Round 5: Spanish Grand Prix, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 26 april 2014 - 11:57:15

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Sabai op 09 mei 2014 - 17:14:50
Op het geluid en de lage bochten snelheid valt de saaiheid wel mee toch dit jaar. Ik ben allang blij dat het geen Pirelli show meer is.

voila, dat is waar. Men wou geen bandenshow meer zien (waardoor we toch ook leuke races gezien hebben), en nu heeft pirelli iets aan gedaan, en het is weer niet goed....

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 09 mei 2014 - 18:29:27
Citaat van: F1fan2987 op 09 mei 2014 - 18:13:15
Het grappige is dat ze van af 2010 tot 2012 elk jaar langzamer gingen.
2010: 01:19.995
2011: 01:20.981   
2012 01:22.285   (Hamilton was nog eens 6 tiende sneller)
2013: 01:20.718

Maar dat terzijde, je hebt wel gelijk. Ik denk dat deze auto's over het algemeen veel sneller zijn dan vorige jaren, alleen in de bochten verliezen ze van vorig jaar.
F1 draait vooral om bochten ;) in VT 2 waren ze 2,7 sec langzamer als vorig jaar en ik denk dat het morgen wel richting 4 seconden gaat. Maar goed, ik heb daar zelf weinig problemen mee. Wat mij betreft gaan ze 10 seconden langzamer, als ze maar voluit kunnen stampen.
Ja dat zeker, maar onderschat de rechtelijn snelheid niet. Ze zullen het verschil toch ergens mee maken.

Matthijs

Dat geouwehoer over saai of niet saai... Ik word er moe van. Sla de geschiedenisboeken er maar op na: na een grote regelverandering is er bijna altijd 1 team dat minimaal een half seizoen dominant is. In het recente verleden 1998 (McLaren) en 2009 (Brawn). In de tweede helft van het seizoen komen de andere teams al dichterbij en het seizoen erna is doorgaans een prachtjaar met veel verschillende titelkandidaten (denk aan 1999 en 2010). Ik zeg niet dat het per se nu weer zo is, maar er is geen enkele reden tot paniek of doemdenken.

0634

Ik vind het ook helemaal niet saai. Ja, sommige races wel en anderen weer niet. Maar dat was altijd zo. Dusss.

SDG

'Saaie' races zijn van alle tijden. Als het gevecht om de overwinning niet boeit - of er is geen gevecht omdat de voorsprong van de rijder op kop te groot is - zijn er haast altijd nog andere spannende gevechten die de moeite waard om volgen zijn. Je kunt nu eenmaal moeilijk verwachten dat iedere wedstrijd van hetzelfde gehalte is als pakweg Montreal 2011 of Bahrein 2014. Dat zijn echte uitzonderingen eerder dan de regel. Als je iedere wedstrijd zoiets verwacht, ga je gewoon teleurgesteld worden.

robbert

ja zo denk ik er ook over, maar ja, er zal toch altijd iemand zijn die zal zagen over de saaiheid van de formule 1. Snap niet waarom zo'n mensen de sport blijven volgen

gloudiesaurus

Jammer van Frijns, hij is in Barcelona maar Caterham besloot op het laatste moment hem toch niet in te zetten.

Van der Garde jammer van de sessie. Problemen met de remmen en daarna langzamer dan Sutil.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Na de beelden te hebben gezien van Giedo vind ik het knap dat hij buiten de bandenstapel is gebleven.  Je hoort aan zijn reactie op de onboard dat het even flink schrikken was.

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 09 mei 2014 - 22:20:19
Jammer van Frijns, hij is in Barcelona maar Caterham besloot op het laatste moment hem toch niet in te zetten.

Van der Garde jammer van de sessie. Problemen met de remmen en daarna langzamer dan Sutil.
inderdaad jammer voor allebei. Maar positief wel is dat op het moment dat ze allebei reden in zelfde omstandigheden, benzine lading daar gelaten, zaten ze dicht bij elkaar.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 09 mei 2014 - 22:30:21
Na de beelden te hebben gezien van Giedo vind ik het knap dat hij buiten de bandenstapel is gebleven.  Je hoort aan zijn reactie op de onboard dat het even flink schrikken was.

Jep dat klopt. Alleen jammer dat het gebeurd. Hij heeft al zo weinig tijd om te rijden  :(
Maar zijn pace bij Sauber is over het algemeen wel goed te noemen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 09 mei 2014 - 22:41:11
Citaat van: Sabai op 09 mei 2014 - 22:30:21
Na de beelden te hebben gezien van Giedo vind ik het knap dat hij buiten de bandenstapel is gebleven.  Je hoort aan zijn reactie op de onboard dat het even flink schrikken was.

Jep dat klopt. Alleen jammer dat het gebeurd. Hij heeft al zo weinig tijd om te rijden  :(
Maar zijn pace bij Sauber is over het algemeen wel goed te noemen.
Ik zou even moeten zoeken, maar ik geloof dat Monisha heel erg tevreden is over VDG met betrekking tot het ontwikkelen van de Sauber. Volgens haar geeft Giedo zeer bruikbare informatie en is hij ook 1 van de redenen (hoe je het noemen wilt) dat Sauber 15-20 KG kwijt is geraakt.

gloudiesaurus

Hij heeft zeker meegewerkt. En Monisha heeft dat iig. gezegd  ;)
Maar het is gebruikelijk dat testcoureurs per kilometer/ sessie betalen dus daarom zal ze ook heel blij zijn met Van der Garde  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: robbert op 09 mei 2014 - 20:00:53
ja zo denk ik er ook over, maar ja, er zal toch altijd iemand zijn die zal zagen over de saaiheid van de formule 1. Snap niet waarom zo'n mensen de sport blijven volgen

Jij zaagt meer over mensen die zagen, dan dat er echt gezaagd wordt over saaiheid op dit forum. Ook nu begin je weer over mensen die het saai vinden maar dan vraag ik mij af: wie zijn eigenlijk die mensen waar jij het altijd maar over hebt?

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 09 mei 2014 - 23:04:09
Hij heeft zeker meegewerkt. En Monisha heeft dat iig. gezegd  ;)
Maar het is gebruikelijk dat testcoureurs per kilometer/ sessie betalen dus daarom zal ze ook heel blij zijn met Van der Garde  ;D
Hahah, ja dat zal de reden wel zijn.

Goeden dag, Raikkonen 2 tiende langzamer op de zachte band dan Rosberg op de harde band.
Horner zei dat het verschil zo'n 8 tiende zou zijn, maar denk dat het eerder zo'n 1,5 seconde is. Pole, snelste ronde en overwinning voor Lewis. Ik zie Rosberg geen vuist maken tegen Hamilton. Die zit in een trans, ik heb hem nog nooit zo kalm en beheerst gezien.

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 10 mei 2014 - 11:46:21
Citaat van: gloudiesaurus op 09 mei 2014 - 23:04:09
Hij heeft zeker meegewerkt. En Monisha heeft dat iig. gezegd  ;)
Maar het is gebruikelijk dat testcoureurs per kilometer/ sessie betalen dus daarom zal ze ook heel blij zijn met Van der Garde  ;D
Hahah, ja dat zal de reden wel zijn.

Goeden dag, Raikkonen 2 tiende langzamer op de zachte band dan Rosberg op de harde band.
Horner zei dat het verschil zo'n 8 tiende zou zijn, maar denk dat het eerder zo'n 1,5 seconde is. Pole, snelste ronde en overwinning voor Lewis. Ik zie Rosberg geen vuist maken tegen Hamilton. Die zit in een trans, ik heb hem nog nooit zo kalm en beheerst gezien.


Ik wel..in zijn debuutseizoen...Er zat toen geen druk op hem, dus fouten/foutjes werden hem niet afgerekend...Daarna begon de emotionele tombola... :-X


Lewis moet gewoon een goede auto onder zijn reet krijgen, dan heb en houd je zijn focus, heb ik het idee...