Round 5: Spanish Grand Prix, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 26 april 2014 - 11:57:15

« vorige - volgende »

Maikel0230

Weer een knap rondje van Hamilton want in VT3, Q1 en Q2 leek het er toch even op dat Rosberg toch de betere kaarten zou hebben.

Voor de rest ook netjes van Ricciardo, Bottas en zeker Grosjean

McLaren en Ferarri mogen in een hoekje gaan huilen, echt slecht, hoop voor hen dat de pace in de race wat beter is want anders mogen ze hun ambities voor dit jaar wel opbergen hoor.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

rafael25


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2014 - 15:14:32
Nou ja, als het nu nog niet duidelijk is dat Hamilton gewoon net even sneller is dan Rosberg, dan wordt het nooit meer duidelijk.

Ben erg benieuwd wie er morgen derde wordt.
Nouuuu....Ik vond Hamilton niet echt zoveel sneller dan Rosberg hoor...een zuchtje wind en de een is weer sneller dan de ander...Kortom IMHO blijft het nog wel spannend tussen die twee.


Al vond ik de lichaamstaal van beiden na de quali nogal veelzeggend... :o

Perton

Heb je gelijk in, maar het is natuurlijk wel zo dat het wéér een weekend is waarin Hamilton er op een gegeven moment misschien niet helemaal lekker bij zit (qua Rosberg) en er in de kwalificatie dan toch wel weer staat, ook al is het maar een fractie van een seconde. Daarmee laat ie toch telkens weer zien flexibeler (bij gebrek aan een beter woord) te zijn dan Rosberg.

0634

Wat Perton zegt. Natuurlijk scheelt het haast niks, maar het scheelt iedere keer haast niks in het voordeel van Lewis.

Overigens: Ricciardo op een volle seconde van pole. Zo te zien is Red Bull dus niet veel opgeschoten.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2014 - 20:47:05
Wat Perton zegt. Natuurlijk scheelt het haast niks, maar het scheelt iedere keer haast niks in het voordeel van Lewis.

Overigens: Ricciardo op een volle seconde van pole. Zo te zien is Red Bull dus niet veel opgeschoten.
jawel, maar wel mooi dat Rosberg hem wel vaak tot het uiterste drijft. Het lijkt bij Rosberg soms makkelijker te komen, maar hij kan vaak niet dat stapje extra maken. Maar goed, hij zit er dicht genoeg op om dit WK geen walk-over te maken voor Lewis en daar moeten we Rosberg gewoon 'dankbaar' voor zijn. Hij is misschien niet zo goed als Lewis, maar toch weet ie er een interessant duel van te maken.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2014 - 20:47:05
Wat Perton zegt. Natuurlijk scheelt het haast niks, maar het scheelt iedere keer haast niks in het voordeel van Lewis.

Overigens: Ricciardo op een volle seconde van pole. Zo te zien is Red Bull dus niet veel opgeschoten.

Ze hebben zich in elk geval kunnen handhaven. Dat kunnen ze bij Ferrari niet zeggen die staan op 1.8 sec.

0634

Citaat van: Tuesday op 10 mei 2014 - 21:06:30
Citaat van: Jeroen op 10 mei 2014 - 20:47:05
Wat Perton zegt. Natuurlijk scheelt het haast niks, maar het scheelt iedere keer haast niks in het voordeel van Lewis.

Overigens: Ricciardo op een volle seconde van pole. Zo te zien is Red Bull dus niet veel opgeschoten.
jawel, maar wel mooi dat Rosberg hem wel vaak tot het uiterste drijft. Het lijkt bij Rosberg soms makkelijker te komen, maar hij kan vaak niet dat stapje extra maken. Maar goed, hij zit er dicht genoeg op om dit WK geen walk-over te maken voor Lewis en daar moeten we Rosberg gewoon 'dankbaar' voor zijn. Hij is misschien niet zo goed als Lewis, maar toch weet ie er een interessant duel van te maken.

Hoezo? Dan moet hij er toch eens voor eindigen. Het gat is niet groot, maar het gat is wel uiterst constant. Zo zie ik geen spannende WK-strijd ontstaan om eerlijk te zijn.

Maar okee, morgen komen de punten pas en wie weet is dat constante gat er morgen ineens niet. Ik hoop het in ieder geval, niet omdat ik iets tegen Lewis heb, maar meer omdat ik op die strijd in het WK hoop. En om een echte strijd te zien, moet Nico een keer op de baan Lewis voor zien te blijven.

Voorlopig is het schijnspanning, want hoe klein het gat ook, Lewis wint wel.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2014 - 21:27:14
Citaat van: Tuesday op 10 mei 2014 - 21:06:30
Citaat van: Jeroen op 10 mei 2014 - 20:47:05
Wat Perton zegt. Natuurlijk scheelt het haast niks, maar het scheelt iedere keer haast niks in het voordeel van Lewis.

Overigens: Ricciardo op een volle seconde van pole. Zo te zien is Red Bull dus niet veel opgeschoten.
jawel, maar wel mooi dat Rosberg hem wel vaak tot het uiterste drijft. Het lijkt bij Rosberg soms makkelijker te komen, maar hij kan vaak niet dat stapje extra maken. Maar goed, hij zit er dicht genoeg op om dit WK geen walk-over te maken voor Lewis en daar moeten we Rosberg gewoon 'dankbaar' voor zijn. Hij is misschien niet zo goed als Lewis, maar toch weet ie er een interessant duel van te maken.

Hoezo? Dan moet hij er toch eens voor eindigen. Het gat is niet groot, maar het gat is wel uiterst constant. Zo zie ik geen spannende WK-strijd ontstaan om eerlijk te zijn.

Maar okee, morgen komen de punten pas en wie weet is dat constante gat er morgen ineens niet. Ik hoop het in ieder geval, niet omdat ik iets tegen Lewis heb, maar meer omdat ik op die strijd in het WK hoop. En om een echte strijd te zien, moet Nico een keer op de baan Lewis voor zien te blijven.

Voorlopig is het schijnspanning, want hoe klein het gat ook, Lewis wint wel.
zoals ik al zei, hij zit er kort op (afgezien van Maleisië), leidt het WK en heeft vorig jaar ook al laten zien Lewis af en toe te kunnen kloppen. Als het Rosberg meezit, dan kan ie dit jaar gewoon kampioen worden, zo lang ie iig maar minimaal 2e wordt en hier en daar eens een overwinning meepakt. Echt heel spannend is het misschien (nog) niet, maar zolang hij aan kan haken blijft er spanning in het kampioenschap en wordt het geen walk over voor Lewis.

Perton

We weten natuurlijk ook wel dat hij het WK alleen maar leidt omdat Hamilton een keer niet gescoord heeft. En natuurlijk kan Hamilton vaker uitvallen, maar de spanning in het WK zit hem er niet in omdat Rosberg telkens zo dicht op Hamilton zit, maar omdat hij gewoon de mazzel heeft gehad dat Hamilton een keer de finishvlag niet heeft gezien.

Sabai

Ik hoop dat Rosberg na een mooi gevecht kan winnen morgen. Ik hoef niet net als vorig jaar weer 9 op een rij te zien.

gloudiesaurus

Begint er wel op te lijken he  ;)
Ik ben bang dat het saai wordt. Mercedes schijnt nog PK's over te hebben en het gat met de rest is al 1 seconde.

Daarnaast is Hamilton sneller dan Rosberg. Alle ingrediënten voor een optocht  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Perton op 10 mei 2014 - 22:37:31
We weten natuurlijk ook wel dat hij het WK alleen maar leidt omdat Hamilton een keer niet gescoord heeft. En natuurlijk kan Hamilton vaker uitvallen, maar de spanning in het WK zit hem er niet in omdat Rosberg telkens zo dicht op Hamilton zit, maar omdat hij gewoon de mazzel heeft gehad dat Hamilton een keer de finishvlag niet heeft gezien.
klopt helemaal, maar daarom zei ik ook dat het Rosberg moet meezitten. En als het verschil zo blijft gaat ie hier en daar ook wel een wedstrijd winnen. Als Rosberg steeds een halve seconde tekort komt in kwalificatie en op een halve minuut finisht, dan was het WK al beslist. Een beetje zoals Webber in 2010, misschien ook wel een beetje zoals Prost tov Senna. Rosberg is iig geen Kovalainen of Webber 2013.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 10 mei 2014 - 22:40:07
Ik hoop dat Rosberg na een mooi gevecht kan winnen morgen. Ik hoef niet net als vorig jaar weer 9 op een rij te zien.
zelfs met 9 op een rij kan het kampioenschap nog spannend blijven ;)

Sabai

Citaat van: Tuesday op 10 mei 2014 - 22:50:03
Citaat van: Sabai op 10 mei 2014 - 22:40:07
Ik hoop dat Rosberg na een mooi gevecht kan winnen morgen. Ik hoef niet net als vorig jaar weer 9 op een rij te zien.
zelfs met 9 op een rij kan het kampioenschap nog spannend blijven ;)

Door de dubbele punten in Abu Dhabi zeker. Ik zit er igg niet op te wachten maar dit jaar word een walkover voor Lewis.