 12 seconden). Maar goed, Grosjean had ook wat probleempjes, dus echt een goede vergelijking is het niet, maar ik ben wel benieuwd naar dit teamduel, mede ook omdat de één zo verguisd is en de ander zo geliefd (wat ik qua persoonlijkheid best begrijp)