Round 5: Spanish Grand Prix, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 26 april 2014 - 11:57:15

« vorige - volgende »

Perton

Trouwens, wat was het vlak voor het podium verschrikkelijk awkward met Hamilton, Rosberg en die Mercedes-dude.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 19:36:19
Ik blijf ook gewoon heerlijk eigenwijs roepen dat Grosjean in een topwagen mee kan met de top :).
als je dat afgelopen winter deed dan is er idd geen enkele reden om dat bij te stellen. Op basis van afgelopen races kun je moeilijk je oordeel over Grosjean bijstellen. Hooguit indirect via Raikkonen, maar ook dat zou nog niet fair zijn.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 11 mei 2014 - 20:03:59
Trouwens, wat was het vlak voor het podium verschrikkelijk awkward met Hamilton, Rosberg en die Mercedes-dude.

Nico was teleurgesteld maar op het podium kwam hij weer wat los, hij was iets te diep gegaan in de laatste paar ronden denk ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 11 mei 2014 - 20:24:29
Citaat van: Perton op 11 mei 2014 - 20:03:59
Trouwens, wat was het vlak voor het podium verschrikkelijk awkward met Hamilton, Rosberg en die Mercedes-dude.

Nico was teleurgesteld maar op het podium kwam hij weer wat los, hij was iets te diep gegaan in de laatste paar ronden denk ik.


Yup, dat zag ik ook...zie de nabeschouwing....
http://www.gppits.net/magazine/gp_spanje_lichaamstaal/

0634

Waarom kan je trouwens niet gewoon zonder zonnebril op dat podium staan...  8)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 21:28:10
Waarom kan je trouwens niet gewoon zonder zonnebril op dat podium staan...  8)
dat deed ie, de zonnebril was van gisteren. Dat zul je Rosberg of Ricciardo idd niet snel zien doen. Maar goed, ieder zn eigen ding.

0634

Citaat van: Tuesday op 11 mei 2014 - 21:34:58
Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 21:28:10
Waarom kan je trouwens niet gewoon zonder zonnebril op dat podium staan...  8)
dat deed ie, de zonnebril was van gisteren. Dat zul je Rosberg of Ricciardo idd niet snel zien doen. Maar goed, ieder zn eigen ding.
Sorry, ik bedoelde niet het podium, maar op de winnaarsfoto die boven het stuk van Franky staat. Wat heeft zo'n bril voor zin zeg. Ik zou het als FIA zijnde ook gewoon verbieden. Gewoon normaal doen voor de fans, niet dat diva-gedrag.

Ik lijk trouwens wel een ouwe lul. Maar so be it ;).


Perton

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb sinds ik jaren geleden ben overgestapt van bril naar lenzen een beetje moeite met de zon. Er hoeft maar een klein zonnestraaltje te zijn en ik heb ook een zonnebril op, anders trek ik het nauwelijks. Wat ook gewoon deels gewenning aan de zonnebril zal zijn vermoed ik. Ik kan me best voorstellen dat Hamilton dat ook heeft. Then again, het kan ook gewoon een dom fashion statement zijn.

Punt is, ik weet uit eigen ervaring (omdat het om mezelf gaat dus :P) dat er soms redenen zijn te verzinnen waarom het niet zo erg is als overkomt. Met de ogen die ik heb, zou ik als coureur exact hetzelfde doen. Geen idee dus of dat voor Hamilton ook geldt of dat het diva-gedrag is, daar oordeel ik verder niet over.

0634

Naja, het komt wel zo over. Maar ik geef eerlijk toe: het is een beetje zeiken. Moet ie zelf weten.

Irriteer me aan dat soort dingetjes, ook met dat snel van het podium afrennen enzo. Maar misschien ligt dat meer aan mij.

Perton

Ja, dat snapte ik ook niet helemaal. De laatste weken ga ik qua autosport uit van het principe: "Als mijn vriendin als niet-autosportfan niet snapt wat er gebeurt, dan zal het wel niet kloppen." En dit was het eerste wat ze riep na het podium.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 mei 2014 - 21:59:45
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb sinds ik jaren geleden ben overgestapt van bril naar lenzen een beetje moeite met de zon. Er hoeft maar een klein zonnestraaltje te zijn en ik heb ook een zonnebril op, anders trek ik het nauwelijks. Wat ook gewoon deels gewenning aan de zonnebril zal zijn vermoed ik. Ik kan me best voorstellen dat Hamilton dat ook heeft. Then again, het kan ook gewoon een dom fashion statement zijn.

Punt is, ik weet uit eigen ervaring (omdat het om mezelf gaat dus :P) dat er soms redenen zijn te verzinnen waarom het niet zo erg is als overkomt. Met de ogen die ik heb, zou ik als coureur exact hetzelfde doen. Geen idee dus of dat voor Hamilton ook geldt of dat het diva-gedrag is, daar oordeel ik verder niet over.
k ga ervan uit dat het dat laatste is, maar het eerste valt ook niet geheel uit te sluiten, of een combinatie van beiden. Bono van U2 heeft ook altijd een zonnebril op omdat ie slecht tegen flitsen kan en die een paar uur op zn netvlies blijven staan, daar is ook geregeld commentaar op en dan hebben we het over een rockster. Wat de reden ook moge zijn, hij moet gewoon lekker doen wat hijzelf wil, tenzij zn team hem terug fluit. Maar goed, hoe meer hij gaat winnen hoe meer mensen zich gaan storen aan dit soort dingetjes. Dat geldt in dit geval niet voor Jeroen denk ik, maar in de mixed zone staat de helft (?)van de coureurs met een zonnebril op interviews te geven en daar hoor je niemand over.

0634

Och storen... ik stoor me een beetje als ik het idee krijg dat ze zichzelf wel heel erg leuk en cool vinden en zo. Dat mag wel, maar niet naar de fans toe.

Zet gewoon die bril af, blijf gewoon op dat podium staan en doe normaal. Dan kan je daarna, als de camera's uit staan en de fans op huis aangaan, lekker chillen met je zonnebrilletje en je Bjorn Borg onderbroek boven je afgezakte jeans uit.

Die PSV-ers deden laatst ook zo ongelofelijk ongeïnteresseerd tegen jonge fans, kinderen nog. Snap ik geen moer van. Doe es normaal man. Zonder fans geen sponsor, zonder sponsor geen sport.

Nou weet ik niet of Lewis zo is hoor, lijkt mij best een aardige gast, maar hij heeft hier en daar wel wat van die trekjes. Daarom vond ik het dan wel weer cool dat Alonso volgens Mol uitgebreid de tijd nam voor zijn fans en zijn cap aan een 8-jarig ventje gaf. Gewoon normaal doen tegen mensen die tegen je op kijken en de tijd voor ze nemen (in ieder geval als je in functie bent tijden een raceweekend).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 22:33:06
Och storen... ik stoor me een beetje als ik het idee krijg dat ze zichzelf wel heel erg leuk en cool vinden en zo. Dat mag wel, maar niet naar de fans toe.

Zet gewoon die bril af, blijf gewoon op dat podium staan en doe normaal. Dan kan je daarna, als de camera's uit staan en de fans op huis aangaan, lekker chillen met je zonnebrilletje en je Bjorn Borg onderbroek boven je afgezakte jeans uit.

Die PSV-ers deden laatst ook zo ongelofelijk ongeïnteresseerd tegen jonge fans, kinderen nog. Snap ik geen moer van. Doe es normaal man. Zonder fans geen sponsor, zonder sponsor geen sport.

Nou weet ik niet of Lewis zo is hoor, lijkt mij best een aardige gast, maar hij heeft hier en daar wel wat van die trekjes. Daarom vond ik het dan wel weer cool dat Alonso volgens Mol uitgebreid de tijd nam voor zijn fans en zijn cap aan een 8-jarig ventje gaf. Gewoon normaal doen tegen mensen die tegen je op kijken en de tijd voor ze nemen (in ieder geval als je in functie bent tijden een raceweekend).
ja, ok dat begrijp ik. Maar volgens mij neemt Hamilton ook wel de tijd voor zn fans. Verschil met PSV is wel dat Lewis toch zn eigen fans verdiend heeft en alleen zichzelf er mee heeft als hij hen geen aandacht geeft. Maar goed, ik begrijp je punt wel hoor, het viel mij nl gisteren ook direct op. En idd, ik vind Lewis in die BBC en Sky items ook een symphatieke gast, maar het zijn wel dit soort dingen (+ resultaten) die je imago maken. Maar ik denk dat zn fans er weinig problemen mee hebben.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 21:28:10
Waarom kan je trouwens niet gewoon zonder zonnebril op dat podium staan...  8)


Die bril irriteert best wel ja. En dat zeg ik als 'Ham-fan'...Maar ja, het is een dingetje want ook Alonso en Kimi lopen met die joekels op hun neus rond.


En eerlijk...het is niets nieuws. Zag ooit een interview tijdens een GP-weekeinde van Mansell. Nou, die droeg ook een Ray-Ban waarin je de cameraman kon zien. Zo groot was dat ding. :P

Perton

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 22:33:06
Och storen... ik stoor me een beetje als ik het idee krijg dat ze zichzelf wel heel erg leuk en cool vinden en zo. Dat mag wel, maar niet naar de fans toe.
Mjah ach, zo kreeg Liuzzi ook altijd enorm commentaar omdat hij zich modieus kleedde ipv een spijkerbroek + t-shirt droeg. Hoewel ik de kledingkeuze van Liuzzi vaak belachelijk vond, kon ik het juist waarderen dat hij juist wél zijn persoonlijkheid liet doorschemeren, en dat heb ik met Hamilton nu ook. Al wil dat uiteraard niet zeggen dat ik het ook allemaal mooi of goed vind. Dat van het podium afvluchten vond ik inderdaad ook een beetje raar.

Of Hamilton tijd neemt voor fans, geen idee, ik ben nog nooit op een Formule 1-paddock geweest. Ik heb em laatst nog op Instagram zien posten hoe hij een wiel van een rolstoel van een handtekening voorzag, dus het zal niet zo zijn dat hij 0 minuten tijd heeft voor zijn fans. En misschien is Hamilton wel iemand die juist meer tijd wil spenderen aan één op één tijd met fans, dan een beetje plichtmatig op het podium staan zwaaien, geen idee.

Misschien is qua omgaan met fans wel een soort van Louis C.K, wie zal het zeggen. Hoe dan ook, ik vind een zonnebril en snel een podium aflopen totaal geen argument hoe iemand is tegenover zijn fans.