Round 5: Spanish Grand Prix, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 26 april 2014 - 11:57:15

« vorige - volgende »

Perton


SDG

Citaat van: Franky R. op 11 mei 2014 - 22:55:58
Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 21:28:10
Waarom kan je trouwens niet gewoon zonder zonnebril op dat podium staan...  8)


Die bril irriteert best wel ja. En dat zeg ik als 'Ham-fan'...Maar ja, het is een dingetje want ook Alonso en Kimi lopen met die joekels op hun neus rond.


En eerlijk...het is niets nieuws. Zag ooit een interview tijdens een GP-weekeinde van Mansell. Nou, die droeg ook een Ray-Ban waarin je de cameraman kon zien. Zo groot was dat ding. :P

Dit weekend in The F1 Show trok La Pinkham bij Chilton de bril gewoon van zijn neus. Lol!  ;D

0634


Gerard

Jullie ergeren je aan zinnebrillen op het podium, ik erger me aan het feit dat Maldonado nog steds een plek in de F1 bezet houdt :-\ :'(

Ook dit weekend was het weer elke dag raak!
Die vent houdt gewoon een stoel bezet waar een echt racetalent (Frijns/Rossi) in thuishoort!!  >:(

Sorry, moest ik even kwijt.. ;)

Fietser

Citaat van: Gerard op 12 mei 2014 - 08:13:27
Jullie ergeren je aan zinnebrillen op het podium, ik erger me aan het feit dat Maldonado nog steds een plek in de F1 bezet houdt :-\ :'(

Ook dit weekend was het weer elke dag raak!
Die vent houdt gewoon een stoel bezet waar een echt racetalent (Frijns/Rossi) in thuishoort!!  >:(

Sorry, moest ik even kwijt.. ;)

Och, ik vermaak me best met Maldonado. Ergens in hem woont gewoon een goed F1-coureur, maar er is natuurlijk, dat geef ik direct toe, die vervelende keerzijde van de vele incidentjes. Daarbij komt dat hij veel dollars meebrengt, wat hem bij velen bij voorbaat al F1-onwaardig maakt. Ik zeg: er rijdt in elke autosportdiscipline altijd wel een Maldonado mee, wat elk startveld ook meer kleur geeft. Denk aan die geweldige race onlangs in Bahrein, die vooral ontstond nadat onze soms wat geblindeerde Pastor de safety car erbij riep.
En wat de 'echte racetalenten' als Frijns of Rossi betreft: dat moet men ook maar afwachten.
Misschien niet ieders kopje thee, maar ik koester de Venozolaan toch wel een beetje.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 19:19:09
Citaat van: Wings op 11 mei 2014 - 18:28:26
Dat begrijp ik maar Rosberg heeft bewezen Hamilton te kunnen verslaan.
Vorig jaar wel, dit jaar nog niet (oké, in één kwali dan, die geef ik je mee).

Citaat
Hij is misschien niet even constant qua snelheid wat Hamilton de bovenliggende partij maakt maar zo stellig als je schrijft dat Rosberg er niet aan te pas zal komen, zo zie ik dat in ieder geval niet. Als ik mijn maandloon er op moet verwedden koos ik ook voor Lewis maar denk wel dat Rosberg Hamilton dit seizoen zal verslaan. En gezien de afgelopen dagen was dat niet helemaal ondenkbaar (blijkt ook).

Ooo, maar hij zal ook wel eens winnen. Zoals ik enige weken geleden al eens tikte: soms heeft Rosberg van die weekenden dat hij bijna niet te verslaan is. Alleen, om serieus mee te doen, zal je die weekenden veel vaker moeten hebben. Van alle officiele sessies die er toe doen dit jaar en waar beiden de boel heel hebben gehouden (dus 5 kwali's en 4 races), heeft Nico er maar eentje gewonnen, en dat was 'maar' en kwali. Dat is te weinig om serieus weerstand te bieden in het WK wat mij betreft.

Ik ben de eerste om toe te geven dat het gat heel klein is, nooit meer dan pak um beet 0,2 seconden, maar dat gat is er wel vrij constant. Daar komt bij dat op de momenten dat het gat eventjes foetsie is (zoals in Bahrein), Rosberg niet de overtuiging heeft om dan het voortouw te pakken en te winnen. Dát is nou net wat hij eens moet doen.

Nu hoor ik hem weer over één ronde tekort komen, maar ik had het nog moeten zien. In Bahrein was hij ook sneller, had hij rondes zat, en lukte het ook niet. Er zijn soms momenten dat hij sneller is (al zijn die momenten niet groot genoeg in aantal), maar dan moet hij echt eens doorpakken. Anders gok ik dat het gat met Lewis rond augustus rond de 20 punten zal zijn. En ja, dan is het nog steeds verre van beslist, maar dan vind ik het wel enigszins schijnspanning gezien de onderlinge krachtsverhoudingen.

Maar nogmaals: Monaco is coming up, en dat zal Rosberg wellicht het vertrouwen geven. Vorig jaar was hij daar natuurlijk uitmuntend. Ik hoop ook echt (niet omdat ik iets tegen Lewis heb overigens) dat Rosberg daar Hamilton op de baan gaat verslaan. Maar dan zal hij wel moeten beginnen op zaterdag.
Hamilton moet nu geen fouten maken en elke race oppassen dat Rosberg hem niet verslaat, maar tot nu toe verslaat hij hem wel elke race weer. Dan met groot verschil, dan met een kleiner verschil met briljant gevecht en dan weer met een groot verschil. Of dat aan Rosberg ligt en weer een minder weekend mee maakt of aan Hamilton ligt die gewoon net dat beetje extra brengt weer. Het is nu 4 races op rij dat Hamilton wint.
Daarnaast, Spanje en Bahrein waren races waar Rosberg vorig jaar ook beter was dan Hamilton.
Ook al versloeg Hamilton ook Rosberg vorig jaar, dat was grotendeels ook de strategie. Als ik de bbc mag geloven, zijn Bahrein en Spanje(en over 2 weken Monaco) circuits die Rosberg beter moeten liggen, maar als dat zo is en Hamilton verslaat Rosberg ook al in die races, ben ik bang dat Hamilton heel moeilijk te verslaan is door Rosberg. Canada en Hongarije zijn iig al voor Hamilton ;D.

Perton

Ik vond Maldonado dit weekend eigenlijk geen bijzonder grote ramp. Ja, het is de optelsom van élk weekend iets hebben dat dom is, maar als je dit weekend geïsoleerd bekijkt, was hij niet krankzinnig bezig ofzo. Domme fout in de kwalificatie, oké en in de race was het ook een domme actie (waar de straf die hij voor kreeg wat mij betreft ook wel terecht voor was), maar zoals Tuesday laatst Maldonado enigszins verdedigde bij die actie met Gutiérrez, heb ik dat nu bij de crash met Ericsson.

Ericsson ging op dat rechte stukje even half naast de baan, dan vind ik het niet meer dan logisch dat je mag verwachten dat een andere coureur zijn auto direct de bocht erna naast die van jou plaatst. Natuurlijk ging Maldonado die bocht te wild door, maar dát hij de inhaalactie plaatste, vond ik een logisch gevolg van het momentje van Ericsson iets eerder.

Ik had elke coureur die niet had geprobeerd te profiteren van dat momentje juist een idioot gevonden. Nu ging het dan mis en is het weer "haha lachwekkend" omdat het Maldonado betreft. Wat dat betreft hoor ik niemand over het feit dat Magnussen voor de vierde race op rij ergens een fout maakt in de eerste ronde, dat zal vermoedelijk iets te maken hebben met een al dan niet aanwezige hype, reputatie of iets anders.

Franky R.

@Perton,


Pastor Maldonado verdedigen is een riskante bezigheid.... :P
;)


Lopez trekt i.i.g. aan de rem?
http://www.gppits.net/nieuws/lotus_in_gesprek_met_maldonado/

Perton

Niet zo riskant als naast hem op de baan rijden, maar toch :P

Nee, ik vind ook dat Maldonado om meerdere redenen niet in de F1 thuishoort hoor, maar ik vind dat als je zijn incidenten geïsoleerd bekijkt het lang niet altijd een grote ramp is. Het is vooral een optelsom van kleine domme dingetjes (die uiteindelijk grote gevolgen hebben, zoals geen punten scoren daar waar Grosjean dat wel doet).

Gerard

Citaat van: Franky R. op 12 mei 2014 - 13:57:59
@Perton,


Pastor Maldonado verdedigen is een riskante bezigheid.... :P
;)
Lopez trekt i.i.g. aan de rem?
http://www.gppits.net/nieuws/lotus_in_gesprek_met_maldonado/

Terecht in mijn ogen

Het is wachten op een groot ongeluk, en dan heb je de poppen helemaal aan het dansen

Ik bergrijp dat we het over racen hebben , en natuurlijk mag je verwachten dat een andere coureur zijn auto direct de bocht erna naast die van jou plaatst Perton ;)
Maar je hebt racen, zoals bv Kimi/Alonso/Rosberg/Hamilton/Button doen, wiel aan wiel, zonder crashes

Maldo is m.i. gewoon te wild,
Racen is goed, daar kijken we voor, op het heetst van de strijd racen is nog beter, maar dit hoort daar niet bij  als je het mij vraagt.



Perton

Ik beweer toch ook nergens dat Maldonado het niet verkeerd doet ofzo? Ik zeg nota bene dat zijn lichte straf van 5 seconden stop and go een terechte was. Ik vind alleen ook dat er overdreven panisch wordt gereageerd op incidenten die eigenlijk maar heel klein zijn, puur omdat het Maldonado betreft. Ja, Maldonado maakt veel kleine foutjes en dat is vooral heel lullig voor Lotus en maakt van Maldonado ook een idioot. Maar echt grote, gevaarlijke dingen doet hij nauwelijks. Dus het is helemaal niet wachten op een groot ongeluk. Dát heeft Maldonado namelijk redelijk achter zich gelaten.

En nee, dat met Gutiérrez bijvoorbeeld vond ik ook geen grote gevaarlijke actie. Ik vind het nog steeds een erg domme actie van Maldonado en het zag er wat spectaculair uit door de koprol, maar de actie an sich viel me best mee. Ik heb afgelopen weekend in de IndyCar gevaarlijkere acties gezien.

Franky R.

Citaat van: Perton op 12 mei 2014 - 14:19:27
Niet zo riskant als naast hem op de baan rijden, maar toch :P

Nee, ik vind ook dat Maldonado om meerdere redenen niet in de F1 thuishoort hoor, maar ik vind dat als je zijn incidenten geïsoleerd bekijkt het lang niet altijd een grote ramp is. Het is vooral een optelsom van kleine domme dingetjes (die uiteindelijk grote gevolgen hebben, zoals geen punten scoren daar waar Grosjean dat wel doet).


Juist dat zorgt ervoor dat Pastor te hard pusht en blijft pushen. Hij heeft nu een coureur van kaliber naast zich in de vorm van een excellente Grosjean. Ik had het al voorspeld dat die PDVSA-jongen zichzelf voorbij gaat rijden. :-X

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 12 mei 2014 - 14:33:02
Citaat van: Perton op 12 mei 2014 - 14:19:27
Niet zo riskant als naast hem op de baan rijden, maar toch :P

Nee, ik vind ook dat Maldonado om meerdere redenen niet in de F1 thuishoort hoor, maar ik vind dat als je zijn incidenten geïsoleerd bekijkt het lang niet altijd een grote ramp is. Het is vooral een optelsom van kleine domme dingetjes (die uiteindelijk grote gevolgen hebben, zoals geen punten scoren daar waar Grosjean dat wel doet).


Juist dat zorgt ervoor dat Pastor te hard pusht en blijft pushen. Hij heeft nu een coureur van kaliber naast zich in de vorm van een excellente Grosjean. Ik had het al voorspeld dat die PDVSA-jongen zichzelf voorbij gaat rijden. :-X
is Grosjean echt zoveel beter als Bottas dan? ik denk meer dat zijn karakter niet echt past bij de huidige situatie van Lotus, amper km's kunnen maken en veels te ongeduldig. En t is idd zoals Perton zegt, de actie's op zich stellen niet veel voor, maar het zijn er wel weer veels teveel de laatste weken, terwijl het daarvoor toch heel lang goed ging. Een echt gevaar voor andere coureurs is hij in mijn ogen niet, maar als ie hier nog langer mee doorgaat dan ga ik m ook niet meer verdedigen.

Franky R.

Ik vergelijk Grosjean met Maldonado...Ik snap niet goed waarom je opeens met Bottas komt aanzetten? Bottas gold vorig jaar als een rookie...


En op Grosjean terug te komen. Die neemt het team bij de hand en werkt keihard om dat hok een beetje te fatsoeneren. Dan staat het IMHO knullig om telkens schade te rijden, zoald Pastor dat doet. Dat was de strekking van mijn repliek.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 12 mei 2014 - 16:26:39
Ik vergelijk Grosjean met Maldonado...Ik snap niet goed waarom je opeens met Bottas komt aanzetten? Bottas gold vorig jaar als een rookie...
het lijkt me toch wel duidelijk waarom ik met Bottas aan kom zetten? het probleem van Maldonado zit m echt niet in zn teamgenoot. En idd, Grosjean doet het vooralsnog een stuk beter, maar staat ook nog maar op 4 punten. Nu komt de periode waarin Lotus constant punten zou moeten gaan scoren, dus als Maldonado zn hoofd er op tijd bij krijgt is er nog weinig verloren. Maar goed, ik moet het ook nog maar zien, met Pastor weet je het nooit.