Round 5: Spanish Grand Prix, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 26 april 2014 - 11:57:15

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 14:11:12
Het gat is er weer hoor: Rosberg zal dit nevernooit winnen normaal gesproken. En dat geldt ook voor het WK.

Rosberg was anders het hele weekend snel. Ik zou niet weten waarom hij bij voorbaat kansloos is. Dat hij mee kan met Hamilton heeft hij net zo bewezen als dat Hamilton heeft bewezen de te kloppen man te zijn.

0634

Natuurlijk was hij snel. Hij is altijd snel. Alleen staat hij er wéér achter, zoals altijd. Op een gegeven moment moet hij er ook eens voorstaan, anders wordt het een schijngevecht. Al ben je maar 0,01 seconde sneller dan de nummer twee, je zal toch gewoon uitlopen.

Wings

Dat begrijp ik maar Rosberg heeft bewezen Hamilton te kunnen verslaan. Hij is misschien niet even constant qua snelheid wat Hamilton de bovenliggende partij maakt maar zo stellig als je schrijft dat Rosberg er niet aan te pas zal komen, zo zie ik dat in ieder geval niet. Als ik mijn maandloon er op moet verwedden koos ik ook voor Lewis maar denk wel dat Rosberg Hamilton dit seizoen zal verslaan. En gezien de afgelopen dagen was dat niet helemaal ondenkbaar (blijkt ook).

Perton

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 18:03:15
Ook leuk: eerste punten voor Romain en Lotus!
Doet me toch fijn dat ik enigszins gelijk heb gekregen in mijn verweer eerst maar eens de Europese races af te wachten voor men Lotus helemaal ging afschrijven. Zegt natuurlijk nog niet veel over het ontwikkelingstempo dat men daar dit jaar kan hebben, maar dat de auto in de basis wel oké is, is dit weekend (en eigenlijk de afgelopen weekenden ook al) wel bewezen wat mij betreft.

Wings


Sabai


Perton

Oja ook zoiets, Lotus die een beetje werd uitgelachen hier toen ze zeiden dat ze zich op McLaren gingen richten... is ze toch gelukt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 mei 2014 - 19:07:29
Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 18:03:15
Ook leuk: eerste punten voor Romain en Lotus!
Doet me toch fijn dat ik enigszins gelijk heb gekregen in mijn verweer eerst maar eens de Europese races af te wachten voor men Lotus helemaal ging afschrijven. Zegt natuurlijk nog niet veel over het ontwikkelingstempo dat men daar dit jaar kan hebben, maar dat de auto in de basis wel oké is, is dit weekend (en eigenlijk de afgelopen weekenden ook al) wel bewezen wat mij betreft.
maar toch een behoorlijke stap terug tov vorig jaar.

rafael25

Citaat van: Wings op 11 mei 2014 - 18:28:26
Dat begrijp ik maar Rosberg heeft bewezen Hamilton te kunnen verslaan. Hij is misschien niet even constant qua snelheid wat Hamilton de bovenliggende partij maakt maar zo stellig als je schrijft dat Rosberg er niet aan te pas zal komen, zo zie ik dat in ieder geval niet. Als ik mijn maandloon er op moet verwedden koos ik ook voor Lewis maar denk wel dat Rosberg Hamilton dit seizoen zal verslaan. En gezien de afgelopen dagen was dat niet helemaal ondenkbaar (blijkt ook).
De strategie wordt gekozen in samenspraak met de coureurs. Als ze op dezelfde strategie waren gezet, had Hamilton de hele race dezelfde voorsprong gehad op Rosberg,

0634

Citaat van: Wings op 11 mei 2014 - 18:28:26
Dat begrijp ik maar Rosberg heeft bewezen Hamilton te kunnen verslaan.
Vorig jaar wel, dit jaar nog niet (oké, in één kwali dan, die geef ik je mee).

Citaat
Hij is misschien niet even constant qua snelheid wat Hamilton de bovenliggende partij maakt maar zo stellig als je schrijft dat Rosberg er niet aan te pas zal komen, zo zie ik dat in ieder geval niet. Als ik mijn maandloon er op moet verwedden koos ik ook voor Lewis maar denk wel dat Rosberg Hamilton dit seizoen zal verslaan. En gezien de afgelopen dagen was dat niet helemaal ondenkbaar (blijkt ook).

Ooo, maar hij zal ook wel eens winnen. Zoals ik enige weken geleden al eens tikte: soms heeft Rosberg van die weekenden dat hij bijna niet te verslaan is. Alleen, om serieus mee te doen, zal je die weekenden veel vaker moeten hebben. Van alle officiele sessies die er toe doen dit jaar en waar beiden de boel heel hebben gehouden (dus 5 kwali's en 4 races), heeft Nico er maar eentje gewonnen, en dat was 'maar' en kwali. Dat is te weinig om serieus weerstand te bieden in het WK wat mij betreft.

Ik ben de eerste om toe te geven dat het gat heel klein is, nooit meer dan pak um beet 0,2 seconden, maar dat gat is er wel vrij constant. Daar komt bij dat op de momenten dat het gat eventjes foetsie is (zoals in Bahrein), Rosberg niet de overtuiging heeft om dan het voortouw te pakken en te winnen. Dát is nou net wat hij eens moet doen.

Nu hoor ik hem weer over één ronde tekort komen, maar ik had het nog moeten zien. In Bahrein was hij ook sneller, had hij rondes zat, en lukte het ook niet. Er zijn soms momenten dat hij sneller is (al zijn die momenten niet groot genoeg in aantal), maar dan moet hij echt eens doorpakken. Anders gok ik dat het gat met Lewis rond augustus rond de 20 punten zal zijn. En ja, dan is het nog steeds verre van beslist, maar dan vind ik het wel enigszins schijnspanning gezien de onderlinge krachtsverhoudingen.

Maar nogmaals: Monaco is coming up, en dat zal Rosberg wellicht het vertrouwen geven. Vorig jaar was hij daar natuurlijk uitmuntend. Ik hoop ook echt (niet omdat ik iets tegen Lewis heb overigens) dat Rosberg daar Hamilton op de baan gaat verslaan. Maar dan zal hij wel moeten beginnen op zaterdag.

Perton

Citaat van: Tuesday op 11 mei 2014 - 19:17:10
Citaat van: Perton op 11 mei 2014 - 19:07:29
Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 18:03:15
Ook leuk: eerste punten voor Romain en Lotus!
Doet me toch fijn dat ik enigszins gelijk heb gekregen in mijn verweer eerst maar eens de Europese races af te wachten voor men Lotus helemaal ging afschrijven. Zegt natuurlijk nog niet veel over het ontwikkelingstempo dat men daar dit jaar kan hebben, maar dat de auto in de basis wel oké is, is dit weekend (en eigenlijk de afgelopen weekenden ook al) wel bewezen wat mij betreft.
maar toch een behoorlijke stap terug tov vorig jaar.
Jawel, maar dat is ook helemaal geen verrassing... het gaat erom dat enkele mensen hier riepen dat het helemaal niks zou worden dit jaar. Daarop reageerde ik met dat dat onzin was en dat ze in Europa echt wel mee zouden doen om een voor dit jaar relevant resultaat. En dat is top 6, 7, wat Grosjean bijna is gelukt.

Dat het een stap terug is ten opzichte van vorig jaar, kan iedereen bedenken bedenken. Maar enkelen hier dachten dat het niet beter zou worden dan wat Lotus bij de seizoensstart had laten zien, en dat vond ik onzin. En dat is nu gewoon gebleken.

0634

Ik blijf ook gewoon heerlijk eigenwijs roepen dat Grosjean in een topwagen mee kan met de top :).

Perton

Ja, ik ook. Alleen jammer dat hij niet een teamgenoot heeft die ook goed presteert, anders zou veel duidelijker zijn in hoeverre Grosjean goed rijdt of dat het aan de verbeterde Lotus ligt.

0634

Ik ga voorlopig voor beiden. Want ook Grosjean zal in een barrel niet presteren.

Perton

Uiteraard, maar je kan gewoon erg goed rijden (Rosberg) of je kan net dat beetje extra hebben (Hamilton). En als Maldonado wat beter zou presteren zouden we dus wat beter kunnen inschatten of Grosjean nu meer als een Rosberg of een Hamilton presteert. Ik zou het niet weten.