Round 5: Spanish Grand Prix, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 26 april 2014 - 11:57:15

« vorige - volgende »

Perton

Ja, maar dat geeft niet. Meestal heeft wel te maken met je punt, dus het stoort niet :P

NielsD

Sauber heeft dus een aantal kilootjes van de C33 af kunnen schrapen. Zullen ze nou in één keer een stuk competitiever zijn?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Geen idee, misschien dat ze ook even een race nodig hebben om de set-up nu echt een beetje onder de knie te krijgen, want met 20 kilo minder zal de balans ook een stuk minder zijn. Mochten ze niet direct competitief zijn, zou ik dat dus niet per se als iets negatiefs zien, en ik zal dan ook niet roepen "Heuy zie je, lag niet aan gewicht."

FolkertE

Citaat van: Perton op 03 mei 2014 - 20:16:56
Geen idee, misschien dat ze ook even een race nodig hebben om de set-up nu echt een beetje onder de knie te krijgen, want met 20 kilo minder zal de balans ook een stuk minder zijn. Mochten ze niet direct competitief zijn, zou ik dat dus niet per se als iets negatiefs zien, en ik zal dan ook niet roepen "Heuy zie je, lag niet aan gewicht."
Hebben ze echt 20 Kg weten te schaven? Want dat is serieus veel. Of is het enkel een referentie naar gewichts verschil in correlatie met af stellen?

gloudiesaurus

20 KG is extreem veel. Als ze dit daadwerkelijk is gelukt dan zullen ze wel wat competitiever zijn  :)
De concurrentie zal alleen ook wel het een en ander hebben in Barcelona. Maar Sauber moet met 20 kg minder toch wel voorin het middenveld te vinden kunnen zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 03 mei 2014 - 23:07:58
20 KG is extreem veel. Als ze dit daadwerkelijk is gelukt dan zullen ze wel wat competitiever zijn  :)
De concurrentie zal alleen ook wel het een en ander hebben in Barcelona. Maar Sauber moet met 20 kg minder toch wel voorin het middenveld te vinden kunnen zijn.
Ja inderdaad, dat is heel erg veel. Volgens mij zouden ze dan ineens (theoretisch natuurlijk) de snelste kunnen zijn. Olav zei ooit volgens mij dat 1 KG brandstof zo'n 2 tot 3 tiende kan schelen. Als ze echt 20 KG hebben weten te schaven, zou dat zo'n 4 tot 6 seconden moeten brengen. Daarom lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het 20KG is. Zal denk ik eerder tussen de 5 of 10 KG zijn. En zelfs dat is veel. Of ik overschat de tijdwinst per KG.

Weet iemand dat trouwens?

Franky R.

Daarom schreef ik ook...."Sauber claimt"...maar het zou ook weer kunnen, als ze met de eerdere chassis fouten hebben gemaakt. Immers is het makkelijker om 10 of 20 kilo van een te zware auto te halen, dan 1 kilo van een perfecte auto... ;) ;) ;)

0634

Maldonado gaat voor een plek in de top vijf van Barcelona.

Geen enkele rijder doet de eerste drie letters van diens naam zoveel recht aan als onze vriend.

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 04 mei 2014 - 10:11:44
Daarom schreef ik ook...."Sauber claimt"...maar het zou ook weer kunnen, als ze met de eerdere chassis fouten hebben gemaakt. Immers is het makkelijker om 10 of 20 kilo van een te zware auto te halen, dan 1 kilo van een perfecte auto... ;) ;) ;)
Ja dat is waar. Ik wist trouwens niet dat jij dat had geschreven van die 20KG. Heb je een bron waar Sauber zou claimen?

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 27 april 2014 - 23:45:41
Met het lange rechte stuk gok ik op Mercedes  :)

Laat je niet misleiden, het is een high downforce-circuit vanwege de vele snelle bochten. Red Bull zal sterk zijn in Spanje. Sterk genoeg om Mercedes te pakken? Misschien dat Rosberg wel verslangen wordt, maar van Hamilton verwacht ik niets minder dan de overwinning.

NielsD

Citaat van: Jozef op 04 mei 2014 - 22:28:52
Citaat van: gloudiesaurus op 27 april 2014 - 23:45:41
Met het lange rechte stuk gok ik op Mercedes  :)

Laat je niet misleiden, het is een high downforce-circuit vanwege de vele snelle bochten. Red Bull zal sterk zijn in Spanje. Sterk genoeg om Mercedes te pakken? Misschien dat Rosberg wel verslangen wordt, maar van Hamilton verwacht ik niets minder dan de overwinning.

Maar is het aantal vol-gas stukken minder dan de hogesnelheidsbochten? Want er zijn denk ik vier snelle bochten in Barca. Dat zijn de bochten 3, 8, 8 en 16... Ik denk dat Red Bull lekker rond de zesde plek gaat bakkeleien.

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Ik verwacht een Red Bull op het podium. Denk zelfs Vettel. Voor of achter Rosberg? Hm, ik vermoed erachter, maar dat kan ook ingegeven worden door het gevoel dat ik automatisch heb sinds de eerste races. Nadeel voor Red Bull is dat inhalen voor hen lastiger is, omdat ze niet de rapste zijn op de rechte lappen.

Jehoentelaar


NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 04 mei 2014 - 23:23:44
Kwalificatie is hier alles, zoals we gewend zijn.

Als ik naar de uitslag van vorig jaar kijk, dan is dat niet helemaal waar. ;) Maar in 2012 overigens wel... ;D

http://www.formula1.com/results/season/2013/897/
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna