Round 5: Spanish Grand Prix, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Maikel0230, 26 april 2014 - 11:57:15

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: F1fan2987 op 04 mei 2014 - 09:52:59
Ja inderdaad, dat is heel erg veel. Volgens mij zouden ze dan ineens (theoretisch natuurlijk) de snelste kunnen zijn. Olav zei ooit volgens mij dat 1 KG brandstof zo'n 2 tot 3 tiende kan schelen. Als ze echt 20 KG hebben weten te schaven, zou dat zo'n 4 tot 6 seconden moeten brengen. Daarom lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het 20KG is. Zal denk ik eerder tussen de 5 of 10 KG zijn. En zelfs dat is veel. Of ik overschat de tijdwinst per KG.
Beetje oude reactie, maar ik denk dat je (of Olav) bedoelt: 2 tot 3 tiende per 10 kilo brandstof, niet 1. Dan zou een besparing van 20 kilo een halve seconde tijdwinst opleveren voor Sauber. Dat klinkt al realistischer. Al is praten over tienden ook een beetje misleidend, want op een lang circuit als Spa win je natuurlijk meer tijd dan op een kort circuit als A1 Ring.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 05 mei 2014 - 10:21:59
Citaat van: F1fan2987 op 04 mei 2014 - 09:52:59
Ja inderdaad, dat is heel erg veel. Volgens mij zouden ze dan ineens (theoretisch natuurlijk) de snelste kunnen zijn. Olav zei ooit volgens mij dat 1 KG brandstof zo'n 2 tot 3 tiende kan schelen. Als ze echt 20 KG hebben weten te schaven, zou dat zo'n 4 tot 6 seconden moeten brengen. Daarom lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het 20KG is. Zal denk ik eerder tussen de 5 of 10 KG zijn. En zelfs dat is veel. Of ik overschat de tijdwinst per KG.
Beetje oude reactie, maar ik denk dat je (of Olav) bedoelt: 2 tot 3 tiende per 10 kilo brandstof, niet 1. Dan zou een besparing van 20 kilo een halve seconde tijdwinst opleveren voor Sauber. Dat klinkt al realistischer. Al is praten over tienden ook een beetje misleidend, want op een lang circuit als Spa win je natuurlijk meer tijd dan op een kort circuit als A1 Ring.
Ah, ja dat klinkt inderdaad een stuk aannemelijker. 4 tot 6 seconden zou ook onrealistisch zijn. 4 tot 6 tiende zou veel aannemelijker zijn.
Al zou dat nog steeds niet heel veel schelen, ze lopen behoorlijk wat achter. Maar misschien met nieuwe aero pakket dat ze nog wat dichter bij kunnen komen.

Jozef

Citaat van: NielsD op 04 mei 2014 - 22:38:00
Citaat van: Jozef op 04 mei 2014 - 22:28:52
Citaat van: gloudiesaurus op 27 april 2014 - 23:45:41
Met het lange rechte stuk gok ik op Mercedes  :)

Laat je niet misleiden, het is een high downforce-circuit vanwege de vele snelle bochten. Red Bull zal sterk zijn in Spanje. Sterk genoeg om Mercedes te pakken? Misschien dat Rosberg wel verslangen wordt, maar van Hamilton verwacht ik niets minder dan de overwinning.

Maar is het aantal vol-gas stukken minder dan de hogesnelheidsbochten? Want er zijn denk ik vier snelle bochten in Barca. Dat zijn de bochten 3, 8, 8 en 16... Ik denk dat Red Bull lekker rond de zesde plek gaat bakkeleien.



9 en 16 kunnen je ronde maken of kraken. De snelheid die je uit die bochten kunt meenemen, is een bonus voor het hele rechte stuk dat erop volgt. Bochten 2, 3, 4 en 5 zijn allemaal bochten waar downforce een significant verschil maakt. Bocht 12 is ook zo'n lange doordraaier. Het is niet voor niks dat ze hier met maximale vleugel rijden en slechts 305 km/u halen (2013) op het rechte stuk, ondanks dat het zo lang is. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 04 mei 2014 - 23:46:45
Citaat van: Jehoentelaar op 04 mei 2014 - 23:23:44
Kwalificatie is hier alles, zoals we gewend zijn.

Als ik naar de uitslag van vorig jaar kijk, dan is dat niet helemaal waar. ;) Maar in 2012 overigens wel... ;D

http://www.formula1.com/results/season/2013/897/
Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar het moet gek lopen wil de winnaar lager gestart zijn dan P2.

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 04 mei 2014 - 10:39:02
Citaat van: Franky R. op 04 mei 2014 - 10:11:44
Daarom schreef ik ook...."Sauber claimt"...maar het zou ook weer kunnen, als ze met de eerdere chassis fouten hebben gemaakt. Immers is het makkelijker om 10 of 20 kilo van een te zware auto te halen, dan 1 kilo van een perfecte auto... ;) ;) ;)
Ja dat is waar. Ik wist trouwens niet dat jij dat had geschreven van die 20KG. Heb je een bron waar Sauber zou claimen?


Autosport en Sauber [website] zelf... :)

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Morgen Giedo naast Sutil in Spanje. Wat denken jullie? Rijdt hij de Duitser d'r uit, net als Giedo deed met Esteban in China?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Zou er niet van opkijken. Vind Sutil al jaren zwaar overschat, dus ...

Tuesday

Citaat van: NielsD op 08 mei 2014 - 16:56:38
Morgen Giedo naast Sutil in Spanje. Wat denken jullie? Rijdt hij de Duitser d'r uit, net als Giedo deed met Esteban in China?
dat hangt van het team af, net als in China. Giedo rijdt Guttierrez echt niet op eigen kracht op 1,5 seconden.

0634

Eens met Tuesday: ligt aan het team. Sutil is een klasse beter dan Giedo, dus bij gelijke omstandigheden legt Giedo het wel af.

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 05 mei 2014 - 17:10:50
Citaat van: F1fan2987 op 04 mei 2014 - 10:39:02
Citaat van: Franky R. op 04 mei 2014 - 10:11:44
Daarom schreef ik ook...."Sauber claimt"...maar het zou ook weer kunnen, als ze met de eerdere chassis fouten hebben gemaakt. Immers is het makkelijker om 10 of 20 kilo van een te zware auto te halen, dan 1 kilo van een perfecte auto... ;) ;) ;)
Ja dat is waar. Ik wist trouwens niet dat jij dat had geschreven van die 20KG. Heb je een bron waar Sauber zou claimen?


Autosport en Sauber [website] zelf... :)
Ah, ok. hehe. Ben benieuwd. En kijken wat Giedo doet dit weekend.

janke

Citaat van: F1fan2987 op 08 mei 2014 - 18:50:31
Citaat van: Franky R. op 05 mei 2014 - 17:10:50
Citaat van: F1fan2987 op 04 mei 2014 - 10:39:02
Citaat van: Franky R. op 04 mei 2014 - 10:11:44
Daarom schreef ik ook...."Sauber claimt"...maar het zou ook weer kunnen, als ze met de eerdere chassis fouten hebben gemaakt. Immers is het makkelijker om 10 of 20 kilo van een te zware auto te halen, dan 1 kilo van een perfecte auto... ;) ;) ;)
Ja dat is waar. Ik wist trouwens niet dat jij dat had geschreven van die 20KG. Heb je een bron waar Sauber zou claimen?


Autosport en Sauber [website] zelf... :)
. En kijken wat Giedo doet dit weekend.

Weinig, wat rondjes rijden morgen.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar